Min ronde van vandaag 2023

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 weken 3 dagen geleden #1 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Min ronde van vandaag 2023
Vrijdag had ik een cursus In Van der Valk Veenendaal. Ruwweg 1 uur 15 rijden uit Den Haag. Zaterdag spelen op T Zelle met Elf en Okidoki, Beaver en Sven. Op uitnodiging van Paul. Gaan we spelen of niet, wan t anders blijf ik maffen. Scheelt op toch een stukkie. Vrijdag was het prima weer, zaterdag helaas wat minder. Toch blijven maffen en nog een uur tuffen naar de krochten van de Achterhoek. Rijdend tussen de groene weiden krijg ik wel gevoel voor de boeren die strijden voor het bestaan. 

Blij met de navigatie, want ik had anders geen idee waar ik was. Een leuke oprit, naar een bescheiden parkeerterrein. Uitpakken en regenklaar maken. En meerlaags golfkleding aan. Want he was fris. Links de caddymaster, meer een vrij gevulde winkel waar je het nodige kunt aanschaffen. Rechts een klein, niet bijzonder clubhuis. Binnen, straalt de warmte je tegemoet. Rust, ontspannen, zeer ruime keuze aan allerlei producten waarbij de warme saucijzenbroodjes opvielen. Normaliter val ik daarvoor als een blok voor die broodjes. Dito service. Volgens mij komt er een nieuwe cateraar zo las ik op de site. Geen idee waarom, zal de prijs zijn of de koffie die wat mij betreft warmer mag zijn. Maar ja, ik houd van hete sterke koffie. Maar naar goed VDValk gebruik, had ik me redelijk volgestouwd met uitsmijter, pancakes en croissants. Wel 2 smakelijke broodjes kaas de baan in, die ik pas opat in de auto.  

Mooie ruimte voor buggy's, ziet er verzorgd uit. Lopend richting de DR, zie je een putting green. Geen tijd gehad om te gebruiken. Volgens mij mag je er ook chippen. Verder een bescheiden pitch weide en een grote DR, waar je voor € 2 35 ballen krijgt. Afslaan van de gebruikelijke groene mat, met een paar targets. Ik word een DR koning, want ik sta ze lekker te raken! Op hole 1 krijg ik mijn 3w net voorbij de damestee, maar daarna heb ik lekker gespeeld, paar parren getikt en de heren laten zien hoe je met een wedge put. Ja, ik heb na 2 maanden nauwelijks golf, lekker gespeeld en nee, ook weer niet. Ik heb niet zo soepel geslagen kennelijk, want ik ben inmiddels stram en stijf in de onderrug. Da's niet goed.

Uiteraard was het happy golf, aan de randen van de fw, was de baan redelijk drassig. Maar ik was onder de indruk van de vergezichten, herfstkleuren en de potentie. In de lente - herfst periode is het goed toeven denk ik. De holes hebben lengte, maar zijn goed speelbaar. Er was 1 lange par 3 bij die normaliter 200 meter meet.Overigens speelde we nu van de wintertee, korter, maar kou en wind tegen. Met linksvoor een bunker en een plateaugreen. Dit kan anders. De neiging bestaat om de driver te pakken, wellicht moet je de hole als een korte par 4 spelen. Enfin, voer voor architecten. De regen kwam gestaag en bij hol 9 was het besluit wel gevallen. We stoppen en komen bij beter weer terug. Hulde voor Sven en Lisa die wel de 18 afmaakten. Poeh. 

Het is ff 2 uur rijden, maar je krijgt er wel wat voor terug. Dank dame en mannen. Geen spijt van de 9. Ik kom graag terug.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy, SevenUp75

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 weken 3 dagen geleden - 2 weken 3 dagen geleden #2 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
Vandaag samen met taxgolf op bezoek bij Okidoki op ‘t Zelle.

There is always tomorrows round

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 2 weken 3 dagen geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Lees meer
2 weken 6 dagen geleden #3 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023

Dat op een handdoek staan, werd dat nog duidelijk waarom? In de baan levert dat 2 strafslagen op.
Simpelweg om de green te beschermen omdat ze zo lang op min of meer dezelfde plek staan en bewegen.

Zag hem gisteren wederom op de achterkant van de range met verderop Richard Gouveia. Another day in the office voor de mannen. In de tijd dat ik met m'n flight op hole 8 heb staan putten en afgeslagen heb op hole 9 heeft hij denk ik 3 ballen geslagen. Z'n coach zit in een stoel recht achter hem, dekentje over de benen. Volgens mij een trackman staan, kon het niet helemaal goed zien. Vooral veel praten en af en toe een bal. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, 84425, Frank@Andalus

Lees meer
2 weken 6 dagen geleden #4 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
Dat op een handdoek staan, werd dat nog duidelijk waarom? In de baan levert dat 2 strafslagen op.

Lees meer
3 weken 17 uren geleden #5 door Jimi Thing
Ja geloof het of niet. Bejo woont op Aroeira, maar de range is ruk, putting green iets minder ruk maar nog steeds niet best. In metro Lissabon heeft QdP wel de beste faciliteiten. Maar het is niet perfect. Short game area is te klein wat mij betreft, voor chips al, laat staan als je wat wenst te pitchen. Ruimte is er wel. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: 84425, swinging daddy

Lees meer
3 weken 17 uren geleden - 3 weken 11 uren geleden #6 door Frank@Andalus
Cabrera Bello als clublid omdat jullie goede oefen faciliteiten hebben. Let wel op dat je Bello uitspreekt als Bejo ja!

Ok ik had dus 3 Golfchatters op bezoek. Prutsers dat het zijn (volgens eigen zeggen hoor)  Laatste ronde spelen we een vreemd format op Calanova. 1e plek per hole is 4 punten, 2e 3 enz. Dag daarvoor score ik 22 pnt Stableford en Nelis een paar dagen eerder een hole in one.
Dus ik heb iets recht te zetten, want we spelen op mijn home soil, in de bergen van Andalucia.
Ok, ik maak 7x4 punten en 2x3. op de eerste 9. Cornelis beweert dat ie zn golfclubs voor de rest van het jaar op gaat bergen. Makkelijk gezegd als je home course Purmerend is.
Dan op dinsdag een rondje 81 op Alhaurin. Denk niet dat Cabrera Bello onder de indruk is 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laatst bewerkt 3 weken 11 uren geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy

Lees meer
3 weken 20 uren geleden #7 door Jimi Thing
Snelle 9 holes vanmiddag. Niets bijzonders over te melden.

Wel dat de speler die er gisteren wel erg pro uitzag op de putting green (op een handdoek staan) Rafa Cabrera Bello blijkt te zijn. Kersvers lid op Quinta do Peru voornamelijk vanwege de oefen faciliteiten. Ricardo Gouveia speelt volgend jaar ook weer op de Europese tour na promotie van de challenge tour. En Pedro figuerido speelt morgen laatste ronde q school, nu t25. Zou precies genoeg zijn om volgend jaar weer European tour ye spelen. Maakt vandaag -5 met een HIO op 17. Go figgy!  

kan ik volgend jaar tenminste eens een normale 4-ball hebben. Ik ben gewillig slachtoffer als die boys eens aan het zelfvertrouwen willen werken. Of wacht, zelfs daar ben ik nog te slecht voor.

maar erg gaaf om die boys te zien trainen, af en toe eens mee te kletsen. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, okidoki, x-elf, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
3 weken 3 dagen geleden #8 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
Vandaag De Texelse.

Wat vooraf ging. 
Ik merk al een tijd dat ik mijn afstanden niet sla. Na 7 weken weinig tot geen golf was het nog erger geworden. Vorig weekend bij de jumbo amsterdam langs. Op de trackman. Meten is weten. Het resultaat wasschokkend voor mij. In de afgelopen 2 jaar met rugklachten is mijn SS met ca 15% afgenomen. Nu was ik al geen longhitter en nu zeker niet. Waar ik met de driver richting de 100mph ging kwam ik nu net tot 85mph. Foei! 

