Zin en onzin over grip (pressure). Las laatste article, weet echt niet meer waar

Meer
3 maanden 4 dagen geleden #1 door x-elf
Kom ik vandaag dit filmpje tegen. Mooie manier om voor jezelf de juiste grip pressure te bepalen.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 5 dagen geleden - 3 maanden 5 dagen geleden #2 door Dr golf

ted schreef :

Pol schreef :

ted schreef : Tube tandpasta drill :lol:

Gaf een pro mij ooit aan...

Dop je van de tube af, tube beet grippen als een golfclub en dan een swing maken.
Komt er tijdens de swing tandpasta uit de tube, dan knijp je te veel / te hard.

Dit is onzin. Niemand gaat daarvoor x tubes tandpasta verknoeien, en de swingweight van een tube tandpasta is verwaarloosbaar klein tov die van een golfclub. Dus de nodige grip pleasure is ook veel kleiner.
Kan hooguit dienen als denkoefening.

:woohoo:

Ter vergelijking en overweging. Zie pic.
De visuele benadering van Nick Bradley.
Hij opteert voor een 'pincer formation' van de vingers. 'Squirt paint out of these tubes' is het juiste gevoel/image in zijn benadering.

the conditions of a solitary bird are 5.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 3 maanden 5 dagen geleden doorDr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Meer
3 maanden 5 dagen geleden - 3 maanden 5 dagen geleden #3 door Dr golf

taxgolf schreef :

Dr golf schreef :

taxgolf schreef : Ik denk niet dat Hogan zijn bal hookte omdat hij een fade grip per abuis toepaste. De correlatie grip wordt imo door jou overschat. Maar vlijkbaar werkt dit voor jou.
Als de grip echt de holy grail is om balvluchtproblemen op te lossen, dan was daar veel meer aandacht aan besteed, en niet alleen door mainstream instructie.
Ik zit nog inmer op t spoor van JT

??? In hemelsnaam waar heb je het over ???

Alle godenzonen??? Wat bedoel je??? Waar gaat dit over???
Zon onduidelijk is het niet.

Licht eens toe.

Jij prefereert verschillende soorten grip voor verschillende balvluchten. Begrijp ik je zo goed? Vind je dan dat je een extra onnodige variabele toevoegt aan een proces wat al ingewikkeld genoeg is? Is het niet vele malen beter 1 grip te hebben? Dat andere bruikbaardere oplossingen zijn om een balvlucht te creëeren? Nog even los van de vraag of een pakembeet 12 hcp 9 verschillende balvluchten moet beheersen om te genieten van golf.

Daarom, ik ben blij dat het telkenmale aanpassen van de grip voor de voor jou op dat moment gewenste balvlucht grosso modo werkt.

Een toelichting geven op Ben Hogan en The search for the Holy Grail? Better watch out for the Knights who say Ni!
Een goede grip helpt je swing. De gedachte dat het 'een holy grail is om balvluchtproblemen' mee op te lossen is onzinnige benadering.

Ik stel dat de grip een imperatief is voor de swing die je wil maken. Waarbij voor mij geldt dat de grip een variatie is op een thema behalve bij de greenside bunkerslag.
--
Btw je noemde ELS. Leuk voorbeeld wel. Had problemen met chipping. Keek naar Corey Pavin (want miste de green vaak door te weinig lengte) en Els ging verder met een zwakke grip voor chip shots.

Wil je bunkerslagen zoals Nicklaus kon/kan? Dan ga je naar bijv. Pete Cowen. Zelfde techniek. Butterfly grip.

• ted
  • ted's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hcp 19,0 and still counting
Meer
3 maanden 5 dagen geleden #4 door ted

Pol schreef :

ted schreef : Tube tandpasta drill :lol:

Gaf een pro mij ooit aan...

Dop je van de tube af, tube beet grippen als een golfclub en dan een swing maken.
Komt er tijdens de swing tandpasta uit de tube, dan knijp je te veel / te hard.

Dit is onzin. Niemand gaat daarvoor x tubes tandpasta verknoeien, en de swingweight van een tube tandpasta is verwaarloosbaar klein tov die van een golfclub. Dus de nodige grip pleasure is ook veel kleiner.
Kan hooguit dienen als denkoefening.

:woohoo:

"Don't work hard, work smart!"

Meer
3 maanden 5 dagen geleden - 3 maanden 5 dagen geleden #5 door Dr golf

x-elf schreef :

Dr golf schreef : Positioneren van de handen op de club bepalen (gebieden zo je wil) de slag die ik wil maken. Daar zit de match.

Mijn grip voor een draw, fade zijn wezenlijk anders. Club staat ook anders.Bal ligt ergens anders.

Denk dat ik hier wat in herken. Of we hetzelfde doen weet ik niet.
X-elf wil juist telkens dezelfde grip hebben. Niet sterker, niet zwakker. Als ik een draw wil slaan zet ik mn blad een fractie open achter de bal en grip dan de club as usual. De swingbaan moet dan wel meer naar buiten gaan dan het blad open staat.

Wat ik nog niet zie is hoe de grip imperatief kan zijn als ook de club anders staat en de bal ergens anders ligt.
Wil je dat toelichten?

Dat lijkt er aardig op. Je blad staat open tov target en closed tov path.
Snel gezegd: de differentiaal tussen beide is tilted spin axis op de bal; lees hookspin voor een draw.
Meest neutrale wijze om je swingpad in out te laten gaan is rechts van het doel oplijnen.
Als de club al gepositioneerd is met een open face en dezelfde loft (tov target) ; dan wijst door de inclinatie van de hosel, de shaft meer naar voren.
Hierdoor komt de hoek van je handen anders op de club te staan. De bal positie verplaatst zich iets naar achter als je de bal met hetzelfde low point wil raken.

Als bepaald is welk shot gemaakt gaat worden zal de speler eerst de club oplijnen (bijv met rechterhand), grippen, set up afmaken en vervolgens een swing maken.
Andere goede mogelijkheid is dat de speler eerst de club volledig gript dan oplijnt en de set up construeert (bijv. bij een bunkerslag).

Wedervraag: maak je ook dezelfde swing? Ik niet.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
3 maanden 5 dagen geleden #6 door taxgolf

Dr golf schreef :

taxgolf schreef : Ik denk niet dat Hogan zijn bal hookte omdat hij een fade grip per abuis toepaste. De correlatie grip wordt imo door jou overschat. Maar vlijkbaar werkt dit voor jou.
Als de grip echt de holy grail is om balvluchtproblemen op te lossen, dan was daar veel meer aandacht aan besteed, en niet alleen door mainstream instructie.

Alle godenzonen??? Wat bedoel je??? Waar gaat dit over???
Zon onduidelijk is het niet.

Licht eens toe.

Jij prefereert verschillende soorten grip voor verschillende balvluchten. Begrijp ik je zo goed? Vind je dan dat je een extra onnodige variabele toevoegt aan een proces wat al ingewikkeld genoeg is? Is het niet vele malen beter 1 grip te hebben? Dat andere bruikbaardere oplossingen zijn om een balvlucht te creëeren? Nog even los van de vraag of een pakembeet 12 hcp 9 verschillende balvluchten moet beheersen om te genieten van golf.

Daarom, ik ben blij dat het telkenmale aanpassen van de grip voor de voor jou op dat moment gewenste balvlucht grosso modo werkt.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Meer
3 maanden 5 dagen geleden #7 door x-elf

Dr golf schreef : Positioneren van de handen op de club bepalen (gebieden zo je wil) de slag die ik wil maken. Daar zit de match.

Mijn grip voor een draw, fade zijn wezenlijk anders. Club staat ook anders.Bal ligt ergens anders.

Denk dat ik hier wat in herken. Of we hetzelfde doen weet ik niet.
X-elf wil juist telkens dezelfde grip hebben. Niet sterker, niet zwakker. Als ik een draw wil slaan zet ik mn blad een fractie open achter de bal en grip dan de club as usual. De swingbaan moet dan wel meer naar buiten gaan dan het blad open staat.

Wat ik nog niet zie is hoe de grip imperatief kan zijn als ook de club anders staat en de bal ergens anders ligt.
Wil je dat toelichten?

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Meer
3 maanden 5 dagen geleden #8 door Dr golf

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
3 maanden 5 dagen geleden #9 door taxgolf
Ik denk niet dat Hogan zijn bal hookte omdat hij een fade grip per abuis toepaste. De correlatie grip wordt imo door jou overschat. Maar vlijkbaar werkt dit voor jou.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Meer
3 maanden 5 dagen geleden #10 door Dr golf

taxgolf schreef : Ik ben dus blij dat het voor jou werkt.

Heb je nu antwoord op je vraag?

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.353 seconden
Ga naar boven