Vandaag met F 18 holes op Vianen gelopen. Ik had als doel om eens GEEN streepjes te maken.
Als me dat lukt heb ik een goede dag, al zijn het allemaal 1 punt holes. Maar geen strepen.
1e hole netjes volgens handicap.
2e schiet de bal naar links zo de plomp in. dus met 3 van de tee. Toen ik de bal uit het water haalde dacht ik .. sjips ik had ook hier gewoon kunnen droppen. Uiteindelijk een 7 en nog 1 punt.
Dan gaat het goed tot hole 6 met 2,3 en 2 punten.
Hole 6 sla ik iets te ver links in de rough. Maar daarna sla ik de bal erg mooi richting de green. Nog 100 mtr tot de green (over water). Het is een par 5. Dus ik dacht .. woep met 2 op de green GIR. Helaas. De bal raak ik verkeerd en komt in het water. Maar haal toch nog een 8 en dus 1 punt.
Hole 7 is weer goed (bogey). Hole 8 is mijn nemesis. Drive gaat fantastisch, precies waar je hem hebben wilt al is het wat kort (de driver komt na de zomer maar 165mtr ongeveer).
Dan de 2e bal top ik en ..... plons. Maar ook hier 'red' ik het streepje en pak ik nog een punt.
Hole 9 is een korte par 3 en bal vliegt fantastisch en komt 30cm van de vlag. Die mag ik natuurlijk niet missen en inderdaad. Birdy en 4 punten. 1e 9 ... 19 punten.
Hole 10 gaat helemaal mis en wordt een streep met een 8. En dan gaan hole 11,12 en 13 weer goed. Hole 14 is weer een par 5. Drive ging nog erg goed maar daarna .......
Houten 5 slag ik de bal bijna vast in de grond. Slag 3 sjank ik en komt over het slootje rechts. Slag 4 gaat goed dacht ik maar komt in de bunker. Heel zwaar vochting zand. Nog 100 mtr dus dacht met de 9 kom ik er wel uit. Helaas tegen de lip, omhoog en plop nog dieper in het zand. Dan maar met de S. Nu is hij eruit maar moet ik alsnog 90 mtr. De afstand was goed, maar weer eens te ver naar links. chip en 2 put. Streep.
Hole 15 is een lange par3 van 175 mtr. Afslag raak ik de driver laag en de bal vlieg laag met een bocht naar rechts. Hij komt precies in de bunker. Afstand was nog wel prima.
Hier maak ik een mooie bogey en ben ik blij mee.
Hole 16 weer een bogey, hole 17 kort par 4. 2e slag goede afstand maar weer links. En dan een 3 put

... 1 punt.
En dan hole 18 ..... par5. Afslag vlieg mooi, stuiterd op het gras .... en rolt naar recht het water in

. Drop 2, slag 3 met houten 5 gaat super. Gaat zelfs 155 mtr en ik lig 50 mtr van de green. Slag 4 gaat weer eens te ver naar links ........ Slag 5 de chip raak ik weer niet helemaal goed en hij rolt net de green af. Kom bij de green ...... net over de rand .... geen bal. Nergens. Niet .... is wel een aardig stijl stukje maar zover rolt hij toch niet dat hij over het pad en in het water komt ??? .. zoek zoek geen bal. Dus water. drop 6. chip 7 duf ik en ben er klaar mee en heb de bal opgepakt. Totaal 34 STB punten. Zo jammer van de strepen weer. 1 punt kan ik nog wel goed maken met een bogey, maar 2 wordt al lastiger.
Maar goed. Heb weer hele mooie ballen gespeeld. Ik begrijp alleen niet waarom ze soms zo slecht gaan. Straks weer gaan lessen als het wat langer licht is.