GarField's Blog

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #691 door AGTon
Beantwoord door AGTon in topic GarField's Blog
Naarderbos par-3 kan je ook zo der gvb op. Best leuke en uitdagende baan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #692 door Lotus
Beantwoord door Lotus in topic GarField's Blog

GarField000 schreef : Ik hoorde dat er op spaarnwoude een baan is waar je zonder GVB kan spelen dus daar gaan we misschien een keer kijken.

Hoi GarField,
Van Spaarnwoude weet ik het niet, maar veel par-3-banen vragen niet om je gvb pas. Op de golfbaan in Amstelveen en Bilthoven zeker niet en in Wilnis dacht ik ook niet.
En wat theorie examen betreft, ik had ijverig de theorie geleerd. Voordat ik examen kreeg, werden alle vragen en antwoorden besproken (dat was de theorie), daarna kregen we examen met precies dezelfde vragen. Zo makkelijk is het! Wie slaagt er nou niet?
En de GVB halen is tegenwoordig ook makkelijker dan vroeger. Nu hoef je maar 1 Q-kaart te lopen en vroeger 2 Q-kaarten of meer. :)

Wat AGTon al zegt, alvast gefeliciteerd met je GVB. ;) :silly:

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #693 door AGTon
Beantwoord door AGTon in topic GarField's Blog

GarField000 schreef : Vandaag dag 1 van de GVB cursus op Waterland Amsterdam.
Ik had er veel zin in, ook door mijn nieuwe clubs.

Daarna theorie cursus ..... nou ja cursus mag je het niet noemen en hier zouden ze echt geen geld voor mogen vragen.
Theoriecursus en examen (t.w.v. € 75,-). Examen is € 39,-- dacht ik maar dit was in heel kort uitleg witte palen, gele palen, rode palen (en niet mijn probleem optie .... nee die leggen we niet uit want dat zorgt voor te veel discussie en verwarring, komt ook geen vraag over. Dan nog de blauwe paaltjes.
Korte uitleg over de verschillende objecten en opties ... that's it..

Komt mij zo bekend voor dit. Zoals ik al eerder zei, gefeliciteerd met je gvb ;)

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #694 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic GarField's Blog
Spaarnwoude hebben ze idd de A- en B-lus, die bestaan uit 7x par3 van 80 tot 140/150 meter) en 2x korte par 4. Leuk om te doen.
Dan hebben ze nog de F-lus dat is 9x korte par 3
A, B en F zijn voor iedereen toegankelijk
Misschien laten ze je ook wel toe op de C-lus - volwaardige 9 holes met par 3,4 en 5.

De ED lus is de 18 holes waarbij waarschijnlijk GVB nodig is. Of ze er ook naar vragen ..... kweenie

The Universe is under no obligation to make sense to you!

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #695 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Vandaag dag 1 van de GVB cursus op Waterland Amsterdam.
Ik had er veel zin in, ook door mijn nieuwe clubs.

Als eerste putten. 1 belangrijk punt geleerd. De club doorbewegen (ik stopte met de swing na het raken). Hierdoor ging het opeens een stuk beter :)
Chippen ..... Dat had ik al gehad, is zo op een matje niet moeilijk ... in het gras was het minder maar misschien gaat dit ook beter.
Daarna pauze ... even lekker broodje eten. Na de pauze naar de Driving Range voor de swing.
Nou ... hier had ik dus meer van verwacht. Heel simpel werd even de greep uitgelegd, en daarna ballen slaan?
Toen echt een oefening ...... (waarom daar niet mee beginnen) .... daarna weer beetje uitleg ... maar vondt dit totaal niet geschikt voor een cursus.
Geen uitleg over de achterswing, geen uitleg over gestrekte armen ..... gewoon van benen bij elkaar oefening, naar full swing.
Was de 'les' die ik op youtube had gezien beter en heb ik meer van geleerd.

Daarna theorie cursus ..... nou ja cursus mag je het niet noemen en hier zouden ze echt geen geld voor mogen vragen.
Theoriecursus en examen (t.w.v. € 75,-). Examen is € 39,-- dacht ik maar dit was in heel kort uitleg witte palen, gele palen, rode palen (en niet mijn probleem optie .... nee die leggen we niet uit want dat zorgt voor te veel discussie en verwarring, komt ook geen vraag over. Dan nog de blauwe paaltjes.
Korte uitleg over de verschillende objecten en opties ... that's it.

Vondt het wel erg leuke dag, maar voor de swing had wel iets beter gemogen.
Wij doen dus 16 september onze 2e dag. Tussentijds zullen we vast nog wel een paar keer spelen op de par3 baan.
Ik hoorde dat er op spaarnwoude een baan is waar je zonder GVB kan spelen dus daar gaan we misschien een keer kijken.

Wat betreft mijn nieuwe golfset. Ik had geen gekke afzwaaiers meer :). Al raakte ik ze niet heel lekker ging ze toch nog vooruit al ging het niet helemaal recht.
Maar ik heb een lekker gevoel met ze ... ook de putter.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Frank@Andalus, Martin

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden - 6 jaren 11 maanden geleden #696 door GarField000
GarField's Blog werd gestart door GarField000
Een blog sectie, cool. Zal ik in het vervolg niet in mijn introductie topic bleren maar hier en kan iedereen het negeren die er niks aan vindt :)

Zal niet te veel typen nu.
Tot nu toe introdcutie cursus gehad. Daarna 2 x over een par3 baan.
De swing gaat wel steeds beter alleen sla ik de ene keer 100 meter, de andere keer 50 en dat is wat vervelend als de baan 80 meter is :D

Maar aankomende zaterdag krijgen we dag 1 an onze GVB cursus.

Ik zal het hier bloggen :)

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max
Laatst bewerkt 6 jaren 11 maanden geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Frank@Andalus

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven