Blog 1: Van niets naar hcp40 mijn doel dit jaar.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #51 door Dave73nl
Beantwoord door Dave73nl in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Les 6+7+8

Maandag j.l. was het weer tijd om te gaan lessen bij Paul en aangezien ik 2 uur gekoppeld had gebooked had ik zowel de les kort als de les lang spel. Het eerste uur was kortspel en was vooral gebaseerd op het chippen en pitchen van een bal.

Het chippen gebruikte ik eigenlijk maar weinig altijd dus kan ik deze beweging van 0 af aan oefenen. het 2e deel van de les korte spel was het pitchen van de bal over ongeveer 10 meter met een bunker ertussen. Lettende op de aanwijzingen van de pro en deze ook gebruikende kwamen de ballen voor de helft prima op de green terecht en de andere helft kwam net te kort in de bunker. Het gaf me echter wel een prima gevoel dus geeft hoop voor een volgende keer…

Het 2e uur gingen we ballen vanaf het gras de drivingrange in werken. De start ging waanzinnig Kilo Utrecht Tango en ik liep me meer en meer te frustreren. Daar waar ik ze eerst nog aardig het veld in kon jagen kreeg ik ze in de nieuw aangenomen pose maar lastig weg… Ik lette op mijn grip, de grip richtende op mijn lies… ietsjessss uit het midden, schouders rechter, en het gewicht eerst naar links, dan weer terug naar rechts draaiende uit de heupen en blijven kijken naar de bal ennnnnn???? %)meter naar rechts… grrrrr… willen slaan met de ijzer7 in de grond gooien naar de bomen en krachttermen willen uitroepen maaaaaaaar me als een gentleman gedragen en niet laten blijken wat er allemaal voor onmacht door mijn hoofd suist… Nog een keer, nog een keer nog een keer nog nog nog nog grrr nog en nog want opgeven is absoluuuut geen optie.

Maaaar zo vlak voor het einde van de les nog even persoonlijke aandacht… Nog even wat puntjes op de i; laag blijven, door de bal heen slaan en opkijken en wowwwww daar ging hij moooooi strak recht… DAT zijn ze. De ideale afsluiting van de les!.

Woensdag was het weer een lesje van een uur in korte spel door Duane. Na een vraag van de pro wat we wilde doen kwamen we tot de conclusie dat iedereen zich wel kon vinden in een lesje putten. Er werd een oefening uitgezet met 3 ballen over 1, 2, en 3 meter gevolgd door een oefening met scores met om de meter een bal en dan aan de ligging van de bal scores koppelen. Dit was een pracht van een oefening en vooral de concentratie raakte me diep. Ook was ik over de resultaten niet eens ontevreden ik had een heel prettig trainings- uur gehad.

"Talent is ook een vorm van heel graag willen." (Huub van der Lubbe)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #52 door Dave73nl
Beantwoord door Dave73nl in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Les 4+5

Vandaag stonden lessen voor kort en lang spel op het programma en ook vandaag voelde ik me weer totaal verward op de baan... Alles wat voor mij zo gemakkelijk af ging is nu onder handen genomen en ik begin eigenlijk voor mijn gevoel gewoon weer op nul, nou ja op -10 eigenlijk want alles waarvan ik dacht dat het goed ging gaat langzaamaan op de schop...

De grip verandering van gisteren heeft vandaag meer aandacht gekregen en ook de stand die ik nu mezelf moet aanleren gaat er steeds meer en automatischer in zitten als ik klaar ga staan. Ik draai echter teveel met mijn onderlichaam in de neerwaartse beweging en daardoor eindigen de ballen plots erg veel naar rechts. Als ik dat wil compenseren laat ik mijn rechterhand weer teveel 'grip' hebben waardoor ze weer geheel naar links ontsporen. Pfff lastig spelletje zo ;)

Nu heb ik even voor een paar dagen geen les gereserveerd en ga ik het weekend eens trainen op de DR met de informatie die ik zo gekregen heb en de dingen waaraan ik kan gaan werken zodat ik maandag ochtend weer met frisse moed de pro tegemoet kan gaan, want hey je moet er wat voor over hebben om beter te worden!

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #53 door Coeneman
Beantwoord door Coeneman in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Leuk concept om onbeperkt les te kunnen volgen. Pas op dat je niet te veel lessen neemt. Volgens mij zie je dan door de bomen het bos niet meer. Je moet er ook aan wennen om de tips die krijgt te kunnen verwerken in je spel. Wat jimi al zegt zou ik ook proberen zoveel mogelijk bij dezelfde leraar les te nemen, die krijgt dan een goed beeld van je totale spel.

En ja lessen geven je een ongemakkelijk gevoel je moet iets gaan doen wat je normaal niet doet en dat voelt altijd heel vreemd. Ik heb aan mijn pro gevraagd om me maar één of twee dingen aan te geven. Daar oefen ik dan twee of drie weken op en dan is er altijd weer wat anders dat er niet goed gaat.

Veel plezier met de lessen en op Prise heb je een groot voordeel dat je onbeperkt ballen kunt slaan, misschien nogwel belangrijker dan die onbeperkte lessen.

Op naar de 36 :whistle: van een cent :P

Don't be afraid to make miss steaks.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dave73nl

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #54 door Dave73nl
Ik ga eerst eens kijken met wie ik de beste click heb en dan mss bij een en dezelfde blijven lessen?

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #55 door MS2000
Beantwoord door MS2000 in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Zet 'm op Dave! :cheer:

There are three roads to ruin: women, gambling, and golf. The most pleasant is with women, the quickest is with gambling, but the surest is with golf. (Andrew Perry)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dave73nl

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden - 7 jaren 9 maanden geleden #56 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Re: Van niets naar hcp40 mijn doel voor dit jaar...
Als ik ik in jouw schoenen zou staan zou ik er voor zorgen iig steeds van dezelfde persoon les te krijgen. If you want to keep your sanity :)

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 7 jaren 9 maanden geleden door Jimi Thing.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden - 6 jaren 3 weken geleden #57 door Dave73nl
Eerste golfles!

1 juli en na een werkdag waar ik continu naar de klok zat te kijken omdat ik zooo graag naar de baan wilde sleepte zich tergend langzaam voorwaarts… Vandaag zou mijn abonnement van onbeperkt par3 banen lopen omgezet worden naar onbeperkt groepslessen volgen. Ik had afgelopen 3 maanden erg veel rondjes gelopen op de par3 baan maar merkte maar weinig vooruitgang in mijn hcp. Nu is dat op zich natuurlijk op zich niet zo heel raar omdat ik veelal de zelfde fouten gemaakt zal hebben maar ik wilde vooruit, ook al was het maar 2 slagen per 9 holes er moest vooruitgang in zitten, ik wilde niet blijven steken op de hcp van 54/46…

Op de eerste dag dat het nieuwe abonnement in ging wilde ik dan ook meteen maar gaan lessen ook en ik had een week eerder mijn inlog gegevens al aangemaakt en ook de eerste lessen gebooked. Vanavond stond er een par3 baan les op het programma en dit kwam erg goed uit. Ik voelde me toch iets wat onwennig en de par3 ligt me goed en ken ik ook wel aardig qua clubkeuzes en afstanden die ik daarmee slag. Ik was toch wat zenuwachtig en nadat ik lekker wat ingeslagen had ging ik naar de eerste hole waar al wat dames stonden te wachten. Na wat voorgeteld te hebben luisterde ik naar de klets die men had en wachtte ik geduldig op wat er zou komen. Ik voelde me al wat geruster toen ik de golfverhalen hoorde want hieruit kon ik opmaken dat het niet allemaal dames waren die tegen de hcp grens aan de bovenkant hingen maar eerder die de 54 maar net zouden halen.

Toen Paul, de pro waarbij gebooked was erbij kwam konden we aan de gang. Aangegeven dat ik nog nooit gelest had keek hij even op maar ging daar niet verder op in. Ik sloeg als laatste af en ondanks dat de lengte van de slag goed was eindigde mijn bal nog net op de green maar wel een metertje of 8 aan de zijkant. Prima eerste bal geslagen dus. De put was nipt te kort maar met een tip in speelde ik toch prima par. Het gaf me voldoening en ook de complimenterende woorden van de pro kon ik in mijn broekzak steken heerlijke start. Op de 2e ging het eigenlijk bijna hetzelfde was het niet dat ik een bal sloeg die naar links weg trok, Paul wees me erop dat mijn grip niet goed was, ik liet mijn rechterhand
overheersen doordat ik de club teveel in mijn hand had en te weinig in mijn vingers liet rusten. Okay duidelijk en hoe dan ook IETS geleerd vandaag al. Het nadeel namelijk van groepslessen is dat je ook wel alle aandacht van de pro moet delen met 5 anderen maar hey, je kunt niet alles hebben en op deze manier is het wel betaalbaar voor me.

Ook wees hij me erop dat ik niet door zwaaide qua tempo, ik hield wat in en daar moest ik aan gaan wennen. De 2e hole speelde ik 1 boven par en bij de 3e speelde ik 2 boven par waarbij mijn eerste bal helemaal afweek; juist naar links weer. Al met al vond ik het een prettige eerste ervaring qua lessen en liep met de pro mee terug terwijl een aantal anderen door speelde om de baan af te maken. Toen we bij het startpunt uitkwamen bleek hij nog een klas te hebben en ik vroeg brutaal of als er nog wat ruimte was of ik dan ook mee mocht lopen. Hij vond dit prima en ik had meteen een 2e les. Dit was een kortspel les met een groep die behoorlijk wat beter was dan degene waar ik het eerste uur mee gevuld had. Na een kwartiertje putten vanaf 1 ½ meter was het duidelijk waarom mijn puts vaak ook naar links weg draaide, het blad sloot net na impact iets en ik had dus weer iets om aan te gaan werken de volgende keer als ik ging oefenen. Als afsluiting gingen we wat 1 tegen 1 up and downen. Ook dit ging me goed af en ik won met goed spel toch 2 keer van mijn erg sterke tegenstandster… Al met al een prettige kennismaking met het fenomeen golfles.

3 juli zag ik weer een gaatje in mijn planning en kon ik dus op het laatste moment nog een bij een lesje aansluiten. Vandaag waren de onderwerpen korte spel en lange spel en aangezien ik van eergisteren al een korte spel les had gehad leek het me ook niet verkeert eens een lang spel les te nemen en zo gezegd, zo gedaan. Aangekomen op de club zocht ik het groepje op en maakte ik er kennis mee. De pro van de avond was Duane, een jonge kerel met erg veel geduld bleek ;)

Nadat ik uitgelegd had nog nooit gelest te hebben moest ik mijn stand in nemen en werd er vandaar uit bekeken wat er gebeurde met mijn geslagen ballen. Ik stond teveel door mijn knieën gebogen, mijn club moest meer naar mijn lies wijzen en bij het draaien van mijn linker pols 'draaide'ik eromheen in plaats van de kortste weg... Ummm okay natuurlijk geloof ik het meteen maar het hield wel in dat heel mijn swing dus anders moest... Dit was de reden dat ik was gaan lessen, mijn techniek moet aanvaardbaarder worden en ondanks dat ik niet meer goed wist hoe door te draaien als ik de eerste knik van mijn pols had gemaakt en het blad dus goed stond voelde het toch wel beter aan... Het resultaat is nog niet zoals ik wil maar dat kon natuurlijk ook niet.

Zo ook hierin mijn eerste les gehad en morgen heb ik weer 2 lessen geplanned staan in de ochtend waar ik aan zowel mijn korte als lange spel ga werken. Het is een hele ommezwaai maar nu gaat het dan misschien nog wel eens iets worden en ondanks dat ik mijn wens op 40 had staan riep ik daar meteen dat mijn wens hcp36 was... Moet toch IETS te dromen hebben he ;)

Laatst bewerkt 6 jaren 3 weken geleden door Dave73nl.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: bula

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden

logogolfchat

Ga naar boven