GarField's Blog

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 5 dagen geleden #81 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Vandaag een eerste les gehad sinds lang ......
Ik probeer de snelheid uit mijn armen te halen maar draai niet goed met mijn heupen.
Ik zet kracht om de club naar beneden te trekken, hierdoor kom ik niet goed uit met het clubblad.
Ik moet nu de club meer laten vallen vanuit halve slag stand, en niet zozeer concentreren op de afstand, maar naar de slag zelf.
En ik knijp erg hard in de clubs wat niet goed is voor de swing.

Dus dit aankomende 2 weken oefenen op de DR.
Daarna ging ik een rondje over de par3 maar dat ging voor geen meter hahaha.
Hole 1 was ik de eerste 2 ballen al kwijt in de sloot terwijl die maar 1 meter breed is hahaha.
Maar ook een paar hele mooie slagen gemaakt. Volgende keer niet na een les lopen.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Ijzers: Wilson D9 / i5,i6,i7,i8,i9,P,G,S
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus, Gijs_Bos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 5 dagen geleden #82 door GarField000

okidoki post=297639 schreef : met nieuw ga je zowiezo beter spelen, want dan zit het tussen je oren beter en dan weet je ook dat het niet meer aan je spullen ligt - twee twijfels de deur uit :)

En ik weer nieuw speelgoed .... 3 plussen :D

Groetjes Marc

Lees meer
1 maand 5 dagen geleden #83 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic GarField's Blog

GarField000 post=297653 schreef :

cf73 post=297645 schreef :

Niet dat ik verlengd neem terwijl ik die niet moet, of light flex terwijl ik stiff moet hebben. Dus een golfplaza fitting zou voor mij voldoende zijn denk ik.

Hmmm, zeg dat niet tegen een clubfitter. Wellicht kan jouw pro je in begrijpelijk Nederlands ook eens informeren. Zijn mening kun je hem vragen.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 5 dagen geleden - 1 maand 5 dagen geleden #84 door GarField000

cf73 post=297645 schreef :

Als je die video kijkt en je conclusie is dat de clubkop meer techniek heeft en daarom de spin anders is dan kan ik wederom alleen herhalen dat je meer kennis nodig hebt.

De video verteld niet wat de waardes zijn die van belang waren en daarom niet bruikbaar.

Spin is het resultaat van (in het kort) de spinloft * clubkop snelheid * X
Spinloft is de hoek tussen de dynamische loft en de attack of angle

De video verteld niet wat de spinloft was noch wat de clubsnelheid was. Oftewel het verteld daadwerkelijk niets.

Als ik je ben kwijt geraakt zodra ik spinlof of AoA noemde dan is dat des te meer reden om je even in te lezen.

Een fitting (ijzers) duurt 4 uur en dat is niet alleen vanwege het testen van/slaan met materiaal maar vanwege het duidelijk uitlegen wat er aan de hand is en welke gevolgen (cijfers) een bepaalde keuze voor jouw tot gevolg heeft. 

Kan zijn dat het je allemaal te moeilijk is, geen probleem, gewoon een winkel instappen en de leukste/mooiste clubs kopen die je kan betalen. Deed ik ook bij mijn eerste set. (Ping Zing2, Big Bertha, Greatest Big Bertha)

Niet zozeer meer techniek maar anders. Bij de 'hoge handicap' zit het gewicht lager zodat je makkelijker rechtuit kan slaan. (edit. anders kan slaan stond er maar is niet wat ik bedoel)

Ik begrijp in de basis de spinloft en AoA. En inderdaad zit die info er niet bij. Dus in de basis heeft deze hele youtube video geen nut gehad zonder alle info.
Dat geld dan overigens voor veel filmpjes waar ze testes en reviews doen (als staat dan meestal wel de clubsnelheid erop).
Maar goed .... Maar in de basis is de spin die ze laten zien gewoon te negeren ..... blijf het vreemd vinden maar ik ben geen expert.

Betreft de fitting .... de fitting die jij bedoelt is een fitting voor iemand die redelijk zijn slag steeds hetzelfde kan slaan. Ik heb verschillende filmpjes hierover gezien en is echt zeer boeiend.
Maar ze zeggen overal dat ook voor beginners een fitting van belang is. Ik denk dan aan lengte shaft, graphite of staal, wat voor shaftflex en natuurlijk welke clubheads.

Ik denk dat ik niet zoveel prestatieverschil zie of ik nu de Wilson D9, Mizuno JPX925 of de Callaway Apex DCB 21 kies. Maar ik wil wel dat de basis goed is.
Niet dat ik verlengd neem terwijl ik die niet moet, of light flex terwijl ik stiff moet hebben. Dus een golfplaza fitting zou voor mij voldoende zijn denk ik.

Groetjes Marc

Laatst bewerkt 1 maand 5 dagen geleden door GarField000.

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 5 dagen geleden #85 door GarField000

84425 post=297642 schreef : Dat is een vergelijking tussen een redelijk normaal ijzer en een bijna hybride. Die Fli-Hi JPX heeft geforceerd veel meer gewicht onderin. 
Als je twee 'normale' ijzers met elkaar gaat vergelijken, dan lukt het je niet om de center of gravity van de clubhead zo veel te verplaatsen, dan zal dat hooguit ietsiepietse naar boven / beneden / voor / achter zijn, niet in de extreme mate als die fli-hi hybride. Dus verschil zal dan hooguit 200-300 rpm zijn tussen de verschillende clubs. En als je handicap het van 36 dan durf ik best de voorspelling aan dat het verschil in backspin per slag met één en dezelfde club waarschijnlijk net zo groot is als het verschil in backspin tussen twee verschillende clubs. (en waarschijnlijk bij iemand met hcp 18 ook).

Ik begijp dat ze heel verschillend zijn, en dat er dus andere spin resultaten zijn. Vandaar mijn vraag of de spin gelijk is als je met een robot mijn Wilson X31 slaat of een tourijzer. Die zal in mijn ogen anders zijn omdat de techniek anders is op welke manier dan ook.
Je ziet bij die testers ook verschil van 2000rpm tussen de ene en de andere slag dus dat zal iedereen wel hebben. Misschien dat je het beter kunt controleren als je op de PGA tour speelt :D.

Groetjes Marc

Lees meer
1 maand 5 dagen geleden #86 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic GarField's Blog
Goed te weten Garfield. Crossfield is de persoon voor wie alle praat over spin bij wedges onzin is. Reden: de kwaliteit van de strike die je maakt heeft zoveel meer invloed op de spin als het materiaal. 

Als er iets is in het clubhead wat belangrijk is, dan is dat t materiaal wat gebruikt wordt en het productie proces. Daar kun je een flink verschil in gevoel van krijgen. Spin zou ik als criterium lekker laten varen. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Lees meer
1 maand 5 dagen geleden #87 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic GarField's Blog

okidoki post=297639 schreef : met nieuw ga je zowiezo beter spelen, want dan zit het tussen je oren beter en dan weet je ook dat het niet meer aan je spullen ligt - twee twijfels de deur uit :)

Om je vervolgens te gaan realiseren dat het fijner was om te twijfelen, dan zeker te weten dat het je materiaal toch niet was ;)

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Cesare, cf73

Lees meer
1 maand 5 dagen geleden #88 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic GarField's Blog
PS Of even hier wat berichten lezen blog.trackmangolf.com/category/trackman/page/19/

Lees meer
1 maand 5 dagen geleden #89 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic GarField's Blog

GarField000 post=297640 schreef : Dus dit is onzin?

Waarom zit er dan zoveel verschil in spinrate? Loft is hetzelfde.
Er zit zoveel techniek in dat de ene clubhead toch echt meer of minder spinrate geeft als een andere.

Als je die video kijkt en je conclusie is dat de clubkop meer techniek heeft en daarom de spin anders is dan kan ik wederom alleen herhalen dat je meer kennis nodig hebt.

De video verteld niet wat de waardes zijn die van belang waren en daarom niet bruikbaar.

Spin is het resultaat van (in het kort) de spinloft * clubkop snelheid * X
Spinloft is de hoek tussen de dynamische loft en de attack of angle

De video verteld niet wat de spinloft was noch wat de clubsnelheid was. Oftewel het verteld daadwerkelijk niets.

Als ik je ben kwijt geraakt zodra ik spinlof of AoA noemde dan is dat des te meer reden om je even in te lezen.

Een fitting (ijzers) duurt 4 uur en dat is niet alleen vanwege het testen van/slaan met materiaal maar vanwege het duidelijk uitlegen wat er aan de hand is en welke gevolgen (cijfers) een bepaalde keuze voor jouw tot gevolg heeft. 

Kan zijn dat het je allemaal te moeilijk is, geen probleem, gewoon een winkel instappen en de leukste/mooiste clubs kopen die je kan betalen. Deed ik ook bij mijn eerste set. (Ping Zing2, Big Bertha, Greatest Big Bertha)

Lees meer
1 maand 5 dagen geleden #90 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic GarField's Blog
Dat is een vergelijking tussen een redelijk normaal ijzer en een bijna hybride. Die Fli-Hi JPX heeft geforceerd veel meer gewicht onderin. 
Als je twee 'normale' ijzers met elkaar gaat vergelijken, dan lukt het je niet om de center of gravity van de clubhead zo veel te verplaatsen, dan zal dat hooguit ietsiepietse naar boven / beneden / voor / achter zijn, niet in de extreme mate als die fli-hi hybride. Dus verschil zal dan hooguit 200-300 rpm zijn tussen de verschillende clubs. En als je handicap het van 36 dan durf ik best de voorspelling aan dat het verschil in backspin per slag met één en dezelfde club waarschijnlijk net zo groot is als het verschil in backspin tussen twee verschillende clubs. (en waarschijnlijk bij iemand met hcp 18 ook).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden

logogolfchat

Ga naar boven