Aangezien ik vandaag een wedstrijd op De Texelse had, gelijk een lang weekend van gemaakt. De bevriende en zeer goede pro van de Texelse Jan v Wijk geconsulteerd om eens mee te kijken. Dat was op donderdag. Vrijdag nog even spelen en vandaag de wedstrijd. Helaas pindakaas. De baan heeft slechts 7 holes open. Sinds de start in 96 was dit nog niet voor gevallen dat de baan vanwege wateroverlast dicht is. Het water kan niet weg. Mn op de lage delen is dat niet goed. Hole 2 en 3 dicht. De complete 2e 9 dicht. De eerste 9 is meer zandgrond dan de 2e 9. Toch wordt de beslissing al genomen dat de baan zaterdag open is. 
Op donderdag een uurtje met de pro. Ik vertelde wat er aan de hand is en wat ik wil. Ballen slaan en de trackman aan. Na 10 ballen was het al duidelijk. Te weinig energie in de heup rotatie. Mn doordraaien naar links gebeurt niet. Om tovh de bal te raken nemen de armen het over. Het resultaat is uiteindelijk flippen van de handen. Low point ligt achter de bal ipv voor (tov target). Bal gast te hoog en maskt geen lengte. Oefenen om de heup te laten roteren. Klein beginnen en weer opbouwen. Het lijf moet het sein brand meester krijgen dat de heup weer kan roteren en niet tennkoste gaat van de rug. Langzaam komt er beweging in. Low point verschuift naar de goede kant van de bal. Ondanks dat de SS nog verder terugloopt neemt de lengte toe. Beter contact. 
Vrijdag ochtend 9 uur tee time. ‘S nachts is er weer 22mm regen gevallen. De verwachting is ook niet best. Ik ga niet de baan in en besluit te trainen op de range. Oefeningen doen. Goede keus geweest. Het komt wederom met bakken uit de lucht. Goed getraind. En ik moet ook fysiek aan de bak om weer kracht terug te krijgen. 

Vandaag de wedstrijd. Hole 2en 3 zijn gesloten. Niet te spelen. De baan is op sommige delen verzadigd, het ziet er goed uit en je staat wel tot je enkels in het water. De greens waren goed. De omstandigheden waren brutal! Een stevige windkracht 5. Plaatsen toegestaan door de hele baan. Soms wel tientallen meters om het tijdelijk water te omzeilen. Geen rol op de bal. Goed geraakte ballen blijven goed. Minder geraakte ballen worden ongenadig afgevoerd door de wind. Afstanden zijn lastig in te schatten. 150m met een 5 wood die de green net niet haalt. 130m ijzer 8 die ver over de vlag gaat. Drives die in de divot blijven liggen. 
Heerlijke ijzers geslagen. Kut ijzers geslagen. Van par tot tripple. Strakke drives midden fw. Slechte drives midden fw van de naast gelegen hole. 
Het gebeurt me niet vaak op Texel, ik was blij dat het klaar was. 

There is always tomorrows round.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, nieuwlander, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
4 weken 1 dag geleden - 4 weken 1 dag geleden #9 door Frank@Andalus
Eerste rondje gespeeld met de nieuwe W7, afgelopen zondag. Was derde ronde op rij en had wat last van mn rug, durfde niet voluit te swingen. Wel elke kans aangegrepen om de W7 te gebruiken en dat beviel. Ik denk dat ie precies doet wat ik er van wil. Meer hoogte en zelfde lengte als mn oude W5.
Nog te vroeg voor conclusies, dat wel.

Tjakko, Marco en Cornelis zijn op bezoek. Erg gezellig, we gaan donderdag weer op Alhaurin spelen en ik laat de rondjes op maandag (Chaparral) en dinsdag (Lauro) aan me voorbij gaan. Heb dus ook de hole in one van Nelis gemist. Wel gaaf om op hole 18 van Chaparral die hio te slaan. Dat is een lastige. 162m downhill met voor de green een ravijn, links oob en een pad, rechts een bunker en daarnaast ook weer ravijn.
Laatst bewerkt 4 weken 1 dag geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, swinging daddy

Lees meer
4 weken 1 dag geleden - 4 weken 1 dag geleden #10 door Jimi Thing
Ik heb er weer een paar matchplay rondes op zitten. Afgelopen zondag was finale van de MP clubkampioenschappen. Vrijdag in de voorbereiding een MP gespeeld tegen jonge gast waar ik vorig jaar finale tegen moest. Hcp 0.3 inmiddels, zonder strokes en mijn doel was minimaal hole 15 halen. Uiteindelijk wordt dat hole 18 waar mijn par halved. 4 birdies helpen, lekker golf, sta goed te spelen. 

