Titleist fitting

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 dagen 4 uren geleden #1 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Titleist fitting
Accra shafts leken me ook wel wat. Maar op een gegeven moment houdt het op.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 dagen 8 uren geleden #2 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Titleist fitting
De nieuwste shizzle  Axiom | Fujikura Golf . Ventus velocore voor je ijzers. Kost je wel 100-120 per shaft. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Lees meer
2 dagen 9 uren geleden #3 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Titleist fitting

Fitter vond Graphite geen optie, want te licht en het zou in zijn ogen te weinig feedback voor mij geven.

www.mca-golf.com/products/ot-irons

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf

Lees meer
3 dagen 1 uur geleden #4 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Titleist fitting

Nippon Zelos 7? Die heb ik toch ook in dat setje dat bij jou staat, Boudi?

Daarin zit de Zelos 6. 

the conditions of a solitary bird are 5.

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
3 dagen 2 uren geleden #5 door taxgolf
In de MP zit de Project x 5.5 shaft. Persoonlijk vind ik dit een prettige shaft. Big C vind de shaft veel te stijf voor mij. Eigenwijs als ik was, vond ik van niet. Aan de andere kant: ik word er niet jonger op. Een shaft die (cynisch) mijn swingspeed beter in het clubhoofd brengt, stabiliteit geeft etc., zou erg fijn zijn. Ik dacht zelf aan Graphite shaft of een mix ervan. Ik vond het dus bijzonder leuk om die indrukwekkende hoeveelheid shafts te zien.

dus toen ik ging slaan met die MP, was ik ook erg benieuwd. Simpel uitgelegd maakte de fitter de analogie met het sproeien van de tuin met de slang. Je houdt de spuitmond niet recht omhoog noch recht omlaag. Intuïtief zoek je de juiste boog om het water te laten landen. Straal vertrekt en begint op het eind te dalen. Bal vertrekt, gaat stijgen landt, hopt en stopt.
Fitter vond Graphite geen optie, want te licht en het zou in zijn ogen te weinig feedback voor mij geven. Hij zou veel eerder een lichte stalen shaft prefereren. T200 was in zijn ogen de club. Heb dus met die T200 geslagen met verschillende shafts erin. Die premium Nippon shaft kwam qua nummers het beste er uit. Kort samengevat, gaf de beste lengte icm spin, vertrek en landingshoek. Ik sloeg er heel makkelijk, sloeg een paar x een slechte bal, maar die slechte bal was niet direct heul slecht. Afgezet tegen die MP waren de schoten veel rechter, veel minder spreiding of afstandverlies. Dus dikke winst. Vreselijke terminologie, maar ik sloeg er zo relaxed mee zonder dat ik nu het gevoel had met een licht takje te zwaaien. Gaf ook de goede balvlucht (analogie aan het sproeien). Vervolgens met een zwaardere shaft geprobeerd. Ook van andere merken. Alle nummers/getallen liepen terug. Niet erg, maar nogmaals, je maakt het jezelf moeilijker en waarom zou je dit doen? Dit herhaald met de T100s. Visueel van bovenaf een hele mooie club. Word ik blij van. Verschil in lengte was gemiddeld 5 meter. Qua landingshoek etc. Was het verschil niet opvallend groot. Balvlucht was ook goed. Dus T100s met Zelos 7 shaft had gekund, ware het niet dat 1) spreiding wel toenam (= minder vergeving), 2) gapping een issue werd. Nog nagedacht over een split set, maar dat was hem niet. Fitter zou dat gewoon niet doen. Kan prima de bal manoeuvreren met de T200. Met die MP kwam ik niet in de buurt met die balvlucht van die T200. Sloeg wel goede ballen, maar veel grotere spreiding, echt werken geblazen. Kreeg de bal gewoon heel makkelijk in de lucht. Die T200 heeft plat gezegd een afdekplaatje aan de achterkant. Zie je niet van bovenaf, visueel een prettige club om van bovenaf naar te kijken. Sla je er mee in het hok, is het geluid niet om aan te horen. Buiten hoor je een heerlijke klik. Bijzonder. 
Ik heb altijd beseft dat die MP out of my Leaque waren. Echte players. Maar ook tijdens die fitting sloeg ik een paar x zo flush, Lekkah! Maar ik merk een beetje de frustratie in die zin dat de MP
mij soms het scoren bemoeilijken. Ofwel, ik wil het mezelf makkelijk maken, met behoud van een visueel mooie club en dito gevoel.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Lees meer
3 dagen 5 uren geleden #6 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Titleist fitting
Nippon Zelos 7? Die heb ik toch ook in dat setje dat bij jou staat, Boudi?
Werden 2 jaar terug in mn snake eyes geschroefd. Wat voor mij wel een eye opener was, was dat de Snake eyes veel lastigerder speelden dan mn setje lompe klompe thuis.
Ofwel altijd prettig als je clubs hebt waar je mee uit de voeten kan.
Veel plezier er mee Stef.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Lees meer
3 dagen 7 uren geleden #7 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Titleist fitting
Gefeliciteerd Stef! Dat zijn hele lichte shafts zie ik net. Beviel dat goed bij de fitting, en geen swing weight issues?

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
3 dagen 9 uren geleden #8 door taxgolf
Stap genomen. MP player af. De MP-18 SC ijzers, die ik buitengewoon scherp heb gekocht van een scratch speler, ga ik verkopen. Veel lol aan gehad. Binnenkort in de tas.
Titleist T200 besteld, 5 <-> GW, plus Vokey SM9 wedge 52/8 F grind en 56/12 D grind  besteld. Nippon Zelos 7 shaft in alle ijzers, inclusief de 2 wedges. GP Tour wrap.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 week 6 dagen geleden #9 door taxgolf
Titleist fitting werd gestart door taxgolf
Vandaag op The International een Titleist fitting gedaan. Helemaal op de hoek van de DR. Onhandig dat je een weg moet oversteken waar de bussen hard rijden. In de kern wel een aardige DR met mooie ballen. Slaan vanuit het gras is ook mogelijk. Fitting was overigens met pro v1 ballen. 

Reden van de fitting: Big C vindt het onbegrijpelijk dat ik met MP-18 (Mizuno's) speel. Shaft is in zijn ogen veel te stijf (Project X 5.5, tussen regular en stijf in). Zorgt ervoor dat ik minder consistent sla. Je moet het jezelf makkelijker maken, neem graphite shift. Dus sir Shankalot toog naar de bevriende fitter van C. Die was van tevoren al geïnformeerd door C en had zich ook wel voorbereid. Volgende week staat hij maandag t/m woensdag met de Tourbus van Titleist op het Dutch Open. Fitter laat me slaan met me eiguh MP, I7. Ik had al een warming up gedaan. Halve swings, prima, volle swings, shank. Lekker is dat dan. Maakt niet uit, let niet op de bal, maak rustig je swing. Kleine tip, probeer te roteren. Ik kom eindelijk weer in mijn swingritme. Roteren, daar ontbrak het een beetje aan. Fitter zoekt toch wel een hogere spin, betere vertrekhoek en betere landingsangle. Kijkt verder alleen naar de Carry Distance en niet naar totale afstand. Mijn i7 had een gemiddelden Carry van 125 meter. Later ging dat iets omhoog toen ik de shanks beter onder controle had. Vervolgens was hij niet overtuigd dat een graphite bij mij zou passen. Voor de beeldvorming, ik telde snel een rek met shifts, al gauw 14 rekjes, met aan elk rekje 5 of 6 shafts. de keuze is reuze. Fitter denkt aan ijzeren shaft, wel een lichte. Allemaal te monteren op verschillende heads. Shaft die uiteindelijk het lekkerste sloeg (= feel) en die ook de beste gemiddelde uitkomsten gaf, was een Nippon Zelfs 7 shaft. Clubhoofd werd wat moeilijker. Vooraf had ik mijn zinnen op de T-100s gezet. S staat voor strenger loft. Had uiteindelijk de meeste consistentie met de T-200 die visueel van boven er meer dan goed uitzagen. Hollow body met verborgen Tungsten voor de nodige help. Gemiddelde carry liep 10 meter op naar ruim 135 meter en de landingshoek werd ook beter. Bal ging makkelijker de lucht in. Gediscussieerd over een split set. Maar dan loop je een beetje tegen de gapping aan. Was ik nu een just another scratch speler geweest, dan had ik hier meer en langer bij stil gestaan. Ik kan prima uit de voeten met de T-200. Heb de T-200 ook met een 10 gram zwarte shaft geslagen, nummers liepen gelijk terug. Grappig is dat. Ik heb wel met de T-100s geslagen. Die is minder minder vergevingsgezind en daardoor ook impact op de cijfers. Alles mag, alles kan, maar je maakt het jezelf te moeilijk. Verder 2 Vokey wedges 52/8 en 56/12 met grind. Zelfde shaft erin. Weer slaan. Ik heb zelf een 56 wedge van Callaway. Kan er eigenlijk niets mee, als ik kritisch ben. Deze Vokey sloeg daarentegen heerlijk. Kijken en slaan. Voelde erg goed. Heb nu Mizuno wedges en daar heb ik erg lang aan moeten wennen, daarna was het wel de bom. Deze Vokeys liepen gelijk. Daarna nog kort gesproken over aanpassing van de houtjes. Ook hier zal het tenderen naar een 4w i.p.v 3w, met een lichtere en kortere shaft. Makkelijker te lanceren. Nu een te lage balvlucht en te zware shaft. Moet te veel werken nu. Vermoedelijk met een 7w erbij en nog een hybride. Van de ste zou van 5-pw lopen. Zondag nog even verder overleg met C. Leuk, nuttige fitting. Goed gevoel bij.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, the claw, x-elf, Jimi Thing, auke, swinging daddy, GarField000

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.043 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven