in november toen we huis verkocht en gekocht hadden leek het nog ver weg; toen we op 1 maart ons tijdelijk vakantie-huis betrokken leek het nog ver weg; nu op zondag 7 mei kunnen we ineens zeggen: yayyy, morgen krijgen we de sleutel !!
Al met al is de tijd omgevlogen alhoewel 10 weken in een huisje toch wel lang is! Maar ondertussen hebben we in die 10 weken ook een hoop van de omgeving kunnen zien en leren kennen en we zijn allebei nog steeds razend enthusiast dat we deze stap genomen hebben.
Zo ook onze golf-keus voor 't Zelle. Het is een prachtige baan, waar je alleen de vogeltjes hoort fluiten en we hebben samen met Sevenup, maar ook met ons tweetjes of ik alleen al meerdere rondes gelopen.
De baan is uitdagend en met name ook lang vanaf geel - dat betekent voor mij, dat ik best een aantal holes als bogey-hole moet benaderen. Geen probleem als je lekker speelt, maar met het gevaar dat als er maar ietsiepietsie iets mis gaat je een dubbel of triple hebt en dat is terug te vinden in de scores. De vorm is er nog niet helemaal, maar met één rondje van 92 en de rest meestal rond de 100 of daarboven, dan is er nog wat werk te verrichten en speel ik met mijn huidige 12 hcp duidelijk boven mijn macht.
Ik merk wel dat ik nog niet vrij uit speel, te voorzichtig en met veel denkwerk - dat duurde op Houtrak en Rhoon ook wel even, dus komt goed! denk ik, ja toch?
't Zelle heeft ook een aantal mooie banen in de hospitality chain, dus we hebben nu het plan om daar 1x per maand met Sven gebruik van te gaan maken.
Gisteren was de eerste keer en hebben we op Winterswijk gespeeld.
Winterswijk, het ligt in NL, maar als je bij Arnhem denkt dat je er bijna bent, dan is het nog een uur rijden !

Voor ons was het echter een klein half uurtje, over de rustige provinciale wegen tussen de landerijen vanuit Hengelo via Ruurlo, Groenlo en dan ben je er! Erg relaxed rijden moet ik zeggen.
Bij aankomst zie je een mooi clubhuis en wat bijgebouwen, uitzicht over de baan, (helaas) een mooie golfshop en lekker koffie. Mooie DR en chip/putt faciliteiten. De baan zelf ligt er mooi en goed bij zo net na de winter, maar zal over een maand of zo waarschijnlijk op zijn best zijn. Leuke afwisselende holes die goed te spelen zijn. Op een paar plekken zou ik zeggen dat de holes iets te dicht op elkaar lagen, maar dat kon onze pret niet drukken. Een hele leuke en gezellig dag golfen.
Sven speelde zijn handicap met 36 punten; Lisa deed het goed en met twee mulligans haalde ook zij haar handicap en ik had wel een ok dag met een paar missers en speelde een 43/47 rondje 90.
Morgen de sleutel, dinsdag de verhuizers - 3 weken vakantie - mooie tijden!