Dit weekend Portuguese senior championships. Onbevredigend, niet happy met de prestaties. Zowel gisteren als vandaag rond in 12 boven par, rondjes 84. Parren met Bogeys en uiteindelijk 1 birdie. Ook een 8 op de par 4 18e gisteren en vandaag 2 triples. 10 slagen op 3 holes.OOk 2 putts binnen 50cm gemist. Dat kan simpelweg niet.
Quadrupple gisteren was een typisch brainfart. Lig achter een boom met de afslag zie een gaatje om pin high links van de green te komen nog 90m over. Kansloos want daar loopt het schuin naar links af, uitvoering is ook slecht. Mag uiteindelijk met m'n provisionele verder die ik ook niet aanpas na de eerste slechte keuze. DIe vind ik wel maar half staand in de bosjes is het hakken en werken voor een 8. Waarom? Alleen omdat ik denk met een par nog een rondje in de 70's te spelen. Volledig heads of, enige juiste optie was side ways en dan maar kijken of ik U/D van 90m in de fw kan maken. 3 slagen zo de plomp in terwijl ik de rest van de dag gedisciplineerd was.
Ook een 8 triple op de par 5 vandaag. Speel de hele dag bewust een fade, deze hole vraagt er ook om. Maar op de tee bedenk ik me dat ik gisteren zo'n lekkere vrije provisionele bal sloeg waar ik wel ging voor de draw. Dus opeens kies ik dat nu ook maar te doen. Die sla ik als een streep rechts tegen een boom, geen draw gewoon een kaarsrechte push met clubblad open, m'n issue de laatste tijd. Kan lage punch naar linkerkant fw spelen, goeie bal. 156m over, bal iets onder de voeten. Moet over de bomen want green is links van mij. Maar dat kan geen probleem zijn. Hybride 5 sla ik zo ongeveer direct linksaf tegen een boom aan, richting de waterhindernis. Bal ligt er gelukkig nog. Slag 4, weer wat takken en zo in de weg, 77m over, dan slag ik toch een lage punch pw. Die raakt natuurlijk wat, gaat gelukkig net over het water, wel in de hindernis. Een plantje in de weg van de swing, maar die kan ik wel weghakken in de downswing, no worries. Mag blij zijn dat ik de bal raak en niet in de hindernis kom. Nog wat gerommel verder en een mooie 8 op de kaart. Brain fart, op brain fart op brain fart. Gisteren
Dan het verhaal van de laatste tripple, hole 3 vandaag. Dat was eigenlijk best een goede tripple. Erg lekkere 5w van de tee. 165m over, bal iets onder de voeten (ik zie een patroon). Ook deze sla ik flink linksaf op weg naar de bunker, op zich weinig aan de hand maar die raakt uiteindelijk een tak en heeft een erg lelijke kick naar links. Ik blijf gelukkig in bounds. Mijn bal rust tegen een denneappel. Kan alleen via de denneappel de bal slaan en kan slecht voorspellen hoe dat eruit gaat komen. Kies ervoor sideways richting de fw te spelen maar dat haalt ie niet. Wel goede keuze en uitvoering ook, kon gewoon niet goed inschatten hoeveel energie nodig was. Ellende was nog niet voorbij want lig nu tegen een stokje, kan ik ook niet weghalen. Sla weer door de tak heen, de bunker in. Daarvandaan geen U/D voor een dubbel. Triple waar ik best vrede mee had. SLa 1 slechte bal, die relatief hard gestraft wordt maar maak goede overtuigde keuzes en uitvoering. Ik heb gewoon geen ervaring wat de bal uit die posities zal doen.
Wat ging wel goed? putts op de 2e 9 vandaag. Had weer de mentale gesteldheid als ik vorige week op de greens had. Ik ben een goede putter en ik ga die putts maken. Dat was ook zo, al waren het allemaal par en bogey save's op 1 birdie na.
Tee shots was een mixed bag. Als ik de fade omarm dan sta ik goede drivers te slaan. Bij enige twijfel zie je dat direct in resultaat terug. IJzers waren ronduit goed. Alles met een headcover door de baan was gewoon niet best short game rond de green was goed, bijna geen U/D gemist en daar zaten een aantal hele lastige bij. Van 30+m mag het scherper.
Nu 2e keer nationaal toernooi, nog een beetje wennen hoe dat allemaal (behoorlijk officieel) in z'n werk gaat.
Ik ben vooral ontevreden met m'n kunde om te scoren. Qua schoten is er niets wat ik mis of minder goed kan als de top 3. Ik ben lang voor deze groep spelers. Sla relatief weinig driver, veel houten 5 en dat is qua lengte prima. Mijn afwijking met die lange stukken is aanzienlijk groter. Recht zo ie gaat de fw op is wat die mannen doen. Geen speler gezien waar ik van onder de indruk ben. Andre bij ons op de club is in potentie de beste van allen daar. Alleen hij heeft ook hcp 5, in plaats van de 0 en 1 van de top 3. De kunde om die schoten te produceren als het nodig is, daar moet het beter. Mentaal moet het beter. slecht van de tee moet max een bogey zijn, dat was het meestal vandaag, 2* wordt het veel erger. Meer putts maken, dat is wat die andere mannen beter voor elkaar hebben. Daarvoor is nodig dat ik iedere green me voel zoals dat de laatste 9 zo is vandaag.
Top 3 is 7 over, 9 over en 10 over. Goed maar ook weer niet out of this world goed. 2 rondes zoals ik afgelopen woensdag speelde en ik sta bovenaan in plaats van 20e. Maar dat is precies de kunde. Scoren als het moet.
Aan de ene kant voelt het als hele haalbare stappen vooruit. Aan de andere kant is vandaag en gisteren teleurstellend in hoe weinig ik uit het spel haal.
Vakantie nu en tijd om eens na te denken wat ik wil met beter worden in golf.
Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging