- Ontvangen bedankjes 798
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Vandaag ging ik naar de DR om te oefenen. Beetje de les een beetje in de praktijk brengen ......
De ijzers gingen erg goed. Heerlijk. IJzer 5 ging wat minder, maar dat is bekend.
Driver ging een stuk minder ..... echt geen idee wat ik fout doe .. dus die maar weer in de tas en met de ijzers verder.
Het is maandag dus normaal onze par3 avond. Komt 1 van de heren naar me toe ..... Marc .... jij en ik .... par3, 18 holes matchplay !!!!!
Winnaar betaald het rondje achteraf.
Tuurlijk ..... hij wil geen gimme's want dan kan hij de kaart nog invullen achteraf.
Ik begon heel erg goed. Afslag gaat fantastisch en de bal komt 30 cm vd vlag. Birdy 1up.
Om er geen heel lang verhaal van te maken. Ik heb verder allemaal parren en bogey's. We gaan erg gelijk op.
Bij hole 17 vergeet ik de winst te pakken en maak ik een 3 put bogey, en hij een par. Terug naar 1 up.
Hole 18 ...... ik sjank hem zo het water in. Bal 2 ligt 3 mtr te kort voor de green. Hij ligt in de bunker. Ok, met een up en down nog een 5 maak ik nog een kleine kans. Ik sjank de chip ... ja echt waar, ik sjank een chip. slag 5 naar de green en de put gaat er net naast. Dus een dikke vette 7 !!!!!
Hij maakt een bogey en we staan A/S...
Ik ben erg blij hoe het gegaan is. Ik had 10 x GIR. 3 x 1 put, 2x 3 put en de rest 2. Dat kan beter maar het is niet slecht. Alleen jammer van de laatste hole ... ik heb het rondje maar betaald omdat hij 2 x een birdy had en ik maar 1.
hcp 30,8
Dat is inderdaad nog steeds het geval. Doel van de najaarscompetitie is vooral gezelligheid en bekend raken met wedstrijd spelen. En hierbij mag iedereen meedoen. Bij de voorjaarscompetitie is een grens aan maximale hcp gesteld door de NGF. Najaarscompetitie is volgens mij ook mix in tegenstelling tot de voorjaarscompetitie.De ngf april/mei competitie is matchplay zonder hcp verrekening. Je speelt dan in de ochtend met je maatje greensome of foursome en in de middag singles.
De herfstcomp is (iig toen ik m speelde) Stableford met een team van 4 spelers. 3 beste scores telde voor het teamresultaat.