Min ronde van vandaag 2023

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
7 maanden 3 weken geleden #31 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Min ronde van vandaag 2023
De dag dat de All Blacks op 1 punt de hoofdprijs misten. Jammer. Geen ronde. Spelen in de modder, het hoeft voor mij niet. Regen, wind. Herfstgolf? Het is verschrikkelijk. Vanochtend was het toch nog waterig zonnig. Dus maar even naar Ockenburg getogen. Hier werd flink gegolft. Zandgrond, dan krijg je dat. De oude hole 1 is omgebouwd tot een pitch area. Er ligt nu ook een strook soft gras. Zo kan je toch 'uit het gras' slaan. Meter of 15 tot 45/50. Ik heb mijn grip nog eens opgemeten en besloten de Standard tour GP grijs te vervangen. Midsize, CP2 . Het voelde als thuiskomen. De twijfel die ik had als ik een club pakte is weg. Bij de oude grip kwam de muis van de duim over de vingertoppen. Voor mij voelde dit niet goed. Of ik nu beter in de wedstrijd zat of niet: waar ik eerst de pitch ver links mepte, waren ze nu meer dan goed op lijn. Kan vorm van de dag zijn. Geluk, of gewoon ... Ja gewoon. Aansluitend wezen putten. Geen issues. Bunkerslagen. 5 x tegen de hoge lip geslagen. Ik moet meer snelheid maken. maar ook, 10x er goed uit. Tot slot nog chippen en afmaken met de putter (up & down spelletje).

ter toelichting. Hovland is misschien wel de Europese speler van dit moment, met Rahm. Waar Hovland zich sterk verbeterd heeft, is het korte spel, het chippen. Onder begeleiding van Radarpro aka Joseph Mayo. Mayo promoot 'steep angle of attack', Shaft leen, borstbeen voor de bal, laagste punt ver voor de bal. Je zou diepe divots verwachten, maar die zijn er niet. Wel veel spin. Het is niet van hoog naar laag hakken. Zeker niet. Met het succes van Hovland neemt zijn pro clientèle toe. Evenls de clips op social media. Naar goed Amerikaans gebruik zit een deel van de content volgens mij achter de betaalmuur. 
Nu ben ik geen Hovland. Ik mag de golfveters niet strikken van de beste man. Ik ben er wel meer aan het experimenteren. Niet het strikken. durf heb je nodig. 2 x sloeg ik een gierende hazenmaaier. een aantal keer was ik redelijk te kort. Maar fiks wat ballen waren binnen de 2 meter. Waarvan ik grosso modo de helft uitholde. Heerluk.  

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
8 maanden 4 dagen geleden #32 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Min ronde van vandaag 2023
Ik kan ook weer eens een ronde posten. Ondernemersvereniging Haarlemmermeer. OP de Haarlemmermeersche Golfclub Cruqius. 3 lussen van 9. Ruim complex, niet echt een mooi clubhuis. Op het oog prima oefenfaciliteiten. Ruim opgezette DR. Goed verzorgd ook. 12.45 afslag. Lus Cruquius en starten bij Leeghwater. Da's een kloeke 9. Lange par 4's van 400 meter. Enfin. Ik begin eerst, na melding, met wat chippen en putten. Onbetwist het sterkste van mijn spel. Ik wil nog wat ballen slaan. Met een verkeerde mindset. Sla een paar ballen zoals ik ze op de les sla. Maar ook ballen waarvan ik geen idee heb wat ik doe. Wederom een shank te pakken. Als dat maar goed gaat. Laat het los. 

Het weer is benauwd, niet koud. Onderweg een paar plensbuien, maar geen windkracht 6, dus dat was eigenlijk goed te doen. Dan de baan. Nat, zeer nart maar goed te doen. Veel water in de bunkers. De greens? Ik had erg verwacht maar meld ruiterlijk dat de greens goed waren. Om niet te zeggen, zeer goed voor een baan die volgens mij stevig gebruikt wordt. Goede lijnen, geen verrassingen. Met veel plezier staan putten. 

Ik was ingedeeld in een 4 bal, 1 36 hcp, 2 24 hcp en deze hakker. 1 had afgezegd dus dat was de 24 hcp en de 36 hcp. Die melde bij de start dat hij al 3 jaar niet gespeeld had. Een blik op de zeer oude en deels gescheurde tas, vertelde het verhaal. Oude clubs ook. Een spijkerbroek, een sweater en gymschoenen. Na 4 holes waren zijn schoenen doorweekt. Wat gek. Na 12 holes stopte hij. Begrijpelijk. De regelkennis ontbrak. Op de green zonder omwegen naar zijn bal (en dus door de peuterlijn van mij lopen), trolley laten staan, enfin, het beeld is er. Ik heb het maar zo gelaten, ook al kostte het me 2 slagen. Hij begon ineens te kleppen toen ik net ging putten en me van mijn a pro pos bracht. My bad. Mijn spel was zeer wisselend. Heerlijke drives, om vervolgens een x een bal rechts op de nabij gelegen fw van een andere hole te timmeren. Een 3w die bommen van de tee waren, om vervolgens een Nasa bal te slaan. Dat werk. IJzers, idem dito. Heerlijk flash geslagen ballen, tot onbegrijpelijk geblokte ballen. Vreselijk. Geen idee wat ik dan doe, geen gevoel, geen idee waar het clubhoofd in de swing is. Zo'n ondernemerstoernooi blijft bijzonder. Ik probeerde mijn eigen spel te spelen en de rest maar te laten voor wat het was. Hop hole 1 modder ik wat aan, maak een 7. Mijn medespeler (24 hcp) die ik toch echt 3 puts zag maken terwlijk hij inclusief getopte bal met 5 bij de green lag, meld vrolijk een bogey. Daarna ging het wel. We bleken wat gemeenschappelijke kennissen te hebben. Op hole 2 van de Cruquius course blok ik mijn i3. Ik zie mijn bal vallen bij een boom, aansluiten loopt een andere flight op de andere fw richting die bomenrij. Ik let verder niet meer op. Zie op een gegeven moment wel een speler slaan waarvan ik denk, lag zekerbij mijn bal. Aangekomen zie ik mijn bal niet meer. Toegegeven, nat en zware rough, met nare blaadjes. Maar vrij zeker lag daar mijn bal. Weg bal. Enfin, met instemming mede spelers drop ik een bal met stafslag. Ik loop 10 meter verder en denk mijn bal te zien liggen. Wat me verbaasde. Dit was dus met grote waarschijnlijkheid de bal van die speler, want ik heb ze wel zien zoeken. Irritant. Laat het los laat het gaan. Verdere hoogtepunten: een aantal parren en zowaar op een par 3 blok ik weer eens mijn i8. Ik lig met een rare ligging, pin achter een heuvel. Goede chip, helaas iets tekort. Ik lig nog in de semi rough bij de green. Downhill. Ik chip weer en die rolt er prachtig in. Leuk. Putten en chippen red mijn ronde. Uiteindelijk verbeter ik mijn laatste ronde. 105 slagen. Ik ga rond in 90. Niet genoeg voor een prijs, who cares. Was ik uiteindelijk blij mee, gezet het feit dat de baan erg zwaar naar mijn gevoelen speelde. Verder complimenten aan de keuken die een gevarieerd diner op tafel schotelde van prima kwaliteit. Lekkere zalm bieten carpaccio, gekonfijte eendenbout met zuurkool. Mooie dag gehad.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
8 maanden 6 dagen geleden #33 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Min ronde van vandaag 2023
wij hadden de afgelopen 5 weken eerst een canadese vriendin van Lisa in huis en aansluitend nog ruim 2 weken amerikaanse vrienden.
Dat was leuk en gezellig, maar nog leuker en gezeliggerderder is dat we nu het huis weer voor onszelf hebben !!

De usa-vrienden waren wel gelukkig een golfer en een ik-loop-wel-mee-wandelaarster, dus we hebben 6 keer een baan onveilig kunnen maken - dat was dus zo ongeveer om de dag met 1 of 2 haperingen vanwege regen, maar die konden we dan weer opvullen met een stadsbezoek en/of tussen de buien door met een wandeling op de Veluwe o.i.d.

De banen die we gespeeld hebben:
- Muehlenhof in Kalkar - baan lag er op zich goed bij, maar de greens waren echt heel langszaam. Leuke ronde, slecht gescoord maar kon de pret niet drukken voor een greenfee van 20 euro
- GC Anderstein - heel gezellige ronde gespeeld met Tjakko en Lucia - prachtige baan op een schitterend landgoed. Rondje onder de 100 - de laatste tijd mijn nieuwe doelstelling helaas. Aansluitend nog lekker gegeten en daarna naar huis.
- GC 't Zelle - onze thuisclub - gezellige ronde met gelukkig nog 1 par - anders zou het wel heel droevig worden (rondje 102)!
- GC Borhees - leuke baan met vriendelijke mensen - kennelijk veel moeilijke holes - hoe anders kan ik een 103 verklaren!
- GC Winterswijk - Lisa's favoriet - leuke baan om te spelen - zeker als alle bunkers nog GUR zijn vanwege tijdelijke zwembaden na alle regen, maar de rest van de baan was goed te spelen. Lisa had één mispeer naar tussen de bomen. Helaas slaat ze daar haar ijzer 7 tegen een verborgen wortel, wat doordreunde in haar arm en schouder. De ronde afgemaakt, maar dagen erna toch last ervan. Ronde zelf was verder ok en met 95 weer eens een soort van positieve afsluiting (ondanks een stevige bries).
- GC Anholt - ook net over de grens (zo happy met zo veel mooie banen in de buurt) - dat werd gisteren dus een Men's Only Day. We kregen een mooie korting op de greenfee vanwege nattigheid na alle regen. Hebben gelukkig maar op 1 hole gezien waarom ze dit nodig achtten - daar was een fairway net iets natter dan gewoon en was het spelen van de bal iets moeilijker. Voor de rest lag de baan er prachtig bij - heerlijke fairways en super-greens - mooie snelheid en eerlijke rol. Prachtig weer ook (zonnetje 13/15 graden) en geloof het of niet maar eindelijk ook weer eens een birdie gemaakt (par 3 - 145m) voor een ronde 94. Deze baan stond al op het progamma met Lisa en Sven, dus dat gaan we ook zeker nog eens doen.

De laatste twee rondes had ik wel het gevoel dat ik weer een beetje in de buurt van mijn kunnen kom; we gaan het zien of ik het vast kan blijven houden. De banen die we gespeeld hebben zijn ook nog eens (bijna) allemaal rond de 6000 meter vanaf geel, dus dat betekend voor mij al heel veel bogey golf en dan is het met elke mishap al gelijk double of triple. Maar goed, langszaam maar zeker - who knows en anders volgend jaar weer een nieuwe gelegenheid.

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
8 maanden 6 dagen geleden #34 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Min ronde van vandaag 2023

Ben 2 weken geleden naar Thracian Cliffs geweest. Zal binnenkort eens kijken of ik iets kan posten daarover.

ben heel benieuwd!
heeft bij mij een tijd in de planning gestaan, maar toen viel helaas de verbinding met ons bulgaars moeder-bedrijf uit!
Dááág uitnodiging en toen was het alleen nog een keer de Volvo matchplay bekijken op de European Tour en zag dat de pro's enorme moeite met de baan hadden - kennelijk bijzonder moeilijk!

The Universe is under no obligation to make sense to you!

• Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
8 maanden 6 dagen geleden #35 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic Min ronde van vandaag 2023
Ben 2 weken geleden naar Thracian Cliffs geweest. Zal binnenkort eens kijken of ik iets kan posten daarover.

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, taxgolf

Lees meer
8 maanden 6 dagen geleden #36 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023
Afgelopen weekend een ronde gespeeld. Matchpaly kwartfinale tegen Andrew, hcp 10 die ik 4 slagen moet meegeven. Ik had besle wedstrijd (dik) wilde winnen en ging met die mindset de baan in. Starten op 10, par5. Midden FW, goeden 5w erachteraan en van 70m sla ik bal op de ridge waarna m'n bal tergend langzaam na de lagere tier gaat waar de vlag op de hoogste staat. Maar nog steeds 6m putt voor birdie over. Die leg ik dood naast de vlag, voldoende om 1 up te gaan na de sandy bogey van Andrew. 

Hole 2, par 3 sla ijzer 8 over de vlag, 3m downhiller voor birdie over die op de rand sterft, blijft 1 up. Hole 3 geen beste houten 3 van de tee, moet 2e slag punchen onder de boom vandaan, die komt pin high in de bunker. Sandy voor par wint van de niet U/D bogey voor Andrew. Hole 4 (par 5), 5w links iets teveel omgehaald, kan alleen punchen. Tussenslag tot op 60m sla approach over de bunker tot op meter of 6. Nasty downhiller met bijna halve meter aan break. Die maak ik en ik halve de hole tegen Andrew z'n bogey.

Hole 5, speel aggressief met driver, maak geen U/D voor birdie van een meter of 50 maar wel gimmie par voor de winst. 3 up. Hole 6 driver midden fw, wedge van 80m tot op 4m en maak de birdie voor 4 up. Hole 7, maak 3putt voor bogey nog wel genoeg voor de winst omdat Andrew z'n teeshot het water in drukt. 

Hole 8, 5w midden fw, gap wedge wil ik links van de vlag houden die rechts achterop staat, dat lukt niet maar wel pin high rechts randje green. Maak de birdie putt met best wat break die wint van de par van Andrew 6 up. Hole 9. Goede drive, approach uphill is tekort maar maak wel de U/d van een meter of 25 voor par. Omdat ik slag moet geven verlies ik de hole van Andrew die weer een nette par maakt. 

Hole 10 (onze hole 1). Moet weer een slag geven. Sla slechte drive links, moet punchen van onder de boom, tussenslag op de par 5 is goed maar maak geen U/D van 50m voor m'n par. Tap in bogey verliest van de bogey van Andrew. 4 up. Hole 11, drive rechterkant fw die sloped naar rechts en heb een nasty kale ligging. Probeer aggressief over boom te spelen wat niet lukt en ik mag nog een keer een lage wedge van onder de boom vandaan spelen, die gaat over de bunker in een plugged lie. Hit and hope uit de bunker en die heeft keurig eerste stuit op de fringe en druppelt naar de hole. Sandy bogey halved de hole, blijft 4 up. 

Hole 12, par 3. Ben net te kort met ijzer 7 maar easy U/D par met de putter. Hole 13, goede 5w van de tee, PW wind mee is al ruim een club minder maar nadat die pin high land wil de bal niet stoppen, putt van bijna 15m over. Die laat ik 3m tekort maar maak toch de par putt. Blijft 4 up doordat ik hole halve met Andrew. Hole 14, par 5. Prima drive maar midden fw met deze lengte heb ik een pinetree waar ik over of onderdoor moet. Ik kies het laatste met een 3w die ik wat te veel draw in de fw bunker. Maar sla van 100m bal op de green en 2 putts later wint mijn par de hole en de wedstrijd met 5&4. 

We spelen de ronde nog af en maak nog 4 parren voor een rondje 73. Dat helpt in MP. 3bogeys, 2 birdies. Spel van geel is toch heel anders als van wit. Na Estela waar ik in de praktijk ervaarde dat ook van wit op een uitdagende baan van 6200m ik kan scoren met een 5w van de tee gebruik ik die tactiek veel meer. Als ik me niet comfortabel met driver voel, en dat heb ik op bepaalde holes bij ons op de club dan maar een volle 5w. Ik zoek het in de approach en het korte werk en putten dan wel uit. 

Mentaal / emotioneel was het vandaag scherp. Juiste balans van relaxed en focus. Course mgmt was goed, verlies pakken waar het nodig was en dan wordt het niet slechter als een bogey en steel je nog een paar parren. 3 "fouten" in de uitvoering, tee shoten op hole 4, 10 en 11 die uiteindelijk resulteren in 2 bogeys. 100% U/D waarvan 2* uit de bunker en lag putting (op 1 hole na) was vandaag goed. Dan kan een rondje 73 komen.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
8 maanden 6 dagen geleden #37 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
Zijn we het zat? 2 weken geen rondjes beschreven?

Terug in Andalucia mocht ik gister aantreden voor de senior league tegen Azata. Ook de z wordt in het Spaans anders uitgesproken dan in het Nederlands. Het is een z met de tong tegen de tanden.
Ik speelde met Juan tegen Per en Lars en de start was slèècht. Al snel staan we 3 down en dat op de thuisbaan. Dan op 8 beginnen we terug te vechten, maar de 1e 9 gaat met 1 down verloren.
Op 11 ligt mijn maatje op 3m voor birdie en ik op 1.5m voor par. Lars is uit positie met een downhill chip naar de vlag, die hij prachtig uitholed. Hoei, we verliezen de hole ipv winnen en gaan naar 2 down. Ook op 12 weet Lars van 30m een up and down voor de win te produceren. We staan weer 3 down uit het niets.
Dan de verschrikkelijke hole 13. Er gebeurt vanalles, alle 4 vanaf de tee in de agua. Maar wij forceren niet en winnen uiteindelijk met dubbel bogey de hole. Op 15 heb ik weer een geduft schot, maar druk mn parputt er in vanaf 10 meter. Terug naar 1 down.
Helaas copieert tegenstander Per mijn puttingstijl op 16 en maakt een downhiller van 8 meter voor de half.
Tegenstanders zijn echter wel rijp voor de sloop, de spanning hen teveel. En dat terwijl Juan zn swing terug heeft gevonden en beide holes wint. 1 up op 18, what a fight.
De wedstrijd wordt met 6.5 - 2.5 gewonnen en de nazit was weer uiterst gezellig.
Nog 1 wedstrijd te gaan, staan we in de middenmoot. Volgend seizoen gaan we voor de prijzen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, canth, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
8 maanden 3 weken geleden #38 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Min ronde van vandaag 2023
Er waren dit jaar ook een stuk minder uitstapjes met de groep.
Misschien zijn we het zat? :D.
Het is best veel werk om wat voor elkaar te krijgen, kijk naar Paul voor december.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max

Lees meer
8 maanden 3 weken geleden - 8 maanden 3 weken geleden #39 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
Er wordt nog weinig geschreven over rondjes die Chatters spelen. Jammer, maar het is wat het is. Tijd om dan sf9 weer toe te laten op het forum?

Ik heb maandag voor het eerst in een maand weer eens op de grote baan gespeeld. Anderstein, de nieuwe thuisbaan van Tjakko met Tjakko als uitstekende gastheer. Het spel was roestig met wat hoogtepuntjes die moed geven. Op hole 6 vond ik dat het afgelopen moest zijn met voorzichtig swingen. Erg blij met mn drive, ook de approach goed maar nog wat werk te doen. Ik putte om te holen, niks geen lagputt gedachtes en maak de birdie.
Ook op de 500m lange par 5 kon ik na 3 slagen putten, ok van buiten de green. Tjakko was baas bovenbaas met een birdie op die hole.
Nog een paar dagen en ik ga weer terug a la casa. Het was mooi om weer met Chatters in Nederland te spelen. Tot volgend jaar wat dat betreft.
Laatst bewerkt 8 maanden 3 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, taxgolf, swinging daddy

Lees meer
9 maanden 15 minuten geleden #40 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
Vandaag de SP maandbeker op de AOC. 
De baan had al licht te leiden van de zware regenval de afgelopen dagen. Dat belooft wat de komende maanden. Nu maar hopen op een droge herfst en winter. 

De omstandigheden waren qua weer prima. Redelijke temperatuur, redelijke wind toch ook wel. De bal gaat al weer minder ver. 
Hole 1 de bijna standaard fir gir par 5. 
Hole 2. Lange par 4. De drive waait iets naar links en komt in de fw bunker. De staat van de bunker is niet best. Zand is zwaar en nat. Weinig lengte weten te maken en de bal blijft links van de fw in de rough steken. Moest nog goed zoeken naar waar de bal is gebleven. Kan niet meer doen dan vooruit en op de fw komen. De pw naar de green drift wederom naar links en komt is de greenside bunker. Ook de staat van deze bunker is niet best, zand is hard. Eerste poging kom de club niet goed in het zand. Gelukkig klapt de bal tegen de bunkerrand, anders lonkte er een OoB. 2e poging gaat beter en ik lig met 6 op de green. De putt voor triple sla ik vol overtuing tegen de achterkant van de cup. De hole wil de bal nog niet ontvangen, de bal bounced van de rand van de cup omhoog en blijft op de rand liggen. W T F, een quadruple bogey. 
Ik loop naar hole 3 en merk op dat de gedachte is “lekker dan, mn strokeplay score voor vandaag is al weer gedaan”. Ho STOP. Practice what you preach! Focus weg van score en zeker de totaal score. Focus terug naar proces. Ik speel goed, score volgt dan vanzelf. De volgende 7 holes gaan in level par.  4 over, conform hcp.
Eerste 9 86% fir, 67% gir, 16 putts, 3 sand (eigenlijk klei). Heerlijk golf. 

De 2e 9, nu vanaf de witte tees, is de start met bogey en par naar verwachting. Hole 3, de dijkhole, speel ik strategisch. IJzer van de tee, ijzer voor de green, chip en putt. Helaas de putt lipt. Tap-in bogey. Waar op de eerste 9 alles lukte werkt de 2e 9 minder mee. Wel Fir 100%. Gir echter 22%. Hole 4, par put blijft op rand liggen. Hole 14, matige 2e bal voor een penalty. Double. Hole 15 par. Hole 16 par putt lipt. Hole 17 par putt lipt. Hole 18 is de par putt 5cm te kort. 
18 putts, 1 penalty. 

Tevreden met de ronde. Rondje 83 met een quadruple en een double. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.146 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven