Blog 1: Van niets naar hcp40 mijn doel dit jaar.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #31 door Dave73nl
Beantwoord door Dave73nl in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Lijkt me zeker erg leuk ook zo putten :D ik wilde een pb sturen naar Chris en toen kwam er nog een bericht overheen hahaah Ik kan echter door de 'bijzonder' veroudede versie van IE hier op het werk (yes i know) geen pb-s versturen dus kom ik later op terug... :D LEUK IDEE!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen." (Huub van der Lubbe)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #32 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Met een paar man trainen is een stuk leuker inderdaad, met wat leuke uitdagingen lijkt het ook meer op wat een echte ronde. Een beetje druk op de putts en chips maakt ze toch anders.....

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden - 7 jaren 9 maanden geleden #33 door Chris
Hoi Dave, leuk om je verslagen te lezen. Het moet gezegd, je gaat er wel helemaal voor. Ik onderschrijf echter ook de laatste impliciete suggestie van Tax om tussen de lessen door iets meer tijd te nemen om het geleerde te oefenen en in te laten slijten. Na een periode weer een les nemen om te horen of je nog altijd op de (technisch) goede weg zit en indien niet, om dat bij te slijpen. N.m.m. haal je op die manier meer uit je lessen dan door het zo kort op elkaar te laten volgen. In dat geval is de inhoud van de lessen namelijk vaak meer van hetzelfde.

Maar hcp 40 halen is je doel, en dat zul je op deze manier zeker gaan halen.

Overigens liep ik gisteren rond jouw lestijd ook op Prise rond. Als je een keer de baan in wil of samen wil oefenen, laat dan maar van je horen! Artbij van het forum is ook lid van Prise. Kunnen we wedstrijdje chippen en pitchen en zo als oefening bijvoorbeeld.

hbnatltesdp
Laatst bewerkt 7 jaren 9 maanden geleden door Chris.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dave73nl

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #34 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...

Dave73nl schreef : Les 15 kort en 16 lang spel.

Het tweede uur was dus lang spel en vanaf het gras werd de ijzer7 maar weer uit de tas gehaald. Ook hierin ging er van alles fout maar wat wel weer opbeurend was dat op het einde het er toch op ging lijken en ik een aantal ballen weer lekkerder het veld in joeg. Ik wilde teveel omlaag gaan als ik mijn gewicht naar rechts verplaatste als ik mijn linker arm naar achteren trok hierdoor kwam ik steeds slecht uit en te snel omhoog wat resulteerde in behoorlijke afzwaaiers.

Waarom gewicht naar rechts verplaatsen? Waarom dan die verbazing over de afzwaaiers? Vraag eens voor mijn nieuwsgierigheid aan je pro wat verantwoordelijk is voor de vertrekrichting van de bal.

Ik lees jouw verslagen met veel plezier en onthoud me verder van commentaar, doch voormelde zinsnede riep toch wel zorgelijke gevoelens op.

Ik kan me voorstellen dat je iets meer tijd tussen de lessen neemt zodat je met training een lesdoel kunt inslijpen, om vervolgens weer terugkoppeling te krijgen (en dan weer verder te trainen). Maar zoals zo vaak, alles is een keuze.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dave73nl

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #35 door Dave73nl
Beantwoord door Dave73nl in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
hahaha daar bukt ik dus voor vanacht in mijn nachtmerrie! Waren geen birds maar balletjes!!! Ja zijn heel wat lessen zo maar probeer ze altijd (of in ieder geval zoveel mogelijk) gecombineerd te boeken, 2 uur achtereen is lang maar wel goed te doen.

• Spectro
  • Spectro's Profielfoto
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
  • HCP 33.3
Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #36 door Spectro
Beantwoord door Spectro in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
16 lessen op 22 dagen ... ik zou gek worden denk ik ... kan niet anders dan dat jij 's nachts kwade golfballen op je af ziet komen toch ? ;)

moet wel gezegd dat bepaalde stukken in je verhaal zeer herkenbaar zijn voor mij de laatste anderhalve maand ...

In the bag : Mizuno JPX825 Pro irons (5-PW) - Mizuno JPX Wedges 56° & 60° - Mizuno JPX825 Hybrid 3 & 4 - Mizuno MX700 fairway wood 3 - Mizuno JPX800 driver - Odyssey White Ice putter

Prutser met topmateriaal, een laag-bij-de-grondse balvlucht en (té) hoge verwachtingen ... desondanks : gepassioneerd door het spelletje !

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden - 7 jaren 9 maanden geleden #37 door Dave73nl
Les 15 kort en 16 lang spel.

Ondanks de zinderende hitte hier in het Tilburgse vandaag, en nee dat kwam niet door de roze maandag op de kermis nee gewoon door de tropische temperaturen, had ik toch lekker 2 lessen geboekt. Zeer welkom na een werkweekend waardoor ik helemaal niet op de baan had kunnen staan had ik er ook gewoon weer heel veel zin in...

Ik begon mijn warming-up met een kwartiertje putten wat helaas niet zo heel lekker ging vanaf de 3 meter maar ja het kan niet altijd meezitten dacht ik nog... Helaas zette dit gevoel zich beide lessen vol geheel door...Het zou een bittere pil worden.

Het eerste uur was het kort spel en sinds ik deze swing mezelf meester probeer te maken is hetgeen dat ik in het verleden deed (niet technisch goed maar qua resultaat aardig voldoening gevend) totaal anders OOK qua resultaat want het voelt nog alles behalve goed. Het chippen en het pitchen is gewoon niet lekker wat ik doe maar blijf door oefenen en volgens de Pro gaat het vooruit maar volgens mijn gevoel lijkt het helemaal nergens op.

Het tweede uur was dus lang spel en vanaf het gras werd de ijzer7 maar weer uit de tas gehaald. Ook hierin ging er van alles fout maar wat wel weer opbeurend was dat op het einde het er toch op ging lijken en ik een aantal ballen weer lekkerder het veld in joeg. Ik wilde teveel omlaag gaan als ik mijn gewicht naar rechts verplaatste als ik mijn linker arm naar achteren trok hierdoor kwam ik steeds slecht uit en te snel omhoog wat resulteerde in behoorlijke afzwaaiers. Na een paar laatste afsluiters met de hybride5 en opge-tee-d met de w3 die dan wel weer aardig lukte al ging zeker de w3 erg omhoog in plaats van ver hahahaha ach ja ik blijf gewoon stug doorgaan en 16 lessen in 22 dagen schiet ook lekker op ;)

Laatst bewerkt 7 jaren 9 maanden geleden door Dave73nl.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #38 door Dave73nl
De donderdag ben ik al gewent vrij te zijn maar toen ik bij het inplannen van mijn lessen vorige week ook inzag op vrijdag vrij te zijn kon ik me niet bedwingen om in ieder geval de ochtend wat golf activiteiten aan mijn dag toe te voegen. De donderdag werd het een 9holes baanles.

Ik had deze nog niet eerder gedaan en het kwam nu wel lekker uit. Ik had alweer een week niet op de baan zelf gestaan en wilde eens kijken of ik op deze manier er veel van meekreeg en vooral ook of het zo leuk 'spelen' was in het lesabonnement toch gewoon op de grote baan?

Het was een stralende ochtend en het beloofde eigenlijk van start af aan warm te worden. Toen ik om 10 uur in de ochtend dan ook klaar stond was de temperatuur al aardig in de 20 graden en had mijn lichaam al moeite zich af te koelen.

Ik werd deze les buiten de Pro ook vergezeld door een andere lesser die al wel een tijdje langer bezig was. Bij mijn eerste afslag ging het al meteen fout en sloeg ik de bal in de kortst mogelijke weg het bosgebied in. Ik werd gewezen op een uiterst rustige en duidelijke manier door de Pro waar het aan lag, mijn schouder draaide niet goed door onder mijn kin en ik wilde teveel slaan in plaats van mijn schouders het werk laten doen. Het herstelwerk met de hybride5 was weer zoals ik het gewend ben; meer dan redelijk en ook het putten was niet slecht maar hier had ik ook in de ochtend weer even op getraind.

De tips van de Pro pikte ik zoveel mogelijk op en sloeg nog wel ballen verkeert maar als ik me concentreerde en vooral mezelf de tijd gunde om met rust de ballen weg te slaan zag ik duidelijk vooruitgang.

Ondanks dat ik toch weer met 1 bal minder huiswaarts keerde dan dat ik gegaan was heb ik er erg van genoten en heb ik me voorgenomen meerdere van deze baanlessen in te plannen voortaan. Het was erg ontspannend en ook meer tijd van de pro omdat je dit met maximaal 4 lessers doet. Ook krijg je zo wat meer input over baanmanagment.

De laatste 3 holes hebben we met 2e uitgespeeld en dit ging op een ontspannen manier en nadat we de ronde afgelopen hadden ben ik meteen huiswaarts gegaan.

De dag erna stond een par3 baanles op het programma. Ik begon echter eerst met inslaan van 1 mandje ballen waarna ik besloot ook nog wat putten te trainen. Dit liep niet zo heel soepel. Ik besloot maar gewoon naar de par3 baan te gaan.

Het bleek een flight te worden met 4 andere al wat oudere heren. Als ik het niveau van de heren echter zag vroeg ik me af waarom ze ooit op de site hadden gezet dat de 'golf academie een minimale niveau eis van 36 hanteerde want ik denk dat mijn metgezellen geen een van allen ook maar in de buurt zouden komen van 54... Desondanks zelf wel de lijn van gisteren doorgetrokken en rustige afslagen gemaakt vanaf de tee boxen en ook zeer redelijk geput. Ik weet echter niet of ik in de toekomst deze par3 baanles zo ga boeken in de ochtend. Ondanks dat het een prima gezellig gezelschap was merk je toch dat je weinig aan spelen toe komt.

Na de les was er ook nog wel wat ruimte om de les kortspel mee te gaan doen maar ik besloot om even een half uurtje extra tijd in mijn putten te gaan steken. Het trainings spelletje wat ik de vorige keer had meegekregen kreeg ik na een kwartiertje oefenen ook voor het eerst 'af'. 4 ballen van 1 meter putten (moeten er alle 4 in), dan 4 ballen van 2 meter putten (moeten er 3 in), 4 ballen van 3 meter putten (moeten er 2 van in) en 4 ballen van 4 meter putten (moet er 1 van in). Mis je een van de stappen dan weer terug naar 1 meter. Ik vond dit een prima tijdstip om eer wee reen eind aan te maken voor vandaag ;)

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #39 door Dave73nl
Daar ga ik zeker hard aan werken maar wil de lat mss nog wel hoger leggen voor mezelf.... Het is immers nog 5 maanden en nog wat dagen....

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #40 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Zou wel mooi zijn als je onder de 36 weet te komen. Dan heb je ook een HCP die voor GC-tournooien geldig is.

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.056 seconden

logogolfchat

Ga naar boven