Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden - 5 jaren 8 maanden geleden #1 door Dave73nl
Beantwoord door Dave73nl in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?
Wat is er heerlijker om maar op het moment dat je er eigenlijk geen zin meer in hebt van alles te posten het stukje dat over mij gaat af te kunnen sluiten met de woorden: I DID IT! ?

De afgelopen weken veel gespeeld, veel hardgelopen en gewerkt. Dat gecombineerd met fysiotherapie maakte me steeds sterker en gecontroleerder... Lichamelijk gaan steentjes op hun plaats vallen en na de laatste tijd mijn driver en hybrides maar in de tas te hebben gelaten en met mijn ijzers in de strijd gegaan.

Langzaam sloop de hcp omlaag maar steeds als ik er bijna was ging het mis. Zo niet vandaag vandaag viel alles, bleef ik relaxt en genoot k van mijn gezelschap en de prachtige baan. Ik speelde bekeken, gecontroleerd en putte goed wat resulteerde in de volgende kaart en hcp:

Missie geslaagd, nu lekker doorspelen en we zien wel wat voor nieuwe doelen er nog mogen komen.

"Talent is ook een vorm van heel graag willen." (Huub van der Lubbe)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 5 jaren 8 maanden geleden door Dave73nl.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: canth, Jimi Thing, Coeneman, Di11, MS2000, SevenUp75

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #2 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?
Nieuwe doel pas stellen nadat je je doel bereikt hebt! En daar wel even van genieten voordat je weer handicap gaat hunten.

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #3 door MS2000
Beantwoord door MS2000 in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?
Mooi dave! Het seizoen duurt nog wel even: nieuwe doel onder de 20 komen? :)

There are three roads to ruin: women, gambling, and golf. The most pleasant is with women, the quickest is with gambling, but the surest is with golf. (Andrew Perry)

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden - 5 jaren 10 maanden geleden #4 door Dave73nl
Zo, ik ben bijna niet van de baan af te krijgen en elke keer als ik een mogelijkheid zie loop ik rond op een van de holes van de golfbaan Ik voel me verslaafder dan ooit nu ik ook veel rondes loop...

De eerste rondes gingen eigenlijk allemaal ver over mijn hcp en geleidelijk aan kroop deze ook weer iets omhoog of bleef ik met het nodige stunt en vliegwerk nog net in de buffer... Het werd nog net niet frustrerend maar ineens zag ik het licht weer...

Ontspannener liep ik mijn rondjes en doordat mijn flightgenoten hard bezig waren hun hcp's verder ruchting het enkele cijfer te krijgen lifte ik mooi onder de radar mee. Ik ben wel een gezelschaps speler en wil ook zeker niet te serrieus zijn maar af en toe helpt het wel met focussen. Gestaag wederom maar ditmaal in de goede richting veranderde mijn hcp weer en mijn doel begint in zicht te komen daar ik ondertussen doorgegroeit ben naar 24,7! Ook merk ik dat dat is met toch ook nog steeds een streep op 9 holes of 2 op 18 holes met andere woorden, de rek is er nog niet geheel uit mijner inziens.

Wat de omzwaai heeft gemaakt voor mijn gevoel? Het vertrouwen in de baan, het redelijke putten en de slimmere keuzes maken het verschil voor me. Ik merkte ook dat bij het handje vol lessen dat ik nog in groepsverband ik heb gehad ik me ook minder kon focussen dus dat is niet erg als ik daar even een tijdje mee stop. En tja, als de fw breed genoeg is durf ik zelfs tegenwoordig ook de driver uit de tas te halen en als die dan ook nog eens geen schade voor de score betekend ben ik helemaal happy...

Ik moet me wel gaan richten op wat trainingsmomenten in te gaan plannen. Voor de swing niet zo zeer en het putten gaat me ook nog redelijk af maar vooral het pitchen en chippen heeft wel wat aandacht nodig. Ik moet hier meer een solide beweging in gaan slijpen weer...

Op naar die 23 en een beetje en het behalen van het doel voor dit jaar. Of ik het bij moet gaan stellen? Ummm denk dat ik daar pas antwoord op geef als ik het ook daadwerkelijk verbeterd heb!

Laatst bewerkt 5 jaren 10 maanden geleden door Dave73nl.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #5 door Dave73nl
23 dagen verder en er is ondertussen heel wat verandert... Veel gelest dan nog? Mwa nee niet echt... Wat wel dan Dave vertel vertelll

Nou ik ben ondertussen lid geworden in Goirle op het prachtige Landgoed Nieuwkerk. Mijn broertje speeld er en maakte me attent op het halfjaar proef abonnement en ik ben eraan begonnen... Ondertussen 4 rondes gespeeld en vreselijk aan het genieten. Het leek me beter om maar eens een tijdje gewoon te gaan spelen en kijken wat ik in de baan kan toepassen wat ik in de lessen geleerd heb.

Ik merk meteen dat het me toch ook wel aan speelritme ontbrak. Als je nauwelijks speeld en vooral lest kun je dat natuurlijk ook niet toepassen en worden de weinige rondjes die je Q loopt ook mss wel te belangrijk voor me, te weinig momenten om te 'pieken' en daardoor mezelf teveel druk opleggende om maar te werken aan de HCP. Nu loop ik de baan in (overigens wel alle rondjes q) en geniet... Van het spel, van de omgeving, van de rust, van het golfgevoel...

Ik merk dat mijn kortspel er behoorlijk op is vooruit gegaan en dat ik met bunker/chip en putwerk mijn meeste punten binnenhaal. Dat dit vertrouwen geeft hoef ik jullie fanatiekelingen niet uit te leggen maar ik mis nog wat afstand en constandheid vanaf de Tee, daar moet ik eigenlijk nog wel veel aandacht op blijven leggen. Hoef geen 200 meter te slaan (mag wel) maar als ik 180 haal en recht zou me al zoveeeel schelen... En met mijn 1.85 en 42 jaar ben ik nog niet helemaal lichamelijk beperkt...

Lichamelijke beperking is ook iets waar ik wel aan gewerkt heb. Natuuuurlijk beperkte mijn schouden mij ENORM in mijn dagelijks leven dus heb ik maar een afspraak met een fysio gemaakt die toevalligerwijs nu ook een golfer was... Dat is toeval he? Nou mijn rechterschouder is dus beperkt en dat merk ik vooral in mijn backswing die ik dus niet zo hoog en gemakkelijk kan krijgen. Daar word nu aan gewerkt en deze beperking gaan we proberen op te lossen. Dit brengt wel wat pijn met zich mee maaaar ik wil weer fatsoenlijk functioneren natuurlijk in het dagelijkse leven, en owja ook wat natuurlijker draaien met het golfen ;)

Dit gaan we eens een half jaar volhouden, ik heb zo en zo nog wel een maand les abonnement over maar merk dat ik dat nu meer in verloren uurtjes voor een dienst inplan ofzo. Zo kan ik toch nog even iets aan mijn hout/driver werken want die hebben nog wel wat aandacht nodig... hcp weer wat omlaag, 27.3 nu.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Di11

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden - 5 jaren 11 maanden geleden #6 door Dave73nl
Tja vind ik ook het lastigste heren wil het liefst vandaag nog beter worden en niet wachten en en en.... Goede tips zeker en wil ze ook wel ter harte nemen hoor zeker wel!

Vandaag mocht ik echter voor een wedstrijd de baan weer in met als markerrrrrrrrr Ravi (jaja Ivar!) en hij had het geluk vandaag mijn punten bij te mogen houden hahahaha... We hadden een fijne flight met 3 goede bekenden van elkaar en voor ons ook een flight van 3 directe collega's dus aan het gezelschap zou het vandaag zo en zo niet gaan liggen, waaraan wel dan mijn wisselvallige spel???

Nee vandaag ging het eigenlijk helemaal niet verkeert en haalde het mijn onzekerheid in de baan weer wat weg zeker toen ik bij ht narekenen op de achteraf winnend blijkende score van 41 punten uit kwam! Mijn drives waren absoluut niet goed zelfs vaan maar redelijk te noemen met veel slice OF kaars recht rechtdoor terwijl ik dan weer wat op een slice rekende... Putten ging erg lekker, hield aan het einde een gemiddelde van 2 putt's per hole over... 4x par, 6x bogey OOK niet geheel verkeert 2x bunker en 3x water geraakt.

BIj het invoeren van mijn scorekaart bleek het goed te zijn voooooooor een stap van 29,6 naar 27,1!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 5 jaren 11 maanden geleden door Dave73nl.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing, MIZO, Frank@Andalus, ravi, MS2000

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #7 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?
Ik heb zelf erg baat bij de chiropractor. Eens in de 6 weken een behandeling, botten staan weer recht, spanningen weg, tenen weer recht. Lang leve de chiro!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dave73nl

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #8 door MIZO
Beantwoord door MIZO in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?

Artbij schreef : Denk dat Frank gelijk heeft Dave, zoek je grote problemen op ga daar aan werken en pleeg ondertussen alleen "onderhoud" op de andere onderdelen van je spel.

+1

Maak het jezelf niet moeilijker dan het al is ;)

Heb je geen oefening gekregen om je schouderdraai te kunnen verbeteren?
Ik moest mijn -toen- stramme schouders elke dag trainen; met je rug op armafstand van een muur staan en dan schouders draaien totdat de vingers het muurtje raakten, en dan terug draaien naar de andere kant.
Merkte al snel resultaat, terwijl ik ook zeker geen Epke Zonderland was.

Vergeet niet dat golf elke dag weer anders is!
Loop maandag de 1e holes te klooien (9 pnt), had wat zorgen in het hoofd vanwege privé zaken.
2e ronde goed nieuws, merkte dat ik wat onrustig sloeg en stevig gripte, loop 2e ronde een nette 16 pnt...

Ik bedoel maar, leer accepteren...

Beware of the wounded golfer

• Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #9 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?
Denk dat Frank gelijk heeft Dave, zoek je grote problemen op ga daar aan werken en pleeg ondertussen alleen "onderhoud" op de andere onderdelen van je spel.

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #10 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?
Stick to a plan Dave. Als je echt stappen wilt maken, zoek dan naar je zwaktes die de grootste impact hebben op je score en ga daar bewust mee aan de slag. Zowel in de baan, als met les en bij het oefenen.

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden

logogolfchat

Ga naar boven