Min ronde van vandaag 2023

Lees meer
1 maand 3 weken geleden - 1 maand 3 weken geleden #21 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Min ronde van vandaag 2023
Het plan was om vandaag/vanmiddag ook nog met Frank en dezelfde groep te gaan spelen op de Lochemse, maar dat werd afgezegd vanwege de weersverwachting en vanaf twee uur/half drie bleek dat ook een hele goede beslissing.
Vanochtend was het echter nog droog en met Sven toch nog even gauw een teetime geboekt en half elf sloegen we af hole 1.
Wij spelen altijd wel een matchplay, maar met Sven on fire en de long hitter die hij is wordt het de laatste tijd erg moeilijk om nog iets in de melk te brokkelen. 
Vandaag een alternatief geprobeerd: Sven moet de hole winnen om te scoren. 
Ondanks dat we daar qua spel tegenaan zitten, is het nog te vroeg om het zo te doen. Dan ga ik liever nog eerzaam ten onder met een paar slagen extra op de hele lange par 4's. En dan doen we de nieuwe manier wel als ik oud ben of zo :) 

De ronde was iig zoals altijd gezellig, 18 holes, spullen in de auto, drankje besteld onder de luifel en toen kwam de zondvloed. Goed getimed! 

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 1 maand 3 weken geleden door okidoki.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 maand 3 weken geleden #22 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023
Sven, benieuwd naar waar je dan nu lid bent / wordt of wat dan ook. Ik zou t Zelle graag als thuis aan hebben. Of heeft het niets met de baan te maken maar zijn er andere redenen. Voel je vrij dat voor jezelf te houden natuurlijk. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Lees meer
1 maand 3 weken geleden - 1 maand 3 weken geleden #23 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
Gisteren mijn eerste 18 holes dit jaar op Nederlandse bodem. Een soort miniChat van 8 man op bezoek bij de nieuwe baan van Lisa en Paul en tevens de oude baan van Sven. Coen, Boudewijn, Martin en Cornelis ook van de partij.
Eerste 9 prima golfweer, toen een stevige bui, maar dat weerhield ons er niet van door te spelen. Voor mij was golf in de regen ook ook een first off dit jaar.

Ik speelde steady golf tot de plensbui, daarna 4 holes worstelen met de omstandigheden. Pas toen ik overstapte naar de driver van Cornelis en een extra regenhandschoen van Sven werd het weer steady golf. Een rondje 89 voor 32 Stables, oh nee een rondje 90 want par 73.

Sven was erg goed bezig, wederom in de 40 punten en strak op weg naar single digits. Nelis had wat meer moeite, maar zette net als ik een record op 't Zelle. En hij sloeg op hole 17 zn bal op 1 meter voor de tweary en een birdie.
Gezellige nazit en dank gaat uit naar Paul voor al het regelwerk.
Laatst bewerkt 1 maand 3 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy, SevenUp75

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 maand 3 weken geleden #24 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Min ronde van vandaag 2023
Vandaag weer eens 9 holes met Bandido. Die is ernstig geblesseerd. iets met een pees. Herstel kan wel eens 6 - 8 maanden duren. Mag/moet 9 holes lopen, 18 met buggy. We spelen 10-18. We mogen van een 3 bal voor. Erg netjes. Effe bijpraten en een bal slaan. Ik besluit dus ook de les in de praktijk te brengen. Mis veel greens links. en de les was focus op green raken, voor het gevoel open staan (voetlijn) en proberen het swingritme te vinden die ik prettig vind. Hole 10 is wind mee. Ik besluit 3w met de tee's achterop. Ik lig bij het 150 meter paaltje. Poeh. Naar de vlag is 150 meter. Ik sla mijn i6 heerlijk, maar eidig voorbij de pin, zelfs buiten de green. Probeer ook een nieuwe putting grip om de flip/twitch van de rechterhand eruit te krijgen. De greens zijn groen en strak (weinig pm) maar erg stroef. Easy par. De flight 3 bal had afgeslagen. 1 van de spelers had een kanonskogel geslagen van de tee, want de bal lag ruwweg 20 meter achter ons (bandido moest pitchen naar de green van ruwweg 75 meter. Hole 11 probeer ik eens de hybride die ik wat dun raak. Mijn i8 is compleet verkeerd opgelijnd, maar dan ook echt. De slag was wel goed. Ik heb mazzel en lig nabij de green met slechts een bunker voor me. Easy chip, easy par. Hole 12, afstand vinden, lastig. Enigszins wind mee, 130 meter voorkant green, vlag ruwweg 135. Ik besluit een i8 te slaan, die keurig op de voorkant landt maar helaas een nare ounce heeft. Links in de bunker. Easy out, veel te korte put, bogey. De par 5. Heerlijk 3w geslagen. Wat kom ik goed weg. helaas te scherp en bal rolt links de bunker in. Ik kom er wat vet (figuurlijk of is het letterlijk?) uit. Heb een kleine 185 meter over naar de voorkant green. Lang leve de lol met de heavenly 7. Die fade to much, een slice willen we het pertinent niet noemen en redt de bunker net niet. Aqua. Drop, 58 wedge en de bal eindigt op een halve meter. Poeh. Hole 14, wederom een 3w streep, easy wedge , easy par. Hole 15, moeilijke hole, nauwe fw. Prima slag, niet goed opgelijnd, bal op de andere fw. pw, i8 die links de bunker in stuit, easy eruit, binnen de meter up and down. Hole 16, 180 meter wind tegen. We zien de bal landen rechts naast de green, in de basis nooit een probleem, chip en put, ruimte zat, echter: bal nooit meer gevonden. We begrijpen het niet, maar het zal. Hole 17 sla ik een giga drive. Wel scherp. Bal ligt keurig in de fw en heb een wedge naar de green. Ik denk weer te scherp te hebben opgelijnd, maar bal ligt keurig op de green 5 meter links van de pin. easy par. Hole 18, lastig, tee echt achterop, wind tegen. Lastig. Ik hamer de bal op de hoogte van de bunker. Wat een knal. 150 meter voorkant green. Wind tegen, een stretch. i6 is wat krap an en ik forceer. Ik haal het net, zie de bal echter naar rechts stuiten. Geforceerd geslagen. Godfather bal, sleep-in with the Fish. We geloven het wel, het wordt dreigen en bij het terras aangekomen, druppelt het al.

Die Vokey wedges met overal dezelfde Shaft erin zijn wel de bom. Zoveel makkelijker dan die Mizuno wedges. Poeh. Of het nu door de grind komt, geen idee. Je gaat het pas zien als je het door hebt. De swing, take it easy, de club doet verder het werk. Loom en Ernie Els sloom, dan gaat het meer dan goed. Zodra ik denk, oeh, krap an dan ga ik forceren, knijp ik in de club en zo, dan gaat het slecht. Clubs zijn wel vergevingsgezind, zeker, maar de afstand loopt terug. De standaard dunne grip vind ik lastig. Moet ik toch echt ff aan wennen. Verder gewoon een bij golfei. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
1 maand 3 weken geleden #25 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
Weersverwachting voor vandaag en komende dagen zag er niet goed uit. Waar dan heen om te spelen? 
Zandgrond baan. Minimale kans op regen. Uiteraard De Texelse.
Boot van 9.30 samen met 3 clubgenoten. 10.15 koffie met appelgebak op het strand. 11.15 op De Texelse. 12.30 tee time. 17.00 borrel. 17.45 hapje eten. 19.00 boot terug. Heerlijke dag. Zon met wolken. Windkracht 4 a 5 (dat dan wel) volgens de Windy app.

Het spel houdt nog niet over. Het swinggevoel is er nog niet. De scores beginnen wel te verbeteren, het is wel werken. Gisteravond de DAC. 9 holes 16 stbf. Pffff vermoeiend golf. Niets gaat van zelf. Afslagen weet ik in spel te houden. 86% fir. Maar dan 11% gir oftewel 1 hele green in gir. Chippen en putten heeft me op de been gehouden en dan ook nog op de holes waar ik een slag krijg. 16 stbf is te veel voor het getoonde spel.
De ijzers is het probleem, veel dun geraakt. Punt van aandacht.

Dan vandaag of tomorrows round van gisteren. De wind is krachtig en uit een hoek die je niet vaak hebt op Texel. Hole 1 de wind is van links en tegen. Drive is ok en op de fw. Het ijzer is dun en gaat door de green heen. Gaan we weer. Bogey. Wederom weet ik de afslagen goed in spel te hiuden. De ijzers willen nog niet. Hole 4, par 5 vol tegen de wind. Drive hobbelt de hit in voor onbespeelbaar penalty. Werken voor een double. Hole 5 korte par 4 met een blind schot naar de green. Drive is goed, links op de fw. Ik zie de bovenkant van de vlag. Ik kijk op de pinpositie sheet, vlag staat rechts voor. Prima, bal links van de vlag houden. Prima slag. Bij de green aangekomen heb ik de green links gemist. Hoe dan? Oops de pinpositie van hole 6 bekeken. Domme onnodige fout. Hole 6 wel gir par. Hole 7 par 5 wind mee. Heerlijke drive. Dun 3 wood die ik gelukkig nog vind rechts. Dun ijzer door de green. Geen u&d. Bogey. Hole 9 goede drive. Weer een dun ijzer die net over het water komt. Geen u&d. Bogey.
1e 9 10 over. 71% fir. 11% gir dus 1 hele green in gir. 18 putts.
Wat is er toch aan de hand? Waarom de houtjes wel en de ijzers niet. De houtjes hou je niet in zegt clubgenoot. 

Hole 10 par 3 down wind. IJzer is dun en hobbelt keurig de green op en met de slope naar de hole. Bah. Lelijk geslagen wel op 2,5 m van de pin. Birdie putt lipt.
Hole 11 tegen de wind. Drive is prima. Ok x-elf ga nu eens snelheid maken met je ijzers. Zo geschiedde. Strak ijzer tegen de wind pin high op de green. Birdie putt over het randje. Par. Heerlijk ijzer flush geraakt. Hole 12 lastige par 3 met pot bunker midden voor en de pin er achter. Weer een strak ijzer links naast de green. Bogey. Zou het gevoel terug komen? Hole 14, wind mee. Mooie hole verre drive. Goed ijzer op de green. 3 putt grrrrrrrr. Hole 15 mijn favo hole. Tegen de wind in, killer par 5. Drive is goed. 2 x getopt houtje. Goede slag en u&d bogey. De par 3 hole 16 flush ijzer op de green. Par. Hole 18 par 5 wind mee. Zeer goede drive. IJzer voor positie. Dun ijzer naast de green. U&D par.
2e9 5 boven. 100% fir. 44% gir. 17 putts. Dat begint er weer op te lijken.
uiteindelijk rondje +15 en 32 stbf. Promissing.

Wat lag de baan er goed bij. Greens en voorgreens als een tapijtje. Greens niet heel snel maar erg fair. Top dag.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #26 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023
Gisteren op PGA catalunya, de stadium
course gespeeld. Was een tijdlang nr 1 van Spanje. Gave course, voor mij niet per se top of the list. 

greens waren kwetsbaar. Vrij zacht en kraters van pitchmarks en schade van schoenen vooral rond de pins. Maar de greens waren zeker goed en prettig snel. 

op zondag was er een toernooi geweest en de baan was nog in tournament conditions vertelde ze ons. Weet niet zeker waar dat in zat behalve dat de rough echt ruig was. Ietsje dieper als normaal maar zo zwaar om uit te spelen. Korte ijzers gaat nog enigszins, boven ijzer 9 wordt het een beetje een gamble wat je gaat krijgen. 

ruim 6000m van geel en je krijgt een bak slagen mee. Ik kreeg 9 slagen van hcp 6, Marc maar liefst 40 slagen van hcp 29. Rondje 82 met een triple, tevreden mee wat score betreft. 

niet happy met hoe ik van de tee kwam. Vooral in het begin geen fairway kunnen vinden. Wedge en vooral de putter redde de ronde gisteren. 

speelde beide met een halve set, op 82 slagen zijn er dan een stuk of 5 schoten waar ik normaliter een andere stok zou pakken. Keuzes worden eenvoudiger. Vaker wat andere ballen spelen als de volle klets. Dat is goed voor de focus. 

kan niet geloven dat ik schrijf dat dit niet de top is. Maar na west cliffs in Portugal gespeeld te hebben wordt het lastig dit overtroffen te krijgen. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 4 dagen geleden #27 door taxgolf
damn auto correct. Ik heb altijd mijn tong uit de mond.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Lees meer
2 maanden 4 dagen geleden - 2 maanden 4 dagen geleden #28 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
Tax,
Dat oplikken rondom de green, hoe gaat dat eigenlijk in zn werk? 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laatst bewerkt 2 maanden 4 dagen geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Lees meer
2 maanden 5 dagen geleden - 2 maanden 5 dagen geleden #29 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
Gisteren idd De Rosendaelsche. Voor mij de eerste keer op deze baan.

Wedstrijd met de golfmatties. Starttijd 13.02. Onderweg naar De Rosendaelsche laat Taxgolf weten dat hij autopech heeft en zijn best doet om kalm te blijven en alsnog te komen. Bij aankomst is duidelijk dat zij eta 13.55 zal zijn. In overleg met de caddymaster is het prima dat x-elf op hem wacht en dat wij later starten. Er zijn geen starttijden dus gewoon invoegen als je wilt starten. Om het eachten te veraangename flink gebruik gemaakt van de uitstekende oefenfaciliteiten. Gratis ballen op de range, zelfs ballen bij het chipping green. Door al het geoefen vergeet ik om de puttinggreen aan te doen. Bij de 1e tee op een bankje gezeten en mijn mee gebrachte bammetjes op gepeuzeld. Kan ik kijken hoe er afgeslagen wordt. Niet. Er is welgeteld 1 flight de baan in gegaan na de wedstrijd. Erg rustig daar. 

Dan is Taxgolg gearriveerd. Let’s go. Hij begint met een mooie drive. Hij wel! Op de fairway van 1 bepaalt hij de afstand en welke club hij nodig heeft. Vlub uit de tas, plastic verwijderen wat nog om het clubhoofd zit en gaan. Dat ritueel nog 7 x gezien, voordat hij slaat moet eerst het plastic verwijderd worden van de nieuwe clubs. 
Wat een heerlijke baan De Rosendaelsche. Mooie holes. Soms goed smal en mey mijn huidige spel is dat niet altijd fijn. Prachtige omgeving, mooie doorkijkjes. De snelweg ligt zeker dichtbij en is zeker hoorbaar. Voor mij geen probleem. Is weer eens wat anders dan treinen en vliegtuigen. Hole 14 is een plaatje. De baan ligt er goed bij. De greens vond ik medium. Veel oude pitchmarks zichtbaar die niet goed hersteld zijn. De greens zijn wel fair en doen wat je ziet. 

Het spel is nog niet op de rit. Achteraf viel de schade mee. Mooie birdie van buiten de green op een hole waar je ook een slag krijgt telt lekker aan. 4 stbf en 0 putts. Slechts 43% fir en 11% gir. Veel tap in bogeys. 2 strepen. Uiteindelijk 32 stbf punten. Voor Taxgolf een soortgelijke kaart en 30 stbf punten. Om bij de prijsuitreiking door te krijgen dat het een strokeplay wedstrijd was!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 2 maanden 5 dagen geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 5 dagen geleden #30 door taxgolf
Zo, de nieuwe clubs zijn binnen. Heerlijk. Gaaf. Deze vrijdag zou ik gaan spelen op de Rosendaelsche. Bij Arnhem. Mooie baan, lawaaiig door het verkeer soms, onderschatte baan, continu improving. Mooi, kklassiek ontwerp, moderen duiding in afstanden (65,60,55,50,46). Blij ei zou van Den Haag naar Arnhem rijden. Avond ervoor de auto ingepakt, 3x de stokken gecontroleerd. De vrijdag komt, ik drink een kop, en stap om 10.30 in de auto, druk op de magische startknop en: ... NIETS. Zelden zo boos geweest. ANWB bellen. Zou een klein uurtje duren (niet dus, elke minuut voelt als een uur). Uiteindelijk bleek de accu dood, de dynamo niks mis mee. Half uur rijden zou alles oplossen. Nou, het is 1,5 uur naar Arnhem. Ik zou om 14.00 starten met X-elf. Een goed doel event. Starttijden waren wat gehusseld, maar X-elf had geregeld dat we later konden starten. 13.50 draaide ik het parkeerterrein op. Spullen uitpakken en door. Ik zie X-elf al bij de tee van 1. You're up, zegt hij. Okeeee, da's nog eens een koude start.

En hoppa, vol met de dikke Ping, A1. Dan begint wel het probleem. Nieuwe clubs, nog niet mee gespeeld, geen idee wat ze doen, hoe het voelt, wat de afstand is die ze maken, hoe zit het met het ritme. Vragen, vragen, vragen. Ik heb meen ik nog een 150 meter of zo naar de green, voorkant 145. Ik sl een heerlijke i6 met een baby draw. Achterop de green. Geen idee of dit nu een clubje meer of minder was. Mijn put is ok, heb best nog wel een lange put over, maar die sla ik in het hart. Easy par! Er zit nog veel onrust in mijn lijf. De auto ellende is nog niet uit het systeem. Bovendien heb ik recentelijk een andere baan geaccepteerd. Roerige tijd. Het weerhoudt me niet om ook op 2 zeer soloide en hard te drive. Helaas is mijn 2e slag de dreadded shank. Bogey. De baan ligt er zeer goed bij. Men is druk bezig met de holes te verfraaien. Heide plaatsen, onderhoud. De greens zijn op zich zelf goed. Wel veel pitchmarks. Opvallend. Snel vind ik ze niet. Wel goed te lezen. De holes zijn in de regel fraai. Mooie green complexen. Prima bunkers, fijn zand. Lag 2x in de bunker, waar ik goed uit kom. Ik heb nog weinig gevoel voor afstand met de clubs. Met mijn oude MP moest ik, zo merk ik wel, hard werken. Dat hoeft nu niet, de shift is ligt, de club gaat makkelijk. Visueel moet ik nog wel wat wennen. Iets dikkere topline . Wel zijn de T-200 vergevingsgezind bij mishits. Houden goed de lijn. Wat niet goed gaat, is mijn omlijnen. Op de tee box gaat het wel goed in de regel al zorgt soms een slechte swing voor een moeilijke afslag. De bal is goed te vinden. Alleen op hole 15 naak ik er een potje van, net als hole 4 trouwens, Streep. Voor de rest is het spel prima. Iets ontspannen swingen, goed bal contact, lekker geluid, mooie klik. Wat gelijk voor veel lengte zorgt. Grof genomen heb ik minimaal een club aan lengte gewonnen. Gaat het nu om een long driving contest? Zeker niet. Niet alleen meer lengte met de club, maar ook meer controle. Het slechte oplijnen zorgt er voor dat ik greens mis. Het oplikken rondom de green gaat veel beter. Hoogtepunt op hole 9, par 3 met een boom links voor de green. Er lijkt weinig ruimte, maar dat is er wel. Ik sla mijn i7 op 2 meter, easy birdie! Op de back Nine wordt het bogey golf, en vanaf hole 14 echt vechten. Mijn schoenen vermoorden mijn voeten, vooral de linker. Door de kramp kan ik slechts strompelen. Irritant. Ik maak wat slechtere drives, wel goede ijzerslagen, al ben ik wat zoekende. Over het putten ben ik eigenlijk best tevreden. In de regel goed bij de hole. De wedges bevallen goed. Vooralsnog kunnen we weer gaan bouwen. Onderweg kregen we nog twee hoos buien te verduren, wat moeiteloos door de baan werd opgenomen. 

Het was een lekkere ronde met X-elf, waarbij we op door een 4 bal uiteindelijk prima werden doorgelaten. Ook X-elf maakte een schitterende birdie. Waarbij het goed was om hem weer eens te zien. Heerlijk bij gepraat. Mooie dag, lekker weer, prachtige baan al is er denkelijk nog wel wat werk te verrichten voor het Big Green Erg open. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven