Zo, de nieuwe clubs zijn binnen. Heerlijk. Gaaf. Deze vrijdag zou ik gaan spelen op de Rosendaelsche. Bij Arnhem. Mooie baan, lawaaiig door het verkeer soms, onderschatte baan, continu improving. Mooi, kklassiek ontwerp, moderen duiding in afstanden (65,60,55,50,46). Blij ei zou van Den Haag naar Arnhem rijden. Avond ervoor de auto ingepakt, 3x de stokken gecontroleerd. De vrijdag komt, ik drink een kop, en stap om 10.30 in de auto, druk op de magische startknop en: ... NIETS. Zelden zo boos geweest. ANWB bellen. Zou een klein uurtje duren (niet dus, elke minuut voelt als een uur). Uiteindelijk bleek de accu dood, de dynamo niks mis mee. Half uur rijden zou alles oplossen. Nou, het is 1,5 uur naar Arnhem. Ik zou om 14.00 starten met X-elf. Een goed doel event. Starttijden waren wat gehusseld, maar X-elf had geregeld dat we later konden starten. 13.50 draaide ik het parkeerterrein op. Spullen uitpakken en door. Ik zie X-elf al bij de tee van 1. You're up, zegt hij. Okeeee, da's nog eens een koude start.
En hoppa, vol met de dikke Ping, A1. Dan begint wel het probleem. Nieuwe clubs, nog niet mee gespeeld, geen idee wat ze doen, hoe het voelt, wat de afstand is die ze maken, hoe zit het met het ritme. Vragen, vragen, vragen. Ik heb meen ik nog een 150 meter of zo naar de green, voorkant 145. Ik sl een heerlijke i6 met een baby draw. Achterop de green. Geen idee of dit nu een clubje meer of minder was. Mijn put is ok, heb best nog wel een lange put over, maar die sla ik in het hart. Easy par! Er zit nog veel onrust in mijn lijf. De auto ellende is nog niet uit het systeem. Bovendien heb ik recentelijk een andere baan geaccepteerd. Roerige tijd. Het weerhoudt me niet om ook op 2 zeer soloide en hard te drive. Helaas is mijn 2e slag de dreadded shank. Bogey. De baan ligt er zeer goed bij. Men is druk bezig met de holes te verfraaien. Heide plaatsen, onderhoud. De greens zijn op zich zelf goed. Wel veel pitchmarks. Opvallend. Snel vind ik ze niet. Wel goed te lezen. De holes zijn in de regel fraai. Mooie green complexen. Prima bunkers, fijn zand. Lag 2x in de bunker, waar ik goed uit kom. Ik heb nog weinig gevoel voor afstand met de clubs. Met mijn oude MP moest ik, zo merk ik wel, hard werken. Dat hoeft nu niet, de shift is ligt, de club gaat makkelijk. Visueel moet ik nog wel wat wennen. Iets dikkere topline . Wel zijn de T-200 vergevingsgezind bij mishits. Houden goed de lijn. Wat niet goed gaat, is mijn omlijnen. Op de tee box gaat het wel goed in de regel al zorgt soms een slechte swing voor een moeilijke afslag. De bal is goed te vinden. Alleen op hole 15 naak ik er een potje van, net als hole 4 trouwens, Streep. Voor de rest is het spel prima. Iets ontspannen swingen, goed bal contact, lekker geluid, mooie klik. Wat gelijk voor veel lengte zorgt. Grof genomen heb ik minimaal een club aan lengte gewonnen. Gaat het nu om een long driving contest? Zeker niet. Niet alleen meer lengte met de club, maar ook meer controle. Het slechte oplijnen zorgt er voor dat ik greens mis. Het oplikken rondom de green gaat veel beter. Hoogtepunt op hole 9, par 3 met een boom links voor de green. Er lijkt weinig ruimte, maar dat is er wel. Ik sla mijn i7 op 2 meter, easy birdie! Op de back Nine wordt het bogey golf, en vanaf hole 14 echt vechten. Mijn schoenen vermoorden mijn voeten, vooral de linker. Door de kramp kan ik slechts strompelen. Irritant. Ik maak wat slechtere drives, wel goede ijzerslagen, al ben ik wat zoekende. Over het putten ben ik eigenlijk best tevreden. In de regel goed bij de hole. De wedges bevallen goed. Vooralsnog kunnen we weer gaan bouwen. Onderweg kregen we nog twee hoos buien te verduren, wat moeiteloos door de baan werd opgenomen.
Het was een lekkere ronde met X-elf, waarbij we op door een 4 bal uiteindelijk prima werden doorgelaten. Ook X-elf maakte een schitterende birdie. Waarbij het goed was om hem weer eens te zien. Heerlijk bij gepraat. Mooie dag, lekker weer, prachtige baan al is er denkelijk nog wel wat werk te verrichten voor het Big Green Erg open.
De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen