Launch Monitor

Lees meer
1 maand 2 dagen geleden #1 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Launch Monitor
Kijk hier even: 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 2 dagen geleden #2 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Launch Monitor

Jimi Thing post=297679 schreef : Een goedkoper alternatief zijn de matjes waar je je impact en club pad kunt aflezen. Enige voorwaarde is dat je club wel de grond raakt. Anders weet je alleen dat je getopt hebt. 

maar impact fat, heel en toe strikes, low point ongeveer en je club pad door impact kun je per slag aflezen aan het patroon op t matje. Kost je ongeveer 50 euro met shipping denk ik. 

Ik kan ze zo niet vinden. Wil jij mij een pb sturen waar ik die kan vinden?
Alvast bedankt.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Ijzers: Wilson D9 / i5,i6,i7,i8,i9,P,G,S

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 2 dagen geleden #3 door GarField000
Daar was ik al bang voor. Nee 10k heb ik niet liggen :) .....

Thx

Groetjes Marc

Lees meer
1 maand 2 dagen geleden #4 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic Launch Monitor

x-elf post=297682 schreef : - als je data dan echt belangrijk vindt zoek een pro met dat soort apparatuur

Bovenstaand is de enige manier behalve als je zelf Euro 10-20K hebt liggen dan kan je er zelf een kopen. De goedkope bal vlucht radar systemen zijn het geld niet waard. De manier waarop de club bij de bal komt is wat de balvlucht bepaald. Terug rekenen van bal data naar club data is niet mogelijk. Club data is te herleiden naar de swing en dat is wat je wilt weten, namelijk welke swing verandering zorgt voor een verbetering waarop de club bij de bal uitkomt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000

Lees meer
1 maand 2 dagen geleden #5 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic Launch Monitor

roughseeker post=297681 schreef :

GarField000 post=297678 schreef : Het lijkt mij vooral belangrijk dat je weet WAAR de bal komt op je club. Ik voel dat nu alleen waar hij komt als hij extreem aan de zijkant is.

Dat is niet zo moeilijk vast te stellen. Er zijn impact stickers te koop die een bal-afdruk achterlaten op je clubhoofd, maar je kunt ook iets op je blad spuiten, Daarvoor wordt vaak droogshampoo gebruikt, kost je 2 euro of zo.

Een stukje krijt is nog goedkoper

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 2 dagen geleden - 1 maand 2 dagen geleden #6 door GarField000

x-elf post=297682 schreef :

GarField000 post=297678 schreef : Door een opmerking van cf73 dacht ik dat het misschien slimmer was te investeren in een launch monitor, dan in nieuwe clubs.

Mijn tip van de dag zou zijn.
- koop een knappe 2e handsset

Er is zoooooooooooooooooveel keus. Ik ga binnenkort de Mizuno JPX921 Hot Metal en de Wilson D9 proefslaan (nieuw)

x-elf post=297682 schreef : Mijn tip van de dag zou zijn.
- het verschil in aankoopbedrag tov een nieuwe geef je uit aan een goede pro (ik heb wel een tip voor je)

x-elf is the name? Maar je mag tips voor een goede Pro altijd doorgeven. Vind het erg lastig om iemand te vinden die bij je past. Van deze weet ik het nog niet.

x-elf post=297682 schreef : Mijn tip van de dag zou zijn.
- als je data dan echt belangrijk vindt zoek een pro met dat soort apparatuur

De Pro waar ik vorige week geweest ben heeft allerlei toeters en bellen. Maar bij mijn introles niet gebruikt. Maar als ik vraag de trackman te gebruiken zal hij dit vast wel doen.

Groetjes Marc

Laatst bewerkt 1 maand 2 dagen geleden door GarField000.

Lees meer
1 maand 2 dagen geleden #7 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Launch Monitor

GarField000 post=297678 schreef : Door een opmerking van cf73 dacht ik dat het misschien slimmer was te investeren in een launch monitor, dan in nieuwe clubs.

Een launchmonitor geeft zeker informatie en, imho, ben je nog niet zo ver dat je die informatie om kan zetten in een evt benodigde swing verandering.

Mijn tip van de dag zou zijn.
- koop een knappe 2e handsset
- het verschil in aankoopbedrag tov een nieuwe geef je uit aan een goede pro (ik heb wel een tip voor je)
- als je data dan echt belangrijk vindt zoek een pro met dat soort apparatuur

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, cf73

Lees meer
1 maand 3 dagen geleden #8 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Launch Monitor

GarField000 post=297678 schreef : Het lijkt mij vooral belangrijk dat je weet WAAR de bal komt op je club. Ik voel dat nu alleen waar hij komt als hij extreem aan de zijkant is.

Dat is niet zo moeilijk vast te stellen. Er zijn impact stickers te koop die een bal-afdruk achterlaten op je clubhoofd, maar je kunt ook iets op je blad spuiten, Daarvoor wordt vaak droogshampoo gebruikt, kost je 2 euro of zo.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Lees meer
1 maand 3 dagen geleden #9 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Launch Monitor
Een goedkoper alternatief zijn de matjes waar je je impact en club pad kunt aflezen. Enige voorwaarde is dat je club wel de grond raakt. Anders weet je alleen dat je getopt hebt. 

maar impact fat, heel en toe strikes, low point ongeveer en je club pad door impact kun je per slag aflezen aan het patroon op t matje. Kost je ongeveer 50 euro met shipping denk ik. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 3 dagen geleden #10 door GarField000
Launch Monitor werd gestart door GarField000
Door een opmerking van cf73 dacht ik dat het misschien slimmer was te investeren in een launch monitor, dan in nieuwe clubs.

Maar als ik kijk naar de verschillende betaalbare opties heb je daar niet veel aan.
Het lijkt mij vooral belangrijk dat je weet WAAR de bal komt op je club. Ik voel dat nu alleen waar hij komt als hij extreem aan de zijkant is.
Als je op zo'n monitor kunt zien waar je bal raakt kun je misschien zien wat voor effect is je slag aan passing heeft op de bal.

Maar de betaalbare die ik zo gevonden heb kunnen dat niet. Wat zou ik kunnen hebben aan bv de fligscope Mevo?
Dan weet ik hoe hard de bal gaat, en de club en ....... Maar hier kan ik niet op corrigeren volgens mij.

Groetjes Marc

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden

logogolfchat

Ga naar boven