GarField's Blog

Lees meer
2 dagen 15 uren geleden #11 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic GarField's Blog
Ha Marc,
Doe gewoon rood joh. Het is al lastig genoeg en ik denk dat het passend is voor je handicap. Wat mij betreft spelen we 3 mei ook van rood. Dat is voor mij zeker zo leuk als geel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
2 dagen 19 uren geleden #12 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Ik wil het toch eerst een keer op de grote baan spelen voor 3 mei dus ik heb een starttijd geboekt voor na het werk en ik ga de 1e 9 holes spelen van de grote baan.
Ik speel dan van Blauw. Ik krijg dan precies 18 slagen mee. Ben benieuwd .... ik heb het idee dat je dan makkelijk je handicap kan verbeteren dan op de par3.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Ijzers: Wilson D9 / i5,i6,i7,i8,i9,P,G,S

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
2 dagen 22 uren geleden #13 door GarField000
Ja er zit een standaardmaat op mijn grip. Deze had ik gebruikt bij het slaan met de clubs en passen voor mijn gevoel.
Ik zal mijn grip en grip :) bespreken met mijn pro volgende les.

Mijn kracht komt nog te veel uit mijn armen, waardoor ik ook knijp ... hier zijn we op het moment mee aan het werk.

Slijtage van deze handschoen was echt HEEL erg snel. De oude callaway hiervoor heeft nooit slijtageplekken gehad.
Ik had nog een titleist dus ga die nu gebruiken. Deze waren M, de versleten een ML ... misschien zit het ook daarin.
We gaan het zien. Bedankt.

Groetjes Marc

Lees meer
2 dagen 23 uren geleden - 2 dagen 22 uren geleden #14 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic GarField's Blog

Maar het voelde heel raar .. alsof er speling zat tussen de club en mijn hand.
Ik moet nog aan zoveel dingen wennen dat ik de handschoen even laat voor wat het is ...

Heb de volgende aanname: De kans dat er een standaardmaat grip op je clubs zit is groot.  
Heb het volgende vermoeden: Jouw handen passen niet niet bij die maat. 
(De volgende conclusie is mogelijk onjuist op grond van verkeerde analyse)   
Je handschoen slijt omdat je niet bij machte bent een goede grip te maken. -> En dat mag je je pro aanreiken.
Dat is een combinatie van techniek (die je nog ontwikkelt); inefficiente kracht (die je nog aanwendt) en dat is vorm en maatvoering (die je nog niet gekozen hebt).

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 2 dagen 22 uren geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, GarField000

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 dagen 11 uren geleden #15 door GarField000
Ik had overigens ook nog een paar ballen geslagen zonder handschoen ....
Maar het voelde heel raar .. alsof er speling zat tussen de club en mijn hand.
Voelde niet fijn ..... Ik heb nog 1 nieuwe dus die heb ik nu gebruikt. De andere met nu al sluitplekken is 3 weken oud en was een dure ook nog hahaha.
Ik moet nog aan zoveel dingen wennen dat ik de handschoen even laat voor wat het is ....

Groetjes Marc

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 dagen 13 uren geleden #16 door GarField000
Zo raar dagje vandaag.
Gisteravond zat ik even te kijken wat een nieuwe fairwaywood kost van de d9 serie.
Jumbosports levertijden van weet ik hoeveel weken. Golfplaza staat ze niet. Kan niet echt nederlandse winkels vinden.
Even op MP kijken dan en zoeken op D9. Daar maken winkels ook vaak reklame.
Wat ziet mijn oog .... Een particulier die een spiksplinternieuwe D9 fairwaywood 3 te koop aanbied met dezelfde shaft als mijn ijzers, regulair.
Maar dan wel 80 euro geodkoper als jumbo (die ze niet op voorraad heeft) en 90 goedkoper als andere winkels wat ik zag. 130 euro.
Helemaal nieuw. Sticker er nog op ..... Dus gemail .... tussen de middag heen gereden. Inderdaad helemaal nieuw. Even wiebelen ....
Leek me helemaal in orde .... ik vroeg nog waarom hij hem verkocht .. hij had er meerdere kocht met verschillende flex en hij houd de stiff.
Ik begrijp nog niet de logica ... misschien was het een miskoop, misschien is het de waarheid .... mij maakt het niet uit.
Dus meegenomen ......

Vandaag naar de DR. Wat ballen slaan. De les oefenen ..... zucht ... drama .. wat doe ik nou verkeerd.
i7, i8, PW gaat wat beter ..... Ach weet je wat ... laat ik de 3-wood maar eens proberen (van de tee)
Wauw .... wat vliegt dat ding joh ..... zo naar de 150 mtr Nog een ... iets naar rechts maar ook ver .....
Paar ballen geslagen ... op 1 na gingen ze fantastisch ..... Even kijken waar ik de bal raak ... precies in het midden op 1 na ....
2 ballen van de grond geprobeerd maar dat ging helemaal niet ... ok niet hoeft ook niet .... Ga lekker van de tee sla .. dan heb je ook niets waar je wat verder mee kan slaan.
150 mtr wood, 125 ijzer 5 ... lig je ook met 3 op een par 4 :D.

Even terug naar de i8 en de laatste ballen slaan.
Dan de baan in ...... wauw. wauw.
Als eerste .... mijn eerste birdy van het jaar. 117 mtr en met de i7 sloeg ik hem 40 cm van de hole. Makkelijk birdy :D ...
Verder de eerste ronde ging het super. 4,4,3,4,4,2,4,3,3 .... STB 23 .....
2e ronde ...... euh ..... begon met een zwaai naar links ... vissen voeren.
Nou ja zal niet hole voor hole typen ...
maar 6,3,3,6,5,4,5,5,5 .... 11 STB .... dat is de helft :( ..... Totaal 34.
Dat is nou jammer ..... ik begrijp alleen niet wat er fout gaat .... En eigenlijk is het grootste probleem de eerste bal.
het chippen naar de green gaat best goed .. vandaag helemaal. Meestal binnen de 2 mtr van de pin .... lijntje goed leggen .... trust the line Marc, trust the line .. echt mega veel langere puts geholed. Het is wel gek dat ik het lijntje klaar leg .... ik zeker weet dat het goed is .. maar als ik er boven sta denk ik dat klopt niet ..... maar dan ga ik toch op het lijntje af en ze vallen bijna allemaal. De lange probeer ik gewoon binnen een meter anderhalf te komen.
Totaal geen 3 puts vandaag, ook de 2e helft niet.

Vind het altijd zo lastig ... wat doe ik nou anders .... waarom gaat het opeens fout .. waarom gaat het inslaan fout en de eerste 9, precies de eerste 9 gaan mega goed.

blijven oefenen .... oefenen .. en spelen ... want daar leer je vooral het kort chipwerk goed inschatten.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, Frank@Andalus

Lees meer
6 dagen 1 uur geleden #17 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic GarField's Blog
@Garfield, laat je niet opzij drukken t.a.v. je voorkeur.
Handschoentjes die snel kapot gaan zijn (te) dun en (te) zacht. Het is niet de druk van de hand of de clubgrip. Het zijn de slijtplekken die door bewegen en schuren tussen hand en rubber kapot gaan. Mogelijk is de remedie juist wel sterker grippen om het slijten te voorkomen.
Een andere oorzaak kan zijn dikke en zachte vingers die door de persooneigen consistentie tot slijtage van de handschoen aanzetten.
( misschien: forse BMI = dikkere vingers )
Als ik onder moeilijke omstandigheden een scherpe en strakke bal moet slaat grip ik niet slechts sterk doch zelfs zo sterk als mogelijk is.
Een goede methode om bijv. een ultra lage balvlucht te slaan om deze ergens onderdoor te krullen.
Onthoudt één ding goed: kwaliteit en juistheid is niet per definitie gebaseerd op "de meeste stemmen gelden".
Zorg wel altijd dat een handschoen perfect past.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
6 dagen 2 uren geleden #18 door Pol
Beantwoord door Pol in topic GarField's Blog
Een mens hangt immers aaneen van tradities en gewoontes. 

Kleine anekdote: in het eerste jaar dat ik begon te spelen,  mijn budget beperkt was, en ik nog niet zeker wist of ik dit spelletje ging blijven doen,  speelde ik met lage wandelschoenen.  Zo'n model waar je enkels nog over de rand steken, met ietwat meer profiel dan de gewone schoen. Ik werd door de captain van de club verweten dat die dingen de greens beschadigden, en dat ik schoenen met spikes moest kopen. Van spikemarks had ie allicht nog nooit gehoord, doch dit terzijde.
Onlangs kocht ik mijn eerste spikeless golfschoenen. Ik hoef je allicht niet te vertellen hoe dat profiel eruitzag...

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Lees meer
6 dagen 2 uren geleden #19 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic GarField's Blog
Ook X-elf speel al 25+ jaar zonder handschoen. Wel begonnen met en al heel snel mee gestopt. 
Heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Het gros van de mensen die jij ziet op de DR heeft geen idee waarom ze een handschoen gebruiken. Ze zien het op tv en om zich heen. 
Dan zal het wel zo horen. Vergeet niet dat de pro’s op tv soms wel meerdere nieuwe handschoentjes tijdens 1 ronde gebruiken, zij hoeven die dan ook niet aan te schaffen. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
6 dagen 3 uren geleden - 6 dagen 3 uren geleden #20 door Pol
Beantwoord door Pol in topic GarField's Blog
Je grips om de paar maanden afwassen met een sponsje en een klassiek afwassopje maakt ze weer lekker klevend.
ikzelf heb nóóit met handschoenen gespeeld, maar maak bvb wel mijn grips op bovenstaande manier zuiver, de avond voor een wedstrijd met veel kans op regen ;)

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
Laatst bewerkt 6 dagen 3 uren geleden door Pol.

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden

logogolfchat

Ga naar boven