Ik speel vaak 9 holes. Gewoon omdat het sneller is en makkelijker zo 's avonds na het eten.
Nu ik vakantie heb ga ik elke week 2 x 18 holes spelen. Vandaag 'alleen' op mijn eigen baan. Vrijdag op Wilnis, volgende week donderdag Waterland en dan zaterdag met jullie Rhoon.
Ik had om 15.30 starttijd. ik ben altijd optijd dus ga ik 15.15 die kant op. aangekomen op de hole staat er iemand in paniek te bellen. Waar zijn maten zijn.
15.20 starten is 15.20 en niet nog op de putting green. Ga jij maar vast, wij zijn met 4. Ok ... Ik sla af ... low wormseeker recht vooruit. Ok niet de beste maar hij rolt.
140 naar de green over water. Nou ik leg wel op. Veel te gehaast omdat er 4 man achter me aan komen top ik de bal en plons in het water. chip naar de green te ver naar rechts .... nou gaat lekker. Een triple. 1 punt. Geen goede start (ik krijg 33 slagen mee van geel).
Hole 2 en hole 3 gaan lekker. Beide PAR.
Hole 4 is een par 3. Sla mooi op de green. Helaas een 3 put

Verder gaat het allemaal redelijk. Hole 13 is een langere par 3 van 141 mtr. Ik sla mooi op de green, maar wel ver links. Helaas lijken de green niet gelijk in snelheid want deze gaat VER voorbij de pin. Ik maak een 4 put

. Alsnog 'gewoon' 2 punten.
Het gaat mis bij hole 15. Hele lange par 3. 175 mtr, en de green ligt hoger. Tegenwind. Bunker ligt rechts voor de green. Dus ik veilig met een houten 3 richting de green maar veilig voor en links van de bunker. Bal komt precies waar ik in gedachten had. Chip naar de green .. plof. onder de bal door. 50 cm verder. Weer een chip, en weer niet goed. Uiteindelijk een triple bogey op een par 3.... grrr.
Op hole 16 gaat het pas echt mis. PAR4, si1, 350mtr. Afslag over water en dan moet je helemaal rechts langs het water.
De afslag gaat mooi over het water maar draait door de wind iets te ver naar rechts .... krijgt ook nog een rot stuit en hop de bunker in. Ach het is nog ver dus kan gewoon met een P die bal eruit rossen .... grrr. Slag ik gewoon zand en geen bal. Slag 3 eruit ..... maar lig gevaarlijk dicht langs het water en kan amper staan zonder in het water te vallen .... ok oefenronde dus foodwegde en 30 cm verder van het water af. Nou ..... de volgende slag raak ik zo goed dat hij precies in het water komt. drop 5, slag 6 naar de green. En dan heb ik ook nog 3 puts nodig. een 9 (blob).
Hole 17 is een kort par 4 en maak 'gewoon' bogey.
Hole 18 is een hele lastige par 5 met 2 fairways en water er tussen. Je kan kiezen of je links over de sloot gaat, of rechts voor de sloot blijft ... in het midden loopt de sloot parallel met de fairways mee. Dus gewoon lastig. Afslag is mooi. 2e slag pak ik mijn hybride .... en weer sla ik die verkeerd en prompt de bal in het water. slag 3 = drop. slag 4 is over het water richting green. Nog 75 mtr over een bunker naar de green. Slag 5 gaat mooi hoog, maar net te kort en prompt in de bunker. Slag 6 uit de bunker ....... net. slag 7 op de green en met 8 in de hole. triple .... pffft.
2nieuwe records vandaag.
Een 4 put

... (kan met niet herinneren dat ik dat ooit gehad heb).
En de langste afslag ever tot nu toe (215 mtr).
De meeste drives gaan 175 - 190 mtr. Dus daar ben ik wel blij mee.
11 vd 14 x FIR. 5 x GIR (slecht he). 41 puts ... aargh wat slecht.
Putten had ik na de instructie misschien wat meer moeten oefenen hahaha.
35 stb punten, maar het was een oefenrondje. Bij hole 6 bv moest ik nog 125 naar voorkant green over water. Dus ijzer 7 ...... te laag hop in het water.
En daarna heb ik nog een paar ballen geslagen om te 'oefenen'. Maar ik ben dan wel verder gegaan met tellen bij de drop voor het water.
Al in al niet slecht. Woensdag heb ik les en hoop ik wat stabieler te worden met de driver. Ik had nu mega mooie ballen, maar ook wat mindere .... links net niet in het water, rechts net niet in het water ... 2 x gingen ze maar 155 mtr ofzo en geen idee waarom.
Vrijdag 18 holes spelen op Wilnis. Kijken of die baan lijkt op Vianen.