GarField's Blog

Lees meer
11 maanden 1 week geleden #31 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic GarField's Blog

De ngf april/mei competitie is matchplay zonder hcp verrekening. Je speelt dan in de ochtend met je maatje greensome of foursome en in de middag singles.
De herfstcomp is (iig toen ik m speelde) Stableford met een team van 4 spelers. 3 beste scores telde voor het teamresultaat.

Dat is nog steeds het geval. Ook bij ons in de poule grote verschillen (single hcp tot 40+) en het duurt vaak erg lang. Gisteren 5 en een half uur over 18 holes. En ook na zoveel jaar "ervaring" wordt er nog steeds bij veel clubs geen rekening mee gehouden bij het plannen van de flights die erachteraan komen met alle ergenissen vandien.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 maanden 1 week geleden #32 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic GarField's Blog
De ngf april/mei competitie is matchplay zonder hcp verrekening. Je speelt dan in de ochtend met je maatje greensome of foursome en in de middag singles.
De herfstcomp is (iig toen ik m speelde) Stableford met een team van 4 spelers. 3 beste scores telde voor het teamresultaat.

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
11 maanden 1 week geleden #33 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Maar er is geen handicap verekening? Je komt in een nivo wat bij je past? Ik heb me er nog nooit in verdiept sorry.
Maar is competitie gewoon strokeplay of stb?

Deze wedstrijd was al ver van te voren bekend voor de competitie. 11.00 uur dachten ze dat een prima start tijd zou zijn.
Maar meer dan 2 1/2 uur voor competitie is wel erg lang :D

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max

Lees meer
11 maanden 1 week geleden #34 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic GarField's Blog
Najaarscompetitie heb ik ook eens aan meegedaan. Ons team bestond uit Golfchatters, allemaal single digit spelers. Daarmee waren we de uitzondering, er werd ons gevraagd of we dat wel leuk vonden, spelen tegen allemaal hcp 15-25 spelers. Wij vonden het prima, maar idd niet echt goede spelers bij de herfstcompetitie. Wel een erg leuke manier om bekend te raken aan competitiegolf.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
11 maanden 1 week geleden #35 door GarField000
Vandaag was de wedstrijd van de facebook groep 'golfmaatjes'. 60 deelnemers.
Ik moest beginnen op hole 10. Afslag 11 uur. Inslaan ging goed.
Er was nog wel een competitie voor ... maar de laatste zouden 10.40 langs komen. Nou .... maak er maar 11.15 van. Jeetje wat ging dat traag.
4 ballen en bij competitie denk ik aan goede spelers. Nou .... not. Eerste 9 duurde in totaal bijna 2 uur 45. Echt niet normaal. Er staat 2 uur en 10 minuten voor 9 holes.
Maar goed ...... een korte samenvatting van mijn dag.
Driver ging ERG goed. Op 2 holes ging het naar links (recht), maar ik weet de oorzaak. Verder kwamen ze allemaal midden fairway. Echt super gedaan.
De ijzers .... om te huilen. Geen idee waar het mis ging .... maar alles in de grond. plaggen volgen me om de oren alleen van VOOR de bal. De bal soms wat naar rechts gelegd maar dan topte ik de bal...... echt drama, drama en drama ...... Totaal 19 punten over 18 holes. Wauw ....
Maar hele mooie slagen gehad. Vooral met de lange stokken. Hole 18 mooie afslag met de driver. 2e slag met houten 5 lag ik verste van de 3 spelers (ik was hoogste hcp). Daarna de ijzers .... kluns. Mijn hole 8 waar ik altijd moeite heb ... afslag perfect en nog 140 mtr naar de green. Ijzers ... huilie .....
4 ballen verloren in het water.

Maar goed. Was een zeer leuke dag. Winnaar van de lage hcp ( lager dan 18) won met 33 punten, van de hogere won mijn flight genoot met 29 punten.
Iedereen vond het een lastige baan ... scores laten dat ook wel zien.

