GarField's Blog

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 week 6 dagen geleden #31 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Op het moment laat hij me dingen doen waarbij ik denk dat het helpt.
Dat ik het ook kan zien ... Als ik er geen goed gevoel bij heb ben ik ook niet zo gebonden aan 1 persoon.
Vorige keer had ik geen klik bij de pro van mijn toenmalige club en heb ik les gehad bij een andere club .....
Nu hebben we 4 pro's op de club waarvan 2 oude rotten die het al 20+ jaren doen. Ik heb bewust niet voor 1 van die 2 gekozen met het idee dat ze misschien in oude systemen zijn blijven hangen .... wat totaal onterecht kan zijn maar dat was mijn gedacht erachter om voor deze te kiezen. Ook omdat hij de enige was met technische hulpmiddelen zoals een trackman en nog iets. We gaan het zien.

Als cf73 het idee heeft dat ik beter bij hem les kan nemen stuurt hij me maar een pm dan kunnen we het erover hebben :) .....
Tot die tijd hou ik het bij mijn pro. Ook beschikbaar tussendoor bij vragen of wat dan ook.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Ijzers: Wilson D9 / i5,i6,i7,i8,i9,P,G,S
De volgende gebruiker (s) zei dank u: 84425

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 week 6 dagen geleden #32 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic GarField's Blog
Ook x-elf vindt dat je goed bezig bent Marc. Mooi om de gedrevenheid te zien en de wil om er iets van te maken. 

De aanname dat je pro er voor geleerd heeft en weet wat hij doet kan gevaarlijk zijn. Het nadeel van beginnend golfer zijn is dat je nog geen beeld hebtvan het golf wereldje. Je bent overgeleverd aan dat wat je aantreft op de club waar je speelt/oefent. Zoals met elk beroep, je hebt goeie en minder goeie. 
wat belangrijk is, is dat jij vertrouwen hebt in de aanpak van jouw pro. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Als je les hebt van een pro dan zou ik het ook houden bij de adviezen van die pro. De overige goed bedoelde adviezen naast je neer te leggen en je te houden aan de oefeningen van je pro. Mits er een plan achter zit, dat je pro een gedegen aanpak heeft die op jou toe gespitst is. 

Succes

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing, 84425, GarField000

Lees meer
1 week 6 dagen geleden - 1 week 6 dagen geleden #33 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic GarField's Blog
He Marc,

Ik vind dat je goed bezig bent. Belangrijkste is dat je er lol in hebt en dat je beweegt en dat doe je. Verder zijn de adviezen hier mi altijd goed bedoeld maar je hebt helemaal gelijk als je zegt dat Internet advies lang niet altijd help. Gewoon je gezonde verstand blijven gebruiken. 👍
Laatst bewerkt 1 week 6 dagen geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, 84425, GarField000

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 week 6 dagen geleden #34 door GarField000
Internet advies is lastig te geven omdat je de andere niet kan zien of precies weet wat er gebeurd.
Gedachten op papier/blog plaatsen zodat een ander precies weet wat ik bedoel is lastig ......

Ik swing niet langzamer dan normaal. Ik swing normaal. Maar dan is de swing 65mph. Dat is een langzame swingsnelheid.
Deze zou hij graag wat sneller zien. Ik heb geprobeerd er wat meer kracht achter te zetten maar dat ging niet goed. Ik sloeg zelfs over de bal heen.
Dat heeft dus geen zin ..... Als ik 'normaal' swing gaat het wel goed al voelt het heel vreemd. Maar dat is dus oefenen.

On that note ... Ik heb les van mijn Pro. Deze heeft hier voor geleerd. Ik neem aan dat hij weet wat hij doet.
Opmerkingen van andere pro's die zeggen dit gaat niet werken kan ik niks mee. Wat moet ik hiermee? Stoppen? Andere Pro nemen?
Dit gaat niet werken en dan ... hoe nu verder? Of wil jij me eens per 3 weken les geven? Dan kun je me zien en dan kun je aangeven wat ik dan wel moet doen en hoe.
Ik neem eens per 3 weken les omdat ik in de tussentijd dan kan oefenen en omdat ik geen 60 euro in de week kan missen. Ik heb oefening nodig. Mijn allereerste pro heb ik na 1 les laten vallen omdat hij na elke slag een andere tip gaf waarbij ik na de les geen idee meer had wat ik moest doen of waar ik het fout deed.

Ik wil graag een rondje ballen over de golfbaan. Of ik nou 110 mtr met mijn i7 sla of 160 maakt me niet uit ..... dan wordt mijn hcp max 30 ... ook goed.
Als ik maar weet wat mijn ballen met welke club gaan doen. Ik ben 52, zwaar overgewicht (BMI 36) en niet in de veronderstelling dat ik ooit de HCP20 ga halen.
Daarvoor ben ik denk ik te laat begonnen .. al weet je het nooit. Met 18 slagen mee op mijn eigen baan vanaf geel zou ik hcp 18 kunnen zijn.

Begrijp je een beetje wat ik bedoel cf73? Ik ben echt slecht (HCP 37 en er vallen straks 2 hele goede scores weg dus ik kan zomaar 40 zijn binnenkort) .... Ik kan het niet zelf dus ik heb les nodig en alleen met filmpje kom ik er niet.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, 84425

Lees meer
1 week 6 dagen geleden #35 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic GarField's Blog
ik had het hier toevallig gisteren ook over met een vriend tijdens 9 holes. Viel mij op dat afstanden over algemeen minder geworden waren en ook goede drives nog maar rond de 175 meter.
Mijn eerste gedachte was: ik zal toch nog niet aan senior-flex toezijn :)
Maar kennelijk heb ik in de loop van de afgelopen weken/misschien wel maanden de rust in de slag iets te ver terug-geschroefd met de gedachte om het slaan te verminderen en meer te swingen met als gevolg dat de swing-snelheid dus naar beneden is gegaan. 
Hole 3 liet ik dat even los met een verschrikkelijke slice tot gevolg. Hole 4 in opperste concentratie kwam beter uit de verf  en sloeg ik rond de 200 meter (wat voor mij prima is), ook de woods gingen daarna weer op de lengte waarvoor ze bedoelt waren.
Het zal weer een dunne lijn zijn om te optimaliseren

PS - ik heb trouwens niks tegen senior-flex. Al een keer een driver en een wood 5 gehad met op zich uitstekende resultaten, maar die clubs moet je dan zo rustig slaan, daar is mijn lijf  (en/of mind) nog niet aan toe.

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000

Lees meer
1 week 6 dagen geleden #36 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic GarField's Blog

Dus eerst de rustig het swing gevoel opbouwen en daarna werken aan snelheid.

'k weet dat internet advies niet word opgevolgd dus waarom dan toch de moeite nemen :) maar dit gaat niet werken. Door langzamer te gaan swingen verstop je het probleem en omdat de ballen minder ver gaan lijkt het probleem minder erg. Zodra je probeert om de normale (voor jouw) snelheid aan te gaan houden worden die problemen direct weer zichtbaar. En nu wordt het oplossen van die problemen onmogelijk omdat je nu tijdenlang die foutieve bewegingen uitgevoerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Jimi Thing, GarField000

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
2 weken 21 uren geleden #37 door GarField000
It happend again ....... sessie verlopen .. back ... alles leeg.

Maar goed ... vandaag les gehad. Ik noteer het hier zodat ik later nog terug kan lezen.

Ik sla niet vanuit de heupen. De heupen zijn niet leading, die komen er achteraan. Ook met de achterzwaai ..... niet eerst je heupen en dan komt de club erachteraan.
Met wat tips liet hij me voelen wat ik zou moeten voelen ... voelt raar maar de ballen gaan dan veeeeeel beter.
Mijn gewicht staat ook te veel rechts waardoor ik wat rechterop kom ..... en niet goed kan draaien.
Ik moest met rechtervoet wat naar binnen draaien, zodat er veel minder gewicht op stond en vandaar een draai met de heupen maken en dan de club erachteraan en NIET knijpen.
Ballen gingen een stuk beter .. voelt wel echt raar ..... maar de meeste gingen goed.
Met trackman rond de 65 (km of mph?) en als ik ze goed raak 110 mtr, en als ik ze wat minder raak 90/100 mtr.
Paar keer wat sneller proberen te swingen 70+ maar raak ik ze niet meer goed. Dus eerst de rustig het swing gevoel opbouwen en daarna werken aan snelheid.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
2 weken 1 dag geleden #38 door GarField000
Morgen les dus net toch maar even naar de DR om te oefenen.
Vorige week ging het niet helemaal goed ...

Ik heb een locker gehuurd zodat ik niet steeds de hele zooi mee moet slepen. Mijn cartbag en een standbag voor als ik alleen even naar de DR en oefengreens ga.

Eerst een paar ballen met de 7 slaan ..... soms goed, vaak minder goed.
Allerlei gedachten door mijn hoofd waar ik aan moet denken .... dit gaat niet werken.
Dan maar even de P ..... die ging vorige keer wel goed. Waarom? De club is nog korter ....
Die krengen gaan stijl de lucht in ook als ik ze niet goed raak .....
Ok .. weer terug naar de 7 .... bal iets meer naar voren ..... misschien moet ik iets zakken? Iets brede stand ..... flop ..... die was lekker.
Nog een keer ... flop ...... kets ... flop .... plop ..... Ze gaan een stuk beter .... 6 vd 10 komen over de 100. 2 komen iets te kort en een beetje rechts. 2 top ik nog ....
Can't be that simple ..... Morgen met les toch maar eens kijken hoe het gaat .... en een duidelijke oefening vragen ......
Zit achteraf te denken wat ik moest doen maar weet het niet meer ... even me blog teruglezen.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 weken 12 uren geleden #39 door GarField000
Vandaag met mijn vriendin naar de golfbaan geweest. Ik wilde graag Q lopen.
Zelf heeft ze wel een paar ballen geslagen maar niet afgemaakt.

Na een paar keer spelen kwamen er steeds meer info binnen van de vorige Pro ......
Thuis wat dingen getest met een rustige swing ....

Eerst op de DR geprobeerd en ging niet slecht ... Soms raakte ik de bal echt lekker en vloog hij over de 100 mtr.
Dat gevoel moet ik vast houden ... Ook een paar slagen opgenomen op video om te kijken of ik sway, of rechtop kom of ...... moet ik nog kijken.

Dan de baan in ..... Eerste hole begon ik met een par .... woop .... daarna een 4, daarna een 5 want de bal draaide zo links het water in ..... 2e slag (3 dus) ging wel lekker. Chip tot vlak bij de hole ..... 2 mtr ... ok lijntje ...... plop. Daarna geen parren meer ... 4 en 5 ... ok geen goede start.
2e 9 ..... (zelfde rondje) weer met een par begonnen.Weer een 4 er achteraan ... en weer een 5 op de moeilijke hole 3. Nou schiet niet op. Maar daarna weer een par, 4, par, 4, 4, 4 ...
4 parren zijn toch 4 extra STB punten. Ik heb niet mijn handicap gehaald (ik krijg 18 slagen mee), maar ben wel gestegen naar 36,9 ........

Ik zie trouwens op de site de hele opbouw van je handicap nieuwe stijl. Dus niet zoals het teon ging, maar via het nieuwe systeem .. alleen de laatste 20 dus.
Begint bij 49,5 en dan steeds lager ...... niet 1x ga ik omhoog trouwens wat in het oude systeem wel het geval was ..... maar toen langszaam zakte.
Ik zie die 4 slechte scores er ook tussen, maar die telden niet mee omdat ze zo slecht waren :D.

Wat vaker mijn vriendin meenemen zodat ik Q kan lopen :D.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 weken 20 uren geleden #40 door GarField000
Wel goedkoop ..... maar of ik er vrolijk van wordt :)
De extra grip vind ik op zich wel fijn .....

Groetjes Marc

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden

logogolfchat

Ga naar boven