GarField's Blog

Lees meer
6 dagen 5 uren geleden #21 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic GarField's Blog
Ik speel ook zonder handschoen. Maar gebruik wat dikkere Winn grips. Erg fijne grips die wel wat sneller slijten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 dagen 8 uren geleden #22 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic GarField's Blog
Knijpen is niet de oorzaak.  Dat is het gevolg van een slechte grip.
dit is wat je pro bij je moet checken en jou moet helpen aan te leren. Dat gaat veel verder dan enkel de opmerking dat je niet moet knijpen.
spiertraining in de onderarmen gaat je helpen omdat er enkel pezen en botten in de vingers zitten
De vorm  hoe de hand om de club vouwt heeft grote invloed op de swing. Denk aan swingbaan, release impact.
goede grip vergt veel training en goed equipment.  

goede oefening is een club zonder grip oppakken en daarmee swings maken.
ander goede oefening is een krant tot een prop verkreukelen met enkel 1 hand,
met een liniaal kun je goed je grip oefenen.

ik speel nu 25 jaar zonder handschoen. Alleen als het extreem warm is of nat - gebruik ik een handschoen.
wel altijd magnesium/kalk bij de hand.

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
6 dagen 8 uren geleden #23 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Ik knijp natuurlijk in de club. Het gekke is bij tafeltennis heb je een batje vast en sla je er ook hard mee maar daar kan ik hem wel ontspannen en dat ding is nog nooit door de lucht gevlogen ..... De nieuwe rubber grips van de nieuwe clubs voelen erg lekker aan.
Ik had ook een nieuwe handschoen maar die is nu al kapot bij de palm (wel snel voor een handschoen van 28 euro) ... dus ik knijp nog veel te veel.
Ik wilde het eens proberen zonder handschoen, maar alleen met de nieuwe clubs. Die hebben mooie rubber grips. Die ouderen zijn al zo glad .....
De reden dat ik het nog niet geprobeerd heb ..... ik zie bijna niemand zonder handschoen ... waarom zou ik dan eigenwijs zijn? :D.

I do not know. Maar ga het maandag proberen.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Ijzers: Wilson D9 / i5,i6,i7,i8,i9,P,G,S

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
6 dagen 9 uren geleden - 6 dagen 9 uren geleden #24 door Pol
Beantwoord door Pol in topic GarField's Blog

GarField000 post=297861 schreef : Wel goedkoop ..... maar of ik er vrolijk van wordt :)
De extra grip vind ik op zich wel fijn .....

Met een goede grip heb je die extra grip niet nodig.
Sterker nog, ik denk dat die extra grip een fabeltje is.
Kijk naar bvb tennis - daar draagt men ook al lang geen handschoentjes meer.
Of naar een sport waar grip alles is: sportklimmen. Handschoentjes zijn daar funest, want ze zorgen voor een extra laag tussen vingers en object die kan gaan bewegen - minder grip dus. Het zit allemaal tussen de oren.

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
Laatst bewerkt 6 dagen 9 uren geleden door Pol.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
6 dagen 11 uren geleden #25 door GarField000
Donderdag middag heb ik een golfdate op de par3 .......
3 mei begint de par3 mixavond ..... en de matchplay begin 1e week van mei ....
Season is starting .... nice.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 week 10 uren geleden #26 door GarField000
Het is donderdag dus weer gespeeld.
DR, Putting Green, Chipping Green ... allemaal vol met een jeugd event.
Er waren buiten nog een paar DR matten vrij dus even een paar ballen in geslagen.
Beetje wisselvallig ......

Ik had vandaag op de 120 mtr par 3 nu 2 x dat de bal met slag 1 op de green lag. 1e vooraan, 2e achteraan ..... helaas grote green en had 3 puts nodig.
Totaal 5 parren .... Helaas ook 2 plonsballen. Gelukkig op dezelfde hole :D ... afslag ging plons in het water .... slag 3 was te kort. Slag 4 chip raakt ik verkeerd en vloog de green over het water in ..... ok streep. Paar hele mooie ballen op de geen, of net ervoor ... Precies 36 STB punten. 2e keer dit jaar dat ik de 36 punten haal.

Ik begin een beetje de clubs te vinden die ik 'moet' slaan ....
i8 bij 100-109 meter holes, i7 op de 120 mtr hole, en de i5 op de 145 mtr hole. En dan 90/95 mtr de i9, en zo naar beneden tot 60/70 mtr met de SW.
Dat zal; allemaal wel verder gaan straks denk ik ... of niet maakt ook niet uit. Afstand vind ik wat minder van belang ... kep liever dat ik ze wat vaker goed raak :D
De 60 graden lobwedge probeer ik een beetje te vermijden. Past niet in de serie, heeft een kleiner club blad ..... pak ik alleen als ik net naast de green lig en er een bunker tussen ligt en de pin precies erachter en weinig green. Dan probeer ik een iets van flop shot ...... iets meer de club laten vallen vanuit de polsen slaan. Weet niet of dat een goede slag is maar hij werkt bij mij.

Als ik op de grote baan ga spelen moet ik eigenlijk wel met een Driver of wood kunnen slaan he ..... zal volgende week eens kijken. Driver denk ik niet. Die sloeg ik destijds met een mega slice naar rechts de DR af ...... en dan stond ik helemaal links :D .... Dus ik ga de houten3 wel proberen.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Frank@Andalus

Lees meer
1 week 2 dagen geleden #27 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic GarField's Blog
Koop een  net van dun materiaal. Gaat langer mee dan een zwaar net van dik materiaal. Hang slechts de bovenkant in haken. en bevestig de zijkant met iets als elastiek
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Pol, 84425

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 week 2 dagen geleden - 1 week 2 dagen geleden #28 door GarField000
Vanmorgen eerst de tuin aan kant gemaakt om een soort van oefen afslagplaats te maken.
Eigenlijk nog een net hebben ... maar voor nu met de zachte ballen kan het prima.

Vandaag het rondje gelopen wat ik gisteren niet gedaan heb.
Eerst wat ballen in slaan ..... mwah ... blijft lastig ...... maar ik zou een rondje lopen dus we gaan.

Eerste ronde was drama ......
Hole 1 ging nog met een 4, maar de ellende bij hole 2 was er weer. Ik snap nog steeds niet dat dit de hoogste index heeft hahaha.
Maar goed .. raakte de bal niet goed dus hij ging te hard .... stuiter voor de green maar ging te hard dus hop de green en de heuvel achter de green over.
Daar aan gekomen ... ok waar is mijn bal ..... bal .... waar ...... tuurlijk ... doorgerold het water in ... Drop. Slag 3 naar de green is een lastige want moet de heuvel over en dan zit vlak erachter de green. Slag van meter of 40 gok ik. Te kort, dus voor de heuvel. Slag 4 de green op. 2 putt ...Hole 3 is de lange 150 mtr. 5 slagen. Hole 4 is een leuke en hier krijg ik het voor elkaar om de bal ONDER de brug door op de kade aan de overkant te krijgen :D hahaha.

Ook dit wordt een teleurstellende 5.
Hole 5 maak ik een mooie par. Raakte de bal lakker en op de green.
Hole 6 120 mtr een 4,
Hole 7 in de bunker ... ik sloeg te voorzichtig dus net over het randje. Uiteindelijk een 5..
Hole 8 de vissen voeren. wordt een 6.
hole 9 een nette par. Afslag te kort en rechts ... chip ging te hard .. kreeg de bal wel waar ik dacht maar rolde te ver .... Maar een hele lange put in de hole.

Daarna ging het een heel stuk beter.
5 x een par ... echt lekker. Zelfs op hole 2/11 een gewone 4 (al is dat maar 1 punt)
Lange hole 3 was net te kort maar gewoon een 4.
Op hole 7/16 had ik echt een lekker bal .. kwam nog geen meter van de hole. Ik had hem al bijna genoteerd maar was te nonchelant yes die heb ik .... NOT. Iets te zacht en draaide weg van de hole. Toch een par. Bijna mijn eerste birdy. Alleen op de laatste een bogey. Afslag kwam te ver recht. Moest chippen over de bunker. Ging op zich goed maar rolde te ver weg. En toen een 3put :( ....

Maar alles bij elkaar 3,4,4,4,3,3,3,3,5 ......

Als de slag lekker gaat moet ik echt makkelijk mijn handicap kunnen verbeteren. Hopelijk is die snel wat stabieler.

Groetjes Marc

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 1 week 2 dagen geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, 84425, Frank@Andalus, SevenUp75, Tijn

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 week 3 dagen geleden #29 door GarField000
Het weekend even geprobeerd zonder bal ..... beetje gevoel met de slag krijgen.
Net even naar de Driving Range geweest ...... nou met bal is toch heel wat anders hahaha.
Maar .... het ging best goed. Raakte veel ballen best goed. Ik heb een paar slagen opgenomen met de telefoon maar ziet er nog steeds niet uit ondanks dat ze goed gingen ......
Zit nog steeds een soort van sway in hahaha. Maar doordat ik niet mijn gewicht helemaal naar rechts gooi raak ik de ballen lager en gaan ze dus een stuk beter.
Moet zeker nog meer oefenen ..... Maar fijn dat de goede ballen over de 100 meter gaan op de DR. 2 ballen op de tee gezet en geprobeerd wat harder te swingen ..... en ze gingen mega ver ... Tot het volgende bordje door de lucht .... ik wil zeggen 150 maar dat lijkt me erg overdreven, dus denk de 125 mtr.

Nu proberen de slag wat stabieler te krijgen .. en ook nog meer de armen achter de heupen aan .....
Maar gaat al beter.

Geen rondje gelopen want om 18.00 gaat het hier regenen ....... al zie ik nog niks.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Frank@Andalus, SevenUp75

Lees meer
1 week 6 dagen geleden #30 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic GarField's Blog

GarField000 post=297967 schreef : Ik heb les van mijn Pro. Deze heeft hier voor geleerd.
Als cf73 het idee heeft dat ik beter bij hem les kan nemen stuurt hij me maar een pm dan kunnen we het erover hebben :) .....

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

de reiskosten zijn ietsepietsje hoger en ben geen golfleraar maar fitter. Zoals [X-elf] meld heb jij nog geen referentiekader om jouw pro te beoordelen sterker nog ik denk dat je zelfs niet weet hoe ze "opgeleid" worden

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Geef geen advies  maar probeer kennis over te dragen. Die kennis helpt mogelijk om sneller in te zien wat en waarom er iets gebeurt. De swing moet je nog steeds zelf doen.

Je bent gewoon goed bezig en ophouden te denken dat je slecht bent.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, Jimi Thing

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden

logogolfchat

Ga naar boven