Ik mocht aantreden voor de Interclub op Antequera golf. 4 clubs, 20 spelers per club, Stableford en alleen de beste 12 tellen mee voor het teamresultaat.
Slimme actie van de deelnemende golfbanen, want het is nu laagseizoen en dan krijg je toch mooi 60 betalende spelers van de bezoekende clubs.
Onze captain has veel meer dan 20 inschrijvingen en besloot dat als je 32 punten of meer had, je ook volgende keer mee zou mogen spelen.
Ik begon stroef op deze bergbaan met grinta, karakter, lastig, moeilijk, snelle greens en geniepige breaks.
Na 7 holes sta ik op 10 punten, ik dreig de cut te missen.
Dan een lastige hole waarbij ik een 3 wood sla om niet in de waterhindernis te belanden. Te veel op rechts, bomen maken het onmogelijk naar de green te gaan. Keuze tussen een lage punch tussen de bomen door, of een chip naar links. Ik kies voor de punch om lengte te winnen en raak een stam. Lig ongeveer waar ik zou liggen als ik had gechipt. Bah, nog 160m over water naar de green. De dood of de gladiolen, ik ros de bal op de green en maak bogey.
Het blijkt een wederopstanding want ik maak daarna par, par, birdie, bogey om na 12 holes op 23 punten te komen.
Op 13 gaat het mis en op 14 prachtige drive, nog 90m te gaan en toch gaat het weer mis. Stoom uit de oren naar de volgende hole, de hole met stroke index 1.
Daar sla ik mn afslag out of bounds. Woest pak ik een baggerbal uit mn tas en sla de beste drive van de dag, pak mn 3 wood en weer een grip it and rip it, nog 10m naar de vlag. Ik maak up and down voor een dubbel, toch nog een puntje gered.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Vrolijk gaan we naar hole 16 en ik weet er nog 3x par uit te persen om op 32 Stableford uit te komen. Daarmee geplaatst voor ronde 2 van de Interclub. Onze captain sneed zich wel in de vingers met zn 24 puntos.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.