Clubsnelheid en afstand met de driver?

Lees meer
2 weken 5 dagen geleden #1 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic Clubsnelheid en afstand met de driver?

eeka schreef : Een vraag van mij van jaren geleden. Wat lollig! Inmiddels is Eeka een nieuwe driver rijker. Gefit op mijn formaat en kracht en snelheid. Een senior heren shaft. Het is een Taylormade M3. Tot mijn verbazing sla ik daar echt verder mee! Daarnaast flink gewerkt aan kracht en snelheid in de vorm van CrossFit. Samen met wat lessen zorgt dat ervoor dat ik nu wel een van de verste drives sla bij de dames. Hoe leuk is dat. Nu werk ik aan de ijzerslagen. Ik begin langzaam te geloven dat er hoop is, het gaat steeds meer op golf lijken.

Geweldig !  Mag ik vragen hoeveel graden loft ? Bedoeld voor mijn statistiek. Merci !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• eeka
  • eeka's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
2 weken 5 dagen geleden #2 door eeka
Beantwoord door eeka in topic Clubsnelheid en afstand met de driver?
Een vraag van mij van jaren geleden. Wat lollig! Inmiddels is Eeka een nieuwe driver rijker. Gefit op mijn formaat en kracht en snelheid. Een senior heren shaft. Het is een Taylormade M3. Tot mijn verbazing sla ik daar echt verder mee! Daarnaast flink gewerkt aan kracht en snelheid in de vorm van CrossFit. Samen met wat lessen zorgt dat ervoor dat ik nu wel een van de verste drives sla bij de dames. Hoe leuk is dat. Nu werk ik aan de ijzerslagen. Ik begin langzaam te geloven dat er hoop is, het gaat steeds meer op golf lijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, roughseeker, Pol, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus

Lees meer
3 weken 1 dag geleden #3 door Mc Price
Eeka zat dus te wachten op meer rotatiesnelheid en misschien ook een hogere COR en andere balvlucht.
Een 80 Mph swing kan zitten te wachten op een hogere loft of misschien een kortere club. Ook lagere loft zou kunnen voor meer rol. Bij lagere CHS kan ook de tipflex een rol spelen al gaat die in hoofdzaak over timing.

Misschien doet Eeka er ook goed aan eens een teacher en een clubfitter of golfshop te bezoeken.
Uitproberen maar.

Lees meer
3 weken 1 dag geleden #4 door Mc Price
Met zijn drives en redelijk beperkte lengte kan hij toch onmogelijk voor jou een concurrent zijn ?

Maar wat leert jouw antwoord ons ? Wel alle puts holen op de 18 holes gaat niet lukken, want wie er 18 holed kan er ook 20 holen, doch helaas, het zijn er 18 holes max. De 2e schoten zullen op basis van de drives lengte op wel stoppen bij max 190m. Dan kom je op de lange 4-en 50 m te kort om direct te kunnen putten.

Ook voor de pro's geldt m.i. hetzelfde verhaal in iets mindere mate, maar de afnemende meeropbrengst door o.a. ook verschil in aanleg gaan hun rol spelen. Waar houdt in redelijke mate de kans op verbetering op.
In theorie, bij 18 strokes max. In de dagelijkse praktijk zal dat zijn bij geen 8 uur slaap, te weinig rust en rug- en polsblessures, het begin van een burnout en een gebrek aan lust om te trainen.
Dat lijkt ver weg, maar 1 oorzaak tegelijkertijd is al voldoende. Om onder de 57 te scoren moet Jezus afdalen. Bovenstaande wijst ook op de beperking die adviezen inherent meedragen. Bij dit soort afwegingen is er ook vaak slechts de mogelijkheid van slecht 1 keuzemogelijkheid.

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
3 weken 1 dag geleden #5 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Clubsnelheid en afstand met de driver?
Dan moet je dit topic als volgt lezen:

-Eeka vraagt hoe ze verder kan slaan.
- Ik stel met de knipoog voor om dan harder te slaan en de bal beter te raken.
- Eeka zegt dat ze dit geprobeerd heeft maar dat het niet lukt
- Ik geef dan aan, als steuntje in de rug, dat er ook mensen zijn die met drives van 200m op hcp 6 komen. Dankzij excellente approaches en short game.

- Moet die hcp 6 verder gaan driven? Als hij dat zou kunnen, zou hem dat allicht verder helpen om zijn hcp te verbeteren. Ik vrees echter dat die specifieke persoon dat niet kan, vanwege fysieke beperkingen.
- Is verder driven de enige weg? Neen, er zijn nog andere elementen die een goede strokes gained hebben. Hij heeft bvb uitermate stabiele approaches en een goed kort spel. En als je erin slaagt om vanop elke plek op de green, onder alle omstandigheden, in één putt uit te holen, heb je daarmee ook een ongelofelijke strokes gained factor te pakken. Maar het gaat je meer training kosten.dan andere factoren die evenveel kunnen opleveren.
- Moet hij dat.boek lezen? Gezien het tijdstip van dit topic (3 jaar oud) had hij dat toen allicht nog niet gedaan, maar inderdaad, ook voor hem zou het interessante en nuttige literatuur zijn.
- Ga ik hem dat boek aanraden? Ben je gek, hij is een van mijn grootste concurrenten op het oh zo belangrijke clubkampioenschap :D

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.

Lees meer
3 weken 1 dag geleden #6 door Mc Price
ja, maar zoekende in "swingtechniek veranderen" zul je geen wetmatigheden ontdekken. Het ging mij om het hoofdstuk "afstand met de driver" en dus str. gained met lengte van de tee i.h.a.
Als Pol verschillend aangeeft bij het zelfde hoofdstuk dan veronderstel ik dat hij daar een reden voor heeft, zelf kan ik die n.l. niet bedenken.

Lees meer
3 weken 1 dag geleden #7 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Clubsnelheid en afstand met de driver?

Dat de zoon steeds verder nog gaat slaan snap ik, hij groeit nog. Maar hoe verbeteren wij oude taarten onze afstand?

1. fysieke training je alg. motorische beweging te verbeteren. dynamisch vermogen verhogen door oa basiskracht, lenigheid, balans, concentratie, snelheid, gratie, ritme, duur. (
2. swing techniek veranderen. Er zijn rabbit holes genoeg :woohoo:
3. je equipment tunen. (bal, club, kleding)

Het is vaak een combi van deze 3.

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Lees meer
3 weken 1 dag geleden - 3 weken 1 dag geleden #8 door Mc Price
Ik was op zoek naar wetmatigheden en door op het Forum rond te neuzen naar hetzelfde onderwerp van discussie en de reacties erop kom je die misschien tegen of en die zijn zeker ook van belang juist de tegenstrijdigheden. Als vastgesteld kan worden dat er geen rechtmatigheden zijn dan behoeft er verder ook niet naar te worden gezocht. Het is m.i. echt niet verkeerd om je te verdiepen in wat anderen die zijn te waarderen om de inhoud van hun mening er van vinden.
Ik kwam dus dit advies tegen terwijl op zoek naar gained strokes.
In dit hoofdstuk is mijn vraag te plaatsen.
Laatst bewerkt 3 weken 1 dag geleden door Mc Price.

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
3 weken 1 dag geleden - 3 weken 1 dag geleden #9 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Clubsnelheid en afstand met de driver?

Mc Price schreef :

Pol schreef : Ok, wat dacht je dan van “vrede nemen met 180 cq 210 meter, en werken aan de approaches en het korte werk”?

Ken spelers die niet verder slaan maar het wel tot hcp 6 gebracht hebben.

Misschien kan hij ook dat boek gaan lezen, of heeft een hcér 6 daar niet zo veel aan ?

verschillende vragen van verschillende mensen zijn niet alle op één hoop te gooien.
de ene vraagt om er wijzer van de worden, de ander stelt een retorische vraag en verwacht geen antwoord maar levert voer voor de discussie en nog weer een ander stelt de vraag in de hoop dat de antwoordgever met het antwoord plat op zijn bek gaat.

Zou je even kunnen aangeven in welke categorie jouw vraag past, zodat ik een gericht antwoord kan geven?

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
Laatst bewerkt 3 weken 1 dag geleden door Pol.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf

Lees meer
3 weken 1 dag geleden #10 door Mc Price

Pol schreef : Ok, wat dacht je dan van “vrede nemen met 180 cq 210 meter, en werken aan de approaches en het korte werk”?

Ken spelers die niet verder slaan maar het wel tot hcp 6 gebracht hebben.

Misschien kan hij ook dat boek gaan lezen, of heeft een hcér 6 daar niet zo veel aan ?

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden

logogolfchat

Ga naar boven