Training Aids.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #1 door thomasnw
Beantwoord door thomasnw in topic Training Aids.
Eerste indrukken:

Begonnen met de putter. Puttingstroke was al aardig goed en consistent, maar zo'n analyser ziet dus precies wat je doet. Vond mijn clubpath wat teveel out to in. Even mee zitten tweaken en weer terug naar mooie (kleine) waarden dicht bij 0graden.

Ik moet blijkbaar meer de bal in de upswing raken met de putter (iets meer upward dan de gepresenteerde loft)...nou ja: presenteer 3 graden loft, 4graden upwards lijkt me veel, maar ik zal beginnen met de -1 omhoog krijgen naar 0 of 1 (kijken of ik wat merk aan de rol).

Goede tool voor putten, je kan thuis gewoon perfect aan je stroke werken (heb een arch-mat van Harold Swash en poortjes van visio, dus ook echte feedback). De beste 2 zouden een put van 95 en 99 foot zijn, bij goede alignment en rechte ondergrond; das aardig recht zou ik zeggen ;)

Ook naar de range geweest natuurlijk, want het kriebelde.

Even opwarmen, mooie rechte ballen...zat wel in mijn hoofd met "the golf swing" van Hogan...raakte de bal heel hard, maar wel recht..klonk lekker..

Analyser op de club. Eerst ijzer 9, prima swings met 1 of 2 alerts (kom ik zo op terug). ijzer 7...calibreren ging net wat te snel naar mijn idee.

Alles trok ik naar binnen in de backswing. Focus op outside wegnemen...shank shank shank shank... :oops: Ding van de club afgehaald...is dit de grootste miskoop ooit?

Nee dus...even uitgeblazen, swing teruggevonden...ballen gingen weer de lucht in enzo :P Wat ging er nou zo gruwelijk mis? take away...mijn schouders kantelden te weinig (was probleempje waar ik laatste tijd mee aan de slag was en heb de drill die ik daarvoor had vergeten te doen :whistle: )

Analyser er weer op (poging 2 op de 7). 2 - 3 swings gemaakt, redelijke ballen, 2 alerts: 1) forward shaftlean te hoog bij adresseerpositie...ok, 2) te neerwaarts op de bal (kom telkens tussen 6 en 9 graden neerwaarts)

Tempo zeurde die niet over maar was ongeveer 4-1.

Aan het tempo gaan grooven: geen een keer mijn doel gehaald (3-1) maar 3.65 - 3.75 lukte wel. Contact was heerlijk. Iets minder shaftlean bij addresseerpositie resulteerde in nog steeds mooie forward lean bij impact (6-9graden met i7). Op een of andere manier hielp het rustiger tempo mijn angle of attack te verbeteren - nu meer rond 4-6 neerwaarts (zelfs paar swings zonder enige alert).

Geweldige ballen geslagen na de tempo drill; recht, strak, mooi contact, goede hoogte...kon wel bezig blijven.

Op het menu voor de swing: 1) tempo naar 3.5-3.6 (het is blijkbaar echt heel erg moeilijk voor mij, die 3-1...misschien moet mijn backswing sneller LOL), 2) forward lean bij adresseerpositie rond de 5graden (kom ik meestal 2a3 graden meer naar voren terug bij impact), 3) take away (half back) tussen 1 en 4 graden outside (kom meestal bijna hetzelfde terug...dat moet dus meer naar binnen, dus 4) 1 graden van binnen op terugweg.
Als dat loopt in de top van de backswing parallel aan doellijn (is nu vaak 4 a 5 graden naar binnen...kan geen kwaad, blijkbaar maar maakt van binnen terug komen misschien wel lastiger)

Dit ding is echt geniaal...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Artbij, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #2 door thomasnw
Beantwoord door thomasnw in topic Training Aids.
B) :woohoo:

Hij is binnen!

B)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Dr golf
  • Dr golf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #3 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Training Aids.
Heb een launchmonitor maar wil er ook een SkyGolf swing analyzer bij hebben.

the conditions of a solitary bird are 5.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #4 door thomasnw
Beantwoord door thomasnw in topic Training Aids.
Zal rapport uitbrengen :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #5 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic Training Aids.

thomasnw schreef : Daarom ook voor de SkyPro gegaan. Die geeft "actionable data" en heeft een "Groove" optie. De groove optie is in feite een instructietool waar je voor elk onderdeel van de swing drills hebt. Hoe beter je de drill uitvoert hoe hoger de waardering. Zo kan je stap voor stap aan je swing werken zonder dat je dus verdrinkt in allerlei "scope achtige" data (zoals bij Swing Byte 2).


Wat ik bedoel is dat er voor een bepaalde foutieve waarde die er is verschillende oplossingen zijn. Ik ben erg benieuwd of dat apparaatje jou de goede oplossing aandraagt.

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer
De volgende gebruiker (s) zei dank u: thomasnw

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #6 door thomasnw
Beantwoord door thomasnw in topic Training Aids.
Daarom ook voor de SkyPro gegaan. Die geeft "actionable data" en heeft een "Groove" optie. De groove optie is in feite een instructietool waar je voor elk onderdeel van de swing drills hebt. Hoe beter je de drill uitvoert hoe hoger de waardering. Zo kan je stap voor stap aan je swing werken zonder dat je dus verdrinkt in allerlei "scope achtige" data (zoals bij Swing Byte 2).

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #7 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic Training Aids.

thomasnw schreef : Besteld, de SkyGolf SkyPro:

www.mygolfspy.com/best-golf-swing-analyzer/

Ben er wel benieuwd naar. De bergen data kan ik nu gewoon nog te weinig mee. Over een paar jaar stap ik wel over; nu eerst de fundamentals goed in"grooven" ;)

Ook handig voor putten. De info die je krijgt mbt je stroke kan ik veel mee in combinatie met mijn putter fitting / stroke assessment van laatst.


Let wel op dat je die data goed interpreteert en belangrijker nog omzet in goede swingchanges. Het is niet makkelijk om de oorzaak van je swingfout te vinden.

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer
De volgende gebruiker (s) zei dank u: thomasnw

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #8 door thomasnw
Beantwoord door thomasnw in topic Training Aids.
Besteld, de SkyGolf SkyPro:

www.mygolfspy.com/best-golf-swing-analyzer/

Ben er wel benieuwd naar. De bergen data kan ik nu gewoon nog te weinig mee. Over een paar jaar stap ik wel over; nu eerst de fundamentals goed in"grooven" ;)

Ook handig voor putten. De info die je krijgt mbt je stroke kan ik veel mee in combinatie met mijn putter fitting / stroke assessment van laatst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #9 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Training Aids.
wij waren afgelopen vrijdag uitgenodigd door een houtrakker om 2 uur te komen trainen/spelen bij een indoor golf in Haarlem
www.move2golf.nl/

nu is spelen op de kennemer of pebble beach leuk, maar ben het gelijk met iemand eens die zegt dat het weinig met het echte te maken heeft.
Maar het kan ook als trainings ruimte gebruikt worden (zeker in de winter). Er is een directe analyse van swingbaan in/out, hoe je clubface bij impact staat en nog veel meer. Tevens is er een swinganalyser die je verteld dat je schouders niet goed draaien, je knieen wiebelen en nog een tig aantal punten die je fout kunt doen.
Je kan dus per slag zien wat je doet en wat er gebeurt als je iets anders probeert (grip bv) enz.

Op zich een leuke ervaring. Gaan wij er lid worden. Denk het niet, want wij spelen toch liever, maar misschien in de winter dat wij er af en toe eens bij gelegenheid gbruik van willen maken.

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #10 door thomasnw
Beantwoord door thomasnw in topic Training Aids.
Zijn er ervaringen met de sky caddie van SkyGolf en de Swingbyte 2?

Eerste geeft handige trainingstips, tweede een berg nuttige data (face to path etc)...

Ik wil zo'n unit toevoegen aan mijn training en denk eigenlijk dat de SkyGolf beter is voor het zelfstandig aan je swing werken. De data van de Swingbyte moet je wel kunnen vertalen in drills etc

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.043 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

Ga naar boven