GarField's Blog

Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #341 door Lotus
Beantwoord door Lotus in topic GarField's Blog
Goed gedaan, Garfield! Gefeliciteerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #342 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic GarField's Blog
Gefeliciteerd Garfield. Echt lekkah ballen nu. :woohoo:

Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden - 3 jaren 7 maanden geleden #343 door stdvolvo
Beantwoord door stdvolvo in topic GarField's Blog
Hier nog een meelezer van jouw blog: GEFELICITEERD!
Verhaal komt zo herkenbaar over hoe ik een paar jaar geleden begonnen ben, en gelijk weer realiseer dat progressie maken een handicap is :angry:
Laatst bewerkt 3 jaren 7 maanden geleden door stdvolvo.

Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #344 door DanielM
Beantwoord door DanielM in topic GarField's Blog
Leuk te lezen dat je je hip hebt gehaald! Die tip die je kreeg, is goud waar voor een eerste keer. Mijn eerste keer op een grote baan heb ik dat na 2 holes ook gedaan, en gewoon lekker gespeeld!

Veel plezier en heeeeeeel misschien tot 21 oktober.

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden - 3 jaren 7 maanden geleden #345 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Vandaag onze laatste lesdag, met theorie examen.
Eerst les in hoe werkt stableford .. nou ja dat wist ik natuurlijk al.
Daarna naar de DR en leren verschillende afstanden te slaan.
Toen terug voor theorie examen ....... Mijn vriendin en ik beide geslaagd met 1 fout.
Hoppa stap 1 .....
Daarna zouden we bunker gaan doen, echter was het weer niet zo best dus we hebben chippen gehad.
Wat verschillende posities (bal hoog tov de voeten, bal laag ....).

Daarna baanles gehad ... veel tips gekregen welke club pak je. Wat doe je 20 meter van de green, wat doe je 30 cm van de green.
Erg leerzaam ..... Ik merkte wel dat door mijn oefenen de Tee afslag echt een stuk verbeterd is.

Einde dag ging een groepje met de leraar mee voor de Q card .... ach dan loop ik ook wel mee want voelt lekker.

Het ging best goed. Vooral de afslag van de Tee. 8 x vlak bij de green, 1 x een rolletje. 2e bal met een chip naar de green ...... Dan 2 putts .... nou ja in theorie.
Ik had 5, 3, 5, 5, 5 ... o jee ik moet nog wel vieren halen ....... gelukkig toen een 4 .. daarna weer een 5, 4 en een 4.
Score: 20 Stableford punten !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Geslaagd. Ik heb mijn GVB.

Voor mijn vriendin was nog eens 9 holes te veel op 1 dag. Maar nu ik mijn GVB heb kan ik over 2 of 3 weken voor haar Markeren.
Misschien haalt ze het de 25e tijdens het beginnerstoernooi (als ze mee kan) .... anders heeft ze 21 oktober tijdens het par 3/4 toernooi weer een kans.

Ik ben blij !!!!!

Kreeg wel een leuke tip mee van de leraar. Als je nou de eerste keer de grote baan in gaat ... vergeet gewoon het tellen. Ga gewoon een keer door de baan en sla zonder te tellen. Heb je geen stress, kan je ontspannen spelen en geen zorgen om scores. Leer eerst wat het is op een par4/5 ..... ga lekker spelen.

EDIT: Oja. Ik heb ook schoenen gekocht. Met gymschoenen op die natte baan was echt ruk.
Ik heb FJ HyperFlex schoenen gekocht. Liep echt een stuk prettiger op die natte zooi.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Ijzers: Wilson D9 / i5,i6,i7,i8,i9,P,G,S
Laatst bewerkt 3 jaren 7 maanden geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, Jimi Thing, Frank@Andalus, Ti-BB, Martin, FrancoisLohuis

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #346 door GarField000
17 is niet slecht, maar als ik mijn eerste officiele Q card ga lopen heb ik toch 18 punten nodig :).
Tot nu toe heb ik met al die rondjes niet voldoende punten gehaald. Maar waterland is wel een stuk makkelijker als in houten/nieuwegein.
De banen zijn langer, dus ik kan gewoon normaal slaan met de 9 of P. Zelfs de 7 op de 135 meter baan. En er is maar 1 hole met een bunker en waterhindernis (op dezelfde zelfs).

Aaaaahhhh. Dus geen eagle voor mij. 2 parren dan en 7 bogeys en de rest slechter.
Klonk zo leuk :D Zal het niet meer doen.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #347 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic GarField's Blog
Ha Garfield,
17 punten is zo slecht niet hoor. Dan komt er vanzelf een rondje dat het over de 20 gaat. Zo werkt dat bij golf. Je baseline is als het ware lager dan de handicap en met pieken ga je dan omlaag (met de hcp).
Verder erg leuk om je vorderingen hier te lezen, graag daar mee doorgaan.
Klein puntje van kritiek: bogey, par, birdie of eagle zijn niet van toepassing op de stableford score. Die termen gebruik je alleen voor 'the real thing'. ;)

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden - 3 jaren 7 maanden geleden #348 door GarField000
Ik was klaar met werk, de zon scheen ....... dus ja ...... hop naar nieuwegein/houten voor een 18 holes rondje.

Ik begon erg goed.Par, Birdy, Par, Par (ik vergelijk het met stableford he, niet met de par 3).
Toen drama ..... bal ging te hard, voorbij de witte palen. Balen.2e bal was een rolletje .... lekker dan. Toen een te harde chip. Dan weer terug op de green ... nou ja dat was de bedoeling ..... flop 10 cm ...... nou ja jullie begrijpen het al ... streeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep.
Daarna een birdy, par en birdy ...... en ja hoor laatste hole gaat weer mis. Eerste bal ging perfect vooruit en bleef mooi van het water weg. 2e slag moest iets over het water ...... maar klets .... naar rechts in het water. Dan nog maar een keer ... mooi schot iets te ver naar rechts.
Loop naar mijn bal ...... euh ...... dat is een DR bal, niet de mijne. Langs de waterkant kijken ... ligt nog een DR bal en de bal die ik zoevend het water in schoot is ketstend tegen de kant gekomen dus weer in de tas .... maar waar is mijn bal nou ....... Nou ja dan laat ik hem hier wel vallen (en zet een streep) en doe alsof hij hier is gekomen. Chippie naar de green. Tuurlijk ook nog 3 putts :). ..... toen ik naar hole 1 liep zag ik mijn bal ... o die was we een stuk verder gekomen als ik dacht.
17 stableford .... bijna en dat met 2 nullen .....

Jeetje ik lijk Joost Luijten wel. Kan ik nou niet gewoon 9 holes normaal spelen.

2e ronde .... Hole 1 was nog par, toen bogey, par, par en zelfs een eagle waar ik eerste ronde een dikke vette 0 had.
Ja mooi gaat goed. Chips bogey op 6 omdat ik weer een hole te hard sla (met de PW nog wel) en de bal onspeelbaar tegen het hek ligt.
Toen weer een birdy .... lig nog op schema ........ helaas pindakaas ... bogey ... laatste hole dan goed doen. Kets ... FORE!!!!!
Helemaal rechts naar de andere hole ..... staat een net tussen maar krijg het voor elkaar om rechts van het hek te spelen.
Pfffffft. Nu moet ik wel heel ver over het water .......... Slag .... plons ... aaaaah :). Ik mag nu droppen ... recht lijn naar achteren ..... beetje vals spelen want ik kan hem precies op de mat van de andere hole droppen :D ...... slag en ja hoor mooi over het water op de green maar wel ver weg. .......uiteindelijk weer 17 stableford punten.

Putts 18 en 17 .... dat vindt ik netjes. Nu dat korte spel nog oefenen (chippen uit hoog gras) dan moet het goed komen.

Ik merk wel dat ik met al dat oefenen ondanks dat het zonder leraar is wel zijn vruchten af werpt. Slagen gaan steeds beter en stabieler. Nog wel afzwaaiers, maar niet meer ver in de bossen of heel ver naar rechts. Dus gewoon doorgaan.
Zaterdag theorie examen en de laatste lessen. Misschien lopen ze erna een Q Ronde.
Anders de 25e weer proberen tijdens de beginners wedstrijd, of anders iemand even vragen of ze een keer mee willen lopen met als beloning een greenfee voor Waterland ......

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Frank@Andalus

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #349 door GarField000
Vandaag slecht weer dus alleen 5 mandjes op de overdekte DR in houten/nieuwegein afgeslagen.
Geprobeerd steeds stabiel te slaan ..... eerst gewicht naar linkerbeen dan pas draaien ...... polsen iets naar links ipv recht vooruit .......
Ging allemaal redelijk .... met i7 over de 100. Soms een slechte slag, soms een hele goede slag.
Maar ik blijf veel naar rechts draaien ...... waarschijnlijk ligt het aan het omslagpunt van de club .......
Gelukkig zaterdag weer les (hopelijk wel beter weer :D) ....

Ook een paar ballen met de hybride en houten 3 geslagen ..... niet veel verder als mijn i6 :).
Driver ging wel verder maar een mega afwijking naar rechts :) ...... Na 5 ballen maar weer terug gezet want heb eigenlijk geen idee wat ik doe :D

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: canth, Frank@Andalus

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden - 3 jaren 7 maanden geleden #350 door GarField000
Ik kon het natuurlijk niet laten om een week niet te golfen (en ik dacht nog wel eens per 2 maanden en in september oktober met geluk 1 x ..... maar voor golf maak je gewoon tijd :) .... ).

Maar goed. Par3 baan houten/nieuwegein direct na werktijd geweest.
Zal het niet te lang maken ...... Ik merk nu dat ik niet altijd de 7 moet pakken want heb een stuk of 5 ballen OVER de green geslagen. Als ik hem goed sla tenmiste ... anders is het vaak een rolletje .....

Op 1 hole lag ik in de zandbunker ........ Dit heb ik vorige week voor het eerst gehad en toen met 1 slag eruit.
Deze bunker was wat harder zand ........ en lag 30 cm voor de verhoging ........ Ik had 3 slagen nodig om hem er uiteindelijk uit te hebben, maar dan wel net over het randje. Dat was dus een

Hole 9/18 is een lange in een soort van L. met er tussen een waterplas.
1 x op de green haal ik niet (150 meter) dus sla ik eerst rechtuit en dan naar de green.
Helaas pindakaas ..... eerste keer te ver kort ....... 2e slag is een rolletje naar rechts richting waterplas ..... maar net niet in het water. 3e bal is een euh .... iets hahaha. dan een chip die helaas over de green gaat. Dan terug chippen op de green. En 2 putts nodig. Streeeeeeeeep.
2e x (hole 18 dus) heb ik een afzwaaier naar rechts en komt de bal 5 cm voor het water tot stilstand. Wel lekker dichtbij de green, maar ik kan hem zo niet slaan. Dus ik drop (slag 2) en probeer met de SW over het water te slaan. Slag (3) plons ........ drop (4) en nog een poging .... plons ..... pffft. Ik drop de bal (5) en Tin Cup komt door mijn hoofd. Je hoeft niet over het water .... ja moet ik toch kunnen ..... slag (6) en netjes op de green. Wel helaas 2 putts nodig. Nog een streep. Dus 3 holes met een streepje ....
Stableford punten getelt ........ 32 stuks. Helaas weer te weinig. 2 ballen in het water, 1 heb ik weg genknikkerd want die was kapot ????? Dat is de 2e bal al waar ik een stukje af geslagen heb. Die hele cheapy ballen zijn nu op :D'

Nog maar even oefenen dus .... ik moet onderhand toch die Q card kunnenn halen ... ik voel me echt een sukkel dat ik hem nog niet gehaald heb. 16 september wil ik na de laatste cursus dag kijken of we met een groepje de pro kunnen vragen mee te lopen maar dan moet ik het wel kunnen halen .....

Oja, 1e 9 21 putts.2e 9 gelukkig 18.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: canth, Frank@Andalus

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.155 seconden

logogolfchat

Ga naar boven