Vandaag Matchplay wedstrijd 1 van de clubkampioenschappen 2023. Tegen Jose, hcp 15, afgelopen jaar ook tegen gespeeld en toen op hole 15 gewonnen. Nooit echt spannend. Vandaag was exact het tegenovergestelde. Ik moet 7 slagen meegeven, op hole 1 gelijk de eerste. Die heeft Jose niet nodig, par is voldoende voor de winst. Hole 2 win ik met een par tegen de bogey van Jose, hole 3 halven we met par, blijft A/S. Hole 4, Jose gaat rechtsaf de bomen in, heeft tussenslag nodig, red z’n bogey maar mijn 2 put par is voldoende voor 1 up. Hole 5 verlies ik doordat we beide een par maken en ik een slag moet geven, terug naar A/S. Hole 7, ga net door de green heen met de approach, kies te putten en speel die slecht. Nog 2 putts nodig en verlies van de par van Jose, 1 down. Hole 7, lekkere drive op voor mij lastige hole van de tee, laat de approach iets te kort, chip ook maar maak de 2,5m putt voor par die wint van de bogey van Jose, AS. Hole 8 moet weer een slag geven, ijzer 7 midden green en 2 putt par. Jose heeft een onmogelijke ligging in de lip van de bunker, slaat daarvandaan in het water en geeft de hole. 1 up. Hole 9, eerste slechte tee shot van mij met de 3wood, goed herstel maar te aggresief met de approach, door de green en weet geen U/D te maken voor een bogey, verlies de hole A/S. Ik speel naar m’n hcp, maar vooral doordat ik op hole 9 een slag extra pak omdat ik te aggressief ben, ronduit prima eigenlijk. Maar Jose speelt volgens mij 4 boven par. Op naar de 2e 9. Hole 10 fir, gir 2 putt par verliest van de par van Jose omdat ik een slag moet geven. 1 down. Hole 11 lekkere ijzer 9 en ik hole de birdie putt van een meter of 6 om van de par van Jose te winnen. A/S. Hole 12 beide goede tee shots, Jose approach tot op 1m, ik thin een wedge door de green en maak net geen U/D. Verlies van de par van Jose, 1 down. Hole 13 par 5, moet weer slag geven. Maak fir, gir 2 putt par en heb geluk dat nu Jose z’n wedge door de green thinned in de bunker. Mijn par halved tegen zijn bogey, blijft 1 down. Op 14 steel ik een halve met een par. Korte par 4, kies voor driver, lig op de hoogte van de voorkant van de green maar rechts, op een wortel. Speel een gapwedge die veel te kort blijft, 20m over, 1e putt laat ik 3m te kort. Jose ondertussen pitch tot binnen een meter. Ik maak de 3m putt, jose mist. Blijft 1 down. Hole 15, Jose peert z’n drive er rechts uit, ik maak een birdie en kom terug tot A/S. Hole 16, moet weer een slag geven. Ik maak m’n beste sandy par ook, maar die verliest van de par van Jose, weer 1 down. Hole 17 fir, beetje vette wedge, haalt net voorkant green, pin achterop weer putt meter of 3 te kort maar maak ook die par putt, Jose maakt bogey, terug naar A/S. Hole 18, moet weer een slag geven. Mijn approach is te kort, Moet een pitch over flinke bult op de rand van de green spelen en ben happy al blijft de bal 3m boven de hole liggen. Jose maakt z’n bogey en ik heb een klote putt downhill om de halve te redden. Die maak ik en de wedstrijd blijft A/S. Wat een match. Ik speel de 2e 9 1 onder par en ik red net de halve op hole 18 daar mee.Anyway, op naar de verlenging. Hole 1, mag gelijk weer een slag geven. Saaie fir, gir par. Jose mist de green en maakt geen U/D voor een bogey. Hole 2, geen slag te geven, we liggen beide net naast de fairway. Ik mis de green links, boven de hole, Jose in de bunker. We halven de hole met een bogey. Hole 3, ik ben net te kort in de bunker sla bunker slag op 3m, jose mist de green links, goede pitch op de green. Hij mist z’n par putt. Ik doen een Jordan Spieth op hole 1 van de play off afgelopen weekend, tergend langzaam lipt m’n putt eruit. Hole 4, houten 3 midden fairway, Jose mist rechts in de bomen en vanaf daar heeft hij 2 slagen nodig om eruit te komen en dat is voldoende om uiteindelijk de match op hole 22 te winnen. Wat een match, wat een aardige gast en wat is het lastig spelen tegen iemand die oprecht geen reet geeft om winnen of verliezen alleen maar lekker wil golfen. Op naar de kwartfinale!
Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging