Vandaag een beetje lopen aankloten met ballen. 100 mtr hole, driver .... veel geleerd.
Daarna een rondje lopen. Met JT in mijn achterhoofd. Geen 110+ approaches naar de green. Dan opleggen en van 60-90 mtr slaan. Dan gaan ze hoger en blijven ze liggen.
Dus lus a. 9 holes gelopen.
Hole 1. par4. Aflsag 176 mtr. Nog 150 over, maar over water. Dus .... rustige P chip naar voren. 65 naar de green. 2 put bogey.
Hole 2. par4. Afslag niet zo ver, 156 mtr. Bal ligt beetje scheef. Dus gewoon met ijzer 6 naar voren. Chip naar de green. Helaas een 3 put. double.
Hole 3.par4. 178 mtr afslag. 130 naar de green. water ervoor, dus denk aan wat je wilt doen. Rustig opleggen. Iets te kort maar veilig. chip naar de green 2 put double bogey.
Hole 4. par3. Hole in de vorm van een omgekeerde L. Pin staat helemaal in de hoek. Dat speel ik niet want die blijft nooit liggen. Dus recht naar voren. Marc ... als je daar speelt heb je een hele moeilijke put. Speel hem gewoon kort ervoor zodat je kan chippen. Dan maak je meer kans op par dan met putten. Dus de bal ervoor gelegd. Mooie chip naar de vlag maar helaas rolde deze minder ver als ik dacht. 2 put bogey.
Hole 5. par4. drive 173 mtr. nog 160 naar de green. Houten 5 rustig naar voren. Kleine slice en ligt rechts voor de green. Weer een mooie chip en 2 put bogey.
Hole 6. par5. 164 mtr tegen de wind in. Houten 5 naar voren. Ook dit is een omgekeerde L maar een hele lange steel zeg maar

. Nu nog 120 voorkant green, maar over water. Marc, niet doen .... gewoon naar voren. Hoe groot is de kans dat hij in het water komt? Hoe groot is de kans dat je topt en OVER de green gaat en in het water. Hoe groot is de kans dat je sliced en aan de zijkant in het water komt? hoe groot is de kans dat het GOED gaat. Dus .. gewoon smart. Een mooie slag naar voren. Toch even een bal gepakt om te proberen .... en ja hoor, plons. Kijk .. smartass. Chip op de green. 2 put bogey.
Hole 7. par4. Geen spannende hole. Drive 176 mtr. Da is het nog 135 naar de green. Dus gewoon je ijzer 6 pakken, links van de bunker is veilig en als je topt ligt hij op de green, speel je te kort is je chip wat langer. Ging zoals verwacht. Chip naar de green en 2 put bogey.
Hole 8. par4. Mijn horror hole.Met houten 5 afslaan. niet zo ver. 129 mtr. Beetje te rustig. Ik moet schuin het water over, maar dat is na 90 weer fairway. Geen gekke dingen. Gewoon veilig met ijzer 7 naar de andere fairway. chip naar de green en 2 put bogey.
Hole 9. par3. 95 mtr. ipv p gewoon rustig met je ijzer 9. Bal is toch een meter te kort. Hele mooie chip met een lange par put van 2 mtr die erin gaat. PAR.
Eindscore .... 45 slagen !!!!!!!!!!!!!. 19 puts. Ingevoerd als oefenronde. DagScore hcp 25. 25??? Wat .. moet ik zo goed spelen voor hcp 25? omg dat haal ik toch nooit hahaha.
Geen strepen. 2 x double, 6 x bogey, 1 x par. Dit is een beetje mijn doel om te kunnen spelen. af en toe par, af en toe double, maar vooral bogey golf. Zoals het vandaag ging zou ik graag wat vaker willen doen. Geen mishits, geen fore left / fore right. Soms aan de zijkant van de fairway, maar meestal er netjes op. Wel allemaal korter (175 mtr ipv 190). Maar dat geef ik graag op als ze de richting volgen zoals ik wil

.
Ben benieuwd of ik dit vaker zo kan doen.