GarField's Blog

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #91 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Tijdens de Ping fitting kwam ik erachter dat mijn bal niet hoger kwam en de descent angle niet veel beter was.
Tijdens de golfplaza fitting kwamen de stealth wel hoger.

In de tussentijd had ik mijn 'lange stokken' op mp gezet en deze zijn inmiddels allemaal verkocht.
De ping hybride is ook al besteld.

Ik kreeg een mail van golfplaza dat de stealth ijzers in de aanbieding waren en ze gingen 140 euro naar beneden in prijs.
Gisteren GolfPlaza gebeld, en ze hebben mijn 'specs' op voorraad muv de GW en de LW.

Vanmorgen mijn 5-SW opgehaald

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

De LW en GW (nou ja AW heet het bij taylormade) besteld. Ik had ook kunnen kijken naar andere 'echte' wedges, maar ik vind het fijner als alles hetzelfde voelt.

De i7 was 28 graden tov 27 graden mijn eigen. Dus dacht dat alles 1 graad verschil is, maar de i5,i6,i8 en i9 zijn wel hetzelfde. De wedges zit wel weer een verschil in.
Wilson is P/G/S/L = 42, 47, 53, 58
Stealth is = 43,49,54,59

Straks maar even een kort rondje over de par3 om te testen :).

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #92 door GarField000
Vandaag 18 holes gespeeld op Waterland in Amsterdam.
In een faceboekgroep gevraagd wie er lid was op Amsterdam en zin had om te spelen.

Was nodig ook. Vond de routering lastig hahaha.
Waterland .... dus ik had meer water verwacht dan de Kroonprins. Er was veel water maar het meest gewoon fore left of fore right. 1 hole moest je flink over water, maar par 3 dus geen probleem. Paar keer een sloot midden over de fairway, en niet altijd zichtbaar, en helaas niet gewaarschuwd door mijn playingpartner :). Dus daar wel een paar keer in gelegen.

Ik begon heel slecht. Voor het putten kon ik de snelheid niet inschatten. Veel te snel.
Maar hoe verder in de ronde hoe beter het ging. Uiteindelijk nog niet best hoor. 29 stableford punten. Handicap gelijk gebleven (hij wilde Q lopen dus prima).
In totaal 1 x een par, 5 x een bogey, 5 x een double (volgens handicap). Maar helaas de rest slechter. Mooie korte par 4, 257 mtr. Ik zie pas bij de green gevaar dus met de driver ..... helaas staat er vanaf 200 mtr ofzo hoger gras. Precies daarin. 3 x hakken nodig om die bal eruit te krijgen .... Zonde.
Dus, 29 stblford. 39 puts :(. de rest heb ik verder niet genoteerd omdat we Q deden.
Shot van de dag. 185 mtr tot green en dan de houten 5 een hengst geven en die rolde tot vlak voor de green.
Verder deed Arccos moeilijk en kwam ik bij hole 10 erachter dat het systeem nog bij hole 1 was. Dus die stats kunnen allemaal in de prullenbak.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #93 door GarField000
Vandaag weer 18 holes op me eigen baantje gespeeld. Met een voor mij onbekende meneer had ik afgesproken (via een fb groep).

Ik begon prima, maar het was het allemaal net niet. Bogey op 1, 3, 5, 8 en 9 double op 2. Maar de holes waar het niet goed ging, ging het ook echt mis :).
Hole 4 rolt de bal over de green, niet vindbaar .... drop 2. slag/chip 3 naar de vlag komt 1 mtr. Slag 4 raak ik op zijn kop en vliegt over de green in het water.
Par 5 hole 6. Drive gaat linksaf het water in. Slag 3 gaat wel goed (190mtr). Daarna wil ik met mijn nieuwe houten 5 verder, maar top ik de bal. helaas in de rough dus moet met een ijzer verder. Ik kom 125 van de vlag. IJzer 7 naar de vlag ..... je raad het al .... over de green, niet meer vindbaar (dus water).
Ik had vandaag net niet het geluk en wat net mis ging, ging echt mis.
Hole 10 ging wel erg goed. Drive van 213 mtr met nog 80 mtr naar de vlag te gaan. Mooie par. Hole 11 weer net niet ... de drive van 181 eindigt in de bunker. Die bunker had ik nog nooit gezien hahaha. links van de fairway. Hoge lip dus met een GW er maar uit rossen. nog 100 mtr naar de pin. Gelukkig stond de vlag heel erg achterop :D. Daarna ging er van alles mis.lange par 3 hole 13 waait naar links en krijgt een bounce van de bult, zo hop links het water in. Op hole 14 par5 nog wel een bogey gemaakt, maar daarna was het klaar.
Hole 17 zie we de bal stuiteren, nooit meer gevonden. Hole 18 drive niet helemaal goed, maar de bal stuitert op het asfalt pad ... en stuitert en plons. gewoon net niet vandaag.

7/14 FIR. Longest drive 213. GIR ... euh .... 0. Puts 39 dus ook niet best.
Beste hole was toch wel hole 10. Goede drive, mooie approach en 2 put voor par.

Ik heb vandaag een paar hele mooie slagen gemaakt. Daar blijf ik van genieten. Het is alleen zaak dit wat vaker te doen en geen 5 holes met 0 punten.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #94 door GarField000
Nieuwsgierig of andere ijzers mijn bal wat hoger in de lucht krijgen, plus de angle wat stijler zodat er minder rol is vanmorgen naar GolfPlaza geweest.

Na wat tests een hele reeks geslagen met de TaylorMade Stealth. Uiteindelijk was dit de club die het 'best' ging.
Hij had ook nog een ander type ... ijzer 7 had 2 graden meer dan de normale ijzer 7 (30 ipv 28, mijn wilson heeft 27). Dus uiteraard gaat deze hoger.
Maar toch was de afstand gelijk. Wat verschillende shafts geprobeerd ook.

Descent angle rond de 45. Spin rond de 5500. Hoogte 21/22. Dit bij goed geraakte ballen. 110 mtr carry, 117 total distance.
Daarna weer met mijn eigen geslagen. Ik krijg hem niet boven de 39 descent angle, meestal rond de 37.5, spin niet boven de 5000 (tussen 4200-4800). Hoogte niet boven de 20 (rond de 18). carry 105, total 118. Niet gebaseerd op 1 schot, maar meerdere.

Ze kop voelde wat zwaarder wat ik wel iets prettiger vond.
Maar het is een boel geld. En wat krijg ik voor mijn eigen set terug? Maakt dit bedrag het de moeite waard?
Ik ben steeds beter in de afstand slaan die ik wil, maar 8 vd 10 keer ligt de bal voorbij de green. Hij blijft zelden liggen als het 100+ mtr naar de vlag is.

Straks eerst maar weer een rondje.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden - 1 jaar 10 maanden geleden #95 door GarField000
Wilnis vlak baantje :D ... Dan kom ik niet op Alhaurin spelen hoor .. vond dit al erg lastig hahahaha.

Op de Kroonprins rollen ze inderdaad stukken verder door. Zelfs als ik probeer voorkant green liggen ze nog erachter of erover. Zelfs van 60/75 mtr.

Ik vond de greens op de oefengreens erg snel, maar op de baan was ik toch vaak te kort en leken ze minder snel.
Maar zo slecht ging het niet op de greens. 3 x een 3 put. 2 x een 1put. Dus 37. Als ik wat vaker GIR had geslagen (nu maar 1 :D) zou de score ook beter zijn geweest.
Met 6 x par3 had dit wel gemoeten. 4 waren 140 of minder dus dat is binnen mij ijzerbereik
Maar ja als, had ..... zo werkt het niet.

Groetjes Marc

Laatst bewerkt 1 jaar 10 maanden geleden door GarField000.

Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #96 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic GarField's Blog
Een groot verschil met je thuisbaan zijn de greens. Die op Wilnis zijn wat zachter, ballen zullen daardoor niet zo veel doorrollen of weg kicken.
35pnt op een onbekende baan, das een mooi resultaat hoor ?
Kom maar eens op Alhaurin spelen, dáár heb je geen rechte liggingen. Wilnis is een vlak baantje.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #97 door GarField000
Vandaag gespeeld op Wilnis. Ik moet zeggen, ik vond het een zeer moeilijke baan.
Heel veel heuvels dus je staat bijna nooit recht. Heel veel bomen waar ik regelmatig tussen lag.
Vond het raar, maar 6 x par3. 6x par4, 6x par5.
Voor mijn gevoel begon ik niet goed. Maar achteraf was het allemaal precies volgens handicap.
Hole 6 haalde ik mijn eerst bogey, om daarna een triple te maken. Hole 8 en 9 ben ik vergeten .. kuch kuch.
2e 9 ging een stuk beter. 3 x een par gehaald.
Een paar echt hele gave ballen op de green die ook echt bleven liggen. Ik leer steeds beter afstanden te raken.

Uiteindelijk 6 ballen kwijt. 35 stableford punten (hcp van 29,8 naar 29,7). 4/12 FIR.
Shot off the day ..... is hole off the day. Hole 13. Par 4. si2. 407 meter. Driver 191 op de fairway. Houten 5 162 mtr precies daar waar ik hem mikte. 70 mtr naar de pin. SW precies daar waar ik mikte. 1mtr van de hole. 1put PAR.

Maandag nog een dagje ergens spelen, dan donderdag waterland amsterdam, en zaterdag Rhoon. Ik heb er zin in.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #98 door GarField000
Net terug van de DR afstandsessie met de R10.

Driver: 157
3-wood: 146
5-wood: 140
4-hybride: 131
5-hybride: 115
5-iron: 121
6-iron: 114

Ik heb al een tijd moeite om de 5hy goed te raken en de 4hy niet. Heel raar. Maar de 5 gaat er voor nu in ieder geval uit.
Als ik de 5hybride weer goed raak zou die de afstand van de 5iron moeten halen. Maar voor nu gaat hij eruit.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden - 1 jaar 10 maanden geleden #99 door GarField000
Nee dat niet. Maar arccoss is met eigen ballen, R10 DR ballen dus dat scheelt een stuk.
Alleen is bij de arccos de i5 en hybride 5 bijna gelijk, en met de R10 zit daar wel een gat tussen en is de i5 en i6 bijna gelijk.
120 met de r10 zal 135 in het echt (arccos) zijn denk ik? (DR is 80% denk ik)
De nieuwe driver is gemiddeld 160 en 161 in de laatste 2 grote sessies. Bij arccos is het 182 over de 18 holes vd week.

Na het eten naar de DR en met de i6, i5, h5, h4, w4, w3 en ook vast nog wel met de driver sessies doen. 15 ballen per club ofzo. Even kijken.
En dan minimaal 1 hybride eruit (anders heb ik te veel clubs). De ijzer 5 zal wel blijven zitten. Die heeft toch zijn eigen vakje :D (ik heb zo'n iclick systeem dat elke club zijn eigen vakje heeft (9 ijzervakjes, 1 putter en 4 'lange' stokken).

Groetjes Marc

Laatst bewerkt 1 jaar 10 maanden geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #100 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic GarField's Blog

Volgens Arccos stats sla ik mijn i6 tussen de 130-140. Mijn beide hybrides 145 :D
Volgens de R10 sla ik de ijzer 5 gemiddeld 122 mtr. (ijzer 6 121 trouwens :D

staat de Across misschien nog op yards ?

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven