Min ronde van vandaag 2023

Lees meer
4 maanden 1 week geleden #81 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Frank is in Portugal en we spelen samen 2 rondjes. Vandaag de eerste op West Cliffs, een vrij nieuwe baan ruim 1 uur noord van Lisabon aan de kust. Inmiddels is de baan opgeklommen naar de 2e plek van Portugal. Ik speelde afgelopen week met een aantal leden van de club en sprak een aantal leden bij ons op de club die de baan al gespeeld hadden. En die hadden vooral de mond vol van hoe moeilijk de baan was, tegen het niet eerlijke aan. Praya d’el Rey was meer de favoriet. De baan is moeilijk, simpel maar te moeilijk vind ik wel meevallen. Je moet op het gras liggen, rough is er niet echt en direct daarnaast is de duinvegetatie waarin de kans groot is dat je de baal niet meer gaat vinden. Ook omdat je soms half blinde schoten speelt en de bal niet echt ziet vallen. Wat er het meeste uitspringt zijn de greens. Flink groot en met erg veel run offs, richels en hoogte verschillen. Intimiderend is de baan en de greens in het bijzonder. Moet echt gefocused spelen en met overtuiging. Dat ging tee to green heel aardig. Op de greens kon het beter. Hole 1 begin ik met een 3-putt bogey. Hole 2, korte par 3 (alle Par 3’s waren tussen de 110 en 120 meter, jammer) Ben weer wat te onachtzaam en lijn flink rechts op, daar gaat de bal ook heen. In de grote bunker, kom er netjes uit en 2 putts later een 2e bogey. Hole 3, water rechts langs de hole, sla houten 3 die net op het gras blijft en heb tegen de wind nog 150m over. Sla hybride 5 net links naast de green in een diepe run off. Chip tot net niet op de green en 2 putts later 3e bogey. Hard werken en nog steeds geintimideerd. Hole 4, goede drive, ijzer 7 net buiten de green en heb daarvandaan 2 putts voor de eerste par. Weer korte par 3 met 3 plateau’s, pin achterop. Goed ijzer tegen de wind in, 2 putts later weer een par. Hole 6, par 5, fir, gir pin high en de 2e 3 putt van een meter of 8. Hole 7 par 5, erg fijne gir en birdie putt sterft op de rand, tap in par altijd fijn. Hole 8, haal de driver helemaal om, gelukkig mik ik rechterkant van de fairway en lig ik nog net links op het gras. Sla een heerlijke approach tot vlak bij de vlag, tegenwind paar clubs meer. Bal moet dichtbij zijn. OP de green aangekomen zien we de bal niet meer en denk oprecht dat ik een eagle gemaakt heb. Helaas, bals is links van de green afgelopen. 2 putts van net buiten de green voor weer een par. Hole 9, sterke dogleg links, sla over de bunkers in de fairway en 2 putts later weer een par. Hole 10, sla driver waar ik mik, kies alleen veel te aggressieve lijn op rechts in de veronderstelling dat het daar open zou zijn. Mijn bal ligt op het pad en sla de approach op een meter of 7. Downhill putt die ik veel te veel respect geef, mis de par putt voor 3putt nr 3. 4e 3 putt maak ik op 11 na weer een fir en gir. Hole 12 korte par 3, lastig door de wind vanuit schuin achter. Besluit niet op te teeen om zo nog wat spin op de bal te krijgen. Eindigt waar ik wil en 2 putts later weer een par te pakken. Hole 13, par 5 van de zee af. Wind in de rug. Verre drive en houten 7 op voorkant green, pin links achterop. 2 putt later eerste birdie te pakken. Enthousiast op hole 14 sla ik m’n eerste bal eruit, nooit meer gevonden. Par op 2e bal voor een double. Hole 15, weer par 5. Driver, i8 en ik lig pin high op een meter of 8. 3 putts later heb ik een tap in par, grrr. Hole 16 weer korte par 3, sla approach op 5m en maak de birdie putt. Hole 17 sterke dogleg naar een rechts, landingsgebied niet te zien. Sla een houten 3 in de knik, naar blijkt een meter of 15 te ver. 190m van de tee is wat je nodig hebt. Vind m’n bal gelukkig maar ik lig tegen een duin van een meter of 5 hoog, kan alleen opzij. Raak de green van 150m en maak op 17 de eerste overtuigende 2 putts van de dag. Hole 18 is een plaatje, downhill naar de zee. Rechts van de green grote waterpartij. Drive is rechts, wel op het gras maar nog 180m over. Wind komt schuin van rechts, schuin tegen. Ik wil rechts uit het spel halen vanwege het water en doe wat nodig is om in ieder geval de fade uit het spel te halen. Dat lukt perfect. De houten7 drawt, vangt de wind, is hoog en blijft vliegen. Makkelijk 60m links van de fairway. Nog een keer proberen, nu wel bewust een fade slaan. Die komt en die zou zonder wind het water in gaan maar wordt nu keurig terug gedrukt jammer genoeg de bunker in. Vol met zand, diep fried egg. Kom er net aan uit en maak een U/D voor een nette afsluitende triple. Rondje 82, happy met hoe ik sta te spelen. 5 3-putts is wel wat jammer. Door de baan 2 slechte ballen die wel gelijk beide 2 strafslagen opleveren helaas. Wat een ervaring. Top baan, geweldige uitzichten, erg moeilijke greens en je hebt al je focus nodig om niet geintimideerd te worden. Frank ging de 2e negen een stuk beter spelen. Mag z’n eigen ervaringen hier schrijven:)

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 1 week geleden #82 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Gisteren weer senior League. Dit keer uit tegen Los Arqueros. Wat een mooie baan is dat. Van harte aanbevolen als je eens een keer in de buurt van San Pedro de Alcantara bent.

Ik was mn banaan vergeten en ze hadden niks te eten op de club. Na een uitstekende eerste 10 holes stonden we 1 down en toen kwam de man met de hamer. Dubbel bogeys werken niet bij een 4-some en al snel viel het doek.
Persoonlijke hoogtepunten waren de birdie op 2, die slechts een halve opleverde en de sandy par op 3. Maar het was niet genoeg..
Als team een 6-3 nederlaag is netjes tegen deze tegenstander. Na 8 van de 18 wedstrijden is wel duidelijk dat we mee doen voor de prijzen en nu komen er 2 wat zwakkere tegenstanders. Dan zullen we zien of we er serieus bij horen.

Maar eerst West Cliffs 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy, SevenUp75

• swinging daddy
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
4 maanden 2 weken geleden - 4 maanden 2 weken geleden #83 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Min ronde van vandaag 2023
Mooi resultaat , mag je trots op zijn Paul!
Laatst bewerkt 4 maanden 2 weken geleden door swinging daddy.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Lees meer
4 maanden 2 weken geleden - 4 maanden 2 weken geleden #84 door eeka
Beantwoord door eeka in topic Mijn ronde van vandaag 2023

Mooie casus op onze competitiedag gisteren op de AOC. Hole 8, de par 3 in de boom rechts tussen water en pad.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 4 maanden 2 weken geleden door eeka.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus

Lees meer
4 maanden 2 weken geleden - 4 maanden 2 weken geleden #85 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2023
 Het liep niet helemaal lekker. Ik begin par, bogey, birdie en par. Dat is uitstekend. Daarna op de par5 6e een gloeiend goede drive, nog 170m naar de vlag. Echter wel zo'n sneaky downhill lie. Ik heb redelijk goed contact, maar geen hoge balvlucht. Gespannen wacht ik af of de bal de green op rolt. Dan opeens kickt de bal scherp naar rechts en hoor ik iets later een harde tock. De bal heeft het waarschuwingsbordje voor de green geraakt. Nog 50m naar de vlag en ik top mn sandwedge. Gefrustreed loop ik met een bogey de hole af.
Dan op 7 een goede approach die helaas naast de elevated green in een divot tot rust komt. Een jammerlijke dubbel het gevolg. Weer loop ik gefrustreerd de green af en zie dan pas het GUR bordje waar mijn bal dus in een divot lag. Ik verpruts holes 8, 9, 10 en 11. Maar daarna glorieus golf. Met als uitsmijter dit aanblik op de fairway van 18 en weer een birdie. Wat is golf toch mooi.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Laatst bewerkt 4 maanden 2 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, taxgolf, Di11, swinging daddy

Lees meer
4 maanden 2 weken geleden #86 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023
Wat een dag vandaag, weer een boel ervaringen rijker. Samengevat: vice kampioen van Portugal geworden, op 1 slag van nr1. Voelt eerder dat we die plek geschonken hebben gekregen van andere teams als dat we de eerste plek gemist hebben. Maar ik kan wel een slag of 2 (of 15) bedenken die we beter hadden kunnen spelen vandaag. Onze teamgenoten maken een 82, Filipe en ik een 92. Het was foursomes, mijn eerste keer en het was een humbling experience. Ronduit moeilijk. Lastig om ritme te krijgen, lastig om “in de ronde te komen”, zo sla ik op hole 6 m’n eerste putt van buiten de 5 meter en dan is distance control toch echt een andere uitdaging. Maar vooral mentaal ook lastig om momentum te krijgen. Best spektakel vandaag, cameraploeg door de baan en zo ook op hole 1. Filipe geeft aan dat hij liever de even holes speelt dus hole 1 mag ik afslaan. Cameraman staat rechts aan het einde van de tee en ik denk, je hebt er best vertrouwen in vriend. Anyway ik sla een bom van een drive na een aantal keer diep in en uit ademen, lekker weg. Steady pars op 1 en 2, 3 putt op hole 3 en hole 4 hebben we de eerste dubbel te pakken. Maar dat blijkt niets bij de quintuple bogey die we op 6 geloof ik maken. De perfect storm, 1 grote shit show daar. M’n team genoten zaten vooraf te geinen, ik had het korte stro’tje. Filipe heeft de putting yips en best flink en dat is geen pretje, vooral voor hem natuurlijk. Van 20cm missen daar wordt je niet blij van. Hij was de hele ronde zich aan het verontschuldigen ondanks dat we hadden afgesproken hadden dat niet te doen. Maar ik heb ‘m ook weinig geholpen op en om de greens, de druk niet kunnen wegnemen door goede putts te spelen. Anyway, voor m’n spel is de belangrijkste take away dat de long game terug van weggeweest is. Serieus staan driven met iedere stok uit de tas. Approach game ook happy mee, strikes op de ijzers zijn zoals ik ze graag zie. Wedges is een ander verhaal, zoeken naar een goede strike wat distance control een ander verhaal maak. Rond de greens is het ook niet zo scherp als ik het graag zou hebben. Vaak op 3m in plaats van binnen 1,5 en dat zet erg veel druk op de putter. En m’n theorie is vandaag weer met een praktijk voorbeeld onderstreept. Voor ons amateur golfers geldt dat we op een andere schaal opereren, de schaal van slecht golf. De 1 is gewoon wat minder slecht als de ander. Maar toch een serie hcp 2 en 3 spelers die gisteren en vandaag moeite hebben om 85 te breken. Er hoeft maar weinig te gebeuren en er blijft weinig van beetje kunnen golfen over. Dat is de realiteit, goed om daar om te kunnen lachen. Veel plezier gehad in ieder geval.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
4 maanden 2 weken geleden - 4 maanden 2 weken geleden #87 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Min ronde van vandaag 2023
impressie Winterswijk:

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Laatst bewerkt 4 maanden 2 weken geleden door okidoki.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy

Lees meer
4 maanden 2 weken geleden - 4 maanden 2 weken geleden #88 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Min ronde van vandaag 2023
in november toen we huis verkocht en gekocht hadden leek het nog ver weg; toen we op 1 maart ons tijdelijk vakantie-huis betrokken leek het nog ver weg; nu op zondag 7 mei kunnen we ineens zeggen: yayyy, morgen krijgen we de sleutel !!
Al met al is de tijd omgevlogen alhoewel 10 weken in een huisje toch wel lang is! Maar ondertussen hebben we in die 10 weken ook een hoop van de omgeving kunnen zien en leren kennen en we zijn allebei nog steeds razend enthusiast dat we deze stap genomen hebben. 

Zo ook onze golf-keus voor 't Zelle. Het is een prachtige baan, waar je alleen de vogeltjes hoort fluiten en we hebben samen met Sevenup, maar ook met ons tweetjes of ik alleen al meerdere rondes gelopen. 
De baan is uitdagend en met name ook lang vanaf geel - dat betekent voor mij, dat ik best een aantal holes als bogey-hole moet benaderen. Geen probleem als je lekker speelt, maar met het gevaar dat als er maar ietsiepietsie iets mis gaat je een dubbel of triple hebt en dat is terug te vinden in de scores. De vorm is er nog niet helemaal, maar met één rondje van 92 en de rest meestal rond de 100 of daarboven, dan is er nog wat werk te verrichten en speel ik met mijn huidige 12 hcp duidelijk boven mijn macht.
Ik merk wel dat ik nog niet vrij uit speel, te voorzichtig en met veel denkwerk - dat duurde op Houtrak en Rhoon ook wel even, dus komt goed! denk ik, ja toch? :)

't Zelle heeft ook een aantal mooie banen in de hospitality chain, dus we hebben nu het plan om daar 1x per maand met Sven gebruik van te gaan maken.
Gisteren was de eerste keer en hebben we op Winterswijk gespeeld.
Winterswijk, het ligt in NL, maar als je bij Arnhem denkt dat je er bijna bent, dan is het nog een uur rijden ! :)
Voor ons was het echter een klein half uurtje, over de rustige provinciale wegen tussen de landerijen vanuit Hengelo via Ruurlo, Groenlo en dan ben je er! Erg relaxed rijden moet ik zeggen.

Bij aankomst zie je een mooi clubhuis en wat bijgebouwen, uitzicht over de baan, (helaas) een mooie golfshop en lekker koffie. Mooie DR en chip/putt faciliteiten. De baan zelf ligt er mooi en goed bij zo net na de winter, maar zal over een maand of zo waarschijnlijk op zijn best zijn. Leuke afwisselende holes die goed te spelen zijn. Op een paar plekken zou ik zeggen dat de holes iets te dicht op elkaar lagen, maar dat kon onze pret niet drukken. Een hele leuke en gezellig dag golfen.
Sven speelde zijn handicap met 36 punten; Lisa deed het goed en met twee mulligans haalde ook zij haar handicap en ik had wel een ok dag met een paar missers en speelde een 43/47 rondje 90.

Morgen de sleutel, dinsdag de verhuizers - 3 weken vakantie - mooie tijden!

The Universe is under no obligation to make sense to you!
Laatst bewerkt 4 maanden 2 weken geleden door okidoki.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

• swinging daddy
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
4 maanden 2 weken geleden #89 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Succes Abraham, ben benieuwd 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #90 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag 2023
Krap een week 50 en dit weekend bij ons op de club het Senioren portuguese kampioenschap voor clubteams. Ik mag meedoen in ons team van 4, op papier zitten we wat hcp betreft in de middenmoot. Vandaag 4 singles, beste 3 scores tellen, morgen 2 foursome wedstrijden waarvan scores beide tellen. Best een belevenis, mijn eerste toernooi door een federale bond georganiseerd en dat gaat er behoorlijk professioneel aan toe. Reclame overal, live scoring, rules mensen in de baan. Wat een knuppels zijn dat, die heb ik 2 keer weg staan zwaaien omdat ze midden in het landingsgebied met hun cart gaan staan wachten tot je afgeslagen hebt, anyway. 

21 teams, 84 deelnemers, lange dag, meest serieuze golf wat ik tot nu toe gespeeld heb. Begin met een peer midden fairway, meter of 60 voorbij m'n medespelers. Tussenslag is niet best en ook de approach kan beter. In de bunker, eruit tot op 2m maar laat die put 1 rol tekort. Onnodige bogey. Maar duidelijk mentaal game plan voor vandaag: bogeys zijn prima, parren komen toch wel en birdies wellicht ook. 2 en 3 fir gir parretjes die niet makkelijk waren, rust in het lijf komt eraan. Want ik zou liegen als ik zonder spanning die eerste holes speel. Hole 4 ga ik rechtsaf van de tee, kick uit de bossen, approach tot op 2,5m en ook die par putt mis ik. Hole 5 weer rechts, tussenslag en ik mis de green van 170m voor een gir. Pitch is ok maar nu maak ik wel de par put van bijna 3m. Om dat op te volgen met een birdie na een erg geile approach binnen de meter, 135m tegen de wind in. Hole 7 fir, gir par. Hole 8 lastige par 3, windje in de rug slag erg prettige ijzer 7 maar die stuitert hard omhoog om de harde greens, door de green in de bunker. Kom er goed uit, vervelend schot met water achter de vlag. Mis weer de 2m voor par. Hole 9, super drive, 91m over. Laat de gap wedge net te kort en maak geen u/d voor par. Gewoon prut bogey. 

Hole 10, par 5. Birdie na wedge tot op 2,5m vanaf 55m, downhill slider met 2 cups break die ik goed lees. Hole 11, wind in de rug zitten tussen wedge en i9 in. Kies voor de wedge die net wat te kort blijf maar maak u/d met de putter van net voor de green. Hole 12, prima drive. Approach bal boven de voeten en m'n pw haal ik gemakkelijk 35m om, blijf net uit de waterhindernnis. Oude fout, stoppen met draaien en dan komt die hook wel. Ook weer geen U/d, chip is best ok maar 1,5m putt boven de hole mis ik net. STomme bogey. Hole 13 par 5 in GIR op de green vanuit de fw bunker, meter of8 boven de hole. Ik aai m'n putt en begin gelijk te roepen, sit, sit, sit. JE kunt ook tegen de vlaggestok in de hole vallen natuurlijk voor birdie nr 3. Hole 14, de makkelijkste hole van de course, bogey natuurlijk. Na midden fairway, 75m over, green missen, chip tegen de vlag slaan en de 2,5m putt voor par missen. Hole 15 ook bogey na drive die ik omhaal in de fw bunker, kom er niet helemaal lekker uit, meter of 35 te kort. Maar pitch tot op 2,5m, par putt mis ik. Hole 16 par3 over water straffe wind tegen van links. Sla hele lekkere hybride 5 op de green, wel flink boven de hole. Birdie putt gaat er 2,5m voorbij en de par putt mis ik. Hole 17 midden fw, approach tot op 4m en ik mis op een haar de birdie, tap in par is fijn. Hole 18 super drive approach net naast de green moet over een bult pitchen dat gaat prima tot op 2,5m boven de hole en die putt laat ik te kort. Tap in bogey. 

Rondje 78, had wel wat meer putts willen maken maar so be it. Andere teamgenoten maken 77, 82 en 92. 3 beste scores, 22 boven par en daarmee zijn we 3e op 2 slagen van nr1. Alles kan nog. Persoonlijke score is 6e van de 84 deelnemers. Smaakt naar meer

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, canth, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven