GarField's Blog

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #81 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic GarField's Blog
Een groot verschil met je thuisbaan zijn de greens. Die op Wilnis zijn wat zachter, ballen zullen daardoor niet zo veel doorrollen of weg kicken.
35pnt op een onbekende baan, das een mooi resultaat hoor ?
Kom maar eens op Alhaurin spelen, dáár heb je geen rechte liggingen. Wilnis is een vlak baantje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #82 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Vandaag gespeeld op Wilnis. Ik moet zeggen, ik vond het een zeer moeilijke baan.
Heel veel heuvels dus je staat bijna nooit recht. Heel veel bomen waar ik regelmatig tussen lag.
Vond het raar, maar 6 x par3. 6x par4, 6x par5.
Voor mijn gevoel begon ik niet goed. Maar achteraf was het allemaal precies volgens handicap.
Hole 6 haalde ik mijn eerst bogey, om daarna een triple te maken. Hole 8 en 9 ben ik vergeten .. kuch kuch.
2e 9 ging een stuk beter. 3 x een par gehaald.
Een paar echt hele gave ballen op de green die ook echt bleven liggen. Ik leer steeds beter afstanden te raken.

Uiteindelijk 6 ballen kwijt. 35 stableford punten (hcp van 29,8 naar 29,7). 4/12 FIR.
Shot off the day ..... is hole off the day. Hole 13. Par 4. si2. 407 meter. Driver 191 op de fairway. Houten 5 162 mtr precies daar waar ik hem mikte. 70 mtr naar de pin. SW precies daar waar ik mikte. 1mtr van de hole. 1put PAR.

Maandag nog een dagje ergens spelen, dan donderdag waterland amsterdam, en zaterdag Rhoon. Ik heb er zin in.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #83 door GarField000
Net terug van de DR afstandsessie met de R10.

Driver: 157
3-wood: 146
5-wood: 140
4-hybride: 131
5-hybride: 115
5-iron: 121
6-iron: 114

Ik heb al een tijd moeite om de 5hy goed te raken en de 4hy niet. Heel raar. Maar de 5 gaat er voor nu in ieder geval uit.
Als ik de 5hybride weer goed raak zou die de afstand van de 5iron moeten halen. Maar voor nu gaat hij eruit.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #84 door GarField000
Nee dat niet. Maar arccoss is met eigen ballen, R10 DR ballen dus dat scheelt een stuk.
Alleen is bij de arccos de i5 en hybride 5 bijna gelijk, en met de R10 zit daar wel een gat tussen en is de i5 en i6 bijna gelijk.
120 met de r10 zal 135 in het echt (arccos) zijn denk ik? (DR is 80% denk ik)
De nieuwe driver is gemiddeld 160 en 161 in de laatste 2 grote sessies. Bij arccos is het 182 over de 18 holes vd week.

Na het eten naar de DR en met de i6, i5, h5, h4, w4, w3 en ook vast nog wel met de driver sessies doen. 15 ballen per club ofzo. Even kijken.
En dan minimaal 1 hybride eruit (anders heb ik te veel clubs). De ijzer 5 zal wel blijven zitten. Die heeft toch zijn eigen vakje :D (ik heb zo'n iclick systeem dat elke club zijn eigen vakje heeft (9 ijzervakjes, 1 putter en 4 'lange' stokken).

Groetjes Marc

Laatst bewerkt 1 jaar 1 maand geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #85 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic GarField's Blog

Volgens Arccos stats sla ik mijn i6 tussen de 130-140. Mijn beide hybrides 145 :D
Volgens de R10 sla ik de ijzer 5 gemiddeld 122 mtr. (ijzer 6 121 trouwens :D

staat de Across misschien nog op yards ?

The Universe is under no obligation to make sense to you!

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #86 door GarField000
Mijn houten 5 van de ping fitting is binnen en ga ik straks ophalen.
Nu nog even kijken welke hybride ik eruit ga gooien.
Volgens Arccos stats sla ik mijn i6 tussen de 130-140. Mijn beide hybrides 145 :D
Alleen is de verspreiding van de Hybride5 veel groter dan de H4. Maar in de basis moet dat natuurlijk niks uitmaken.
De houten 5 en Houten 3 moet ik even gaan meten. De houten 3 sla ik zelden. Meestal maar 1 x vanaf de tee op hole 8 omdat een driver te ver is en je in de problemen komt.
Dat moet ik maar eens op oefenen en ook met de houten 5 en leer ik de afstanden wel.

Voor gapping straks maar even een DR sessie met de R10 :)

Volgens de R10 sla ik de ijzer 5 gemiddeld 122 mtr. (ijzer 6 121 trouwens :D) De hybride 5 129 en de houten 3 145 (dit is dus met DR ballen).
Hier zou de dus houten 5 tussen moeten vallen.
Wel grappig dat op de R10 ijzer 6 en 5 bijna gelijk zijn, en volgens arccos de ijzer 5 en de hybride 5. Ik denk dat de ijzer 5 in het 'veld' wat meer rol heeft door de lage baan.

Groetjes Marc

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #87 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic GarField's Blog

Vrijdag 18 holes spelen op Wilnis. Kijken of die baan lijkt op Vianen.

Totaal niet. Wilnis is vele malen leuker imho

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #88 door GarField000
Ik speel vaak 9 holes. Gewoon omdat het sneller is en makkelijker zo 's avonds na het eten.
Nu ik vakantie heb ga ik elke week 2 x 18 holes spelen. Vandaag 'alleen' op mijn eigen baan. Vrijdag op Wilnis, volgende week donderdag Waterland en dan zaterdag met jullie Rhoon.

Ik had om 15.30 starttijd. ik ben altijd optijd dus ga ik 15.15 die kant op. aangekomen op de hole staat er iemand in paniek te bellen. Waar zijn maten zijn.
15.20 starten is 15.20 en niet nog op de putting green. Ga jij maar vast, wij zijn met 4. Ok ... Ik sla af ... low wormseeker recht vooruit. Ok niet de beste maar hij rolt.
140 naar de green over water. Nou ik leg wel op. Veel te gehaast omdat er 4 man achter me aan komen top ik de bal en plons in het water. chip naar de green te ver naar rechts .... nou gaat lekker. Een triple. 1 punt. Geen goede start (ik krijg 33 slagen mee van geel).
Hole 2 en hole 3 gaan lekker. Beide PAR.
Hole 4 is een par 3. Sla mooi op de green. Helaas een 3 put :(
Verder gaat het allemaal redelijk. Hole 13 is een langere par 3 van 141 mtr. Ik sla mooi op de green, maar wel ver links. Helaas lijken de green niet gelijk in snelheid want deze gaat VER voorbij de pin. Ik maak een 4 put :(. Alsnog 'gewoon' 2 punten.
Het gaat mis bij hole 15. Hele lange par 3. 175 mtr, en de green ligt hoger. Tegenwind. Bunker ligt rechts voor de green. Dus ik veilig met een houten 3 richting de green maar veilig voor en links van de bunker. Bal komt precies waar ik in gedachten had. Chip naar de green .. plof. onder de bal door. 50 cm verder. Weer een chip, en weer niet goed. Uiteindelijk een triple bogey op een par 3.... grrr.
Op hole 16 gaat het pas echt mis. PAR4, si1, 350mtr. Afslag over water en dan moet je helemaal rechts langs het water.
De afslag gaat mooi over het water maar draait door de wind iets te ver naar rechts .... krijgt ook nog een rot stuit en hop de bunker in. Ach het is nog ver dus kan gewoon met een P die bal eruit rossen .... grrr. Slag ik gewoon zand en geen bal. Slag 3 eruit ..... maar lig gevaarlijk dicht langs het water en kan amper staan zonder in het water te vallen .... ok oefenronde dus foodwegde en 30 cm verder van het water af. Nou ..... de volgende slag raak ik zo goed dat hij precies in het water komt. drop 5, slag 6 naar de green. En dan heb ik ook nog 3 puts nodig. een 9 (blob).
Hole 17 is een kort par 4 en maak 'gewoon' bogey.
Hole 18 is een hele lastige par 5 met 2 fairways en water er tussen. Je kan kiezen of je links over de sloot gaat, of rechts voor de sloot blijft ... in het midden loopt de sloot parallel met de fairways mee. Dus gewoon lastig. Afslag is mooi. 2e slag pak ik mijn hybride .... en weer sla ik die verkeerd en prompt de bal in het water. slag 3 = drop. slag 4 is over het water richting green. Nog 75 mtr over een bunker naar de green. Slag 5 gaat mooi hoog, maar net te kort en prompt in de bunker. Slag 6 uit de bunker ....... net. slag 7 op de green en met 8 in de hole. triple .... pffft.

2nieuwe records vandaag.
Een 4 put :( ... (kan met niet herinneren dat ik dat ooit gehad heb).
En de langste afslag ever tot nu toe (215 mtr).

De meeste drives gaan 175 - 190 mtr. Dus daar ben ik wel blij mee.
11 vd 14 x FIR. 5 x GIR (slecht he). 41 puts ... aargh wat slecht.
Putten had ik na de instructie misschien wat meer moeten oefenen hahaha.
35 stb punten, maar het was een oefenrondje. Bij hole 6 bv moest ik nog 125 naar voorkant green over water. Dus ijzer 7 ...... te laag hop in het water.
En daarna heb ik nog een paar ballen geslagen om te 'oefenen'. Maar ik ben dan wel verder gegaan met tellen bij de drop voor het water.

Al in al niet slecht. Woensdag heb ik les en hoop ik wat stabieler te worden met de driver. Ik had nu mega mooie ballen, maar ook wat mindere .... links net niet in het water, rechts net niet in het water ... 2 x gingen ze maar 155 mtr ofzo en geen idee waarom.

Vrijdag 18 holes spelen op Wilnis. Kijken of die baan lijkt op Vianen.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus, swinging daddy

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #89 door GarField000

Heb je een R10?

Ja, geleend. Nog tot 14 augustus. Dan terug. Maar zou hem erna ook nog wel kunnen lenen denk ik.

Groetjes Marc

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #90 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic GarField's Blog
Heb je een R10?

the conditions of a solitary bird are 5.

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven