GarField's Blog

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 3 weken geleden #51 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Ik heb de middag vrij genomen en ben 18 holes gaan 'oefenen'.
Met 2 ballen afslaan, en met de beste verder .... ging een bal niet goed, nog een paar ballen slaan.

Het ging niet heel goed. Ondanks de 2 ballen liep ik de eerste 7 holes op handicap. Nou ja 1 beter .....
Hole 8 (dat is DANGER par 4 met 2 fairways) sla ik met houten 3 af ..... Komt prima terecht. 2e bal over de sloot naar de andere fairway ... maar ze zijn gras aan het maaien. Hij gaat rechts staan wachten tot ik geslagen heb .... Helaas sla ik te ver links en kom in het water. Dan de slag gaat ook te ver links en blijft net voor de FW bunker liggen. chip gaat niet goed want er lag iets tegen de bal wat ik niet gezien had. Drama en 1 achter op handicap.
Beide par3 lig ik met GIR op de green, maar maak ik een 3 put.
Peinzend waarom het op de baan nou zo fout gaat loop ik naar hole 10. weer volgens handicap wat echt veel beter had moeten zijn. Hole 11 is helemaal om te lachen. Afslag gaat erg goed. nog 140 naar de green. Hybride raak ik niet heel goed en de bal komt in de bunker. Na 4 !!!!! x slaan lag ik er nog in en heb hem er maar boven op de bunker gegooid.
Hole 13 is in de basis best makkelijk. Niet zo lang. Drive gaat lekker. Nog 165 naar de green dus mijn houten 5. 1e bal sliced naar rechts. Bal 2 sliced naar rechts. bal 3 sliced naar rechts ..... omg Marc .... dan maar hybride en die gaat wel goed maar haalt het niet. Alle 3 de ballen NIET te vinden. Echt ..... zucht.
Ok Marc .. je bent weer bezig met resultaat ipv met je swing. Ik weet dat je op de baan niet te veel aan je swing moet denken. Maar je hoeft maar aan 2 dingen te denken. GOED ver ja achterzwaai draaien met je schouders helemaal doordraaien, geen halfbakken swing, en daarna met je navel naar voren.
Weer een par3. Ik raak eerst de grond dus de bal haalt het niet. chip en een put toch een par.
Lange par5 hole 14. Afslag gaat goed. 2e bal maar weer de houten 5 proberen .. draait weer naar rechts maar is gewoon speelbaar. Denk om je ACHTER zwaai Marc. Met ijzer 7 naar de green .. helaas iets links maar pin high en goed geslagen. Nou dat is best goed Marc. Chip naar de green en 2 put bogey. Het gaat beter.
Hole 18 is een lastige par 5 waar je rechts langs het water kunt, en dan over het water, of je gaat links direct over het water. Dus ik sla eerst bal rechts, dan een bal links. Als ik goed aan me swing denk komt de bal waar ik wil. Dus 2 goede ballen. Beide met houten 5 verder geslagen. dan met 1 bal verder. Mooie ijzer 7 naar de green en erop. 2 put par.

Daarna nog een half mandje op de DR .... Goede backswing marc .... 1 bal ging echt slecht de rest ging prima .. beetje naar rechts maar wel binnen de palen (ik zoek altijd een plek dat ik tussen de palen en een 150 mtr bord zou moeten komen).

Woensdag morgen vrij ... als het niet te hard regent misschien een klein rondje par3 ... waarom ben ik op de baan zo bezig met resultaat ipv swing. Je kiest een doel, je kiest een club .... en dan is het enige wat je moet doen een goede swing. zucht.
Als ik maar aan mijn swing denk en minder

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 3 weken geleden - 1 jaar 3 weken geleden #52 door GarField000
Vandaag Almeerderhout. Wat moet ik hierover schrijven.
Ik heb me scorekaart op tafel laten liggen, mijn arccos systeem is wat in de war ... die deed de 9 holes net andersom.
De eerste paar holes gingen slecht. Met de ijzers kreeg ik de bal niet hoog, en putten ging nog slechter. Ik begon met een 2put, 3,2,2,3 en zelfs een 4put.
Maar beide gingen verderop beter, maar de drives gingen weer naar rechts, en 2 x hoekte ik hem links. Ook had ik unlucky bounces (dat mag je zeggen toch :D). Kwam de bal rechts, stuiterde hij rechts de rough en/of bomen in. Kwam de bal links stuiterde hij naar links de rough en/of bomen in. Dat ging later beter. Ik maakte een mooie par (wij alle 3 overigens).
Ik zei nog dat ik op deze manier alleen op korte par 3 een par ga halen ... en prompt komt daar ene lange par 3 van 165m. No pictures on the scorecard en de 5wood kwam netjes op de green. Put voor birdy en die valt !!!!! Weeeeeeeeeeeeeeeee.
De drives gingen de 2e 9 een stuk beter. Nog steeds niet helemaal goed, maar wel redelijk afstand en niet iedere keer in de problemen. Er was een par5 die ging lekker. 2e slag vergiste ik me in de afstand maar met geluk hobbelt de bal over de sloot. 3e slag naar de green en hij land voorop de green. Ik had mezelf al een GIR gegeven maar daar aangekomen zie ik geen bal. Ligt hij aan de achterkant in de bunker. 1e slag ging niet goed, maar met de 2e slag er netjes uit en met een 2 put een double bogey. Zonde hoor.
Een hole met water sla ik hybride af en komt perfect terecht. Nog ver naar de green dus met een ijzer 7 verder ...... Die ligt in de sloot zegt Gijs ... sjips is daar een sloot. Niet gezien. Zonde.
Alles bij elkaar hele slecht slagen gemaakt. Maar ook hele mooie. Paar keer lag ik slecht en kon ik hem mooi terug spelen. keer met hybride op de green, keer  hak hak en vlak voor de green. Maar ook een keer tussen de bomen. Rustig my hybride eruit tikken ... pok precies tegen de boom en stuitert terug.

Maar vond het lastig met al die bomen. De fairways zijn over het algemeen best groot, maar ik wist de bomen te vinden.
Leuke baan, leuk gezelschap ....... bedankt.

Groetjes Marc

Laatst bewerkt 1 jaar 3 weken geleden door GarField000.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #53 door GarField000
Ik zal het niet te lang maken, maar net les gehad en het grootste probleem is nog steeds het draaien. Ik draai gewoon mijn romp/schouders niet echt naar rechts.
Net wat oefeningen gedaan maar dat wordt flink wennen.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #54 door GarField000
Vanmiddag mijn hybride en houten 3 opgehaald. Ping G425.

Vandaag een late starttijd ..... Ik wilde wel eens kijken wat ik kan 'scoren' als ik die mislukte slagen mulligan. Dus nieuwe bal en nogmaals proberen. Hoevaak moet het dan, en wat kan ik scoren.

Hole 1 par4. Korte drive van 162 mtr maar op de FW. Nog te ver om naar de green te gaan. Dus met mijn AW naar voor chippen. Ijzer 9 naar de green en 2 put bogey.
Hole 2. par4. Hele mooie drive ... lekker ver maar links in de plomp. Ok ... mulligan. 2e poging .. gaat weer ver. 196 mtr. op de FW. Nog 115 mtr dus ijzer 8 en deze land op de green. 2 put par. Er loopt een stel voor me die me voor wil laten want ze zijn niet zo vlot. Dame speelt pas voor de 2e keer op de grote baan. Dus ik mag voor slice stress.
Hole 3. par4. Drive is 178 en rechts maar gaat net over de bunker. Net in de rough aan de rechterkant. Geen probleem. 2e slag is ngo 120 naar voorkant green, 145 achterkant. Nee ik ga niet opleggen met een 40 mtr chip om dan 80 naar de green te gaan. Dit moet lukken. Ik pak de ijzer 7 die heeft een carry 110/115 mtr. Dus die land voor de green en dan rolt hij er vast niet over. Maar helaas. Ik raak hem goed en hij stuitert net op de voorkant van de green, en rolt er dus aan de achterkant weer af. Maar niet zo hard dus die ligt er nog wel. Ga ik een mulligan nemen? Welnee dit is wel te doen. Chip op de green en 2 put bogey.
Hole 4. par3. 127 naar de pin. Ik pak weer mijn ijzer 7. Raak hem heel goed. 5 mtr voor de pin op de green. Mooi, 2 put par ...... craperdecrap ... toch niet. 3 put bogey. 1e was veeeeeeeeeeeeeeel te kort.
Hole 5. Drive van 181 mtr. op de fairway. Ging mooi recht. houten5 raak ik verkeerd maar dat kreng blijft rollen ... mulligan? ach nee ik kan met de 3e slag naar de green. 75 mtr met AW naar de green en 2 put bogey.
Hole 6. par5. Drive gaat 186 mtr op de FW. Ik wil graag mijn hybride uitproberen en de stats in arccos zien te krijgen. Ik raak hem niet heel goed maar gaat 142 mtr. Ok nog 110 naar de green ijzer 8 maar iets te links en komt daar in de bunker. Ok .... lig hoog in de bunker, bal ligt er half in plugged ... slag maakt de bal los maar er niet uit :D. 2e slag gaat de bal eruit maar net niet op de green. Maar put vanaf fringe gaat redelijk en 1 put double bogey.
Hole 7. par4. geen gevaar. drive gaat niet ver, 155 mtr maar op de FW. Nu raak ik mijn hybride wel goed en gaat 156 mtr. Links van de green. Chip op de green en 2 put bogey.
Hole 8. DANGER. Ok ik wil mijn houten 3 ook in de stats. Ik sla maar raak hem niet goed. hij komt rechts tussen de bunkers. Ok mulligan. Nog een bal. Die raak ik super. gaat 171 mtr ?????????. Ik moet over water dus niet met hybride, maar ik pak mijn ijzer 6. Ik sjank de bal letterlijk en figuurlijk rechts in het water. Ok mulligan. 2e poging gaat wel goed en gaat wat links maar mooi over het water op de fairway aan de andere kant. Chip op de green en 2 put bogey.
Hole9.par3. vlag staat op 94 mtr. Dus met mijn PW. Iets te ver links. chip op de green en 2 put bogey.

Dus ..... paar mulligans genomen en heb 'bogey' golf. 1 par, 7 bogey, 1 double bogey. +9. 44 slagen. 2 x mulligan omdat de bal echt weg was, 1 x omdat de slag niet goed was. 6 slagen erbij geteld is nog 50 en goed voor mij. Dus het zit er in .... en dat terwijl ik mijn slag toch echt nog niet goed vind.
Morgen 11.00 uur les en eens kijken of ik wat meer met dat gewicht verplaatsen kan doen ....

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #55 door GarField000

4 wedges. Toe maar. Ik had lekker met een PW en een SW gespeeld en pas een extra wedge gekocht als mijn spel daar klaar voor is. Ik ken maar 1 Keizer op dit forum die fatsoenlijk een 59 graden wedge kan slaan. De andere heet Mickelson

De GW euh, AW gebruik ik best veel. Op de par3 baan en bij de 75 shots. de P gaat te ver, en de S vaak een stuk minder. Ik moet dan een P zachter slaan en dat vind ik lastiger dan een AW. Ook de 50mtr shot is een 'halve' GW slag. En voor de kortere chips naar de green. Ik heb ondertussen aardig door hoever de bal doorrolt etc. Of dat nu nog hetzelfde is weet ik nog niet :). De P en 9 springer iets harder van de club en rolt vaker verder door dan ik wil. Nou ja ... als ik maar een klein stukje moet en veel rol nodig heb pak ik wel een p of 9.

De lobwedge .... daar kan ik inderdaad niet mee slaan. Ik had een Cleveland SmartSole 4.0 58 graden wedge .... uit de bunker slaan kon ik vergeten. Bij het chippen over een green kreeg ik ruzie met de bounce :). Deze heeft Frank nu .....  Maar ik wilde wel een LW nu halen, want geen idee of ze volgend jaar en het jaar daarna nog te koop zijn. En ik vind het prettig als deze hetzelfde zijn als de set zodat het gelijk reageerd en voelt. Morgen met de LW oefenen over de bunkers.

Groetjes Marc

Laatst bewerkt 1 jaar 1 maand geleden door GarField000.

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #56 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic GarField's Blog

Ik ken maar 1 Keizer op dit forum die fatsoenlijk een 59 graden wedge kan slaan. 

Mijn korte spel is beter en breder georienteerd dan van de meeste   veel plus hcp-ers. Die vreet ik op.

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 1 jaar 1 maand geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #57 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic GarField's Blog
4 wedges. Toe maar. Ik had lekker met een PW en een SW gespeeld en pas een extra wedge gekocht als mijn spel daar klaar voor is. Ik ken maar 1 Keizer op dit forum die fatsoenlijk een 59 graden wedge kan slaan. De andere heet Mickelson

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #58 door GarField000
Vandaag telefoon dat mijn GW en LW binnen zijn. Gelijk maar even aan ping gevraagd hoe ver ze zijn met mijn hybride. Die ligt ook klaar.
Dus net de wedges opgehaald .... er staat een A op van Approach ..... zal even wennen zijn hahaha.

Nu zijn de wedges 43,49,54,59 .... waarom de de S geen 53 hebben gemaakt snap ik dan weer niet.
Morgen na werktijd mijn hybride ophalen ..... Ik heb gelijk voor morgenavond een starttijd geboekt. Alleen 18.40 was nog beschikbaar ..... Nou ja, lukt nog net voordat de zon onder gaat.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #59 door GarField000
Ik had niet helemaal verwacht dat het zo heet zou zijn vandaag.
Jeetje wat was het benauwd en warm ... mijn poriën staan helemaal open en ik loop leeg.

Vandaag weer 9 holes om te 'oefenen'. Dus geen Q want ben alleen.

Ik zal eerlijk zeggen, ik was terug en had het idee dat het heel slecht was. Voelde toch een beetje frustratie door een aantal slechte slagen. Maar na de ronde zegt mijn horloge 49 slagen. 49??? Dat is helemaal niet slecht ... dus nu even de kaart en arccos nakijken :).

Hole 1. par4. drive ging een beetje naar rechts en kort157 mtr, maar voorbij de eerste en voor de 2e bunker. Wel op de fairway. Te ver naar de green over water dus 'veilig' opleggen. 90 meter naar de vlag maar helaas .... een 3 put :(. Double.
Hole 2. par4. Ik moet wachten. Zit een 3bal voor me die a) 6 oefenslagen doen b) en daarna 50 mtr slaan. Drive gaat weer iets naar rechts en kort ..... 161 mtr. Nog 140 naar de green dus normaal zou ik zeggen hybride, maar die is er nog niet dus ijzer 6. Hij komt een mooie 128 mtr. Chip naar de green en die ligt een mtr van de pin. 1 put par.
Hole 3. Hele mooie drive links op de fariway. 200 mtr. Ik loop naar mijn bal. 2 hebben geput en staan op de afslag van 4. De 3e was aan het kloten om het water over te gaan. Hij loopt naar de andere 2 (dacht ik). Ik wil mijn bal slaan maar de 3e moet nog naar de green ....... zucht. Sla maar roept hij, je mag voor. Nog 110 naar de green dus dat moet ik halen. Helaas top ik de bal en hij komt in het water :(. drop 3, slag 4 naar de green. 2 put double.
Snel naar hole 4 par 3. Ze staan te kijken en ik sla eerst de grond .. vergeet helemaal mijn slag/gewicht/draai .... gelukkig wel veilig vooruit. Snel een chip naar de green en 2 put bogey.
Ok ... rust.
Hole 5. par4. Mooie drive van 190 mtr. Wel iets rehts maar veilige tussen de bunkers. ok. nog 175 naar de pin dus mijn 5wood. Ik raak hem goed en hij gaat recht op de vlag af. Bij de green aangekomen ligt hij net rechts 10 mtr van de green. Beetje rare rol gehad dus. Chip naar de green en 2 put bogey.
Hole 6. par5. Drive slice naar rechts 146 mtr. grrr. Ok .. geen gekke dingen marc, gewoon 2 x een ijzer 7 en dan met slag 4 naar de green voor bogey. 1e x 7 sla ik in de grond en gaat 56 mtr. 2e 7 sla ik in de grond en gaat 43 mtr. Ok beetje hoog gras dus een 9. Die raak ik dan weer wel goed en dat ding rolt 133 mtr ???? Dan met een P naar de green .. die top ik weer en hij gaat voorbij de green en plons. drop Chippie terug. een dikke vette streep (9).
Hole 7 par 4. Raak hem goed. Toch gaat hij maar 165 mtr. Nog 140 naar de green over een bunker. Weer hybride die er niet is dus dan maar ijzer 6. Hij vliegt goed en ligt 20 cm voor de green in de fringe. put gaat veel te hard, maar maak toch bogey.
Hole 8. DANGER DANGER. par4. veilig met houten 5 afslaan. raak hem niet goed en komt maar 135 mtr. Wil met de ijzer 8 naar de andere fairway maar ... plons. drop en slag 4 naar de green raak ik weer te dun en vlieg over de green. Chip naar de green en 2 put triple.
Hole 9. par3. pin staat lastig achter de bunkers. 114 mtr. Marc ... je kan het. ijzer 8 en hij gaat fantastisch. Daar aangekomen ligt hij net rechts op de fringe. 2 put par.

Doordat ik best vaak voor mijn gevoel slecht slagen heb gemaakt ging ik naar huis met de gedachte dat het prut was.
In totaal 49 slagen. 17 puts. 2xpar. 3x bogey. 6/7 FIR als is 1 een twijfel geval. dus zeg 5/7 FIR. 0 x GIR. 21 punten, dagresultaat 28,5 ... dat had ik dus echt niet verwacht. Geen Q dus handicap blijft 30,4.

Ik heb voor vrijdag 9.00 uur een starttijd, maar die ga ik annuleren. Veel te warm deze dagen. Swing gaat nog echt niet goed dus zaterdag 11.00 uur eerst maar les en duidelijk aangeven waar het volgens MIJ mis gaat (gewichtsverplaatsing .. ik heb me opgenomen, en bij impact sta ik 50/50 met gewicht).
Kijken of we daar wat mee kunnen.

Groetjes Marc

Laatst bewerkt 1 jaar 1 maand geleden door GarField000.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #60 door GarField000
Vandaag de laatste dag van de par3 avonden.
Ik moest om 19.02 starten dus ervoor oefenen op gewichtsverplaatsing en draaien.
Uiteraard ook nog met de lange stokken geoefend want meneer met R10 was er ook.
Driver 20 slagen geen mishits zeg maar. Soms wat te veel naar rechts, maar geen gekke dingen. Afstand was gemiddeld 150mtr. met een max van 175 (met DR ballen dus korter).
Ook nog even met ijzer 8 geslagen met de R10. Afhankelijk hoe ik hem raakte ging het van 90 tot 110 mtr met zelfs een uitschieter naar 121. Ik probeer steeds hetzelfde te doen maar schijnbaar zit er nog veel verschil in hahaha. Ik heb voor zaterdag weer een uur les geboekt.

Par3 wedstrijd.
Ik begon helaas met een double. Ik probeer de hole voor me te halen maar ik weet het niet meer .. slag 1 was iets te kort .... maar waarom geen bogey.
Verder ging het goed vond ik. 4 x par en 4 x bogey. Alleen op de laatste hole een 3 put. De eerste was zo lang en hobbelig dat hij 2 meter rechts kwam. Verkeerd uitgelijnd.
Totaal 18 punten. Handicap gaat naar 30,4 omdat er een goede score weg valt.
Maar het ging best goed vond ik. Chippen ging goed. Afslagen waren alleen te kort soms .......
Vind het nu wel een stuk lastiger om mijn handcap hier te halen. Ik krijg 6 slagen mee op 9 holes, of 13 over 18. Ow, nu ik boven 30,1 ben krijg ik straks 7 slagen mee.

Groetjes Marc

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven