GarField's Blog

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
7 maanden 1 week geleden #21 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Vandaag was ik dus vanmiddag vrij. Maar zag er gisteren erg 'nat' uit dus geen tijd geboekt.
Overdekt op de DR dan maar ...... Echter het bleek gewoon droog te zijn dus is er nog een tijd? Ja hoor.
Dus 9 holes gelopen.

Rare ronde. Ik heb alleen de eerste hole volgens handicap gespeeld, de rest was 4 x 1 punt en 4 x 3 punten.
FIR. 6/7 op de fairway. Niet allemaal even ver. De verste was op de par 5 met wind in de rug. 189 mtr. 1 links gemist ... net het water in. 1 lag rechts nog net op de FW maar 20cm verder was rough geweest.
GIR 0/9 :D. Zelfs niet op de par3.
1 par en 3 bogey.
Het putten ging weer niet goed. Zelfs een 4 put. 20 puts nodig gehad. Totaal 52 slagen,+17 (precies volgens handicap).
Ik ben blij dat de driver redelijk recht gaat. Niet altijd even ver maar wel redelijk recht. En dat ik geen streepje heb gemaakt. Als ik die eruit kan houden dan gaat het steeds beter.
Mooie ballen naar de green geslagen, maar ook paar slagen verpruts.
De voor mij moeilijke hole 8 par4 met 2 fairways ging begin erg goed. Afslag mooi 165mtr op de FW. 2e slag over het water naar de andere fw. 40mtr chip naar de green topte ik en kwam erachter uit en dan maak ik een 4 put :(. (rare green met een dal die veel lager ligt als de andervoor en achterkant).

Op de DR lukt het nog wel met het gewicht ... in de baan is het om de een of andere reden niet te doen :D. Of ik vergeet het, of ik denk aan andere dingen. Maar goed.
Hopelijk zit er vooruitgang in.
Het kan zijn dat dit het gewoon is, maar ik moet toch wel onder de 30 kunnen komen en blijven.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
7 maanden 2 weken geleden #22 door GarField000
Ik kreeg de tip voor een Pro op GC de Haar. Gesprek met hem gehad en vanmorgen langs geweest.
Hij kijkt er heel anders naar als mijn 2022 pro. Vooral kijken naar contact die beter moet (smashfactor).
Tijdens de swing blijft mijn gewicht te lang op rechts. Met een soort van wip wap heeft hij met laten voelen hoe het zou moeten.
Tevens gelijk het uit/in probleem gezien en tijdens alle oefeningen/swings hield hij een schuimrubber staaf dusdanig achter mij dat ik die niet mocht raken en hierdoor bijna niet van buiten naar binnen kon swingen. Smash Factor ging van 1.10 / 1.12 naar 1.35 waardoor de balsnelheid vanzelf groter is.

Ik ga er nog even goed over nadenken of ik hier les ga nemen. Principe beviel me wel.

Vanmiddag dan maar voor het eerst dit jaar de grote baan in. 9 holes.
Grappig dat alle drives op de fairway kwamen. Niet ver (alles lijkt een stuk minder ver te gaan als in de zomer, misschien door de rol en/of kou).
De ijzers deed ik dus wat ik in de ochtend geleerd had. Bijna geen enkele ijzer/hybride kwam omhoog, de bal dan :D. Alleen bij de 2 x par3 dat ik hem op een tee sloeg gingen ze fantastisch. Hole 4 was ik net te kort en lag hij op de fringe met de pin voorop. 2 put par. Hole 9 lag ik op de green maar had ik een 3 put (greens kon ik slecht inschatten vandaag, veel ging er veel te ver).
Totaal 20 puts. Beetje veel. 4 x een 3 put. Maar goed. Ik ben weer lekker buiten geweest.
Ik had een nieuwe winterbroek gekocht en die werkt erg goed. Met 2 graden had ik het warm genoeg. Trui werkt goed alleen is niet winddicht (maar vandaag geen last van gehad).

Ik heb voor de rest van het voorjaar (tot zomertijd) elke donderdag middag vrij genomen (oude lullen dagen). Dus minimaal eens per week even ballen. En de een andere dag in de week even op de DR om te oefenen.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, swinging daddy

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
7 maanden 3 weken geleden #23 door GarField000
Ik krijg weer de golf kriebels nadat ik een tijd niet gespeeld heb.
Deze week 2 x naar de DrivingRange geweest om te oefenen.
Maandag en vandaag. Maandag ging niet zo, vandaag een stuk beter.
Ik probeer vooral goed te draaien (naar rechts) want dat is het laatste waar ik aan werkte.
Maandag weer en dan eens 9 holes lopen als het niet regent.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
9 maanden 2 weken geleden #24 door GarField000
Het is hier stil in mijn blog. 1. omdat ik veel minder golf. Ik heb nog een laatste les gehad maar ik ben klaar met deze Pro. Als je na 30 min koffie voor me gaat halen omdat je niet meer weet wat je met me aan moet zeg het dan gewoon.
Ten tweede omdat ik de laatste 1 1/2 week erg druk ben met het klussen in het huis van mijn vriendin. Die moest tijdelijk het huis uit voor een totale renovatie van haar huur huis.
2 maanden tijdelijk in een ingerichte woning gezeten. Haar hele huisinboedel is naar een containeropslag gegaan.
Nadat ze de sleutel heeft gekregen moest bijna alles in het huis gedaan worden en hier ben ik dus druk mee geweest omdat mijn vriendin niks fysiek kan doen door haar ME en schouderproblemen op het moment. Maar het is allemaal zo goed als Marc met 2 linker handen kon doen gelukt.

2 weken terug ben ik nog met iemand gaan lopen op de grote baan. Ik begon heel slecht maar eindigde de laatste 4 holes goed met bogey, double, bogey en par (3,2,3,3 punten).
Kwam er weer een beetje in. Volgende week wil ik weer gaan spelen als mijn lichaam hersteld is van het fysieke werken :D

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, 84425, Frank@Andalus

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
11 maanden 4 dagen geleden #25 door GarField000
Vandaag dus de masters op de par3.
18 holes. ik krijg 14 slagen mee.

1e 9 ging best goed. 14 slagen is dus 7 op 9 holes, dus 2 parren en de rest 4.
Veel puts vielen net niet. Ik had 3 x een 3 put. Zonde. 18 punten na 9.
2e 9 begon nog prima met 3 x een 4 maar daarna was het klaar. De volgende holes raakt ik eerst grond en dan de bal. Dus steeds te kort en te kort.
Ik eindigde nog met een par. Maar Totaal maar 30 punten. 3e plak had er 33. Winnaar 39.

Was heel gezellig. Volgend jaar wat meer met de herenavond meedoen zodat ik misschien de masters op de grote baan haal.

Groetjes Marc

Lees meer
11 maanden 1 week geleden #26 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic GarField's Blog
Succes!

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
11 maanden 1 week geleden #27 door GarField000
Ik mag mee doen aan de par3 "masters" aankomend weekend.
Dus vandaag nog maar even oefenen op de DR en de par3 baa.
Op 2 holes na ging het best prima. Redelijk wat parren. Mooie ballen op de green geslagen. Up en down vanuit een bunker. chips naar de green waren mwah .... wel op de green maar had dichterbij gemogen. Maar ze rollen wat minder dus daar moet ik dan zondag rekening mee houden.

Morgen les (moest er nog 1 inhalen ivm drukte), en dan zondag de masters ....... Kep er zin in.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, nieuwlander, Jimi Thing

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
11 maanden 1 week geleden #28 door GarField000
Hahaha. Ik had ook niet door dat je van GolfChat was :).

Ben ik in ieder geval blij dat we niet in dezelfde flight zaten ... want het ging niet best bij mij ... thuisvoordeel had toch wel wat meer punten moeten opleveren dan 19 ......

Groetjes Marc

Lees meer
11 maanden 1 week geleden #29 door Boesjev
Beantwoord door Boesjev in topic GarField's Blog

Vandaag ging ik naar de DR om te oefenen. Beetje de les een beetje in de praktijk brengen ......
De ijzers gingen erg goed. Heerlijk. IJzer 5 ging wat minder, maar dat is bekend :).
Driver ging een stuk minder ..... echt geen idee wat ik fout doe .. dus die maar weer in de tas en met de ijzers verder.

Het is maandag dus normaal onze par3 avond. Komt 1 van de heren naar me toe ..... Marc .... jij en ik .... par3, 18 holes matchplay !!!!!
Winnaar betaald het rondje achteraf.
Tuurlijk ..... hij wil geen gimme's want dan kan hij de kaart nog invullen achteraf.

Ik begon heel erg goed. Afslag gaat fantastisch en de bal komt 30 cm vd vlag. Birdy 1up.
Om er geen heel lang verhaal van te maken. Ik heb verder allemaal parren en bogey's. We gaan erg gelijk op.
Bij hole 17 vergeet ik de winst te pakken en maak ik een 3 put bogey, en hij een par. Terug naar 1 up.
Hole 18 ...... ik sjank hem zo het water in. Bal 2 ligt 3 mtr te kort voor de green. Hij ligt in de bunker. Ok, met een up en down nog een 5 maak ik nog een kleine kans. Ik sjank de chip ... ja echt waar, ik sjank een chip. slag 5 naar de green en de put gaat er net naast. Dus een dikke vette 7 !!!!!
Hij maakt een bogey en we staan A/S :D ...

Ik ben erg blij hoe het gegaan is. Ik had 10 x GIR. 3 x 1 put, 2x 3 put en de rest 2. Dat kan beter maar het is niet slecht. Alleen jammer van de laatste hole ... ik heb het rondje maar betaald omdat hij 2 x een birdy had en ik maar 1 :).

hcp 30,8

Het was inderdaad een topdag en voor velen was de baan "uitdagend". De wind maakte het in het begin zeker niet makkelijk. Ondanks mijn 2 strepen en 5 1stb had ik 31 punten en was ik tevreden met mijn spel en overal 2de. En dat voor de 2x pas op die baan. Hij lag er mooi en goed bij en dan is spelen altijd wel fijn.

En de 19de hole was erg gezellig met je aan tafel tijdens het eten en de nazit. Hoorde later van Lotus dat jij Garfield was :)

Lees meer
11 maanden 1 week geleden #30 door Boesjev
Beantwoord door Boesjev in topic GarField's Blog

De ngf april/mei competitie is matchplay zonder hcp verrekening. Je speelt dan in de ochtend met je maatje greensome of foursome en in de middag singles.
De herfstcomp is (iig toen ik m speelde) Stableford met een team van 4 spelers. 3 beste scores telde voor het teamresultaat.
Dat is inderdaad nog steeds het geval. Doel van de najaarscompetitie is vooral  gezelligheid en bekend raken met wedstrijd spelen. En hierbij mag iedereen meedoen. Bij de voorjaarscompetitie is een grens aan maximale hcp gesteld door de NGF. Najaarscompetitie is volgens mij ook mix in tegenstelling tot de voorjaarscompetitie.

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven