Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?

Lees meer
6 jaren 1 week geleden - 6 jaren 1 week geleden #21 door Dave73nl
Beantwoord door Dave73nl in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?

ArjandeV schreef : Ben ik de enige die de volgende zin opmerkt:
laten we vandaag maar gewoon van het weer genieten en happy zijn dan met golfen bezig te zijn

Klinkt misschien wat afgezaagd, maar een van de dingen die mij altijd helpt; beleef gewoon plezier.. als het geen plezier geeft, doe het dan ook niet (en dat is met de meeste dingen zo in het leven volgens mij).. Soms moet je je ook maar beseffen dat het een spelletje is en dat je gewoon moet genieten van de natuur, het feit dat je even het hoofd leeg kan maken en gewoon lekker een balletje slaan, toch?

Ik ben altijd happy en heb altijd zin in te golfen echterrrrrrrr bevestigde de uitzondering gisteren de regel en was het dus ook prima een keer er niet mee bezig te zijn ;) en ik kan me ook wel vinden in het item timing... Denk echter dat als je op mij niveau probeert daar net hoogste snelheid in te leggen dat je dan mss weer te vroeg inhoud???

In ieder geval vandaag wel weer er mee bezig geweest want na gisteren natuurlijk gewoon weer terug op aarde te zijn gekomen en lekker de Masters gevolgd te hebben was het vandaag weer beurt voor zelf iets doen EN wat ook leuk is zelf wat te kopen...

Aangezien deze maand mijn leeftijd weer een jaartje gaat verschuiven heb ik mezelf getrakteerd op een jong gebruikte TM SLDR S driver, deze opgehaald en even op de drivingrange gebruikt.

Natuurlijk nog wel even wat neutraler gezet en hup de ballen de baan in... Wat sloeg deze makkelijk zeg!!! Met mijn vorige driver had ik ondanks het korte huwelijk een wat wisselende relatie maar deze voelt meteen goed en geeft vertrouwen!

Aangezien ik ook wat huislijke verplichtingen heb vandaag maar op tijd weer huiswaarts getrokken en zo toch weer wat golfminded dingen gedaan. Zo met wat leesvoer de tuin in en dan is het straks weer 'Masters' time.

"Talent is ook een vorm van heel graag willen." (Huub van der Lubbe)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 6 jaren 1 week geleden door Dave73nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #22 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?
Yiha, een stoot op de kin komt bij mij altijd zachter aan tijdens sparren, want ik draag een helm :silly:

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #23 door taxgolf
TSJA.

Ik zal het nog even opzoeken in LWS. Waar het (in mijn beleving om gaat, is dat je niet versnelt na impact. Noem het timing.

• ArjandeV
  • ArjandeV's Profielfoto
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
  • hcp. 4.9
Lees meer
6 jaren 1 week geleden #24 door ArjandeV
Beantwoord door ArjandeV in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?
Ben ik de enige die de volgende zin opmerkt:
laten we vandaag maar gewoon van het weer genieten en happy zijn dan met golfen bezig te zijn

Klinkt misschien wat afgezaagd, maar een van de dingen die mij altijd helpt; beleef gewoon plezier.. als het geen plezier geeft, doe het dan ook niet (en dat is met de meeste dingen zo in het leven volgens mij).. Soms moet je je ook maar beseffen dat het een spelletje is en dat je gewoon moet genieten van de natuur, het feit dat je even het hoofd leeg kan maken en gewoon lekker een balletje slaan, toch?

:)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nieuwlander

• orion1900
  • orion1900's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • overambitieuze hakker
Lees meer
6 jaren 1 week geleden #25 door orion1900
Beantwoord door orion1900 in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?

taxgolf schreef :

Artbij schreef : Een goede stroke gaat volgens mij wel door de bal heen, waar de hoogste snelheid ligt, geen idee. Maar volgens mij is het NOOIT een goed idee met welke slag dan ook om te deaccelereren.

Daar gaat het niet om, het gaat erom op welk punt de club zijn hoogste snelheid bereikt. Het accelereren door de bal (met putten) brengt mee dat het hoogste punt waar de snelheid van het clubhoofd zich ontwikkelt, na het balcontact komt. Betoogd wordt dat juist op impact de snelheid het hoogst is en dat heeft niets met de-accelereren te maken.

