- Ontvangen bedankjes 798
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik denk dat het vrij simpel is, in theorie, in de praktijk mogelijk wat lastiger. Score is je DOEL in plaats van je GEVOLG. Je hecht waarde aan je score en uit je berichten blijkt duidelijk dat een lagere score erg belangrijk voor je is. En dus is DR golf iets totaal anders als golf in de baan. dat gaat voor de meeste golfers op, mijn indruk uit je posts is dat je behoorlijk aan de extreme kant van het spectrum zit.
De realiteit van golf is: er is erg veel te leren wat je NOOIT op de range zult ervaren. Liggingen is het meest in het oog springende voorbeeld. Maar ook, een bal onder een boom moeten punchen bijvoorbeeld. Beste tip die ik heb, wees zo aanwezig en observatief als je zijn kunt in de baan. Wat is je ligging, wat gebeurt er met je balvlucht als gevolg daarvan, wat gebeurt er met je strike als gevolg daarvan. Zodanig dat het een waardevolle ervaring is die je meeneemt naar de volgende keer dat je in de baan bent.
En praktisch. DR golf is relatief makkelijk en heeft niet zo veel met het spelletje in de baan te maken. De mat is ultra vergevingsgezind. Fat strikes bestaan niet, je launch en je spin zijn anders van een mat die maken dat je ballen verder vliegen en andere launch en decent condities hebben. Oftewel, je rekent je snel rijk als je gewend bent van een matje te spelen. Wanneer je de kans hebt alleen maar van gras ranges spelen.
Maar vooral, leg je speel focus op leren in plaats van op scoren. Dat laatse is voor de Clubkampioenschappen of andere wedstrijdnen op de club. En als dat lastig is zou ik stil staan bij wat daar mentaal / emotioneel achter zit. En als dat niet kan / wil is alleen acceptatie nog over:)