Maar genoten van de dag .... genoten van de lange stokken ...... de rest maar vergeten en kijken waarom dat fout ging. Dinsdag weer oefenen en rondje baan met paar ballen.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, Frank@Andalus, Boesjev

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
11 maanden 1 week geleden #36 door GarField000
Mijn les van vorige week afgezegd want mijn armen deden mega zeer.
Afgelopen week was slangendag en was ik ook weer erg druk.
Vandaag weer een les gehad. Beetje wat gekke dingen gedaan om te zorgen dat ik wat meer van binnen naar buiten sla ... of in ieder geval de balvlucht.
De achterzwaai gaat goed, tot ik moet gaan swingen. Mijn armen gaan eerst en dan de rest pas dus dan krijg je automatisch een soort van over te top move.
Gekke is dat ik bij het opwarmen een 'honkbalslag' maak en dan gaan wel mijn heupen eerst.

Maar goede les gehad. Ging toch weer een stukje beter ........

Zondag een wedstrijd op de kroonprins met 60 man. Heb er zin in.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pedro

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
11 maanden 3 weken geleden #37 door GarField000
OFFtopic.
Ik ben op het moment druk met 2 dingen en meer kan mijn tijd niet aan :).
Dus tot nu toe niet meer gespeeld of geoefend.
Donderdag zou ik weer les hebben maar die heb ik naar volgende week donderdag verplaatst ......
Dan dan 16 oktober een wedstrijd met 60 man/vrouw van het golfmaatjes faceboekgroep bij mij thuis op de kroonprins.
Morgen ben ik klaar bij het huis van me vriendin, en zondag is de beurs geweest. Dus hopelijk heb ik volgende week nog tijd om te oefenen op de DR en de baan.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 5 dagen geleden #38 door GarField000
Vandaag weer les gehad. Ik wil blijven werken aan de swing deze winter, plus de bunker moet wat gaan worden.

Ik haal de club nog steeds te veel omhoog ipv draaien. Man o man Marc leer je het dan nooit.
Maar we hebben goed geoefend.

Bunker ging wonder boven wonder veel beter dan ik dacht.Ook hier gaat het mis als je de club van boven naar beneden ramt.
Nu ging het stukken beter. 1 bal niet uit de bunker de rest allemaal op de green. Nu durf ik meer te oefenen :D.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 week geleden - 1 jaar 1 week geleden #39 door GarField000
Vandaag ging ik naar de DR om te oefenen. Beetje de les een beetje in de praktijk brengen ......
De ijzers gingen erg goed. Heerlijk. IJzer 5 ging wat minder, maar dat is bekend :).
Driver ging een stuk minder ..... echt geen idee wat ik fout doe .. dus die maar weer in de tas en met de ijzers verder.

Het is maandag dus normaal onze par3 avond. Komt 1 van de heren naar me toe ..... Marc .... jij en ik .... par3, 18 holes matchplay !!!!!
Winnaar betaald het rondje achteraf.
Tuurlijk ..... hij wil geen gimme's want dan kan hij de kaart nog invullen achteraf.

Ik begon heel erg goed. Afslag gaat fantastisch en de bal komt 30 cm vd vlag. Birdy 1up.
Om er geen heel lang verhaal van te maken. Ik heb verder allemaal parren en bogey's. We gaan erg gelijk op.
Bij hole 17 vergeet ik de winst te pakken en maak ik een 3 put bogey, en hij een par. Terug naar 1 up.
Hole 18 ...... ik sjank hem zo het water in. Bal 2 ligt 3 mtr te kort voor de green. Hij ligt in de bunker. Ok, met een up en down nog een 5 maak ik nog een kleine kans. Ik sjank de chip ... ja echt waar, ik sjank een chip. slag 5 naar de green en de put gaat er net naast. Dus een dikke vette 7 !!!!!
Hij maakt een bogey en we staan A/S :D ...

Ik ben erg blij hoe het gegaan is. Ik had 10 x GIR. 3 x 1 put, 2x 3 put en de rest 2. Dat kan beter maar het is niet slecht. Alleen jammer van de laatste hole ... ik heb het rondje maar betaald omdat hij 2 x een birdy had en ik maar 1 :).

hcp 30,8

Groetjes Marc

Laatst bewerkt 1 jaar 1 week geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 2 weken geleden #40 door GarField000
Gisteren was de laatste par3 avond tijdens het 25jarige bestaan feestweek van de Lingewaeslsche.
De ijzers gingen redelijk, geen gekke dingen. Soms te kort, soms te lang maar geen mishits zeg maar.
chippen ging wat slechter ..... handicap niet gehaald. HCP 30,4 is 30,8 geworden.

half oktober is er nog 1 wedstrijd. Verder alleen oefenen ...

Groetjes Marc

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven