Min ronde van vandaag 2023

Lees meer
8 maanden 3 weken geleden #171 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
Dirkshorn, ik heb er al een aantal keer gespeeld. Leuke baan, afwisselende holes. Sommige recht toe recht aan, andere moet je nadenken wat je gast doen, welke route te nemen. Vandaag windkracht 4 a 5. Pittig. Eerste holes was het zoeken naar ritme. Drive op 1 waait naar rechts, terug voor de green, bogey. Hole 2 goede drive die strak is en links om net oob te gaan. Bal niet gevonden, wel 2 x srixon en 1 x callaway. De srixons ook weer ingeleverd aan de baan in de aqua. Daarna begon het beter te lopen. Waar ik op noordwijk geen fairway mistte, vandaag had ik vandaag moeite ze te vinden. 36% fir. Door de wind was het veelal driver gevolgd door 3w of hybride of lang ijzer. Pittig. De tour edge 3w en hybride doen het nog steeds erg goed. Shot of the day op hole was op stoke index 1. Nog 207m naar de green. 3w er tegen aan, 2 putts par. Hole 13 par 4 van 320m, 2 x hybride en een 2m putt, birdie. 39% gir met 32 putts. 1,72 per hole, 2 per gir. Tevreden mee. 

De ronde duurde 3,5 uur, dat is mooi. De laatste holes was een struglle qua lopen. Dinsdagavond weer de eerste kickboks padles gehad na de rug en corona. De spierpijn in mn benen was goed aanwezig. En na 3,5 uur de wind om je hoofd ben je ook wel klaar. Erg tevreden met mn spel. Uiteindelijk 33 stbf. 
Al met al prima dag, lekker gespeeld in goed gezelschap en de wetenschap dat er belangrijkere zaken zijn dan golf. 

golf 2023 is officieel geopend

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
8 maanden 3 weken geleden #172 door taxgolf
Min ronde van vandaag 2023 werd gestart door taxgolf
Een maagdelijk nieuw begin. Golfjaar 2023 is gestart voor mij. Sinds de golfreis naar Portugal, heb ik geen club meer aangeraakt. Ziekte, kou en tijdgebrek speelden mij parten. Ik kamp bovendien met een vervelende tintelende zenuw in de rechterarm. Overbelast, rsi klachten, wie kent dit nog, goed in mijn vel zit ik niet. Maar een reisje naar Dirkshoorn met X-elf leit ik niet schieten. Gisteren heul veul regen, vandaag droog, fris em winderig. Maar veul minder dan gisteren. Kortom, zonder verwachtigng qua golfspel op naar Dirkshoorn. 

het clubhuis is nig in kerstsferen. De dame aan de receptie verwelkomt ons hartelijk. Een prima sterke espresso en op naar de DR. Een polderbaan, dus wijdse vergezichten. En wind, veel wind. Wind en kou en een natte fw, dat wordt aanpoten. De DR is niet bijzonder, nette matten, redelijke ballen. Verzorgde chipgreen evenals nette puttinggreen. Verzorgd. Ook de tee boxen, verzorgd, in de zomer ziet er ongetwijfeld nog beter uit. Compliment. En had ik al gezegd dat dit een polderbaan was? Poe, wind tegen op hole 1. Er kan van wit, geel, zwart, blauw rood gestart worden. Lang verhaal kort, van geel is dit een stevige test. Het was driver en hybride. Nul rol, bal landt in de pudding, de greens waren erg goed voor de tijd van het jaar. Golfspel komt te voet en gaat te paard. Ik was even kwijt wat mijn putting routine was om de shaky rechterhand uit het spel te halen, na een aantal holes viel t kwartje weer en ging het putten veel beter. Driver liep vrij goed. Ik lag vaak rechts op of net naast de fw. Oplijnen was er nog niet. IJzers ok, weinig hoeven te slaan. Zo waaide het. Kort spel rondom de green is wel aan werk toe. Spelen op een onbekende baan, in zware condities is lastig maar toch was ik tevreden. Paar parren, redelijk bij elkaar kunnen houden. Oliebollebvet wat wegwerken, trainen op kort spel en dan zijn we er wel.

was weer top met Xelf, die een paar heerlijke slagen had, zijn houtjes strak raakte en een mooie birdie maakte. Nig even zon gehad in de baan en toen we wegreden begon de miezer. We hebben gelukt gehad! Trip waard om er in de zomer nogmaals te spelen. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.041 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven