Vrijdag had ik een cursus In Van der Valk Veenendaal. Ruwweg 1 uur 15 rijden uit Den Haag. Zaterdag spelen op T Zelle met Elf en Okidoki, Beaver en Sven. Op uitnodiging van Paul. Gaan we spelen of niet, wan t anders blijf ik maffen. Scheelt op toch een stukkie. Vrijdag was het prima weer, zaterdag helaas wat minder. Toch blijven maffen en nog een uur tuffen naar de krochten van de Achterhoek. Rijdend tussen de groene weiden krijg ik wel gevoel voor de boeren die strijden voor het bestaan.
Blij met de navigatie, want ik had anders geen idee waar ik was. Een leuke oprit, naar een bescheiden parkeerterrein. Uitpakken en regenklaar maken. En meerlaags golfkleding aan. Want he was fris. Links de caddymaster, meer een vrij gevulde winkel waar je het nodige kunt aanschaffen. Rechts een klein, niet bijzonder clubhuis. Binnen, straalt de warmte je tegemoet. Rust, ontspannen, zeer ruime keuze aan allerlei producten waarbij de warme saucijzenbroodjes opvielen. Normaliter val ik daarvoor als een blok voor die broodjes. Dito service. Volgens mij komt er een nieuwe cateraar zo las ik op de site. Geen idee waarom, zal de prijs zijn of de koffie die wat mij betreft warmer mag zijn. Maar ja, ik houd van hete sterke koffie. Maar naar goed VDValk gebruik, had ik me redelijk volgestouwd met uitsmijter, pancakes en croissants. Wel 2 smakelijke broodjes kaas de baan in, die ik pas opat in de auto.
Mooie ruimte voor buggy's, ziet er verzorgd uit. Lopend richting de DR, zie je een putting green. Geen tijd gehad om te gebruiken. Volgens mij mag je er ook chippen. Verder een bescheiden pitch weide en een grote DR, waar je voor € 2 35 ballen krijgt. Afslaan van de gebruikelijke groene mat, met een paar targets. Ik word een DR koning, want ik sta ze lekker te raken! Op hole 1 krijg ik mijn 3w net voorbij de damestee, maar daarna heb ik lekker gespeeld, paar parren getikt en de heren laten zien hoe je met een wedge put. Ja, ik heb na 2 maanden nauwelijks golf, lekker gespeeld en nee, ook weer niet. Ik heb niet zo soepel geslagen kennelijk, want ik ben inmiddels stram en stijf in de onderrug. Da's niet goed.
Uiteraard was het happy golf, aan de randen van de fw, was de baan redelijk drassig. Maar ik was onder de indruk van de vergezichten, herfstkleuren en de potentie. In de lente - herfst periode is het goed toeven denk ik. De holes hebben lengte, maar zijn goed speelbaar. Er was 1 lange par 3 bij die normaliter 200 meter meet.Overigens speelde we nu van de wintertee, korter, maar kou en wind tegen. Met linksvoor een bunker en een plateaugreen. Dit kan anders. De neiging bestaat om de driver te pakken, wellicht moet je de hole als een korte par 4 spelen. Enfin, voer voor architecten. De regen kwam gestaag en bij hol 9 was het besluit wel gevallen. We stoppen en komen bij beter weer terug. Hulde voor Sven en Lisa die wel de 18 afmaakten. Poeh.
Het is ff 2 uur rijden, maar je krijgt er wel wat voor terug. Dank dame en mannen. Geen spijt van de 9. Ik kom graag terug.
De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen