Ik dacht dat gisteren de dag zou zijn, de dag dat ik voor het eerst onder par zou gaan spelen. Helaas, helaas. Ik heb afgesproken met John, een Amerikaan die ik ken van de Portuguese les. John inspireerde tot mooie dingen bij mij maar kwam zelf niet helemaal lekker rond. Hole 1, sla m’n wedge van een meter of 65 tot op 3m en maak de birdie putt. Hole 2, strakke drive en nog 70m over en sla de wedge tot op 2m en maak die birdie putt. 2 holes, 2 onder. Dat herstel ik keurig op 3 en 4 met 2 bogeys. Op 3 ben ik net tekort, chip lijkt goed maar de greens zijn na een paar dagen stevige regen anders als in mijn gedachten en de chip smoort, mis net de par putt. Op hole 4 mis ik van de tee rechts, heb tussenschot nodig en mis de par putt van een meter of 4. Hole 5, par 5, fir en gir. Birdie putt van een meter of 4 die ik net mis. Hole 6, korte par 4 die ik normaal met een hybride afsla, ga vandaag voor de driver en hou daarom nog een meter of 70 over. Wedge sla ik tot op 2,5m boven de hole en ik druppel de birdie putt erin voor weer 1 onder. Hole 7, verlies houten 3 weer rechts, geen schot naar de green en ik mis net de u/d voor par. Hole 8, gir, 2 putt par. Op hole 9 een lekkere U/D voor par. Hole 10, par 5 wedge van 75, tot op 3m en ik maak de birdie putt weer. Hole 11, korte par 3 waar ik een 3 putt van 15m maak om weer level te zijn. Hole 12, wedge van 85m tot op 4m en ik maak de birdie putt. Hole 13, par 5, probeer aggressief te spelen met de tussenslag, met houten 3 over de bomen richting green. Daar kom ik niet doorheen, maar nog meter of 40 over. Maak geen U/D voor birdie vanuit de bomen maar wel easy par. Hole 14, nog steeds 1 onder par, nog steeds makkelijkste hole, hook nu een 3 wood links de bomen in. Niet out of bounds deze keer en ben blij hoe ik rustig kijk van welke plek ik de meeste kans heb om de par te redden. Ik punch naar die plek en maak een erg lekkere U/D voor par to keep the dream alive. Hole 15, goede drive midden fw en sla de eerste slechte wedge van de dag, tenminste tot op een meter of 8. Easy 2 putt par. Hole 16, tee shot is niet echt lekker op deze par 3, draai niet echt door en sla een lekkere armsy draw lang links in de bunker. Daarvandaan geen U/D voor par. Terug naar level par. Hole 17, easy fir, gir en mis net de birdie putt. Hole 18 geen beste drive maar lig nog speelbaar en heb bijna 200m over. Eindig rechts naast de green en maak wederom geen u/d voor par. Uiteindelijk rondje 73 en toch een beetje een zure nasmaak. Issue was vooral de houten 3 van de tee die ik 3* de bomen in speel en wat in 3 gevallen een slag kost. Maak 1 3 putt maar hole vandaag voor het eerst in lange tijd een hoop putts in de 2-5m range. 5 birdies is prettig natuurlijk
Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging