Min ronde van vandaag 2023

Lees meer
4 maanden 1 dag geleden - 4 maanden 1 dag geleden #71 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Kan flink doen en zeggen dat het niet mentaal is, maar dat is het zeker wel. Na 2 holes 2 onder en de gedachtes over onder par gaan door m’n hoofd. Dan 2 bogeys en ik ben een stuk rustiger. 

comfortabel worden met onder par zijn gedurende de ronde. En hole 18 ben ik typisch tevreden met een bogey. Dus ik kan maar beter zorgen dat ik daar met 2 onder op de tee sta

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 4 maanden 1 dag geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 1 dag geleden #72 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Gaat lukken Paul. Misschien een andere mindset voor die laatste hole? Zoiets van 'ik sta al 17 holes goed te ballen, dus die laatste ook maar ff doen'.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing

Lees meer
4 maanden 1 dag geleden #73 door Cesare
Beantwoord door Cesare in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Je doet er een hele tijd flink je best voor, en opeens heb je dan een paar rondes onder par. Gewoon blijven grinden, ze komen wel ;)

"Just Another Scratch Player..."
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, 84425

Lees meer
4 maanden 2 dagen geleden #74 door Jimi Thing
Ik dacht dat gisteren de dag zou zijn, de dag dat ik voor het eerst onder par zou gaan spelen. Helaas, helaas. Ik heb afgesproken met John, een Amerikaan die ik ken van de Portuguese les. John inspireerde tot mooie dingen bij mij maar kwam zelf niet helemaal lekker rond. Hole 1, sla m’n wedge van een meter of 65 tot op 3m en maak de birdie putt. Hole 2, strakke drive en nog 70m over en sla de wedge tot op 2m en maak die birdie putt. 2 holes, 2 onder. Dat herstel ik keurig op 3 en 4 met 2 bogeys. Op 3 ben ik net tekort, chip lijkt goed maar de greens zijn na een paar dagen stevige regen anders als in mijn gedachten en de chip smoort, mis net de par putt. Op hole 4 mis ik van de tee rechts, heb tussenschot nodig en mis de par putt van een meter of 4. Hole 5, par 5, fir en gir. Birdie putt van een meter of 4 die ik net mis. Hole 6, korte par 4 die ik normaal met een hybride afsla, ga vandaag voor de driver en hou daarom nog een meter of 70 over. Wedge sla ik tot op 2,5m boven de hole en ik druppel de birdie putt erin voor weer 1 onder. Hole 7, verlies houten 3 weer rechts, geen schot naar de green en ik mis net de u/d voor par. Hole 8, gir, 2 putt par. Op hole 9 een lekkere U/D voor par. Hole 10, par 5 wedge van 75, tot op 3m en ik maak de birdie putt weer. Hole 11, korte par 3 waar ik een 3 putt van 15m maak om weer level te zijn. Hole 12, wedge van 85m tot op 4m en ik maak de birdie putt. Hole 13, par 5, probeer aggressief te spelen met de tussenslag, met houten 3 over de bomen richting green. Daar kom ik niet doorheen, maar nog meter of 40 over. Maak geen U/D voor birdie vanuit de bomen maar wel easy par. Hole 14, nog steeds 1 onder par, nog steeds makkelijkste hole, hook nu een 3 wood links de bomen in. Niet out of bounds deze keer en ben blij hoe ik rustig kijk van welke plek ik de meeste kans heb om de par te redden. Ik punch naar die plek en maak een erg lekkere U/D voor par to keep the dream alive. Hole 15, goede drive midden fw en sla de eerste slechte wedge van de dag, tenminste tot op een meter of 8. Easy 2 putt par. Hole 16, tee shot is niet echt lekker op deze par 3, draai niet echt door en sla een lekkere armsy draw lang links in de bunker. Daarvandaan geen U/D voor par. Terug naar level par. Hole 17, easy fir, gir en mis net de birdie putt. Hole 18 geen beste drive maar lig nog speelbaar en heb bijna 200m over. Eindig rechts naast de green en maak wederom geen u/d voor par. Uiteindelijk rondje 73 en toch een beetje een zure nasmaak. Issue was vooral de houten 3 van de tee die ik 3* de bomen in speel en wat in 3 gevallen een slag kost. Maak 1 3 putt maar hole vandaag voor het eerst in lange tijd een hoop putts in de 2-5m range. 5 birdies is prettig natuurlijk

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
4 maanden 5 dagen geleden - 4 maanden 5 dagen geleden #75 door Frank@Andalus
Leuke baan, Quinta do Peru. Zondagmiddag en niemand op de baan, heerlijk. André en Paul prachtige ballen slaand en ik zwoegen.
Eerste 9 deed de driver het niet en dan wordt het lastig. Ook de putter was niet scherp waardoor de twee GIR holes toch een bogey opleverden. 8 bogeys en een dubbel het gevolg.
2e 9 was de driver onder controle en ook de putts gingen goed.
Op hole 16 een par 3 van 142m over water en wind tegen besluit ik toch maar mn 3 wood te slaan. Niet inhouden en boem netjes op de green. Eerste putt speel ik zoals ik m wil raken, maar is meer downhill dan gedacht, ik heb nog 2.5m terug naar de hole. Die maak ik en daarmee de enige hole die ik beter speel dan André.
Ik eindig met een rondje 87, nu nog de 1e 9 onder controle krijgen en dan ga ik op Quinta mn hcp spelen.
Dank gaat uit naar Paul voor de gezellige rondes. Volgend jaar kom ik terug!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 4 maanden 5 dagen geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy

Lees meer
4 maanden 5 dagen geleden - 4 maanden 5 dagen geleden #76 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023
Vandaag ronde 2 met Frank. Het weer was dreigend, zag er in de voorspelling niet best uit. In de praktijk hadden we op hole 6 wat regen te verwerken maar was het verder heerlijk weer. Het plan was Portugal – Nederland wedstrijd te hebben tegen Andre en Filipe, maar de laatste kreeg op het laatste moment kaarten voor Benfica – Sporting aangeboden en die gaf daar begrijpelijk de voorkeur aan. Dus Amerikaantje met Frank en Andre. We zijn na een hole of 8 gestopt met tellen want Frank en ik kregen dik op ons broek van Andre. Die had vandaag een extra versnelling en stond na 12 holes doodleuk 5 onder par. Hij maakt uiteindelijk een rondje 70 na een dubbel en bogey op de 2e negen, jammer. 5 onder was een prima weergave van z’n spel geweest. Erg goed. Ik kon van tee tot green daar goed in meekomen. Erg happy met hoe ik sta te spelen, driver, ijzers, wedges zijn er ook weer aan het komen ik laat het op de greens liggen. Hole 1, birdie putt downhill van een kleine 2 meter die ik mis. Steady parren op de eerste 6 holes zonder echte kansen. Hole 7 sla approach op meter of 6 en maak daar zo’n achteloze drie putt. Hole 8 sla een ijzer 8 zo goed dat die ruim 150m in de back bunker gaat. Kom er netjes uit maar mis m’n par putt en m’n achteloze tap in ook voor een dubbel. Huppakee zo weer 2 slagen in de plomp. Hole 9, goede drive maar heb tree trouble in de approach, ik moet paar clubs meer spelen en punchen om onder de takken door te gaan. Dat lukt maar de bal is net door de green. Maak erg prettig u/d daar vandaan. 3 over na 9 holes. Hole 10, lekkere drive, lekkere houten 3 tot de greenside bunker pitch en putt voor 1e birdie. Hole 11 u/d voor par met de putter. Hole 12 weer een birdie, hole 13 was de tussenslag niet best maar uiteindelijk toch op de green in GIR en 2 putts later steady par. Hole 14, makkelijkste hole van de baan. Maak domme schot keuze, pull m’n driver net 10cm out of bounds en maak par op m’n 2e bal voor een double. Hole 15, lekkere drive, birdie putt sterft op de rand. Hole 16, was serieus dicht bij een hole in 1, bal is 50cm voor de pin geland er net langs gelopen tot een meter of 1,5 voorbij de pin. Die birdie putt mis ik ook. Hole 17 steady par en hole 18 goede par na approach met de hybride 4 en fijne 2 putt. Rondje 75 en gematigd tevreden. Sla letterlijk 1 slechte bal, vooral slechte keuze en dat vertaalt zich in de overtuiging waar ik die mee speel. Dat kost 2 slagen. En als ik mijn spel met dat van Andre vergelijk dan verlies ik vandaag zeker 5-7 slagen op de greens. Los van de 2-3 putts die ik maak (van 6m en 3m) mis ik 2 serieuze birdie kansen binnen 2m en geef ik weinig langere birdie putts een goede kans.

