Min ronde van vandaag 2023

Lees meer
2 maanden 4 weken geleden #51 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023
Wel netjes approaches naar achterkant green gespeeld:)

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 4 weken geleden #52 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
Gisteravond 9 holes op de AOC met de DAC.
Flinke wind en een miezer regen.
Hole 1 korte par 5. Keurige fir gir tap in par. Birdie putt van 3m te kort.
Hole 2 lange par 4. Super drive op de fw van 1. 175m, 5 wood die aan de achterkant in de fringe stopt. Lange putt, te kort. 2e putt te kort. tap in bogey.
Hole 3 par 4. 3 wood links naast de de fw. 2e shot links in de fringe. 1e putt veel te kort, 2e putt te kort, tap in par.
Hole 4 korte par 3. gir 1e putt te kort. Goede par putt.
Hole 5 midellange par 5. Driver getopt. 3w rechts voor de green. Chip, te korte putt. Tap in bogey.
Hole 6 korte par 4. IJzer 4 van de tee voor positie midden fw. 2e schot achter de green in de fringe. Gelukkig staat de vlag ook achterop. tap in par.
Hole 7 par 3. Tee shot gaat ruim over de vlag en ligt achterop de green. Tap in double bogey!
Hole 8 korte par 4. IJzer 4 van de tee voor positie midden fw. 2e schot achterop de green. 1e putt te kort. Mooie par putt.
Hole 9 par 5. Driver mist net de fw links. IJzer 5 voor positie. 3e schot TE KORT. 1e putt te kort. Parr putt lipt. Tap in bogey.

4 putt sucks. Nu 16 stbf. 20 putts!!! Heerlijke lange slagen gespeeld. De greens waren traaaaaaaaaaag en dat kreeg ik maar niet in mijn systeem.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Lees meer
3 maanden 1 dag geleden - 3 maanden 1 dag geleden #53 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Min ronde van vandaag 2023
Veel te doen afgelopen weken waardoor weinig tijd voor golf. Vond dat ik vanavond wel even 9 holes verdiend had. 20:55 op de tee, op fairway 9 de enige andere golfer op de baan (en nog één op de DR). 
h1: drive-i2-pitch-2 putt: par
h2: drive-i4>bunker-2putt: bogey
h3: i2-i8-2 putt: par
h4: i8-3 putt: bogey
h5: i2-i6-chip-2 putt: bogey
h6: i2-pitch-2 putt: pat
h7: i8-3 putt: bogey
h8: i6-i8-chip-2 putt: bogey
h9: drive-i2-pitch putt van 1 1/2 m er in voor birdie
22:05 klaar. 

tee tot green wordt langzaam aan iets beter. 5x gir, 4 greens die ik miste waren op 1m, 4m, 50cm en 1 m van de green. Chippen en putten hield niet over maar greens waren ook niet in top conditie. 
Laatst bewerkt 3 maanden 1 dag geleden door 84425.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus

Lees meer
3 maanden 1 dag geleden - 3 maanden 1 dag geleden #54 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
De Texelse, het kan dus wel. 

Vandaag een dagje Texel. X-elf zou eerst alleen om te golfen gaan, helaas ging de golfdate door overmacht niet door. Met de hitte in het verschiet dan maar een dagje Texel. Boot van 9.30u. Om 10.15u aan de koffie met appeltaart. 11.00 op het strand, heerlijk de zee in geweest.. 14.10u op de golf en 14.40 tee tijd. Om 18.00u met een skuumkoppe op het terras. Heerlijke vakantie-dag. 

Afgelopen week weer bij dr hamertje tik geweest. Rechter bekken en heiligbeem los gemaakt en recht gezet. De rugklachten zouden door m’n rechter enkel kunnen worden veroorzaakt. Die stond iets naar binnen ingezakt. De enkel ook recht gezet. Vreemde gewaarwording als je iets anders staat en loopt. Belangrijkste zo goed als klacht vrij. Een paar dagen rustig was het advies. Gisteren 9 holes op de aoc. De lange slagen gingen prima. Chip en putt was gewoon ruk. Met 2 slagen naast de green in de fringe. Een meter of 4 van de vlag. Double bogey. Hoe dan? Puttje van 30cm lip out. Hoe dan? De greens waren zeker niet best op de aoc. Doekje voor het bloeden. 

Vandaag dus de Texelse. Ook de Texelse is erg droog. Extra stuiter en extra rol. Het was erg warm met toch een goed windje, die ook erg warm was. Het windje was wel zo sterk dat je er rekening mee moest houden. Op de eerste 2 holes liet ik daardoor bijna in de luren leggen. X-elf speelde alleen. Ik loop op een 2 bal met daarvoor een 4 bal. Gaan we weer was ik bang. Op de tee van 6 sta ik te wachten en maak een mooie u&d par. Opnde tee van 7 ook. Voor mij 2 heren, de een speelt van geel en de ander van rood, hulde! Ik word direct door gelaten. Hulde! Ik bedank de 2 heren. Tuurlijk geen probleem krijg ik van meneer gele tee te horen. Ik vind het zelf ook altijd fijn als ik door mag. Voor de 4 ball is het leeg, go get them! Op de tee van 9 stuit ik op de 4bal in buggies. Ze hebben al afgeslagen. Het is onze laatste hole, wij zijn zo weg en kan je door. Zo heurt ‘t. 
Het spel. Er zaten serieus goede ballen tussen. Birdie op 10. IJzer 7 die zwanger is van spin en binnen 1m van de pin ligt. Hoppa. Het lijf kan en durft weer meer te roteren en explosiever te zijn. 1e 9 erg goed gescrambled. Slechts 14 putts. De lengte begint ook weer ergens op te lijken. Weer met vol overtuiging de ijzers richting de green geslagen. Mooie u&d parren gemaakt. En soms ging het fout. 60m naar de pin. X-elf besluit een harde gw te spelen met spin. Helaas een groef of 2 te laag op het blad. Hard? Check. Spin? Vast! Green? Lag te dicht bij. Par 3 van 175m, tegen de bries in. Volle houten 5. Dreigt iets links te gaan wordt door het duin links van de green keurig richting green gebounced. Easy u&d par. 
Op de laatste 2 holes ging het licht finaal uit. Moe. Heet, of nee HEET. Het kostte me moeite om het nog voor elkaar te krijgen. Ik was te heet, door de hitte bevangen. Bogey, double om te eindigen. 2e 9 16 putts. 
Veel fw geraakt. Weinig gir’s. Flink wat u&d. X-elf ben blij en tevreden.
Had ik al gezegd dat ik de Texelse leuk vind.
Binnenkomend in het clubhuis staat er een kan met water en ijs voor me klaar.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laatst bewerkt 3 maanden 1 dag geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
3 maanden 5 dagen geleden #55 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Min ronde van vandaag 2023
met een beetje bijgeloof, zou je er elke week een zelfde ritueel van kunnen maken !!
In ieder geval tot je een gips-voet hebt !! :-)

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
3 maanden 5 dagen geleden - 3 maanden 5 dagen geleden #56 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
Golf is onvoorspelbaar. Vandaag komt de schoonmaak en dan moet vooraf nog even het appartement aan kant. Dat betekent vaat doen, beddegoed afhalen, wasje doen, prullebakken legen. Want anders doet zij dat er ook nog even bij. Maar waarom vertel ik dat? Nou gedurende die bezigheden stoot ik mn knie, daarna mn voet en ik laat bijna een koffiemok aan gruzelementen vallen. Ofwel het oog-hand coordinatievermogen laat me vandaag in de steek. Dat gaat wat worden op de golfbaan.
Ik begin echter par, par, par, birdie, par. Voor 1 onder na 5 holes. Op 6, een lastige par 5 hak ik mb approach in de grond en bogey.
Dan 7, ik raak tijdens de oefenswing mb bal. Dat geeft geen vertrouwen en ik shank dan ook de echte approach. Maar weet toch par te produceren. Level na 7 holes komt op 8 de blowup. Ik lig met 2 in de greenside bunker op een downhill lie. Dat is te lastig, ik maak een tripple. 4 over door de turn is wel 20 punten en door naar 10.
Ik loop de eerste 6 van de back nine 1 onder met uitstekend golf. Maar helaas op 16 en 17 een dubbel. 7 over met nog 1 hole te spelen, een par betekent een rondje 79. Dus in de aanval met driver en die MOET met draw aan linkerkant fairway anders agua. Dat lukt en dan volle houten 3 en die MOET midden fairway anders water rechts en struiken links. Dat lukt ook en de ijzer 7 landt op 1.5m van de vlag. 4e birdie van de dag, rondje 78 voor 41 Stables.
Hoezo slechte oog-hand coordinatie vandaag, golf is onvoorspelbaar
Laatst bewerkt 3 maanden 5 dagen geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, canth, nieuwlander, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy

Lees meer
3 maanden 1 week geleden - 3 maanden 1 week geleden #57 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
De greens op Alhaurin zijn geprikt, maar dat is een understatement. Ze zijn voorzien van kraters die het onmogelijk maken een fatsoenlijke rol op de bal te krijgen. Ze zijn ook stevig gezand en het heeft geregend. Gevolg is een stimp van 3 en hotsknots begonia putts.
Ik begin dubbel, bogey, bogey, bogey en dat had met normale greens bogey en 3x par geweest. Ook de birdie putt van 2m op 7 heeft geen kans. De break breakt extra, niet leuk. Op 15 begint het gelukkig te regenen en mogen we stoppen.
Ik vrees dat we nog wel 2 maanden last zullen houden van deze verminkte greens, best jammer.
Laatst bewerkt 3 maanden 1 week geleden door Frank@Andalus.

Lees meer
3 maanden 1 week geleden #58 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023
Paar rondjes gespeeld deze week. Woensdagochtend 9 holes in vergelijkbare setting als Taxgolf. Met een Amerikaanse kennis, man van een dame die we van Portugeese les kennen. Super aardige kerel, golf komt er nog niet zo uit in de 2 keer dat we samen spelen. 9 holes steady golf, 3 over geloof ik. Spel is steady, score is vooral afhankelijk van hoeveel scherpte ik precies heb. Mark Immelman zij het wel aardig in een Podcast, is m'n pre-shot routine met intent, focus and commitment of is het empty. Aan de buitenkant ziet het er dan hetzelfde uit, wat het brengt zijn 2 verschillende werelden. Empty is niet automatisch slechte resultaten maar je bent volledig afhankelijk van de swing en strike die je maakt. Pre-shot routine met inhoud trekt de ondergrens aanzienlijk omhoog. 

Gisteren met Andre 18 holes. Laat in de middag, het was heet, nog steeds graadje of 33 en weinig wind. Eerste keer zo warm en dat is altijd weer wennen. Super drukke weken achter de rug met escalatie op escalatie en dat vergt ook veel. Kortom ik was niet lekker en was blij dat we in de buggie rond gingen. Sta na 2 holes 2 up en 1 onder par, na 9 holes 3 down dus verlies 5 van de opvolgende 7 holes. Nog aan het bellen, texten en doen tot ik op hole 6 besluit dat het tijd voor Paul is, kan niet altijd de boel willen redden. Telefoon uitgezet en tijd om te gaan genieten van een rondje golf. 

2e 9 beloof ik Andre wat tegenstand te gaan geven. Steady golf, speel 1 onder op die 2e 9, verlies op hole 15 de match maar win de 2e 9 met 1 up. SPeelde van de witte tees, Andre loopt level par wat van Wit serieus golf vraagt. Ik speel 5 boven waar ik happy mee ben. 2e 9 sta ik na 5 holes 3 onder par. Putt met overtuiging, laat ze los zal ik maar zeggen, ze vallen of niet weinig aan te doen. Dank coach Glenn voor mooie tip daarover. 

KOmen paar mooie wedstrijden aan. Pairs clubkampioenschappen 1 July samen met Andre op Quinta do Peru. Finale van de COrporate World golf Challenge weekend van 8 July. Portugees Nationaal Individual Senior Strokeplay Kampioenschap 15 en 16 July op Aroeira golf. Zin in

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, x-elf, canth, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
3 maanden 1 week geleden #59 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Min ronde van vandaag 2023
Goede vriend van mijn vrouw is al een aantal jaar fanatiek verslaafd aan golf. Maar zoals zovelen onder ons: het spel, de sport veel te laat ontdekt. Al een tijdje stond de afspraak om 18 holes op Royal Rozenstein te lopen. Vroeger was de man tuinder. Gewend om vroeg op te staan. Ik ben dat wat minder gewend. 8.15 waren we op de club. Ik introduceer hem, hij slaat nog wat ballen. Tijdelijk is de spiraal in gebruik maar zo vroeg is er nog niemand. Dus (stom) geen bal erin gelegd. Want nu ging een 4 bal weg en stond er een volgend  4 bal klaar. Dus aansluiten geblazen. Nu was dat niet erg. een zeldzame nagenoeg windstille ochtend. Fluitende vogels, en al vroeg de zon. Ik vind 20 - 22 graden lekker. Daarboven krijg ik het al moeilijk. Ik kan de hitte slecht kwijt. Bovendien loop ik in lange broek. Geen zin in teken.

Zijn HCP is volgens zeggen 24. Gelet op zijn ronde, was dat getal thuis gebleven. Op hole 1 roste hij de i5 zo links de DR op. 2e bal ging redelijk rechtuit. In de kern het probleem: chickenwing swing en een helehelehele sterke grip. Dinsdag a.s. zou hij les hebben. 3 weken geleden les gehad en toen ging het goed. Toen had hij gespeeld en met de driver geslagen en sindsdien nul vertrouwen in zijn swing. Tsja, zei ik, het is mooi weer. We spelen 18 maar als je er geen lol meer aan hebt, dan stoppen we toch gewoon. De 1e 9 ging nog wel. De ballen vlogen alle kanten op, vooral links. Toppen gebeurde ook vaak. Heel vervelend voor hem. Ik voelde mee, want op Hayling Island met die botte windkracht 7 stond ik daarbovenop ook nog alles te shanken. Niets helpt, op een gegeven moment is elk bemoedigend woord 1 teveel. Dus hield ik maar mijn mond.

Ik ging zonder veel verwachting en slaperig de baan in. Bovendien zit mijn hoofd vol (o.a. wisseling van baan) en speelde de duivel los shankos in mijn hoofd. There's always tomorrow's round, schrijft iemand. Maar wellicht kan ik voor dit jaar maar beter stoppen. De 1e 9 raffelde ik in 39 slagen af. Ik begon nog wel met 2 bogeys (beide uit de zandbak). Heerlijk uit de bunker geslagen zeg.Een waar feest in in de bunker te liggen. Op 5 had ik ook nog een bogey. De rest allemaal parten, waarbij ik op hole 7 de birdieput mis. grrr. Het bijzondere: omdat hij alles met de ijzer afsloeg, zei ik: joh, ik sla ook wel met de ijzers af. Lagsteeds super in de fw en waar ik alleen probleem mee had, was het vinden van degene. Maar als ik moest chippen buiten de green, was de chip in de meter. De greens lagen er goed bij, al mogen ze gemaaid worden. Harde fw, dus ja, nauwelijks driver nodig. De 2e 9 ging iets minder, Ik kreeg last van de lies. Denkelijk op woensdag met kickboksen een spiertje verrekt. Lopen en draaien werd steeds vervelender. Ik sloeg 41 x tegen de bal. Rondje 80, net niet onder de 80 helaas. Duur dat ik op 12 mijn birdie put miste. Wat als, tja. Op 10 werden we door de 1e 4 bal doorgelaten. De 2e 4 bal had ons al op hole 4 netjes doorgelaten. De tee stond achterop zodat ik de driver uit de tas haalde. Een lelijke fade wel. Veel te scherp. Ik jankte de bal echt de bomen in. Maar ja, op zo'n mazzeldag kickte de bal keurig naar links en lag ik speelbaar. Sloeg keurig terug naar de fw, i9 op 2 meter naast de pin. Nam helaas te weinig tijd, want de 4 bal stond wel te wachten zodat zij ook door konden spelen. Dus te gehaast putte ik de bal wel dood bij de hole, maar toch. Met enig fortuin een bogey, aan de andere kant voelde ik gewoon dat die 2 meter put voor mij was. 

eigenlijk nauwelijks over de swing nagedacht, bleef heel rustig, stond zo waanzinnig te chippen en uit de bunker te spelen. Ondanks dat het zweet goed van het gezicht gutste. Rondje 80 op een par 72 voelt erg goed! De grote gele sinaasappelrakker was heerlijk. Bovendien waren we 12.15 klaar. Doorgelopen en een goede score. Gaat wat worden met die nieuwe clubs ... Die worden thans gebouwd.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, Jimi Thing, 84425, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
3 maanden 1 week geleden #60 door nieuwlander
Beantwoord door nieuwlander in topic Min ronde van vandaag 2023
Pleneuf-Val-Andre, daar was ik met Pinksteren op vakantie. Helaas geen golfspullen meegenomen. Wel koffie gedronken :-) Volop in de voorbereiding voor de chalange tour. We spraken nog even met een local die dag. Met windkracht 5 was het, volgens hem, onmogelijk om hole 10 en 11 tegen de wind in te spelen. Toen mijn vrouw vroeg of het een links baan was, omdat het langs de kust ligt en veel wind heeft, was het antwoord: nee, op een linksback kan je je bal terugvinden, op Pleneuf-Val-Andre gat het de scrub in en ben je je bal kwijt.  Mooie omgeving :

echte wijsheid is weten wat je niet weet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.053 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven