GarField's Blog

Lees meer
3 weken 1 dag geleden #41 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic GarField's Blog
Of de goedkoopste oplossing: geen handschoen gebruiken

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 weken 1 dag geleden #42 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
We will find a place for it :D

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Ijzers: Wilson D9 / i5,i6,i7,i8,i9,P,G,S

Lees meer
3 weken 1 dag geleden #43 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic GarField's Blog
misschien een stukje zelfklevend klitteband op een ander neutraal plekje van je tas en/of trolley plakken.
Of je schuift hem over een van de ijzers als je gaat putten
Of je koopt een Alberto-broek - die hebben een soort van gel-strip in de zakken zodat ie blijft zitten
of .... :)

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 weken 1 dag geleden #44 door GarField000
Mijn bestelling is binnen.
Clicgear 4.0.
Als extra een ballenklem voor 3 ballen. Totaal dus 6 ballen in een klem. En dan nog wat doosjes in de tas.
Ik heb hem opgezet en mijn tas erop gezet. Zet ik de bovenste klem wat lager komt het precies op mijn handschoen klittebandje ..... Even kijken hoe ik dat ga oplossen.
Misschien dat ik de handschoen gewoon in de flessenhouder kan leggen .... ik stop hem niet in meer mijn broekzak want zo ben ik er al 4x 1 verloren hahaha.
Wandeling is niet ver terug naar de vorige green maar toch ....

Ik heb ook van die schuim oefenballen gekocht ....
Kan ik in de tuin oefenen op de slag ... ben alleen een afslagmat vergeten dus even een stukje tapijt op zolder zoeken.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, taxgolf

Lees meer
3 weken 3 dagen geleden - 3 weken 3 dagen geleden #45 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic GarField's Blog
Wat je op weg zou kunnen helpen is het leren van de release en impact.
Met chippen of pitchen. Als de snelheid veel lager is Dan kun je impact beter ervaren en voelen.
Veel beginners komen te steil in; hakken naar de grond en komen dus ook steil omhoog.
de oefening met tees van de pro achter de bal is een goede btw.

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 3 weken 3 dagen geleden door Dr golf.

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 weken 3 dagen geleden #46 door GarField000
@X-elf: Ik begrijp wat je bedoelt. Ik wil ook niet 'omhoog' slaan ... als ik de bal goed raak gaat hij vanzelf omhoog.
Het probleem bij mij dat de bal iet omhoog gaat, is omdat ik de club te 'hoog' heb dus raak ik de bal met de onderste rand.
Ik moet echt proberen de grond te raken ... mijn vorige Pro had kleine stukjes tee achter de bal gelegd en zei dat ik die weg moest slaan ..... dat er een bal voor ligt maakt niet uit.
Dat heb ik vandaag geprobeerd (zonder de tee's) maar ik raak echt te weinig de grond ... en als ik de grond raak is het voor de bal en daar heb je helemaal niks aan.
Hier moet ik dus aan werken .....

@taxgolf: Ik heb het idee dat het voor mijn 'pauze' door hielspoor en andere zaken een stuk beter ging.
Maar ik weet ook dat ik gewoon weer moet oefenen en met lessen dat het weer beter gaat. Vooral het raken van de grond gaat nu echt slecht voor mijn gevoel sinds ik weer begonnen ben.

Maar ik ga dus minimaal 2x per week spelen ..... soms een keer extra om chippen en putten te oefenen ....
Vind het alleen soms jammer dat ik veel alleen speel, aan de andere kant geeft dat ook wel rust :).

Groetjes Marc

Lees meer
3 weken 3 dagen geleden #47 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic GarField's Blog

Bedenk dat ene TW in zijn hayday 50% van de fw raakte.

Aangezien ik een cijferfetish heb, bied ik graag de volgende correctie aan: 
In 2000 had Tiger een driving accuracy van 71%;
In 1999  had Tiger een driving accuracy van 75%
In de de 3 jaar daarop loopt het terug tot 62%

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus, GarField000

Lees meer
3 weken 3 dagen geleden #48 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic GarField's Blog
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Bedenk dat ene TW in zijn hayday 50% van de fw raakte. Let op: ik vergeet het ook. en toch eis ik van mezelf dat ik elke bal in de fw timmer. We eisen teveel van onszelf. Zag btw een shot van Billy Ho die hobbeldebobbel linksaf ging. Oh Billy, you didn't commit. was te horen. Ik zeg: geen enkele reden om jezelf zo negatief neer te zetten. 

je bent goed bezig man! enjoy the ride!!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000

Lees meer
3 weken 3 dagen geleden #49 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic GarField's Blog

GarField000 post=297824 schreef : het blijft lastig die grond te raken en de bal hoog te krijgen ....

Mooi om te lezen hoe je bezig bent om dat stomme spelletje onder de knie te krijgen.

Misschien kan je het (onbewuste) idee, de bal omhoog te krijgen, vervangt voor een andere gedachte.
De opbouw van de club zorgt er voor dat de bal omhoog gaat, daar hoef jij niet veel voor te doen. Het enige waar jij voor moet zorgen is dat je de bal vooruit speelt. De club doet de rest.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, roughseeker, 84425, cf73, GarField000, Tijn

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
3 weken 3 dagen geleden #50 door GarField000
Ik wilde eigenlijk morgen spelen omdat het vandaag minder zou zijn betreft weer ... maar niets is minder waar.
Dus om half 5 naar de DR ....... het blijft lastig die grond te raken en de bal hoog te krijgen ... maar ging niet heel slecht.

Daarna even oefenen op de putting green met de streep ...... dan niet zozeer het mikken, maar het slaan van de streep zodat hij ook over de streep rolt anders werkt het ook niet.

Daarna naar de par3. Zal er niet te veel over zeggen .. .ging niet heel goed :) ...

Maar 1 hole was YouTube waardig hahaha.
Van de 9 holes moet je 6x over water (geel in ieder geval).
Hole 5. 79 meter .. niet zo ver dus. Ik sla ..... ik raak de bal vol op zijn kop ... vliegt zo richting water ...... ketst van het water omhoog, jumpt tegen de kant omhoog .... rolt zo de green op .... 1 meter an de hole hahahaa. De beste birdy kans dit jaar .... 1mtr maar erg schuin en ik maak hem net niet .... Is maar goed ook ... sla je een birdy omdat je bal niet goed raakt .........

Maar 30 STB punten dus niet zo goed.

Maar donderdag weer oefenen .... vooral om de grond ook te raken (NA de bal en niet er voor).

Groetjes Marc

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.298 seconden

logogolfchat

Ga naar boven