Mijn ronde van vandaag 2023

Lees meer
1 week 5 dagen geleden - 1 week 5 dagen geleden #1 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Vandaag voor het eerst met de Gallos, de Spaanse society van mijn homecourse meegedaan. Dit is wat in Nederland de business comp genoemd zou worden. In tegenstelling tot in Nederland is het lidmaatschap goedkoper dan voor gewone leden. 2x per maand een onderlinge wedstrijd voor de handicap met daarna een drankje en tapas. En 1 keer per twee maanden een gezamelijke lunch. Dit alles tegen een lidmaatschapstarief van 350€ goedkoper dan voor de gewone leden. 🤷

20 deelnemers vandaag, waarvan 18 locals en dan nog Kees als bijna local en ik als guiry die hier pas 5 jaar woont. Kees en ik speelden met Manolo en Angel, hcp 21ven 27. Echt leuke flightgenoten, die zeer goede slagen afwisselden met zware missers.

Ik speelde vanaf mn Spaanse hcp, waarmee ik voor het laatst juli vorig jaar een quali rondje had gespeeld. Vreemd genoeg geldt dan voor de wedstrijd dat je 95% van de slagen krijgt. Tijdens de ronde vond ik het goed gaan, met hier en daar geen beloning voor het goede spel. Maar nu ik het rondje in gedachten naloop heb ik mezelf (lees heeft de baan me) zwaar tekort gedaan.
De flighgenoten noemden dat 'Alhaurin golf, dependa la bote', ofwel op Alhaurin golf ben je afhankelijk van hoe de bal rolt, een kick naar links, rechts of naar voren krijgt.
Dat zat bij mij tegen op holes 1, 2, 7, 11, 13, 14, 15, 17 en 18.
Op 18 wist ik ondanks een ongelukkige kick van de afslag het water in toch een par te produceren. Genoeg voor een rondje 83 en 36 Stables. Groot was de verrassing dat dit tevens de eerste plek en een doos met 12 flessen wijn opleverde. Ik dacht nog 1 fles voor mij en dan de doos doorgeven, maar daar wilde de Gallos niks van weten.
Laatst bewerkt 1 week 5 dagen geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, okidoki, x-elf, nieuwlander, taxgolf, 84425, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 weken 1 dag geleden - 2 weken 1 dag geleden #2 door Frank@Andalus
Gisteren een wat bijzondere ronde gespeeld. Ondanks het voor Nederlandse begrippen uitstekende weer, 15 graden en volop zon, was de start bagger. Stijf, veel te veel sway en dubbel, dubbel, bogey, bogey, bogey , dubbel & bogey voor 10 over op de eerste 7 holes. Gelukkig speelde mijn playing partner beter en stonden we slechts 2 down.

Maar daarna een comeback niet eerder vertoond. Hole 8 psr, hole 9 pitch tegen de vlag en ook par. Hole 11 160m uphill over en op de green, 2 putt par. Nog wat birdiekansen gemist, maar de +10 bleef op de scorekaart. 11 pars op rij en weer een rondje 82. Wow!

Oh en de match werd op hole 16 gewonnen.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laatst bewerkt 2 weken 1 dag geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy, SevenUp75

• Henrique
  • Henrique's Profielfoto
  • HCP'er
  • HCP'er
  • Pensionado in opleiding
Lees meer
2 weken 2 dagen geleden #3 door Henrique
Beantwoord door Henrique in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Eigenlijk snap ik sowieso niet waarom er een jaartal bij moet in dit onderwerp. Alsof er ook maar iemand naar een bericht van vorig jaar juni gaat kijken. Vandaag is vandaag. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 weken 2 dagen geleden #4 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2023

Kan @taxgolf even zijn eerste post in dit draadje aanpassen? Met name de typevout in het onderwerp is storend, daar willen we niet het hele jaar tegenaan kijken
Ecuses. Ik zou niet weten hoe dat moet maar volgens mij is het al aangepast.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Lees meer
2 weken 3 dagen geleden #5 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Storend?! Dit is toch het topic voor rondes onder par?

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Lees meer
2 weken 3 dagen geleden - 2 weken 3 dagen geleden #6 door Frank@Andalus
Kan @taxgolf even zijn eerste post in dit draadje aanpassen? Met name de typevout in het onderwerp is storend, daar willen we niet het hele jaar tegenaan kijken

@leuk te lezen Okidoki, veel geluk gewenst met de verhuizing en nieuwe huisvesting.

Ondertussen hier weer een rondje Alhaurin van de officiele tees gespeeld. Ondanks de stevige wind de boel goed bijelkaar gehouden. Rondje 82 bleek toch niet goed genoeg om de hcp te behouden, das teleurstellend als je 36 Stableford scoort en .2 omhoog gaat. Ach zo werkt dat met het nieuwe systeem.
Zaterdag mag ik voor het eerst opdraven bij de wedstrijd van de locals hier, ben benieuwd.
Laatst bewerkt 2 weken 3 dagen geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, 84425, swinging daddy

Lees meer
2 weken 3 dagen geleden - 2 weken 3 dagen geleden #7 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Min ronde van vandaag 2023
er was geen spoiler-alert gegeven, dus jullie weten intussen dat Lisa en ik afgelopen zaterdag heel gezellig gespeeld hebben op 't Zelle :)
'sMorgens konden we nog een tweede keer ons nieuwe huis bekijken voor overname van diverse dingen en om e.e.a. op te meten en mooi dat we er een dagje van konden maken en aansluitend een ronde konden gaan spelen met Sven.
Voor de winter een heerlijke dag - ca 10 graden met af en toe een zonnetje. Beetje wind, maar niet storend voor het spel.

Kwamen ietspietsie te laat aan ondanks dat we de tijd goed ingeschat hadden, maar op het laatste moment bleven we toch net iets te lang kletsen met de hele aardige verkopers.
Aankomst op wat de teetime was, rennen vliegen betalen en hop afslaan. Niet ideaal, maar we zijn wel een koude start gewend, dus ook niet desastreus.

Op hole 1 slag 1 van Sven viel het al gelijk op wat hij zelf al beschreef als een hele goede ronde en we hebben daarna idd nog vaak kunnen genieten van heel veel prachtige slagen. 
Leuk om te zien en die single-hcp komt er wel.
Het was ook de ronde waar het besef komt, dat ik niet meer hetzelfde moet willen (kwa afstanden slaan) en dat is ok.
115/120 meter midden green tegen de wind - was dat je ijzer 8 of 9 ? nee, mijn gap-wedge !! ok dan! :)

Ik ben op zich niet ontevreden hoe het met mijn spel gaat deze winter - niet super, maar ook niet heel slecht, dus ga er nu nog van uit dat het straks voorjaar en zomer weer op niveau komt van laag midden 80 rondes. We gaan het zien.

Er zit een kans in dat ons tijdelijk verblijf een huisje wordt op Landgoed 't Zelle - jazekers, het landgoed waar ook de golfbaan onderdeel van is.
Moeten dan wel oppassen dat we begin mei nog steeds naar Doetinchem willen verkassen ! :)

Sven (en Dorine) - nogmaals hartelijk bedankt voor de gezellige middag en avond!

The Universe is under no obligation to make sense to you!
Laatst bewerkt 2 weken 3 dagen geleden door okidoki.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

• SevenUp75
  • SevenUp75's Profielfoto
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
  • Hcp zou eigenlijk lager moeten zijn dan.....12.3
Lees meer
2 weken 4 dagen geleden - 2 weken 4 dagen geleden #8 door SevenUp75
Beantwoord door SevenUp75 in topic Min ronde van vandaag 2023
Gisteren waren Okidoki en Cheeky (Paul en Lisa) in de buurt en dat was een mooie aanleiding om samen weer eens een ronde te spelen op mijn homecourse (en mogelijk hun toekomstige homecourse) 't Zelle.
Ik was al wel naar de driving range gewest dit jonge jaar, maar het was mijn eerste rondje dit jaar.
Op de driving range had ik al meer de focus gelegd op "meer draaien, minder zwaaien" oftewel minder laterale beweging en dit leek op de range al beter en constanter contact op te leveren. Nu maar eens kijken hoe dit werkt in de baan was dus de insteek.
Noemenswaardig incident vooraf was nog dat ik op de puttinggreen geraakt werd door een bal die geshanked werd vanaf de tee van hole 9 van de par3 baan. Er werd wel fore geroepen, maar er zat erg korte tijd tussen horen en voelen. De bal kwam met een stuit op mijn rechterhand. Het viel allemaal mee, een beetje blauwe, dikke knokkel van de wijsvinger was het resultaat.
Op hole 1 begon het lekker met een goed geraakte ijzer 6. Deze hole heeft een beetje de vorm van een zandloper met op circa 180m het smalle deel waarbij de bomen naar binnen komen en de fairway iets op loopt. Doordat ik iets verder geslagen had dan normaal (beter contact? iets wind mee?) lag ik wel prima op de fairway, maar op een upslope.(30-45gr).
Voor mijn tweede slag koos ik daarom niet voor een PW (wat het qua afstand normaliter is) maar voor een ijzer 8 (punch) om de bal lager te houden. Dit soort slagen zijn moeilijk te oefenen en waar ik van mijn clubs redelijk de afstanden weet van een volle slag en een 3/4 slag vind ik dit soort slagen lastig in te schatten.
Mijn inschatting bleek dit keer prima want de bal bleef mooi laag, rolde net langs de bunker die linksvoor aan de green ligt en kwam achterop de green op de fringe tot stilstand. Twee putts later kon ik een par op hole 1 noteren.
Gedurende de rest van de ronde bleef ik lekker spelen en scoren (op één blow-up hole, triple op een par 3, na

). Uiteraard waren er voldoende minder goed geraakte ballen, maar alles bleef in de baan en ik heb de hele ronde met 1 dezelfde bal volbracht (en dat is altijd fijn).
Er was een beetje een zonnetje en met Paul en Lisa is het altijd erg gezellig.
Uiteindelijk ben ik rond gegaan in 85 slagen, een evenaring van mijn beste ronde op 't Zelle.
Dit belooft nog wat voor aankomend jaar.
Ik denk dat ik nu maar hardop mijn doel van single handicap moet uitspreken (of ik het haal is een tweede, maar ik ga ervoor)
Ik heb in ieder geval heel veel zin in golf in 2023!!

Volledige cijfers: 85 slagen (+12) 39 Stbl / 67% FIR / 39% GIR/ 10 Pars / 27 putts

Als jij een balletje was, waar zou jij je dan verstoppen?
Laatst bewerkt 2 weken 4 dagen geleden door SevenUp75.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

• Henrique
  • Henrique's Profielfoto
  • HCP'er
  • HCP'er
  • Pensionado in opleiding
Lees meer
2 weken 4 dagen geleden #9 door Henrique
Beantwoord door Henrique in topic Min ronde van vandaag 2023

Ja, dat was een aardige min ronde vandaag.

Haha, kan iemand dat aanpassen aub,  staat zo ......

Lees meer
2 weken 4 dagen geleden #10 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023
Vandaag Jackpot wedstrijd bij ons op de club. 30piek inleggen, 1/3 gaat naar de winnaar de rest is voor het personeel van de club. Kortom er is bijna 500 euro te winnen. Spelen met 90% hcp verrekening en primeur voor mij, Pedro Figueirido speelt mee, OWGR 775, lid van de Europese tour dit jaar. Voor het eerst in het veld met tour pro’s😊 Bijzondere aan de wedstrijd, tee’s zijn geel maar staan zover als mogelijk achterop. En de pin’s, de pin’s zijn uitdagend. Vandaag hadden we officieel 8 illegal pins, ze staan allemaal op max 70cm van de rand van de green. Erg leuk wedstrijd format, je ziet en leest delen van de green waar je normaal gesproken nooit komt. Moet vooral de emoties goed kunnen beheersen want er worden nogal wat putjes de green afgeslagen of stevig te kort gelaten. Shotgun start, wij beginnen op hole 2 en ik speel met m’n maatjes Andre, Ignacio en Carlos en we hebben nog een site game gaande, de reguliere 5,5,10 wat vandaag aan het einde van de rit weer 20euro opleverde. Anyway, hole 2 goede drive midden fw, approach tot een meter of 5 boven de hole en ik druppel de putt erin voor birdie, niet holen is van de green af. Lekkere start. Ik speel vervolgens heel steady golf, sta level na 6 holes en maak op 8 een onnodige bogey van net buiten de green op een downhill putt, beetje angstig. Daarna op 9 een triple 7, gevolgd door een double 7 op 10. Airmail de green met een ijzer 8 op 11, moet over de bunker floppen naar een vlag die 30cm van de rand achterop staat, moet blij zijn met de bogey die ik maak. Haal m’n driver op 12 wat om naar links, lig achter een boom, denk met een ijzer 6 laag nog wel voor de green te kunnen gaan maar moet die wel erg deloften naar m’n gevoel nadat ik in het water sla zie ik dat het m’n ijzer 9 is, volgende double 6 is binnen. 4 holes staan klooien. Hole 13, super drive, prima 2e slag en goede approach, mis net birdie putt, nog 40cm downhill over, terwijl ik in m’n slag zit waait m’n bal weg, die raak ik nog net maar mis wel maak uiteindelijk nog wel m’n bogey van een meter of 3. Wtf, krijg het maar niet op de rit. Approach op 14 is niet best met de houten 3, de keuze voor een houten 3 was niet best. Lig gesnookerd kan net laag langs een boom, op de green. Slechte 1e putt, die raak ik maar half (dat gebeurt nog wel eens met naar de hole kijken) maar hole wel m’n par putt voor 3m. Hole 15, prutt afslag tegen een boom. Wil voor goud gaan in m’n herstel, die gaat de vijver in. Dubbel nr3 te pakken. Op 16 staat de vlag rechts net achter de bunker. Ik weet m’n approach tussen de vlag en de rand van de green te krijgen stukje van een meter. Prachtige bal, ware het niet dat ik die 15m naar rechts push. Mis de supersnelle downhill putt, heb 3m uphill over die ik wel maak. Hole 17, pin achter de bunker op stukje van 3 bij 3, sla m’n sandwedge op een meter of maar mis de birdie. Op 18 wil ik teveel met de driver, heb een tussenslag nodig en uiteindelijk nog een approach van 120m naar pin, wederom achter de bunker. Die sla ik 2m boven de hole, putt maak ik. Eindig uiteindelijk met een birdie op hole 1. Totaal 31 punten, winnaar heeft er 33. 12 holes prima gespeeld. Erg veel lol gehad en maar weer bewezen gezien dat pinposities er niet toe doen. Midden green, altijd gaat je prima kansen op birdies opleveren.  

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, okidoki, x-elf, nieuwlander, taxgolf, Artbij, Frank@Andalus, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.051 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven