In de MP zit de Project x 5.5 shaft. Persoonlijk vind ik dit een prettige shaft. Big C vind de shaft veel te stijf voor mij. Eigenwijs als ik was, vond ik van niet. Aan de andere kant: ik word er niet jonger op. Een shaft die (cynisch) mijn swingspeed beter in het clubhoofd brengt, stabiliteit geeft etc., zou erg fijn zijn. Ik dacht zelf aan Graphite shaft of een mix ervan. Ik vond het dus bijzonder leuk om die indrukwekkende hoeveelheid shafts te zien.
dus toen ik ging slaan met die MP, was ik ook erg benieuwd. Simpel uitgelegd maakte de fitter de analogie met het sproeien van de tuin met de slang. Je houdt de spuitmond niet recht omhoog noch recht omlaag. Intuïtief zoek je de juiste boog om het water te laten landen. Straal vertrekt en begint op het eind te dalen. Bal vertrekt, gaat stijgen landt, hopt en stopt.
Fitter vond Graphite geen optie, want te licht en het zou in zijn ogen te weinig feedback voor mij geven. Hij zou veel eerder een lichte stalen shaft prefereren. T200 was in zijn ogen de club. Heb dus met die T200 geslagen met verschillende shafts erin. Die premium Nippon shaft kwam qua nummers het beste er uit. Kort samengevat, gaf de beste lengte icm spin, vertrek en landingshoek. Ik sloeg er heel makkelijk, sloeg een paar x een slechte bal, maar die slechte bal was niet direct heul slecht. Afgezet tegen die MP waren de schoten veel rechter, veel minder spreiding of afstandverlies. Dus dikke winst. Vreselijke terminologie, maar ik sloeg er zo relaxed mee zonder dat ik nu het gevoel had met een licht takje te zwaaien. Gaf ook de goede balvlucht (analogie aan het sproeien). Vervolgens met een zwaardere shaft geprobeerd. Ook van andere merken. Alle nummers/getallen liepen terug. Niet erg, maar nogmaals, je maakt het jezelf moeilijker en waarom zou je dit doen? Dit herhaald met de T100s. Visueel van bovenaf een hele mooie club. Word ik blij van. Verschil in lengte was gemiddeld 5 meter. Qua landingshoek etc. Was het verschil niet opvallend groot. Balvlucht was ook goed. Dus T100s met Zelos 7 shaft had gekund, ware het niet dat 1) spreiding wel toenam (= minder vergeving), 2) gapping een issue werd. Nog nagedacht over een split set, maar dat was hem niet. Fitter zou dat gewoon niet doen. Kan prima de bal manoeuvreren met de T200. Met die MP kwam ik niet in de buurt met die balvlucht van die T200. Sloeg wel goede ballen, maar veel grotere spreiding, echt werken geblazen. Kreeg de bal gewoon heel makkelijk in de lucht. Die T200 heeft plat gezegd een afdekplaatje aan de achterkant. Zie je niet van bovenaf, visueel een prettige club om van bovenaf naar te kijken. Sla je er mee in het hok, is het geluid niet om aan te horen. Buiten hoor je een heerlijke klik. Bijzonder.
Ik heb altijd beseft dat die MP out of my Leaque waren. Echte players. Maar ook tijdens die fitting sloeg ik een paar x zo flush, Lekkah! Maar ik merk een beetje de frustratie in die zin dat de MP
mij soms het scoren bemoeilijken. Ofwel, ik wil het mezelf makkelijk maken, met behoud van een visueel mooie club en dito gevoel.
De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen