oude clubs of recentere clubs

Meer
1 jaar 4 maanden geleden #1 door 84425
Eye2's kan je je geen buil aan vallen. Zelfs als je ze over een jaar weer wil verkopen zal je er geen verlies op maken. Alternatief zou ik eventueel gaan voor de Ping ISI's zien er ook iets minder log uit achter de bal, maar misschien ook net iets moeilijker dan de Eye2's. Op ebay.de voor circa € 100 te vinden (Eye2's of ISI's).

MP62's zouden volgens mij niet veel moeilijker moeten zijn dan die Ping's, maar misschien dat de vergevingsgezindheid waar je naar op zoek bent wel meer in de zool zit dan in de rest van het ontwerp (en dat de Mizuno's daarbij minder op jouw swing passen). Zou bij het vergelijken van clubs dan ook mede aandacht houden voor die zool. Mogelijk dat een iets bredere zool met wat meer bounce beter bij jou past dan een wat smallere zool met minder bounce (als je een club rechtop op een vlakke vloer zet, en de rand van het slagvlak staat op de grond en de zool 'ligt' plat op de grond, dan heeft de club weinig bounce; lijkt de rand van het slagvlak iets in de lucht te zweven en lijkt de zool meer op de achterste rand van de zool te steunen, dan heeft de zool meer bounce). Hoe minder bounce hoe groter de kans dat je clubblad zich de grond in graaft als deze het gras raakt, waar met meer bounce de zool er eigenlijk voor zorgt dat de club zich juist niet ingraaft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• appelflap1992
  • appelflap1992's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Rabbit Member
  • Rabbit Member
Meer
1 jaar 4 maanden geleden #2 door appelflap1992
Inmiddels een dik jaar later ben ik alweer opzoek naar een nieuw set ijzers, huidige set ontbreken 2 clubs ( een verloren en een afgebroken) en een club heeft een deuk in het clubblad.

Huidige handicap is 20,7 en ik weet echt niet wat ik nu moet gaan kopen. Heb een paar keer met Mizuno's MP 62 gespeeld maar die zijn echt te moeilijk voor mij (staan te koop), de bal iets offcenter raken en je bent weg met die dingen. Ik zit er over te denken om een setje oude ping eye 2's op te snorren omdat ze zo goed bekent staan maar misschien heeft iemand nog andere tips.

Of is dit wat? www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/go...8f31&previousPage=lr

• appelflap1992
  • Rabbit Member
  • Rabbit Member
Meer
2 jaren 6 maanden geleden #3 door appelflap1992
Iedereen bedankt voor jullie inbreng. Ik heb inmiddels een X31 set besteld, dit vanwege de vergevingsgezindheid die de set schijnt te hebben, ik hoop er een paar jaar mee te kunnen spelen en dan zie ik het wel weer.

Meer
2 jaren 6 maanden geleden - 2 jaren 6 maanden geleden #4 door x-elf

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laast bewerkt: 2 jaren 6 maanden geleden door x-elf.

Meer
2 jaren 6 maanden geleden #5 door 84425

Meer
2 jaren 6 maanden geleden #6 door 84425
Goedkoop is duurkoop in de meeste gevallen. Wilson setje of Nike's zijn leuk voor een jaartje, daarna wil je alweer iets nieuws (en waarschijnlijk koop je dan weer iets waar je 1 of 2 aar mee vooruit kan). Volgens mij kan je beter meteen iets kopen waar je langer mee kan doen. En tweedehands is er genoeg te krijgen. Zou zelf kijken naar een set PING Eye 2's. Iets ouder alweer, maar menig tas op menig golfbaan op de wereld zit nog vol met deze stokken. En terecht. Veel beter dan die Nike's en Wilson's én, ja kan er mee blijven spelen tot je handicap 0 of lager hebt. Kosten tegenwoordig nog zo rond de € 150 voor een setje (zie ebay.co.uk of ebay.de of met enig geduld vermoedelijk ook wel op marktplaats.nl) en als je ze kwijt wil krijg je er over 1, 2 ,4 of 10 jaar ook zo weer € 150 voor (wat bij die Wilson's en Nike's zeker niet het geval zal zijn).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Pro Member
  • Pro Member
  • HCP tussen 35 en 36.
Meer
2 jaren 6 maanden geleden #7 door GarField000
Ik ben vorig jaar ook begonnen met een 2e hands set. Echter ben ik heel snel overgegaan naar een nieuwe, beginners set.
Ik had het idee dat de sweetspot erg klein was, weinig vegevingsgezint en de groeven waren redelijk 'ervaren'.... versleten dus.

Toevallig heb ik de Wilson X31. Je zou ook de iets duurderen ProStaff HDX set kunnen nemen, maar dan een halve set.
Je kan dan ook voor de zekerheid laten controleren of je een verlengde set nodig hebt.

Ik ben erg tevreden met de Wilson X31. Je hebt iets meer speling waar je de bal raakt, wat erg handig is. Ik sla nog steeds flinke afzwaaiers :)
Je voelt ook goed of je hem goed raakt of niet ...... Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders kun je een keer met mijn set ergens een balletje slaan. Ik heb de graphite shaft. Rechtshandig.

Meer
2 jaren 6 maanden geleden - 2 jaren 6 maanden geleden #8 door Di11
Ik zou zelf gaan voor Wilson X31.......helemaal niets mis mee.
Kijk even online naar dit Wilson setje.
Voor paar tientjes meer nieuwe set.

www.golfgeardirect.co.uk/shop/golf-clubs...ml?currency_code=EUR

Alles blijft.
Alles gaat voorbij.
Alles blijft voorbij gaan.
Laast bewerkt: 2 jaren 6 maanden geleden door Di11.

• appelflap1992
  • Rabbit Member
  • Rabbit Member
Meer
2 jaren 6 maanden geleden #9 door appelflap1992
Hallo,

Ja daar heb je er weer eentje, ik ben sinds kort begonnen met golf en nu opzoek naar een eigen golfset. Kostentechnisch wil ik niet meteen nieuwe dure clubs kopen dus ik ben nu opzoek naar een set op marktplaats. Nu is mijn oog gevallen op deze advertentie: www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/go...0c1b&previousPage=lr

Is dit wat? Deze clubs zien er nog heel goed uit maar zijn natuurlijk wel wat ouder, denk een jaartje of 10 onderhand. Wat was de kwaliteit van toen? Is het te vergelijken met een beginnersset van Wilson, 31X ofzo

Groeten,
Albert

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden

logogolfchat

Ga naar boven