Blog 1: Van niets naar hcp40 mijn doel dit jaar.

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #11 door Dave73nl
Beantwoord door Dave73nl in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Dat zijn idd ook mijn focus punten voor komende periode :)( naarst al het andere hahaha)

"Talent is ook een vorm van heel graag willen." (Huub van der Lubbe)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #12 door MS2000
Beantwoord door MS2000 in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Leuk, een filmpje vd swing op GC. Dat zouden er meer moeten doen.

Ziet er heel nie gek uit nie, zeg ik als leek. Het enige wat me zo snel opvalt is te weinig heuprotatie en teveel slaan met de armen ipv swingen met het lichaam. Maar ik heb er geen verstand van, experts, kom er maar in!

There are three roads to ruin: women, gambling, and golf. The most pleasant is with women, the quickest is with gambling, but the surest is with golf. (Andrew Perry)

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden - 7 jaren 7 maanden geleden #13 door Dave73nl
Beantwoord door Dave73nl in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Heb besloten om maar bij 2 nog echt te gaan lessen dus word al iets eenkenniger ;)
Ondertussen weer lekker gelest. Veelal letten op mijn doordraaien nu mijn schouders (natuurlijk ook nog aandachtspuntje) al wat beter begint mee te doen. Na wat slechtere periode weer het vuurterug en vooral de weet dat ik dit echt niet in een weekje onder de knie heb...

Laatst bewerkt 7 jaren 7 maanden geleden door Dave73nl.

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #14 door Leon1983
Beantwoord door Leon1983 in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Haha, wat je zegt over dat opwinden: zeer herkenbaar! Leer het nu pas meer los te laten ook. Goed dat je ook met de pro's gaat bespreken hoe je daar verder in moet, en ik snap dat je die lessen ook als oefening ziet hoor. Zoals eerder aangegeven, het is geen kritiek, meer benieuwd naar hoe je dit zelf ziet. Goed om te weten dus :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dave73nl

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #15 door Dave73nl
Hey Leon, jouw kritiek is echter wel welkom hoor ondanks je handicap ;)

Ik les bij 2 verschillende Pro's en ik ga dit ook een dezer dagen eens met hun doornemen. Over de frequentie kan ik ook wel wat zeggen waarom ik dit doe. Ik zie de lessen meet als trainings momenten met wat aanweizingen. Natuurlijk staat het te boek als een les maar als je met 4 tot 6 andere lest is er toch veel minder persoonlijke aandacht en heb ik toch meer het gevoel dat er steeds kleine dingen veranderen die in mijn geval nog steeds wel grote uitwerkingen hebben...

Ik moet gewoon meer rust ook nemen in mijn spel ik kan me teveel opwinden over te kleine dingen. Dit is voor een ieder die mij persoonlijk kent ook wel apart om te zien. In dagelijsk leven rustig en weloverwogen in het algemeen kan ik me in de baan druk maken om rare dingen als flight achter me voor te willen blijven en net als gisteren haast willen maken voor de naderende donkerte... Rust Dave rust...

(Dus Leon je woorden worden gebruikt in mijn verdere traject ;) )

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #16 door Leon1983
Beantwoord door Leon1983 in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Ha Dave!

Ik heb natuurlijk met mijn eigen belabberde handicap weinig te zeggen en vat het niet als kritiek op, maar les je ook niet gewoon veel en veel te veel bij ook nog eens te veel verschillende pro's? Ik snap dat je er het maximale uit wil halen en daarom veel lest, maar een aanpassing aan een swing (op je blog zie ik bijvoorbeeld iets over schouders en dergelijke) vergt naar mijn idee toch wel een paar weken/maanden voordat dat er goed in zit en automatisme wordt. En golf draait om automatismes, toch? Ik zou zelf als ik zo veel zou lessen compleet gek worden, omdat ik dan op de tee opeens aan 763876497 kleine aanpassingen zou moeten gaan denken.

Heb je nu, objectief gekeken, echt het idee dat je voor uit gaat? Of stokt het een beetje? Ben benieuwd naar hoe jij het ziet!

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #17 door Dave73nl
Eerste les omgaan met behoorlijke teleurstellingen...

Nadat ik de afgelopen 2 weken lekker door ben gegaan met lessen viel het me op dat ondanks dat de swing beter word het resultaat daardoor niet vooruit gaat en toen ik gisteren dan ook ging spelen met als doel mijn doel van dit jaar te gaan bereiken werd ik geconfronteerd met een bittere tegenvaller, ik speelde de slechtste ronde tot nu toe...

Ik had mijn broertje voor zijn verjaardag 18holes cadeau gedaan omdat ik (zei ik tegen mijn vrouw en zijn vriendin in ieder geval) niet wist wat ik moest kopen voor de man die alles al had en tja dan moest ik zelf natuurlijk wel mee want samen is dat gezelliger niet? Ja goed ingedekt en toen een vriend van ons er lucht van kreeg wilde hij ook mee; gebeld naar de baan geen probleem echter is er alleen zondag tijd om 16.20 uur. Hummmm dat word kort dag dacht ik nog immers rond deze tijd van het jaar beginnen de dag uren toch al korter te worden en hadden we naar mijn berekening maar ongeveer 4 uur en 40 minuten de tijd. Net voor vertrek wilde echter de broer van de vriend ook mee en belande we dus in een uiterst gezellige flight van 4 door en door elkaar kennende vrienden op een nooit eerder gespeelde baan, eigenlijk dus een garantie op succes.

Maar o wat pakte het verkeert uit. Van te voren had ik me al wel goed ingelezen en was het duidelijk dat het voor mij persoonlijk vooral een baan was die ik met mijn ijzers/hybrides te lijf moest gaan aangezien het vooral een hele smalle baan was. (o ps het was de baan in Hank). Vanaf de eerste afslag was het waardeloos en ik kon deze lijn doortrekken tot de 17e hole. Bagger kreeg een geheel nieuwe betekenis voor me en pas ergens rond hole 10 kon ik het van me afzetten om toch nog wat uitgebreider te genieten van mijn gezelschap en de overigens wel prachtige baan.

Afgesloten werd er met een afslag van 18 die tot op 1 1/2 meter van de hole uitkwam en met 2 putt's toch nog een par werd. Eindresultaat; 23(!!!) Stablefort punten, nog net voor het donker binnen (dankzij de par3 op het eind) maar wel een hele gezellige na borrel en uiteindelijk een dubbel gevoel. Resultaat ronduit (PIEP) en daardoor lijd het plezier van het spelen bij mij toch echt wel erg en dat vond ik vooral jammer... Ik moet er meer van genieten! Leerpunt voor komende keer.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #18 door Dave73nl
Les 26, anders dan verwacht, beter dan gehoopt...

Soms kan ik mezelf wel ZO voor mijn kop slaan... En dat is eigenlijk gelukkig zelden tot nooit iets over het golfen maar vandaag had ik niet goed in de planning gekeken, met een collega een carpool afspraak gemaakt die opgehaald en om 4 uur een golfles geboekt. Tot nu toe ziet het er prima uit zo als ik ernaar kijk. Ik heb een leuke collega waarmee het altijd erg leuk reizen is. De 40 minuten monden dan altijd uit op een vreselijk aanval op mijn lachspieren en dus een prima begin van een werkdag! De les was ook erg leuk vooruitzicht aangezien het een par3 baan les betrof waarbij de nadruk dus (jaja) meer op het spelen lag!

Wat ging er dan eigenlijk fout deze dag? Nou mijn dienst was niet om half 3 afgelopen maar om half 5! Kilo Utrecht Tango... Bij nazoeken in de roosters en allerlei papieren bleek ook nog eens dat ik de fout gemaakt had zelf ook dus NOG vervelender ook... Snel geregeld dat mijn collega met iemand anders naar huis kon rijden en mijn les maar gecanceld.

Ik zat super te balen want na al dat werken van afgelopen week was ik echt toe aan wat te spelen weer en bij het napluizen van de les agenda bleek dat ik om 6 uur nog wel een lange spel les kon boeken. Even naar huis gebeld of we dan meteen bij thuiskomst kon eten en daarna door naar de baan? Ja geen probleem! Zo gezegd zo gedaan en daar stond ik dan, omdat het regende op de overdekte afslag plaatsen.

Voor de les begon sloeg ik alvast wat balletjes en het voelde goed aan nam lekker de tijd. De les begon iets later waardoor ik al lekker warm gedraaid was en ook vandaag was de opkomst miniem, ik had gezelschap van een andere lesser. Dit hield in dat ik lekker veel aandacht kreeg en dat deed me duidelijk goed, ondanks dat er weer wat gesleuteld werd aan mijn stance en ik dus weer iets anders stond voelde het wel goed aan. Wat voor mijn gevoel recht was bleek toch iets of wat schuin te zijn en na wat aandacht daaraan vlogen de ballen weer beter en beter. Hij grapte nog waarom ik kwam lessen. Het deed me goed!

Een prima eind dus aan een dag met een mindere start!.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #19 door Dave73nl
Hahaha true... In mijn entousiasme te snel getypt ;)

• Spectro
  • Spectro's Profielfoto
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
  • HCP 33.3
Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #20 door Spectro
Beantwoord door Spectro in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...

Dave73nl schreef : We gingen naar de overkant (slaan vanaf het glas)...

Plaggen slaan niet aan te raden zeker dan ? ;)

In the bag : Mizuno JPX825 Pro irons (5-PW) - Mizuno JPX Wedges 56° & 60° - Mizuno JPX825 Hybrid 3 & 4 - Mizuno MX700 fairway wood 3 - Mizuno JPX800 driver - Odyssey White Ice putter

Prutser met topmateriaal, een laag-bij-de-grondse balvlucht en (té) hoge verwachtingen ... desondanks : gepassioneerd door het spelletje !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dave73nl

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden

logogolfchat

Ga naar boven