Blog 1: Van niets naar hcp40 mijn doel dit jaar.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden - 7 jaren 8 maanden geleden #21 door Dave73nl
Beantwoord door Dave73nl in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Les 25 langspel, en Auw?

Mijn schouder is wat stijfjes en mijn ribben zijn pijnlijk. Het stoeien met de driver voor het weekend had mijn spieren blijkbaar wat onder druk gezet want het hele weekend was dit een behoorlijk pijnlijke zone. Niesen? Auw, lachen? Auw, wijzen? Een klein zieligvoel auwtje? Nee dat dan weerrniet maar het was een vervelend gevoel. Vandaag stond echter een les lang spel op het programma en ik ging met frisse tegenzin ernaartoe. Niet dat ik geen zin had om iets te doen wat met golfen te maken had maar ik zag er iets of wat tegenop om de lange ballen te gaan slaan omdat hierbij toch echt de ribben weer moesten gaan draaien en dat was? juist nog steeds auw.

Met het inslaan liep het wel lekker, halve zwaaitjes kwamen lekker uit en het contact met de bal voelde goed. Ik liep lekker warm al had ik wel zoiets van he wat zijn er weinig mensen?. We gingen naar de overkant (slaan vanaf het gras) en we hadden vandaag maar een 'klasje' van 3 personen waardoor er meer persoonlijke aandacht was. Lekker want dat lange spel ligt me toch nog steeds niet helemaal lekker, althans als ik ze technisch wil gaan slaan want gewoon in het spel loopt het beter en beter. Ik kan me dan toch beter focussen dan als ik gewoon op de DR de ballen het veld in sla. Misschien is het het spel element

De les was erg nuttig en weer meer aan de techniek kunnen werken, vooral het draaien met mijn middel behoeft veel aandacht. Ik wilde zeggen wat aandacht maar daarin doe ik mijn middel dan wel tekort. nee het was een educatief uurtje en de laatste 10 minuten waren nog bestemd voor het slaan met de grote 1. Aangezien deze nog niet in de les was voorgekomen kregen we wat tips van de pro . Een mede lesser had aangegeven dat ze hierin wat wilde oefenen en dus was dit een topic geworden vandaag. In mijn gedachtegang was het nog niet opgekomen om hieraan te beginnen maar nu de driver toch uit de tas mocht besloot ik toch (na nog een aantal slagen met de i7 gemaakt te hebben) me aan te sluiten bij de rest van de groep.

Het geluid dat uit mijn Cleveland HiBore XL komt is HARD! Dat was ook hetgeen dat de pro opmerkte toen hij mijn driver gebruikte in zijn voorbeelden want de dames waarmee ik lestte waren beide in bezit van een te kort model voor hem. Niet alleen het geluid was hard want toen hij zich even focuste sloeg hij bijna de bal aan de overkant de afslag plaatsen binnen. WOW het zit dus absoluut in de club dacht ik nog, dat was een goede motivator. Mijn eigen slagen? Nou in tegenstelling tot van de week op de baan gingen ze nu eigenlijk allemaal rechtdoor echter ook vrij laag. Met het door rollen erbij legt het balletje toch een behoorlijke afstand af die toch in de buurt van de 200 meter komt.

Toen de les afgelopen was besloot ik nog een 10tal ballen over de bunker de green op te slaan nu ik toch aan die kant van de DR was en ook dit liep eigenlijk vrij soepeltjes waardoor ik met een goed gevoel de baan afstapte en in mijn auto wegreed. En wat denk je? Geen Auw gehad!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen." (Huub van der Lubbe)
Laatst bewerkt 7 jaren 8 maanden geleden door Dave73nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #22 door Dave73nl
Beantwoord door Dave73nl in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Les 24 9holes de baan op en lekker spelen met mijn broer in Dongen.

Donderdag ochtend heb ik tegenwoordig standaard bijna ingepland staan om een baanles te doen. Niet dat ik hier nu zoveel extra van opsteek maar wel om te kijken of ik vooruit ga EN vooral ook om lekker binnen de kosten van mijn les abonnement 9 holes te lopen met 3 anderen want die les abonnementen zijn altijd vol geboekt, en dat is begrijpelijk. Dus deze donderdag in alle vroegte al die kant op gegaan om eens op mijn gemakje warm te gaan slaan. Ik was eigenlijk van plan om ruim een uur van te voren aanwezig te zijn maar dat lukte niet, ik was te moeilijk mijn bed uit te krijgen deze vrije dag. Het zou erg warm worden dus ik had me al goed voorbereid, korte broek, ademend shirtje, pet en toen ik aankwam en alles uit de auto haalde ook mijn flesje water... Ummmm water? SHIT vergeten.. Gelukkig zie en behandel ik mijn trouwe Aziatische 4wieler als gebruiksvoorwerp waardoor ik nog wel een leeg flesje vanaf de achterbank kon grijpen...

De baan in begon met mijn vaste bal in de struiken op de 'De Sijsten' lus. Gelukkig deed dit mijn ego niet veel kwaad, voor mij kreeg iemand het namelijk voor elkaar om 10 meter verder de bal ruim 30 meter de baan uit te slaan over de weg heen... Hierna kon ik eigenlijk nooit meer een slechtere bal slaan. Ik kreeg gelukkig steeds meer ritme in mijn spel en de slagen gingen goed lopen mede door de goede tips die ik van de pro mee kreeg. De laatste 4 holes had ik toch de driver eens uit de tas gepakt, links ongelijnd waardoor de ballen toch nog op de fairway terecht kwamen. Dit was lekker zeker als je dan nog een bal wel mooi recht slaat wat een heerlijk gevoel. Al met al wel goed gespeeld.

Toen ik naar huis reed bleek mijn broertje ook nog zin te hebben wat te spelen en besloten we ook nog 9holes te gaan lopen in Dongen. Dit liep eigenlijk super en liep 2 parretjes en 2 bogey's en 2 kruisjes dus ik dacht weer te gaan zakken in mijn handicap maar toen ik het invulde bleek door onze keuze van rode teeboxen te slaan er NOG meer slagen af gingen waardoor ik nog maar 17 punten overhield dus geen verandering in hcp MAAR wel erg lekker gespeeld dus meer dan voldaan gevoel aan over gehouden. De 2 kruisjes waren ballen die ik in de rough geslagen had en daar ook niet lekker uit kwam (jaja gewoon netjes alles geteld en niet verlegd ;)) en een waarop ik het water in sloeg en erna ook weer in de rough terecht kwam. Heerlijke herstel slag erna maar het kwaad was al geschied...

Fijne golfdag gehad!

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #23 door dirk
Hé die hibore heb ik ook ooit gehad. Prima driver, maar een herrie dat dat ding maakte!

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #24 door Leon1983
Beantwoord door Leon1983 in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Gebruik je eigenlijk nog steeds dezelfde set? Zo ja, heb je hem al wat in laten korten? En is de ijzer 7 die ik je gegeven heb goed terecht gekomen? Ben benieuwd, blijven namelijk prima clubs, de Di7's, maar waren echt te lang voor je, toch?

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #25 door Dave73nl
Nou heb er gisteren natuuuuurlijk ook meteen een aantal balletjes mee geslagen MAAAAAR dat is ook hetgeen wat ik er mee gaa doen. Af en toe wat ballen mee rammen en verder ongemoeid laten. Vind het al lastig zat om met mij H3 de ballen het veld in te rossen, meestal gebruik ik gewoon mijn H3 hiervoor, geeft me tot nu toe nog het meeste 'voldane' gevoel en dito resultaat... eerst lekker met mijn i7 blijven trainen en trainen tot die swing er eindelijk eens wat meer in sluipt ;)

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #26 door MS2000
Beantwoord door MS2000 in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Ah, het slice-seizoen is begonnen! :P Good luck, blijft een van de mooiste maar ook moeilijkste stokken! :whistle:

There are three roads to ruin: women, gambling, and golf. The most pleasant is with women, the quickest is with gambling, but the surest is with golf. (Andrew Perry)

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #27 door Dave73nl
Na wat navraag te hebben gedaan over wanneer te beginnen met de driver gaf een van de pro's aan er maar eens mee te moeten gaan experimenteren.... Ik had al aangegeven dat ik een leuk goedkoop model had gezoen en dat was een prima club om eens mee te gaan experimentere. Het is dus een 2e hands Cleveland geworden die nu zijn plekje in mijn tas heeft opgeëist voor het monster bedrag van 40 euro .

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #28 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...

Dave73nl schreef :
Hierdoor kwam dus ook de vraagstelling van Taxgolf in mijn gedachtegang en begon rond te spelen, met het verplaatsen van het gewocht het waggelen als het ware. Ik stelde deze vraag dan ook tijdens mijn les van woensdag avond. Ik was deze keer alleen met de Pro en we hadden een baanles waardoor ik gewoon ook gratis kon spelen op de par3 baan en niet zozeer bezig was met de techniek als wel de inschattingen van welk schot ik zou nemen en het doorspreken waarom.

De term sway viel waarschijnlijk.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dave73nl

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden - 7 jaren 8 maanden geleden #29 door Dave73nl
Les 17 en 18, luisteren naar forumgenoten en de baan in.

Aangezien ik het ook erg op prijs stel wat er aan feedback op mijn berichten komt lees ik dit ook altijd aandachtig door. Sterker nog, soms prikkeld dit me ook zoveel dat ik er dan ook iets mee doe OOK nog (jaja het moet niet gekker worden)...

Hierdoor kwam dus ook de vraagstelling van Taxgolf in mijn gedachtegang en begon rond te spelen, met het verplaatsen van het gewocht het waggelen als het ware. Ik stelde deze vraag dan ook tijdens mijn les van woensdag avond. Ik was deze keer alleen met de Pro en we hadden een baanles waardoor ik gewoon ook gratis kon spelen op de par3 baan en niet zozeer bezig was met de techniek als wel de inschattingen van welk schot ik zou nemen en het doorspreken waarom.

Ik stelde dus de vraag en daaruit kwam inderdaad dat ik het gewoon verkeerd geinterpeteerd had en dat het draaien en gewichtsverplaatsen meer vanuit de rug gaat dan het verschuiven bij het beginnen van de swing... GELUKKIG want dat scheelde ook meteen weer met waarom het niet zo lekker leek te gaan. Het grappige is dat ik in de baan hier minder mee bezig ben aangezien ik dan voor het gevoel meer een doel om naar te spelen heb dan gewoon op de DR...

Donderdag had ik echter weer een les staan dit maar op de 9holes van de grote baan en hierin hebben we gewoon 2 tegen 2 gespeeld 'best-ball'. Dit was gewoon leuk en ontspannen waarbij de hybride3 & 5 steeds gebruikte om wat afstand te kunnen maken. Dit met wisselend resultaat.

MAAR dus iig niet meer gelest op techniek en gewoon even lekker gespeeld! Dank voor de goede tips en feedback!

Laatst bewerkt 7 jaren 8 maanden geleden door Dave73nl.

• Spectro
  • Spectro's Profielfoto
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
  • HCP 33.3
Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #30 door Spectro
Beantwoord door Spectro in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Ik sluit me een beetje aan bij een aantal reacties hierboven.
Volg zelf les momenteel omdat ik de ballen overal en/of helemaal nergens naartoe sloeg behalve in de juiste richting.

Sinds begin juni 3 x 1 uurtje les met telkens 14 dagen tussenin. Een week terug ook nog een half uurtje les met daarna een wedstrijdje op 9 holes. Nu hou de lessen even voor bekeken en ga wat oefenrondjes lopen : rustig en met oog voor de pijnpunten.

Velen zeggen mij inderdaad ook dat het tijd vraagt om de aangeleerde zaken te laten inslijpen ... En ook al lukt het mij nu nog bijlange niet zoals ik het zou willen, er is beterschap merkbaar en ik weet waar ik moet op letten. Ik trek me nu op aan de goede slagen, heb al eens een hole waar 't écht goed loopt en ben er dan ook van overtuigd dat het zo rustig aan weer beter zal lukken ...

Keep up the good work Dave !

In the bag : Mizuno JPX825 Pro irons (5-PW) - Mizuno JPX Wedges 56° & 60° - Mizuno JPX825 Hybrid 3 & 4 - Mizuno MX700 fairway wood 3 - Mizuno JPX800 driver - Odyssey White Ice putter

Prutser met topmateriaal, een laag-bij-de-grondse balvlucht en (té) hoge verwachtingen ... desondanks : gepassioneerd door het spelletje !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dave73nl

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden

logogolfchat

Ga naar boven