Volgens mij wordt dit snel een semantische discussie. Ik denk te zien dat er twee verschillende niveau besproken worden. Waar de golfer wil dat de snelheid het hoogst is, gaat over intentie, waar de snelheid het hoogst is, is de uitvoering (zelfs bij een academisch perfect uitgevoerde stroke).
Volgens mij is het net als bij kickboxen een stoot die gemikt is op de kin zal altijd zachter aankomen dan een stoot gemikt op het achterhoofd, waar de kin in de weg zit ;)

Drumming and Golf: it's all about rhytm
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dave73nl

• Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
6 jaren 1 week geleden #26 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?

taxgolf schreef :

Artbij schreef : Een goede stroke gaat volgens mij wel door de bal heen, waar de hoogste snelheid ligt, geen idee. Maar volgens mij is het NOOIT een goed idee met welke slag dan ook om te deaccelereren.

Daar gaat het niet om, het gaat erom op welk punt de club zijn hoogste snelheid bereikt. Het accelereren door de bal (met putten) brengt mee dat het hoogste punt waar de snelheid van het clubhoofd zich ontwikkelt, na het balcontact komt. Betoogd wordt dat juist op impact de snelheid het hoogst is en dat heeft niets met de-accelereren te maken.

Als ik het goed begrijp moet je dus eigenlijk beginnen met vertragen op het moment dat je de bal raakt. Na het raken van de bal mag je snelheid immers niet hoger zijn dan ervoor. Wat is hier het nut van? Volgens mij maak je putten zo oneindig moeilijker.

Ik probeer zelf altijd zo lang mogelijk een gelijke snelheid te houden tijdens de stroke. Tenminste, dat denk ik dat ik doe.....

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #27 door taxgolf

• Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
6 jaren 1 week geleden #28 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?
Een goede stroke gaat volgens mij wel door de bal heen, waar de hoogste snelheid ligt, geen idee. Maar volgens mij is het NOOIT een goed idee met welke slag dan ook om te deaccelereren.

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #29 door taxgolf

Dave73nl schreef :
Heb ik nog iets geleerd? Ja sla gewoon door de bal heen en probeer niet 'te' gecontroleerd te spelen want dan hou ik gewoon in, accelereer ik niet dor de bal heen zowel bij het swingen als het putten.

Lowest score wins: bij het putten accelereer je niet door de bal heen. De snelheid van het clubhoofd is het hoogst vlak of op impact. Ik heb het nooit gemeten, zie het zeker niet met het blote oog.

Mis ik een put dan ligt het aan de bal, putter, spikemarks, pitchmarks, wind, regenen allerhande onzin die ik kan verzinnen, MAAR HET LIGT NOOIT AAN MIJ!! :silly:

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #30 door Dave73nl
Beantwoord door Dave73nl in topic Blog 2: Eind 2015 onder hcp 24?
Wanneer merk je dat je een dagje beter had kunnen overslaan om wat te trainen??? Nou als je met een wollige hoofdvulling probeert de lente warmte op te lichten met je wedge omdat je zo te relaxt swingt is dat een hele goede indicatie ;)

Ik was gewoon nog te katerig van de avond ervoor en genoot teveel van het weer om me te kunnen focussen en na 5 holes gespeeld te hebben met bagger resultaat besloot ik lekker te stoppen met de par3 ronde.

Heb ik nog iets geleerd? Ja sla gewoon door de bal heen en probeer niet 'te' gecontroleerd te spelen want dan hou ik gewoon in, accelereer ik niet dor de bal heen zowel bij het swingen als het putten.

Nadat ik nog wat puttjes had geprobeerd had ik toch iets van laten we vandaag maar gewoon van het weer genieten en happy zijn dan met golfen bezig te zijn, laten we dat morgen maar weer doen!

ps geprobeerd dat me mijn tenen ook eens te doen (omhoog voor balans te voelen), maar ook hiervoor geen goede dag ;)

"Talent is ook een vorm van heel graag willen." (Huub van der Lubbe)

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden

logogolfchat

Ga naar boven