Frank begon ook nu de 2e negen weer aanzienlijk beter te spelen. Was een heerlijke ronde met bijna niemand in de baan, gezellig kletsen en mooi spel van Andre bewonderen. 

Laatst bewerkt 4 maanden 5 dagen geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, okidoki, x-elf, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
4 maanden 5 dagen geleden #77 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Min ronde van vandaag 2023
Vandaag mijn eerste maandbeker dit jaar, tevens eerste 18 holes op AOC (2x 9h in januari ter voorbereiding competitie en 3x competitie gespeeld voorgaande weken). 

Speelde degelijk. Geen fairway gemist, approaches redelijk (niks fantastisch maar ook niks dramatisch). Wat kon beter?
- Approaches, te veel greens gemist; op hole 1 van meter of 80 bal meter of 60 te kort gelaten om dat op hole 2 doodleuk van meter of 50 nogmaals te doen (daar met chip putt bogey nog gered), en hole 4 (korte par 3) mijn afslag in vijvertje getopt. 
- putten. Stond op zich goed te putten, maar maak 3 stomme 3-putts (2 daarvan binnen meter of 4). En… (lees hier onder)

Kwam na birdie op hole 15 op +2 voor tweede 9, dus was vastbesloten op laatste drie holes nog één slag terug te winnen zodat ik ondanks een matige eerste negen (+6) toch nog beetje aardige score zou hebben. Helaas 3e 3 putt op hole 16, waar dan een lange par 3 (195m) op volgt. Sloeg op 17 afslag op de toe, zodat ik volle pitch naar green over had. Die kreeg ik op de green maar te ver weg om een par te verwachten. Stom! Nog een bogey. Of nee, toch niet. 6(!) putts later stond er een 8 op mijn kaart (voor wedstrijd maakte dat minder uit want stableford). Hole 18 was daarna formaliteit. Bogey, de energie was op. 

Uiteindelijk maak ik 86 voor 34 punten. Dat viel dus best mee, maar had veel meer in gezeten (alleen op greens dus al 6-7 slagen teveel (3putt op 16 of 17 had ik mee kunnen leven, rest was echt onnodig). 

34 pnt bleek uiteindelijk genoeg voor winst. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy, SevenUp75

Lees meer
4 maanden 1 week geleden - 4 maanden 1 week geleden #78 door Jimi Thing
Gisteren met maatje Andre mee gedaan aan de World Corporate Golf Challenge. Bij ons op de club, volledig verzorgde dag, lekker eten en drinken, goodie bags de hele rataplan. De WCGC wordt in 30 landen gespeeld, de winnaars van ieder land mogen de finale op Tenerife spelen. In Portugal zijn er 5 kwalificatiewedstrijden waarvan de winnaars de nationale finale spelen. Gisteren dus 1 van de 5 kwalificatiewedstrijden, 75% hcp verrekening stableford, de score van beide spelers in stableford wordt geteld. Na m’n standaard bogey op 1 na een drieput is het 7 goede parren op rij waarbij vooral de putts binnen 2m allemaal vallen. Hole 9, goede afslag, approach tegen de wind in, neem clubje meer denk die goed te raken maar beland alsnog in de bunker. Daar maak ik een rommeltje van, na 5 slagen ben ik eruit. Streiffe. Toch nette eerste negen. Andre heeft ook 1 streep verder nette eerste negen. 2e 9 begin ik met een 3-putt bogey, daarna 4 parren op rij, steady golf en dan op 15 vanuit het niets een 3 putt bogey vanaf een meter of 10. Dat doe ik op 16 nog een keer maar die was hevig downhill. Op 17 raakt m;n approach nog net een tak raak net het begin van de green met de vlag achterop, om de hoek. Moet door de fringe putten, dat gaat heel aardig tot op 1,5m. Die putt mis ik en de tap in van 30cm ook voor een nette 4 putt. Bogey op 18 om het af te sluiten. Andre heeft een hele nette back nine, 3 onder par met een birdie en een eagle. Eagle is een chip die besluit na veel coaching tegen de vlag te knallen en te vallen. Andre 38 punten en ik heb er 31. Prijsuitreiking in het Portugees door een microfoon gaat langs me heen, niet te volgen. De een na de ander naar voren. Andre tikt me aan, en zegt dat we wel eens in de prijzen gevallen zouden kunnen zijn en ja hoor, als laatste naar voren geroepen, kon amper m’n eigen naam verstaan. Dus beetje schaapachtig lachen, cameraploeg was er weer en het was me nog steeds niet duidelijk wat we nu gewonnen hadden. The whole damn thing, thank you Andre. 5 tassen vol met goodies, waaronder 8 pakken rijst, koffie, luxe boxershorts, serieus philips scheerapparaat en nog veel meer spullen. Maar belangrijkste, we spelen op 8 July mee op de Portugal finale op Royal Obidos. Baan waar de Europese tour laatste paar jaar geweest is, erg leuk. En we mogen meedoen aan een toernooi wat Turkisch airlines organiseert, geen idee wat dat is. Anyway I’ll take it. Weer een bijzonder dagje op de golfbaan. Het spel van de tee is het beste wat ik een paar jaar gespeeld heb. Ijzers, ik raak de ballen zuiver maar push ze 10-15m. Durf niet te releasen. Betere lange spel komt vooral doordat ik een issue uit het oplijnen steeds beter onder de knie heb. Stond tot voor kort 30m rechts van target opgelijnd met m’n lijf in de stellige overtuiging dat ik parallel left van target stond. Swing vol compensaties is het gevolg. Hoge pushes right, low hooks left en als de timing met de handen perfect was de af en toe rechte bal. Dus hard aan het werken om het lichaam wel parallel links te krijgen. En dat maakt het lange spel zoveel beter. Maar met de ijzers lijkt het nog onwennig. Ik voel mezelf release van de club proberen tegen te houden en sla rechte ballen met clubblad net wat open. Dus gisteren aantal keer netjes pin high rechts met een flinke putt over. Onbewust denkt het lijf dat ik ver links van target opgelijnd sta, dus als ik dan release dan hook ik die bal er stevig links uit. Tijd voor wat range werk om dat vertrouwen en die kennis in het lijf op te bouwen. Putten binnen 2m was gisteren 14 holes lang erg goed, maar par puttjes van 2m blijft natuurlijk niet de hele dag goed gaan. Lag putts zijn gewoon niet best laatste 4-5 rondes. Distance control is ver te zoeken. Krijg de bal niet bij de hole en op downhill putts ben ik snel 2-3m te lang. Ook dat heeft wat aandacht nodig op de oefengreen. Morgen matchplay Portugal – Nederland. Frank en Paul tegen Andre en Filipe. Nu al weer zin in!

Laatst bewerkt 4 maanden 1 week geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, okidoki, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

Lees meer
4 maanden 1 week geleden #79 door Jimi Thing
Wat plaatjes van west cliffs

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, boersma, taxgolf, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy

Lees meer
4 maanden 1 week geleden - 4 maanden 1 week geleden #80 door Frank@Andalus
Een rondje West Cliffs, wat een ervaring. Samen met Paul er naar toe gereden en bijgepraat. Dat op zich is al leuk, maar dan de baan. Wat een plaatje, wat een genot voor het oog.
Zeker de moeite hier eens te gaan spelen, er liggen 4 bijzondere banen in de buurt. Zusterbaan Praia del Rey ligt er naast,  heb ik niet gespeeld, maar dat schijnt ook een prachtige baan te zijn en er zijn deals als je beide banen wilt spelen.
Wel echt lastige greens, ik heb zeker 5 of 6 3 putts geproduceerd. Dan nog wat bagger afslagen en 2 shanks. Maar er gingen ook dingen goed, zoals de birdie op 10 en de afslagen de 2e 9. Ik was overgestapt naar de 3 wood vanaf de rode tees. Ook bracht de koele zeewind dat je 2 clubs meer nodig had en dat zorgde weer voor onzekerheid. Maar dat alles was niet van belang, ik heb genoten van de baan. En gelukkig speelde Paul wel goed.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Laatst bewerkt 4 maanden 1 week geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, boersma, Jimi Thing, taxgolf, Di11, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven