23 dagen verder en er is ondertussen heel wat verandert... Veel gelest dan nog? Mwa nee niet echt... Wat wel dan Dave vertel vertelll
Nou ik ben ondertussen lid geworden in Goirle op het prachtige Landgoed Nieuwkerk. Mijn broertje speeld er en maakte me attent op het halfjaar proef abonnement en ik ben eraan begonnen... Ondertussen 4 rondes gespeeld en vreselijk aan het genieten. Het leek me beter om maar eens een tijdje gewoon te gaan spelen en kijken wat ik in de baan kan toepassen wat ik in de lessen geleerd heb.
Ik merk meteen dat het me toch ook wel aan speelritme ontbrak. Als je nauwelijks speeld en vooral lest kun je dat natuurlijk ook niet toepassen en worden de weinige rondjes die je Q loopt ook mss wel te belangrijk voor me, te weinig momenten om te 'pieken' en daardoor mezelf teveel druk opleggende om maar te werken aan de HCP. Nu loop ik de baan in (overigens wel alle rondjes q) en geniet... Van het spel, van de omgeving, van de rust, van het golfgevoel...
Ik merk dat mijn kortspel er behoorlijk op is vooruit gegaan en dat ik met bunker/chip en putwerk mijn meeste punten binnenhaal. Dat dit vertrouwen geeft hoef ik jullie fanatiekelingen niet uit te leggen maar ik mis nog wat afstand en constandheid vanaf de Tee, daar moet ik eigenlijk nog wel veel aandacht op blijven leggen. Hoef geen 200 meter te slaan (mag wel) maar als ik 180 haal en recht zou me al zoveeeel schelen... En met mijn 1.85 en 42 jaar ben ik nog niet helemaal lichamelijk beperkt...
Lichamelijke beperking is ook iets waar ik wel aan gewerkt heb. Natuuuurlijk beperkte mijn schouden mij ENORM in mijn dagelijks leven dus heb ik maar een afspraak met een fysio gemaakt die toevalligerwijs nu ook een golfer was... Dat is toeval he? Nou mijn rechterschouder is dus beperkt en dat merk ik vooral in mijn backswing die ik dus niet zo hoog en gemakkelijk kan krijgen. Daar word nu aan gewerkt en deze beperking gaan we proberen op te lossen. Dit brengt wel wat pijn met zich mee maaaar ik wil weer fatsoenlijk functioneren natuurlijk in het dagelijkse leven, en owja ook wat natuurlijker draaien met het golfen
Dit gaan we eens een half jaar volhouden, ik heb zo en zo nog wel een maand les abonnement over maar merk dat ik dat nu meer in verloren uurtjes voor een dienst inplan ofzo. Zo kan ik toch nog even iets aan mijn hout/driver werken want die hebben nog wel wat aandacht nodig... hcp weer wat omlaag, 27.3 nu.