Verdwijnt het lidmaatschap en komen er max speelronden?

• nico
  • nico's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
3 weken 13 uren geleden #11 door nico

okidoki schreef : @Nico,, wordt hier dan niet bedoeld dat een ronde 9 holes is, want dat wordt wel vaak bedoeld maar niet altijd 1,2,3 zo begrepen en wordt een rittenkaart vaak veel duurder dan lidmaatschap.

Ja dat zou zomaar eens kunnen!!

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 weken 13 uren geleden #12 door okidoki
@Nico,, wordt hier dan niet bedoeld dat een ronde 9 holes is, want dat wordt wel vaak bedoeld maar niet altijd 1,2,3 zo begrepen en wordt een rittenkaart vaak veel duurder dan lidmaatschap.

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton

Lees meer
3 weken 13 uren geleden #13 door x-elf
Ik denk dat de 2-deling groter gaat worden. 
De commerciele banen draaien al soort gelijk. Je koopt een speelrecht voor een jaar of voor x aantal rondes. Niks geen verenigngsleven. Komen spelen en gaan.
De verenigingsbanen waar het, als het goed is, om meer gaat dan alleen maar een rondje golfen. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Lees meer
3 weken 14 uren geleden - 3 weken 14 uren geleden #14 door Mc Price

nico schreef : Ook Jeroen Stevens van de NGF heeft zich uitgesproken dat een lidmaatschap met volledig speelrecht eigenlijk niet meer van deze tijd is. Veel golfclubs willen naar een systeem waar je ronden golf koopt, de ene heeft genoeg aan 20 ronden de andere aan 365. Als voorbeeld golfparkdeloonscheduynen.nl bied 20/60/120 ronden per jaar tegen 400/900 en 1200 en onbeperkt voor 1395.

Ik snap de gedachte erachter maar denk niet dat het juist meer geld gaat opleveren voor de golfclubs, wat vinden jullie?

De grootste kostenpost voor de golfer is m.i. niet de prijs voor het lidmaatschap.
Allereerst wordt het een vervlakking van iets wat een vereniging wordt genoemd. Er ontstaan circuits van de diverse groepen op basis van het aantal startkaarten. Heb je ook een systeempje en handhaving voor nodig.
Met de hier genoemde bedragen komt de exploitant niet goed weg, tenzij het onderhoud van de baan sterk wordt verschraald.
Eigenlijk is het slechts interessant voor de leden die zich beperken tot 20 ronden maar dat voor een prijs van € 400,- acht ik een prijs voor een pitsch en putt baan. De omzet in de horeca van deze spelers zal denk ik ook beperkt blijven tot een gehaktbal als het meezit.
Vind het passend voor de steeds verder gaande vervlakking en individualisering van de maatschappij.
Het is de vraag of je dat zou moeten willen. Als geld de boel overneemt is het met de mens gedaan.

"Als ie scheef is laat hem ver zijn"
Laatst bewerkt 3 weken 14 uren geleden door Mc Price.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
3 weken 14 uren geleden #15 door Pol
Denk ook dat het minder geld gaat opleveren. Ik koop nu een lidmaatschap als ik er voordeel uit haal met 1 rondje per week in de 8 goede maanden van het jaar. Dat wordt dus goedkoper.
10 beurtenkaarten zie ik wel zitten voor een baan die je vaak kan spelen maar het nu niet doet omwille van greenfee. Als ik volle pot greenfee moet betalen, kies ik liefst elke keer een andere baan.

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

• nico
  • nico's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
3 weken 14 uren geleden #16 door nico
Ook Jeroen Stevens van de NGF heeft zich uitgesproken dat een lidmaatschap met volledig speelrecht eigenlijk niet meer van deze tijd is. Veel golfclubs willen naar een systeem waar je ronden golf koopt, de ene heeft genoeg aan 20 ronden de andere aan 365. Als voorbeeld golfparkdeloonscheduynen.nl bied 20/60/120 ronden per jaar tegen 400/900 en 1200 en onbeperkt voor 1395.

Ik snap de gedachte erachter maar denk niet dat het juist meer geld gaat opleveren voor de golfclubs, wat vinden jullie?

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden

logogolfchat

Ga naar boven