Zo anders was het afgelopen zondag. Tegen teamgenoot uit senioren team. Persoon die eerder dit jaar nog stevig de yips had. Ik moest 2 slagen geven en ik vond dat ik deze wedstrijd moest winnen. Wat een klote wedstrijd werd het. NIet onsportief of zoiets maar heel tight, van beide kanten en ik kwam er maar niet uit, 18 holes lang niet. MEestal speel en lach ik dat er wel uit na een paar holes. Hier bleef de match tight en bleef ik tight. 

Was vooral bezig om niet te verliezen in plaats van deze match te winnen. Was ook vooral bezig met wanneer hij een foutje zou maken of zou shaken op de green. Gebeurde niet. Geen tel bezig om de wedstrijd te gaan halen en ben me daar tijdens de match bewust van maar kan het toch niet omzetten. En ik had anders van mezelf verwacht maar kon het niet omzetten, conftronterend. 

OP hole 1 moet ik een slag geven maar die werk ik weg doordat mijn par met zijn bogey halved. 2 en 3 halven we met par, daar komt tegenstander goed weg, miralcle U/D uit de bomen op 2 en op 3 lipt m'n birdie put. Kom op hole 4 1 down maar pak op 5 die gelijk terug. Om op 6 m'n driver oob te slaan, weer 1 down, 7 halven we met par. 8 sta ik zo te twijfelen wat de wind boven het water doet, kies uiteindelijk club meer maar sla die met zo weinig overtuiging dat die het water vind. Verlies hole en kom 2 down. Hole 9, club minder van de tee volle overtuiging, overtuigende pw, hoef niet meer te putten. 1 down. 

Hole 10, 11, 12 halve we met par. Hole 13 win ik met par, terug naar A/S. Hard werken om vervolgens op 14 bal weer te veel links van de tee te slaan. Proces in m'n hoofd is simpel slecht. Sla met die stok steady draw van de tee maar wind komt van links dus kies toch maar wat meer links op te zetten, draw komt, wind duwt niet terug en ik mag terugchippen naar de fw. Bogey verliest van par, 1 down. 

Hole 15, zelfde windrichting, nu wel geleerd met startlijn teeshot, die is perfect, lekkere wedge tot binnen 1m. Tegenstander z'n chip voor birdie lipt uit, ik maak de birdie putt voor A/S. HOle 16 halven we met bogey, A/S. Hole 17, dogleg links slecht tee shot met goed resultaat, rechter rough. IJzer 8 tegen de wind in, die raak ik net wat dun komt nooit op hoogte waar wind wat gaat doen:) Door de green in de bunker met pin achterop. Rommel naar een bogey die verliest van de par van tegenstander. 

Hole 18, moet slag 2 geven en moet de hole winnen. BEide goeie drive. Nog wel ruim 155m over, uphill tegen wind in speelt dat zeker 175. Ik mis green rechts, geen beste chip en par putt met >1m break scheert over de rand. Filip maakt ook geen U/D voor par maar z'n bogey maakt dat hij alsnog de hole wint en de wedstrijd wint. 

Terechte overwinning voor hem en terecht verlies voor mij. Mentaal was het niet best. Had mezelf veel druk opgelegd met dat ik vond dat ik moest winnen. Merkte ook aan de clubleden dat het al een gelopen race was, deze kon ik niet verliezen. Dat lukt prima als je mentaal niet goed in de wedstrijd zit. Prima les weer zo!

Laatst bewerkt 4 weken 1 dag geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, taxgolf, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden

logogolfchat

Advertentie

Ga naar boven