Min ronde van vandaag 2023

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #91 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Zo, prachtig weer. Vrouwlief ging met een vriendin wandelen, dochter moest werken. Ga ik spelen of iets anders doen? Spelen! De spiraal is terug. Mopper de mopper van leden. Vroeguh was iedereen voor de spiraal, nu niet-Nederlandse. Men is gewend aan boeken. Bovendien is de baanbezetting hoger. Een proeftijd. Ik loop door naar 10. 
een rare ronde. Briljante holes afgewisseld met gruwelijke shanks. Echt geen idee waar dit de laatste tijd vandaan komt. Op 10 start ik briljant, birdie. Gebeurd niet of nauwelijks. Op 11 andere koek. Push op rechts, oefenbal = shank. 2e bal, shank en nog eens . Gloeiende. Put us briljant. 12 is lip out par= briljant. 13 is easy par met een lip out voor birdie = briljant. 14 met de heavenwood en een easy wedge par = briljant. 15 goede afslag, slappe tussenslag en een hele slechte 3e slag (nog geen shank), lip out par eindigt dus in bogey= min of meer briljant. Par 3 16 = shank, shank, chip en put,= ruk. 17 is redelijke drive, matige hybride, briljante bunkerslag en mooie put = briljant. 18 is redelijke drive om vervolgens 3 (!) ballen het water  in te shanken. 
nou ja, clubs poetsen, dinsdag koffer pakken en dan op naar de UK. Allee. Een baan voor zondag regelen. Kreeg bericht dat Blackmoor niet lukte.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, nieuwlander, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #92 door eeka
Beantwoord door eeka in topic Mijn ronde van vandaag 2023

Rara waar was ik? Vanavond rondje voorspelen op de AOC voor de competitie van zondag. Wat een maffe baan als je er voor het eerst komt. Vele lawaai van vliegtuigen, helicopters, metro’s en treinen. Ik speelde een goede ronde. +11 was precies mijn handicap is. Slag van de dag een drive tot 20 meter voor de green op hole 8. Helaas ben ik zondag reserve maar wie weet valt er iemand uit.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, okidoki, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden - 4 maanden 3 weken geleden #93 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Vandaag een thuiswedstrijd voor de liga senior. 18 holes 4ball matchplay. 1 punt te verdienen voor de 1e 9, 1 voor de 2e 9 en 1 voor de overall score.

Ik moet 8 en 9 slagen geven tegen onze tegenstanders en kies er voor om als medespeler Gerard te kiezen die ook 9 slagen krijgt. Dat is het voordeel als je el capitan bent, dan kies je de koppeltjes van je eigen team. En thuis kies je ook tegen welke koppels van de tegenstander je speelt. Verder is het vooral gedoe als capitan. Je regelt de lunch, rekent de slagen per speler uit, voorziet iedereen van de scorekaarten met juiste handicapslagen, geeft een speech etc.

Op de eerste hole maakt de hcp 22 van de tegenstander par, 1 down. Het zal toch niet weer gebeuren, dat de hcp 20+ je kansloos laten op je eigen baan.
Op hole 2 ligt de andere hcp 21 in regulation op de green. Ik moet eerst putten en lig na onze putts 5cm dichterbij. Ik denk aan give-give, maar wil wel eens zien of ie kan putten. Hij mist en dat blijkt hun zwakke kant, ze kunnen beiden absoluut niet goed putten. Na 9 holes staan we 4 up, eerste punt binnen.
Op hole 10 ligt Rrrramon voor birdie op 2 m. Hij rost de bal 2m voorbij de hole en we halven met bogey. Op 12 heeft Rŕrrramon een putt voor par van 4m en tikt m tegen de vlag, maar die hangt zijn kant op en de bal kaatst terug naast de hole. Dat was zn beste putt van de dag. Ik maak daar birdie, dus het maakt niet uit.
Op hole 15 winnen we de back 9 ook met 4 up. 3 punten in de pocket. Beide andere koppeltjes winnen ook 3-0. Das 9-0 en de maximale score. Nu 2 uitwedstrijden op rij, das lastiger.
Laatst bewerkt 4 maanden 3 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, taxgolf, swinging daddy

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
4 maanden 4 weken geleden #94 door taxgolf
Goed, vandaag was ik met bandido op de Royal Antwerp. Schitterende baan in het Kapellenbos. Greenfee, een kloeke € 155. Ga ik hier nog terugkomen? Hmmm. Het is prijzig, ook al krijg je er een mooi zakje met tees bij. De service is er een met een smile en een glimlach. In de puntjes verzorgd, een buitengewone aardige caddymaster. Een charmante madam in de shop die worstelt met de Nederlandse taal. Een balmarker? € 20. Kortom, dikke buidel moet je hebben. De lunch? Stokje Kanibaal (tartaar). Zonder ei, espresso, pintje en nog wat shizzle. € 65. Je moet er wat voor over hebben oom op de nr 1 baan van België te spelen. 

Druk was het niet. Bijna niemand gezien, behalve de grassjouwers. Ook wederom vriendelijke lui, open voor een praatje, trots op de baan. De rijpaden worden vernieuwd, heide wordt bijgeplaatst. Nog meer naar een heidebaan toe. De kleurmarkeringen zijn weg, 54, 58, 64 en nog verder terug. In de miezer naar het redelijke droge Antwerpen gereden. Aldaar was het nog lichtere miezer. Na een vlotte stok, wilde ik nog even inslaan. Bandido zei dat we al gelijk weg konden. Anders zou een 4 bal voor ons zitten, en we reden met een buggy. Ik vond het maar matig, en sloeg dan ook geïrriteerd af. Dom, ik weet het, ik moet me er niet aan ergeren. Bandido rost zijn bal in de gur (want hei), ik skul mijn bal met de i3 wel goed weg, maar ben ontevreden over de slag. Vervolgens denk ik een i7 over te hebben. Mijn blad staat iets te dicht. Da's niet erg, mik dan meer op rechts. Ik mis de green. In de fw liggen en dan de green missen. Ik heb dit niveau tot de 1e 9 volgehouden. Er komt druk op je up en downs. Mijn ups waren ok maar niet goed. Dus hield ik te lange puts over en was het gemiddeld genomen bogey golf. Had ook nog wel een par maar noteerde ook een dubbel. Ik had de w7 in de tas gestopt om te proberen. Dat deed ik op hole 3, de 1e par 5. Ik had gewoon slimmer moeten spelen. Nu stond ik niet goed over de bal, geen goede beweging noch rotatie. Het was hem nog niet. club gaat wel mee naar de UK. Ik ging in 46 slagen rond over de 1e 9. Bandido idem, maar die heeft zo zijn eigen methode van tellen. Ik laat het maar zo, tenzij het wat erg gek wordt. En dan nog bloed mijn neus want we spelen nergens om. De 2e 9 ging aanmerkelijk beter. Bandido zegt dat hij mij eigenlijk niet zo vaak mijn hap ziet spelen. Klopt zeg ik, we spelen vaak happy golf, Keek op de Week (voor de intimi). Het irriteerde me wel. Zo erg, dat het me lukte om een knopje om te zetten. Ik noteerde 7 parten en 2 bogeys. Stuk voor stuk leuke holes, driver niet altijd nodig, doglegjes, veel bunkers rondom (erg nat zand), ondulerende greens die recentelijk bezand waren. Fair en true to line. Genoten. Had op de relatief korte par 5 het gevoel dat ik met 2 naar de green kon. Op de 1e 9 mislukte die aanpak faliekant. De 2e 9 gewoon met een i7 een tussenslag en een pw of i9 op de dansvloer. 2 puts en wegwezen. Noteerde 2x bijna een birdie, maar viel net niet. Bijna een birdie, da's net zoiets als ik win bijna elke dag de hoofdprijs. Bijna. Ook ging ik niet meer voor de vlag. Green raken was het devies. 2 puts is genoeg. en mazzel moet je hebben. Op 18 was mijn drive te scherp en roste de boom in. De vogels vlogen weg. Aangekomen was mijn bal door geketst voorbij de bunker. Miezerig 9 over. Dat gaat 8 van de 10 x fout natuurlijk. Kortom, de 2e 9 is zoals ik graag in de UK wil spelen. Scherpe drives van de Tee. Baby draw, goede afstand. Zowel de 3w als de Ping driver deed wat het moest doen en meer. De driver was aan de lijn en de 3w idem dito. Hoogtepunt was de drive op 9 met de 3w, power draw die mooi de dogleg in rolde. Gaaf. Mijn ijzers waren zeker de 1e 9 niet best. Geen richting niets. Maar goed herstelt in de 2e 9. Waar ik erg blij mee ben, is het putten. Alles binnen de meter dood bij. Goede afstandscontrole. Goede greens doen een hoop voor je. Met de ogen ging het redelijk goed. Beter dan de voorgaande keren. 

De baan is prachtig. Wordt elk jaar beter. Mooi onderhouden, prima afslagplaatsen, duidelijk, mooie groencomplexen en een heerlijke lay out. Goed scoren is mogelijk. We hadden geluk met het weer. relatief weinig wind (3). In nog geen 3,5 uur rond. Geen bal verloren. Het was goed te vinden. De fw zijn voldoende. Mooie maailijnen. Het totaalplaatje klopt wel hier. Het clubhuis is voorzien van lekkere zaken op niveau. De charisma van ouderdom. Is het € 155 waard? Ik weet dat dan weer niet. Ik vind het wel veel geld worden. Maar de baanarchitectuur is heerlijk, sluiproutes bij bunkers, openingen rondom de green, het aanspelen op backstops, opties van de tee. Mooi. De par 3's zijn misschien niet van de wow factor. Een topbaan. En dat is het.   

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
4 maanden 4 weken geleden - 4 maanden 4 weken geleden #95 door Frank@Andalus
Goed verhaal, wel wat weinig text Tax.

Ik had nog niet verteld over mn laatste dag van de Rydercup in de golfregio Murcia. Ik mocht de singles aantreden tegen Ash op el Valle. Een aan te bevelen baan als je in de omgeving bent. Brede fairways waardoor je de bunkers die in grote getalen aanwezig zijn kunt vermijden.
Ash speelde van hcp 16, maar gaf al aan dat ie niet meer zo veel speelde. Dan is het lastig als je een tegenstander treft die in vorm is.
De baan lag me wel, veel vlakke liggingen en wat aan de korte kant zodat ik vaak met een ijzertje naar de green kon.
Op hole 13 viel het doek, 7&5. Hole 11, een korte par 4 waarbij je over een grote rotspartij heen slaat naar een fairway die je niet ziet was voor mij de signature hole.
Na de wedstrijd de groep bedankt voor de gastvrijheid en gezelligheid. En snel doorgereden naar Swinging Daddy Bart, die een huis 20 minuten verder heeft. Super gezellig Italiaans met hem en zijn vrouw gegeten.

En een nachtje blijven logeren. Volgende dag terug naar huis gereden.

Na al die sucessen krijg je het wel hoog in de bol, je denkt ik kan een aardig balletje slaan en dan treft de toorn der golfgoden je. Twee rondes op Alhaurin waarbij de ene bal gedufft wordt en de volgende getopt.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Vreselijk, maar ook goed, even terug op aarde deemoedig pleng ik wat zweetdruppels om de golfgoden weer gunstig te stemmen. Ik heb gezondigd, golf is niet makkelijk, golf is kei moeilijk.

En dan speel je zonder enige verwachtingen weer een rondje. Begin bogey, bogey, bogey. Ohoh, dat kan wel weer een zware pot worden. Hole 4, houten 3 uit de tas, rechts over de helling om de dogleg af te snijden. Nog 75m naar de vlag, bal wat boven je voeten. Ik besluit een kort gripte pitchingwedge te slaan naar de elevated green. Goed geraakt, precies op lijn en....... in tha hole, 

Eagle, heerlijk. Loop uiteindelijk 3 over om na 15 holes te stoppen vanwege drukte op de baan. Nu wel deemoedig blijven.

Laatst bewerkt 4 maanden 4 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Coeneman, swinging daddy, GarField000

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
4 maanden 4 weken geleden #96 door taxgolf

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 maanden 5 dagen geleden #97 door taxgolf
Wat een mooie foto!

Vandaag wederom een snelle 9. Heerlijk weer! Zonnetje en ... nauwelijks wind. De baan was wel wat nat. De bliksem had ook een inslag gehad. Bij hole 15 een grote boom finaal door midden (geen foto van genomen). Vandaag met de zonnebril gespeeld. Eens kijken of dit een wat rustiger beeld geeft voor mijn ogen. Het hielp, zag de bal beter. Anderzijds besloeg de bril soms. Enfin.

Wederom koud van de tee, de 2e 9. Dr driver doet niet wat ik wil en ik Hook hoog. Tussenslag met de i7 is ok. Mijn 50 graden wedge sla ik over de vlag in de fringe. Hm, solidariteit contact. De put voor par is dood bij. De dogleg par 4. Mijn i3 is een pull. Ik lig wat rottig, mijn i7 is rechtsvoor naast de green. Ik stank de wedge (nee he) en ook mijn 2e oefenslag stank ik. Enfin, De stankslag ligt wel op de green. Ook die put is dood bij de hole. Ipv par door de shankedelic een bogey. De par 3 12e sla ik de i7 niet goed. In de bunker en de vlag vlak achter de bunker. Hola, up en down. Kom heerlijk uit de bunker en maak de 1,5 meter put. Yes. De par 5 13e probeer ik eens anders te spelen. i3 van de tee (dat rijmt) die ik helaas in de bunker sla. I8 eruit, i7 links voor, pw op de green en 2 puts. Hm. Fairway bunker kost me een slag. Hole 14 sla ik een vet i3 van de tee. Ik leg op voor het water, pw is pinhigh rechts buiten de green, chip is op 30 cm. Goed herstel. Par 5 15e is wederom een coursemanagement oefening. 3w van de tee die helaas de bal links onder de bomen rost, slag eruit, enfin nog 2 slagen en met 4 op de green. Helaas een lange put over die ik op een balletje afstand van de cup leg. Easy bogey. Hole 16 wordt aangepakt. wordt een halve eilandgreen van gemaakt. Nu is het een lange par 3, 175 meter. De i3 doet zijn werk. Put van 2 meter over voor birdie. en die valt. Mooie birdie, zegt een van de mannen van de flight achter ons als we die passeren nadat we op hole 17 hebben afgeslagen. Ik drive wat links. Ik denk, overmoedig geworden, dat ik mijn i5 met 165 meter wel effe op de green sla. Nou nee dus. Ik lig rechts, achter de tee van 16, waar gelukkig op dat moment niemand staat. Ik moet over het water naar de vlag die op een klein plateau staat. Ik sla een hoge flop. Laat ik het zo zeggen: ik kan die slag 100 keer spelen, zal vermoedelijk een keer of 80 tekort fo veel te lang zijn, een aantal x scullen of de bal het water in rossen. Deze keer landt mijn bal op een meter van de pin op het plateau. Van die 100x, lukt me dat denkelijk geen 2e x. Gave par.Hole 18 is ook easy par. Drive links voorbij de bunker. slechts een i9 in, chip en put. Lekkah. 

Putten ging crescendo vandaag. Shank is er nog niet helemaal uit. England, here we come!

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, canth, Jimi Thing, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
5 maanden 5 dagen geleden #98 door Frank@Andalus
Uitgenodigd door mijn Engelse maat Dean speel ik 4 rondjes golf in de buurt van Murcia. Eerst een rondje met 4 man op las Ramblas. Deze baan heb ik eerder gespeeld met Coen, eigenlijk te lastig wanneer je de baan niet kent, maar een leuke opwarmer.
De volgende dag zijn we met 13 Engelsen en Frank. Prima kerels om een paar dagen mee door te brengen. We spelen Rydercup 7 tegen 7. Ik krijg een witte polo uitgereikt met achterop met grote letters 'supersub'. Eerste dag 4 balls matchplay op Hacienda Riquelme. Ik kan deze baan helaas niet aanbevelen, slecht onderhouden en echt te veel bunkers maken de baan onaantrekkelijk. Ik speel met Richie tegen Dennis en Clarkey. Dennis is greenkeeper op Dütetal, Duitsland. Een kerel met een hart van goud en een respectabele handicap 7. Hij moet het die dag alleen doen, zn maatje speelt pas een half jaar golf en heeft ook met 16 slagen mee geen inbreng. Gelukkig voor hen is Dennis in vorm en heeft Richie zn swing in Engeland achter gelaten, de pot wordt dan ook met 3&1 verloren.
De dag daarna spelen we la Manga west. Wat een prachtige en leuke baan is dat zeg. La Manga bestaat uit 3x18 holes, maar ik begreep van de anderen dat west dé course to play is. Dus ga je daar een keer spelen, kies dan de west course.

Het format is dit keer Texas scramble 2 tegen 2 matchplay. Ik mag met Danny een hcp 26 aantreden tegen Dean hcp 8 en Ash hcp 16. We krijgen slechts 3 slagen mee en ik heb er een hard hoofd in. Danny mag eerst en rost zijn bal daar waar ie nooit meer gevonden kan worden. Mijn drive is prima en we hebben nog 120m naar de vlag. Danny pakt zn hy4 en rost de bal...... over het water met een enorme slice de green op. 1 up voor ons.
Hole 2 145m tegen de wind in, Danny rost zn bal de shabba in. Ik pak mn houten 5, want de baan speelt lang tegen de wind in hebben we gemerkt op hole 1. Bammm op 1m en Dean roept 'you're taking me the piss'. Hij heeft eerder al lopen klagen dat elke keer dat ik tegen hem speel, ik op par 3's de ball stijf bij de vlag sla. Tap in birdie en 2 up.
Tegenstander maakt op de volgende par 3 ook birdie, terug naar 1 up. Dan fastforward naar hole 8 waar we een slag krijgen.
Maat Danny rost zn drive 8 meter naar voren het struikgewas in. Ik speel een powerfade te veel naar rechts tussen de bomen. Gelukkig vinden we mijn bal, maar voorwaarts spelen kan eigenlijk niet. Maat chipt de bal terug naar de fairway en ik probeer mn 3 wood onder de bomen door naar voren te spelen. Dat lukt half, mn bal ligt op de uphill slope van de bunker. Nog 110m tegen de wind in. Maat rost zn bal wegisweg. Ik pak mn hybride 6, want tegen de wind en uphill lie en knal de bal op 1 meter van de vlag. Terug naar 2 up.

Op de back nine komt tegenstander met een reeks parren en 2 birdies sterk terug, we staan op de teebox van 16 1 down. 16 is een par 3 van 160m, uphill, bunkers en tegenstander slaat zn bal op de green. Danny rost en sliced. Ik gelukkig ook op de green, maar we moeten wel eerst putten. Mijn putt valt, birdie! Tegenstander mist en we staan all square. Op 17 maken we weer birdie en we gaan naar 1 up. Dan hole 18, wat een view, schitterend. Beiden maken par, de winst is binnen.

Tussenstand is nu 5-3 voor het andere team. Morgen de singles op el Valle.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, taxgolf, Coeneman, swinging daddy

Lees meer
5 maanden 1 week geleden - 5 maanden 1 week geleden #99 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Vandaag Matchplay wedstrijd 1 van de clubkampioenschappen 2023. Tegen Jose, hcp 15, afgelopen jaar ook tegen gespeeld en toen op hole 15 gewonnen. Nooit echt spannend. Vandaag was exact het tegenovergestelde. Ik moet 7 slagen meegeven, op hole 1 gelijk de eerste. Die heeft Jose niet nodig, par is voldoende voor de winst. Hole 2 win ik met een par tegen de bogey van Jose, hole 3 halven we met par, blijft A/S. Hole 4, Jose gaat rechtsaf de bomen in, heeft tussenslag nodig, red z’n bogey maar mijn 2 put par is voldoende voor 1 up. Hole 5 verlies ik doordat we beide een par maken en ik een slag moet geven, terug naar A/S. Hole 7, ga net door de green heen met de approach, kies te putten en speel die slecht. Nog 2 putts nodig en verlies van de par van Jose, 1 down. Hole 7, lekkere drive op voor mij lastige hole van de tee, laat de approach iets te kort, chip ook maar maak de 2,5m putt voor par die wint van de bogey van Jose, AS. Hole 8 moet weer een slag geven, ijzer 7 midden green en 2 putt par. Jose heeft een onmogelijke ligging in de lip van de bunker, slaat daarvandaan in het water en geeft de hole. 1 up. Hole 9, eerste slechte tee shot van mij met de 3wood, goed herstel maar te aggresief met de approach, door de green en weet geen U/D te maken voor een bogey, verlies de hole A/S. Ik speel naar m’n hcp, maar vooral doordat ik op hole 9 een slag extra pak omdat ik te aggressief ben, ronduit prima eigenlijk. Maar Jose speelt volgens mij 4 boven par. Op naar de 2e 9. Hole 10  fir, gir 2 putt par verliest van de par van Jose omdat ik een slag moet geven. 1 down. Hole 11 lekkere ijzer 9 en ik hole de birdie putt van een meter of 6 om van de par van Jose te winnen. A/S. Hole 12 beide goede tee shots, Jose approach tot op 1m, ik thin een wedge door de green en maak net geen U/D. Verlies van de par van Jose, 1 down. Hole 13 par 5, moet weer slag geven. Maak fir, gir 2 putt par en heb geluk dat nu Jose z’n wedge door de green thinned in de bunker. Mijn par halved tegen zijn bogey, blijft 1 down. Op 14 steel ik een halve met een par. Korte par 4, kies voor driver, lig op de hoogte van de voorkant van de green maar rechts, op een wortel. Speel een gapwedge die veel te kort blijft, 20m over, 1e putt laat ik 3m te kort. Jose ondertussen pitch tot binnen een meter. Ik maak de 3m putt, jose mist. Blijft 1 down. Hole 15, Jose peert z’n drive er rechts uit, ik maak een birdie en kom terug tot A/S. Hole 16, moet weer een slag geven. Ik maak m’n beste sandy par ook, maar die verliest van de par van Jose, weer 1 down. Hole 17 fir, beetje vette wedge, haalt net voorkant green, pin achterop weer putt meter of 3 te kort maar maak ook die par putt, Jose maakt bogey, terug naar A/S. Hole 18, moet weer een slag geven. Mijn approach is te kort, Moet een pitch over flinke bult op de rand van de green spelen en ben happy al blijft de bal 3m boven de hole liggen. Jose maakt z’n bogey en ik heb een klote putt downhill om de halve te redden. Die maak ik en de wedstrijd blijft A/S. Wat een match. Ik speel de 2e 9 1 onder par en ik red net de halve op hole 18 daar mee.Anyway, op naar de verlenging. Hole 1, mag gelijk weer een slag geven. Saaie fir, gir par. Jose mist de green en maakt geen U/D voor een bogey. Hole 2, geen slag te geven, we liggen beide net naast de fairway. Ik mis de green links, boven de hole, Jose in de bunker. We halven de hole met een bogey. Hole 3, ik ben net te kort in de bunker sla bunker slag op 3m, jose mist de green links, goede pitch op de green. Hij mist z’n par putt. Ik doen een Jordan Spieth op hole 1 van de play off afgelopen weekend, tergend langzaam lipt m’n putt eruit. Hole 4, houten 3 midden fairway, Jose mist rechts in de bomen en vanaf daar heeft hij 2 slagen nodig om eruit te komen en dat is voldoende om uiteindelijk de match op hole 22 te winnen. Wat een match, wat een aardige gast en wat is het lastig spelen tegen iemand die oprecht geen reet geeft om winnen of verliezen alleen maar lekker wil golfen. Op naar de kwartfinale! 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 5 maanden 1 week geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Cesare, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 maanden 1 week geleden #100 door taxgolf
Vanochtend in heerlijk weer 9 holes op Rozenstein, De baan lijkt beter in conditie te komen. De greens zijn niet slecht! Beter!

De 9 holes rondes met bandido is happy golf pur sang. We kletsen, praten bij en slaan een bal. Gezellig en leuk. Het is soms wel lastig en dat ligt aan mij. Ik benut ergens die rondjes ook om slagen te oefenen. Vandaag was alles buiten de green chippen. Irritant is dat mijn verwachtingspatroon hoog blijft. Dat moet je natuurlijk los laten. Ongemerkt is de concentratie ook minder. Stom is ook te verwachten dat je koud van de tee perfect weg gaat. Raar is dat. Toch ging ik redelijk met de i3 weg. 2e slag was matig en de chip vrij goed. Op hole 2 Hook ik de bal en die is weg. De 2e afslag was uiteraard (zo gaat dat met de 2e afslag) wel ok. Een vuile par. De par 3 mis ik net rechts en chip ik prima over de bunker. Hole 4 drive ik matig.2e slag was een stank. Oh nee, ik zal toch geen shankaholic zijn? Gelukkig gedurende ronde geen last meer gehad. Pitch van de andere fw was goed. Op hole 5 Hook ik mijn 1e drive, de 2e is een push. Ik sla (denk ik) een rustig 2e slagje, maar is gewoon flush. 3e slag 2 meter pinhigh pitch. Wind tegen lange par 3 lig ik pinhigh. Wel naast de green. Chip en put voor par. Par 5 7e wil ik eens wat met de 3w proberen. Die jank ik (de bal althans) op de andere fw. Oef, chip terug, een matig i5, uit de richting geraakte pw op de dansvloer, bijzonder. Op 8 drawt de bal niet. Mijn i8 is net over de green. Chip terug laat ik iets tekort, wel mooi geraakt maar meer spin dan ik dacht. Op 9 zit ik te kloten met de 3w. mijn hybride top ik ook nog eens, bah. Maar mijn pw van 105 meter sla ik genadeloos strak over de vlag heen. Een slag zoals ik die in de les sla Strike. Heerlijk in de zon gelopen.

Mooi bijgepraat. Lang verhaal kort. met Pasen heb ik een mooie documentaire gezien, Kleinkinderen van de Oost. Verhaalt over kleinkinderen met voorouders uit Nederlands Indie. Over het leven en de onafhankelijkheidsoorlog werd thuis niet of nauwelijks gesproken. Mijn roots. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.056 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven