GarField's Blog

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #11 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Ik type minder in mijn blog maar ik speel wel gewoon.
Veel minder Q kaarten omdat ik wat minder focus wil liggen op HCP en Resultaat.
2 jaar lessen gehad en hcp blijft nog steeds tussen de 30 en 32 dus dan maar een jaar gewoon spelen.
Ik doe wel gewoon de wedstrijden op maandag, maar niet de herenavond.

Vorige week weer eens 9 holes Q gelopen met 2 anderen heren. Vanaf blauw overigens.
6 vd 7 FIR. De 7e was er echt net naast. De drives gaan niet altijd even ver, maar wel redelijk recht.
Daar waar ik geen FIR heb, heb ik wel een par :D hahaha.

1 fairway bunker maar toch een bogey gemaakt op die hole.

Putten ging ook best goed behalve de laatste 3 holes. Daar ging het wat slechter en had ik 2 x een 3 put. Totaal 19 puts.
Totaal 18 stableford punten. Dagresulstaat van 32.3 .. hcp gaat naar 31.4
Helaas door de 3 puts maar 4 StableFord punten op de laatste 3 holes.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max
Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #12 door GarField000
Gisteren weer par3 avond gespeeld. Waarom weet ik niet maar dit vind ik echt gezellig altijd dus blijf ik gewoon doen. Het is maar 9 x per jaar dus heb nog genoeg tijd voor de normale baan.
Ik was nog tot laat aan het werk en moest racen in de wind naar de baan. Kon niet in slaan. Paar chips en wat puts en gaan.
Hole 1 sta ik boven de bal en denk ik .. je staat er te ver vanaf ..... maar sla toch ..... zoef rechts door de bosjes maar over het water waarschijnlijk.
Waarom doe ik dat nou altijd. In je hoofd sta je verkeerd ...... stap weg en begin opnieuw ....... maar goed. Chip naar de green was goed dus maak een bogey (krijg nog 7 slagen mee op 9 holes). Het gaat redelijk prima ... ik raak ze niet altijd helemaal goed en de wind doet gekke dingen ......
Maar hobbel de eerste paar holes volgens handicap. bogey, par, bogey, bogey. Hole 4 wind in de rug 140 mtr dus geen hybride maar ijzer 6. Komt 3 mtr van de hole. Perfect. Verpruts ik het weer met putten en maak een 3put. Zo zonde weer. Wel goed de focus en bij de kortere puts streepje leggen en trust the line. Maar als je de green verkeerd leest maakt het niet uit he hahaha.
Maar hole 5 sla ik ... 85mtr dus een AW. Ik top helaas de bal en hij gaat veel te ver. Dus ik denk die is nog droog want er is ruimte, en anders kan ik droppen.
Maar de bal niet gevonden .... en de sloot achterop is geen rode paaltjes maar out off bounds. Kan dus kiezen terug naar de afslag, of droppen met 2 slagen straf. Terug naar de afslag komt de volgende flight al aan dus dat ga ik niet doen. Droppen is een chip voor 1 punt die ik natuurlijk niet maak :D. Dus de bal opgepakt en een streep.
Kijk Marc, DAT moet je nou eens voorkomen ... grrrrrr.
Volgende hole is een 130mtr rechtuit hole. bunker links en water rechts maar ik sla hem mooi op de green en maak par. Dat is weer 1 punt terug verdiend.
Hole 7 weer volgens handicap
Hole 8 doet de wind veel meer als ik dacht en komt rechts net voorbij de green. Ik moet chippen over een flinke bult maar niet te ver anders rolt hij te hard naar beneden. De bal komt precies daar waar ik mik .. net onder het hoogtepunt van de bult ..... alleen de bal rolt niet naar boven maar blijft plof liggen. 2e chip komt ben ik te voorzichtig dus valt net over de bult neer maar rolt dus gelijk naar links omdat het geen snelheid heeft. 2 put double bogey ...... grrrrrrr. Hole 9 maak ik weer par.

Totaal 17 punten. Ik vul ALTIJD gelijk een Q op de kaart in dus hij is ingevoerd. DagScore 35.1

Handicap gaat naar 31.2 .... de volgende 3 scores die weg vallen tellen allemaal mee voor mijn handicap. 31,7 / 31,4 en 31,7 ......
De hoogste score die niet meetelt is 32,4 dus moet goede scores maken om niet te veel te stijgen.
Morgen 9 holes op de grote baan met iemand.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
3 maanden 9 uren geleden #13 door GarField000
Nou die donderdag zou het stortregenen dus niet mee gedaan.
Dus gisteren heb ik 18 holes geboekt vanaf 17.00 uur dus nog prima te doen.

Ik vind van Geel toch wel lang dus weer eens van blauw. Dat voelt beter omdat ik hier ook par kan maken en bij Geel niet (in ieder geval niet op de par4 en 5).
Grootste doel was eigenlijk geen strepen ......

Ik begon op hole 1 met een mooie drive door het midden. Nog 135 naar midden green. Hybride gaat de laatst tijd niet zo goed dus ijzer 6 sla ik tegenwoordig ook die afstand.
Hoppa midden green. lange put gaat erg goed en komt 30cm van de hole. Tap in par !!!. Goed begin.
Hole 2 ook weer mooi door het midden. Nog 80m midden green dus met de AW ... bal komt iets te ver links maar valt net over de bunker ..... ernaar toe lopend denk ik dat hij net iets links op of naast de green ligt ........ maar ...... niks. Geen bal. Niet te vinden. foetsie ..... geen water .. ja achter de green maar dan moet hij nog wel een flinke afstand maken ... het was 125m naar het water .. maar goed kan niks vinden. Helemaal terug is ook zo iets dus dan zal hij toch maar in het water liggen en drop ik daar. Chip terug .... double.
Hole 3 bogey.
Hole 4 par 3 ... komt te ver en rolt hard door en dus waarschijnlijk plons. Inderdaad. Maar maak nog double dus geen streep.
Hole 5 drive ik dwars door het midden precies daar waar ik mik ..... hij stuitert en rolt naar links en komt precies in de fairway bunker die midden van de fairway ligt (er zijn 4 bunkers die van rechts dichtbij naar links verder weg gaan maar dus dwars over de fairway). Uit de bunker raak ik de lip en ligt 20 meter voorbij. Nou ja ik ben eruit dat is al wat. Approach is weer te ver naar links en ...... plons. Ik maak een triple bogey maar si2 dus krijg nog 1 punt.
Hole 6 is een par 5. Ogen van Maxima (2 bunkers). Van geel haal ik die niet ... van Blauw komen ze in het spel. Maar ik raak de bal goed en ze komen voorbij de bunkers ... Daar aangekomen ....... geen bal ... er ligt wel water achter dus met een kick naar rechts moet hij daar wel ingekomen zijn. Ik drop een bal en sla een ijzer 7 verder ...... mooi geraakt komt verder als verwacht maar geen gevaar. Nog 85 mtr maar wel over bunkers. Met de AW naar de green. Raak hem mooi en komt mooi op de green. 2 put. Mooie bogey met een waterbal. Netjes Marc.
Hole 7 is niet heel spannend. Mooie drive die net rechts van de green komt en dus geen rol krijgt. 2e slag heb ik hybride nodig ...... die ik dus niet goed raak. Nog 50 meter naar de green over, maar over een bunker. Met de SW sla ik onder de bal door en hij gaat mooi hoog alleen maar 10 mtr ofzo. 2e gaat het wel goed en maak een double.
Hole 8 ... mijn grrr hole. Van blauw is de driver te ver dus pak me houten 3. Nou dat had ik beter ook niet kunnen doen want die komt dus ook te ver. Maar de bal is droog ligt alleen in gemaaid riet vlabij het water. Ik denk verstandig te zijn en met een 8 de bal gewoon vooruit slaan .... maar omdat de bal zo hoog ligt raak ik hem amper en ligt hij 2 mtr verder. maar wel op een mooie plek dus kan gewoon verder. Bal vliegt te ver rechts en ligt naast de green. Met 4 op de green en 2put. Weer een double. maar krijg wel 2 slagen mee hier dus 2 punten.
Hole 9 is een korte par3 maar helaas maak ik toch een bogey.
Daarna door naar de 2e 9.
Hole 10 gaat de driver echt lekker ... hij rolt ver door zelf tot bijna in het water. 197m volgens arccos. chip naar de green raak ik niet goed en bal komt niet echt hoog. Wel over het water maar rolt lang door. Gelukkig blijft hij in het gras bovenop een heuveltje liggen. Bogey.
Hole 11 begint de echte ellende. 1e bal draait naar rechts en zou zomaar in het water kunnen liggen. Sla een prov. bal. Die komt mooi midden fairway. Bal niet gevonden dus met de 2e bal verder. ijzer 6 richting green moet hij dan wel oprollen. Bal weer te ver naar links .... ik zie rode paaltjes al is het een droge sloot. Maar geen bal gevonden. Nergens te vinden.
Helaas pindakaas .... een streep. Grrrrr.

Aankomend bij Hole 14 wat weer een par5 is sla ik de driver. Precies daar waar ik mik en midden fairway. Echter daar aangekomen ...... geen bal. Nergens. Foetsie. Geen idee. Er ligt water rechts maar hij ging midden fairway. Nou ja ik drop er dan wel 1. Die raak ik verkeerd en gaat nog 30m verder. Van daar moet ik het water over en met de i7 richting green .. en de bal gaat naar links, maar er is voldoende ruimte daar .... maar weer ..... geen bal. Foetsie. Niet te vinden. Er staan bosjes verderop naast de green. Op mijn horloge kijkende was ik nog maar 90m voorbij mijn slag ..... maar met de ijzer 7 zou ik 125 m slaan dus ergens verkeerd gekeken/berekend ... nou ja. Dat wordt dus je 2e streep.

Nou zal ik afsluiten met hole 18. Lange par5. bij de afslag moet je kiezen of je links of rechts van het water wilt spelen (er loopt een sloot in het verlengde van de fairway.
Aangezien de driver goed gaat kies ik voor links zodat ik daarna niet het water meer over moet. Kies je rechts moet je dus met je 2e slag over het water.
Bal gaat super. Komt daar waar ik mik. 2e slag met houten 5 ... blijft laag maar rolt lekker door. 3e slag nog 109mtr dus met ijzer 9 naar de green. Wel over bunker ..... de bal komt weer te ver links en valt in de greenside bunker links. Echt een mooie bal uit de bunker en ligt 1mtr van de pin. De put gaat helemaal perfect en eindig dus met een PAR.

All in all best tevreden. Meer tijd in de puts steken ipv kijken lopen en slaan. Lijntje leggen op de 2mtr en kortere en trust the line als je zeker weet dat het goed ligt.
Zeer tevreden over de afslagen ....

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
3 maanden 6 dagen geleden - 3 maanden 6 dagen geleden #14 door GarField000
Maandag op de par3 avond had ik 18 punten. Toch was de dagscore maar 33.4 dus handicap blijft op 31,3
De keer ervoor had ik 19 punten en was de dagscore 31,7 .... flink verschil. Maar goed.

Hopelijk is het donderdag droog, dan is het midsummernight en 18 holes wedstrijd op de normale baan.
Hopelijk wordt het gezellig .....

Groetjes Marc

Laatst bewerkt 3 maanden 6 dagen geleden door GarField000.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
3 maanden 1 week geleden #15 door GarField000
Ik ben gewoon aan het golfen hoor :).
Maar ik type niet elke keer weer hiet een blog vol.
Het gaat zo zo ... dit jaar sla ik een keer over met lessen en ga eerst maar eens verder met de oefeningen die ik nu nog heb.
Het is verder prima als ik rond die hcp 30 blijf hangen (31.3 op het moment), maar het gaat soms goed, en de andere keer doe ik hetzelfde (denk ik) en vliegen de ballen overal en nergens heen. Driver gaat redelijk stabiel ..... misschien niet zo ver (in de winter 165, nu weer rond de 185), maar ze liggen 75% op de fairway en dat is al een gewonnen punt.
Alleen de ijzers gaan soms super en soms wat minder. Op het moment is het vooral het korte spel wat me in de steek laat. 18 holes par3 baan en dan 3 of 4 holes met een 3 put. Dat mag echt niet. Chips die over de green vallen, bunkers waar ik niet uit kom. Dus meer oefenen op het korte spel dit jaar.
Ik speel dus wat vaker op de par3 baan want grote baan is best druk .. vooral op de donderdag omdat de herenavond er is. Misschien moet ik toch daar maar aan mee gaan doen en de gezelligheid een beetje minder verwachten.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
4 maanden 2 weken geleden #16 door GarField000
Gisteravond was de eerste par3 avond.
Op zich ging het niet slecht, maar putten was wel drama. paar parren en een birdy.
37 punten .... 3e plek. eerste 2 hadden 1 punt meer. Dag resultaat 31.7 .... hcp blijft 31.0
Als ik kijk naar wat nu meetelt voor mijn handicap is het 7 x 31.4 tm 31.7 met 1 uitschieter van 26.6
Volgende 2 scores vallen weg (31.5 en 31.6).

Donderdag herenavond maar heb besloten hier niet aan mee te doen. Iedere keer als ik meedoe is het niet gezellig.
Ik speel voor de gezelligheid, niet om iets te winnen. Dus dan ga ik wel met anderen spelen voor de leuk of alleen en dan oefenen.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
6 maanden 4 dagen geleden #17 door GarField000
Vandaag met F 18 holes op Vianen gelopen. Ik had als doel om eens GEEN streepjes te maken.
Als me dat lukt heb ik een goede dag, al zijn het allemaal 1 punt holes. Maar geen strepen.

1e hole netjes volgens handicap.
2e schiet de bal naar links zo de plomp in. dus met 3 van de tee. Toen ik de bal uit het water haalde dacht ik .. sjips ik had ook hier gewoon kunnen droppen. Uiteindelijk een 7 en nog 1 punt.
Dan gaat het goed tot hole 6 met 2,3 en 2 punten.
Hole 6 sla ik iets te ver links in de rough. Maar daarna sla ik de bal erg mooi richting de green. Nog 100 mtr tot de green (over water). Het is een par 5. Dus ik dacht .. woep met 2 op de green GIR. Helaas. De bal raak ik verkeerd en komt in het water. Maar haal toch nog een 8 en dus 1 punt.
Hole 7 is weer goed (bogey). Hole 8 is mijn nemesis. Drive gaat fantastisch, precies waar je hem hebben wilt al is het wat kort (de driver komt na de zomer maar 165mtr ongeveer).
Dan de 2e bal top ik en ..... plons. Maar ook hier 'red' ik het streepje en pak ik nog een punt.
Hole 9 is een korte par 3 en bal vliegt fantastisch en komt 30cm van de vlag. Die mag ik natuurlijk niet missen en inderdaad. Birdy en 4 punten. 1e 9 ... 19 punten.
Hole 10 gaat helemaal mis en wordt een streep met een 8. En dan gaan hole 11,12 en 13 weer goed. Hole 14 is weer een par 5. Drive ging nog erg goed maar daarna .......
Houten 5 slag ik de bal bijna vast in de grond. Slag 3 sjank ik en komt over het slootje rechts. Slag 4 gaat goed dacht ik maar komt in de bunker. Heel zwaar vochting zand. Nog 100 mtr dus dacht met de 9 kom ik er wel uit. Helaas tegen de lip, omhoog en plop nog dieper in het zand. Dan maar met de S. Nu is hij eruit maar moet ik alsnog 90 mtr. De afstand was goed, maar weer eens te ver naar links. chip en 2 put. Streep.
Hole 15 is een lange par3 van 175 mtr. Afslag raak ik de driver laag en de bal vlieg laag met een bocht naar rechts. Hij komt precies in de bunker. Afstand was nog wel prima.
Hier maak ik een mooie bogey en ben ik blij mee.
Hole 16 weer een bogey, hole 17 kort par 4. 2e slag goede afstand maar weer links. En dan een 3 put :( ... 1 punt.
En dan hole 18 ..... par5. Afslag vlieg mooi, stuiterd op het gras .... en rolt naar recht het water in :(. Drop 2, slag 3 met houten 5 gaat super. Gaat zelfs 155 mtr en ik lig 50 mtr van de green. Slag 4 gaat weer eens te ver naar links ........ Slag 5 de chip raak ik weer niet helemaal goed en hij rolt net de green af. Kom bij de green ...... net over de rand .... geen bal. Nergens. Niet .... is wel een aardig stijl stukje maar zover rolt hij toch niet dat hij over het pad en in het water komt ??? .. zoek zoek geen bal. Dus water. drop 6. chip 7 duf ik en ben er klaar mee en heb de bal opgepakt. Totaal 34 STB punten. Zo jammer van de strepen weer. 1 punt kan ik nog wel goed maken met een bogey, maar 2 wordt al lastiger.
Maar goed. Heb weer hele mooie ballen gespeeld. Ik begrijp alleen niet waarom ze soms zo slecht gaan. Straks weer gaan lessen als het wat langer licht is.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
6 maanden 1 week geleden #18 door GarField000
Vandaag met 7 andere GolfChatters gespeeld op grevelingenhout.
Vind het een leuke baan. Paar x moest je goed over het water heen.
Baan is wel een stuk langer dan de kroonprins. Kreeg 35 slagen mee.
Ik kan me niet alles meer herinneren .... Ik heb hele mooie slagen gemaakt, mooie holes gespeeld.
5 bogey's en 1 birdy ... weeeeeeeeeee. Zo vaak maak ik geen Birdy op een par4.

De driver ging niet verkeerd. Niet heel ver maar vaak mooi vooruit. Niet allemaal natuurlijk.
Houtjes gingen ook goed. Vooral bij het afslaan op de lange par3 holes.
De afstanden waren best prima, ook met de ijzers .....
Helaas wel een paar holes echt verprutst ... paar x in het water.
Maar ben best heel tevreden met hoe het ging. Ging niet heel erg verkeerd.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing, Boesjev

Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #19 door Lydia
Beantwoord door Lydia in topic GarField's Blog

Vandaag weer in de baan geoefend. Man man wat ben ik slecht.

Ik merk wel dat ik steeds krampachtiger sla en dat komt niet ten goede van de slag.

Volgens mij moet je op een gewoon rondje oefenen geen noteringen van slagen doen, dan maak je het voor jezelf een stuk ontspannender.
Geef jezelf de gelegenheid om echt te oefenen en probeer wat zaken tijdens een oefenrondje, als het niet druk is kan je dan van op één plek meerdere ballen slaan met een andere club.
Zo leer je bij... en kan je ontspannen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, Cesare

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #20 door GarField000
Vandaag weer in de baan geoefend. Man man wat ben ik slecht. 6/7 FIR ok. waarvan 1 ongeveer zo hoog en ver ging als een lob wedge maar goed.
3 bogey's en een par .... dat is op zich goed (ik krijg 2 slagen per hole mee muv 1 hole). Maar de andere holes ... man o man wat beroerd.
90 mtr naar midden green. Het is koud, weinig rol, dus de ijzer 9. 1 in het water, 2e over de green, 3e slice naar rechts net over het water).
Par 5 .. drive ging ok .. maar tegen de wind in. dus niet zo ver. 2e bal denk ik met hybride over de bunkers (ik lag wat rechts). toperdetop.
daarna maar met houten 5. Die ging beter. 135 mtr voorkant green over. 150 midden green. Maar .. als ik in 1 x ga is het wel over water.
Ik pak weer mijn houten 5 .... en hoppa fantastische bal .... meter of 5/6 van de pin. Maar verpruts ik het weer met een 3put.

Maar goed. Paar mooie hole en ballen gespeeld. Maar die hele slechte moeten er gewoon uit. Ik merk wel dat ik steeds krampachtiger sla en dat komt niet ten goede van de slag.
Laatste 2 hole gewoon rustig slaan, clubje meer pakken .. ze komen minder ver maar ze gaan dan wel beter.

Gewicht verplaatsen en van binnen naar buiten slaan ..... het lukt me niet om op 2 dingen tegelijk te letten.
18 maart met jullie op pad ..... ik hoop dat het dan wel iets beter gaat als dit, want dit is om te huilen.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven