Zo raar dagje vandaag.
Gisteravond zat ik even te kijken wat een nieuwe fairwaywood kost van de d9 serie.
Jumbosports levertijden van weet ik hoeveel weken. Golfplaza staat ze niet. Kan niet echt nederlandse winkels vinden.
Even op MP kijken dan en zoeken op D9. Daar maken winkels ook vaak reklame.
Wat ziet mijn oog .... Een particulier die een spiksplinternieuwe D9 fairwaywood 3 te koop aanbied met dezelfde shaft als mijn ijzers, regulair.
Maar dan wel 80 euro geodkoper als jumbo (die ze niet op voorraad heeft) en 90 goedkoper als andere winkels wat ik zag. 130 euro.
Helemaal nieuw. Sticker er nog op ..... Dus gemail .... tussen de middag heen gereden. Inderdaad helemaal nieuw. Even wiebelen ....
Leek me helemaal in orde .... ik vroeg nog waarom hij hem verkocht .. hij had er meerdere kocht met verschillende flex en hij houd de stiff.
Ik begrijp nog niet de logica ... misschien was het een miskoop, misschien is het de waarheid .... mij maakt het niet uit.
Dus meegenomen ......
Vandaag naar de DR. Wat ballen slaan. De les oefenen ..... zucht ... drama .. wat doe ik nou verkeerd.
i7, i8, PW gaat wat beter ..... Ach weet je wat ... laat ik de 3-wood maar eens proberen (van de tee)
Wauw .... wat vliegt dat ding joh ..... zo naar de 150 mtr Nog een ... iets naar rechts maar ook ver .....
Paar ballen geslagen ... op 1 na gingen ze fantastisch ..... Even kijken waar ik de bal raak ... precies in het midden op 1 na ....
2 ballen van de grond geprobeerd maar dat ging helemaal niet ... ok niet hoeft ook niet .... Ga lekker van de tee sla .. dan heb je ook niets waar je wat verder mee kan slaan.
150 mtr wood, 125 ijzer 5 ... lig je ook met 3 op een par 4

.
Even terug naar de i8 en de laatste ballen slaan.
Dan de baan in ...... wauw. wauw.
Als eerste .... mijn eerste birdy van het jaar. 117 mtr en met de i7 sloeg ik hem 40 cm van de hole. Makkelijk birdy

...
Verder de eerste ronde ging het super. 4,4,3,4,4,2,4,3,3 .... STB 23 .....
2e ronde ...... euh ..... begon met een zwaai naar links ... vissen voeren.
Nou ja zal niet hole voor hole typen ...
maar 6,3,3,6,5,4,5,5,5 .... 11 STB .... dat is de helft

..... Totaal 34.
Dat is nou jammer ..... ik begrijp alleen niet wat er fout gaat .... En eigenlijk is het grootste probleem de eerste bal.
het chippen naar de green gaat best goed .. vandaag helemaal. Meestal binnen de 2 mtr van de pin .... lijntje goed leggen .... trust the line Marc, trust the line .. echt mega veel langere puts geholed. Het is wel gek dat ik het lijntje klaar leg .... ik zeker weet dat het goed is .. maar als ik er boven sta denk ik dat klopt niet ..... maar dan ga ik toch op het lijntje af en ze vallen bijna allemaal. De lange probeer ik gewoon binnen een meter anderhalf te komen.
Totaal geen 3 puts vandaag, ook de 2e helft niet.
Vind het altijd zo lastig ... wat doe ik nou anders .... waarom gaat het opeens fout .. waarom gaat het inslaan fout en de eerste 9, precies de eerste 9 gaan mega goed.
blijven oefenen .... oefenen .. en spelen ... want daar leer je vooral het kort chipwerk goed inschatten.