-
Forum
-
De Practice Range
-
Techniek Algemeen
-
golf the immortal quest for a perfect set up
Minder
Lees meer
-
-
Ontvangen bedankjes 1414
-
-
-
2 maanden 3 weken geleden - 2 maanden 3 weken geleden #1
door Dr golf
Hoe korter de tip; hoe stijver. De stijfheid versnelt de responsetijd van de shaft.
De nieuwe generatie Diamana Blue board heeft een vrij hoge torsie waarde; de 1/2'' van de tip brengt de waarde naar beneden
Bij de driver fitting (waarschijnlijk in Phoenix) zijn de specs bepaald. Reproductie is dan vrij eenvoudig.
Als je echte vakmensen aan het werk wil zien: hier zie je de assemblage van de driver van Hatton.
the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 2 maanden 3 weken geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, Jimi Thing
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Minder
Lees meer
-
-
Ontvangen bedankjes 2930
-
-
-
-
2 maanden 3 weken geleden - 2 maanden 3 weken geleden #2
door Jimi Thing
Ik denk dat je tip trimmed bedoeld. Iedere shaft komt met tip trimming instructies van de fabrikant. Je kunt een tip van de shaft stijver of minder stijf laten spelen afhankelijk van hoeveel korter je de tip maakt. Daar beïnvloed je de bslvlucht en looseness van de shaft mee en ik denk hoeveel torsie die toelaat, in devtip. Daarna maak je de shaft op lengte door aan grip einde te trimmen.
Via hotmelt kunnen clubmakers op redelijk exacte plekken in het clubhoofd extra gewicht plaatsen. Dat heeft invloed op center of gravity van het clubhoofd en de spin characteristics van de kop. Laag en diep is meer stabiel (hoger MOI maar meer spin), voorin het clubhoofd grofweg tegenovergestelde.
En via dat internal weight kun je ook weer closure rate van het clubhoofd beïnvloeden. Meer gewicht naar de teen: het clubhoofd zal langzamer sluiten en vv.
De Dr kan dat veel accurater uitleggen natuurlijk
Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 2 maanden 3 weken geleden door Jimi Thing.
-
taxgolf
-
Onderwerp Auteur
-
-
Head pro
-
Minder
Lees meer
-
-
Ontvangen bedankjes 3814
-
-
-
-
2 maanden 3 weken geleden #3
door taxgolf
Ik heb een read only abbo op Golf monthly, beveiligd tegen knippen en plakken. Stond een stuk over de driver van Tyrrell Hatton een Ping G430 LST. Ik begrijp er geen ... van.
Diamana TB60 TX Shaft halve tipped. 1e vraag: wat doet die halen tip. Wat is dit überhaupt ? 10,5 graden loft minus een halve graad. dynamic loft 8,75. Lengte Shaft is 45,75 wat langer schijnt te zijn dan gemiddeld op de tour (44,25 inch). Max is overigens 46 inch. Met een extra wrap onder MCC Plus 4 Golf Pride grip, waarvan de kleur van de grip de kleur heeft van de Shaft. Daar komt 11 gr internaat weight bij in de head bovenop de extra 5 gr weight op de heel van de head. 2e vraag wat doet dit nu? Hatton hoopt zo de beoogde balvlucht te krijgen. Wat bij hem een strakke fade, ik denk zelfs pull fade, is. Swing weight is D3 (geen idee hoe ik dit moet uitleggen). Standaard schijnt D4 te zijn.
Ik vind dit tamelijk ingewikkeld, maar hij mept er in elk geval de bal 300 yards ver mee.
De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
Moderators: Els, Moderator
-
Forum
-
De Practice Range
-
Techniek Algemeen
-
Tijd voor maken pagina: 0.034 seconden