GarField's Blog

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #91 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Vanmorgen op pad geweest voor een putstroke analyse.
Samenvatting .... ik zet heel iets rechts op (1 graad). Maak een goede constante stroke (voor mijn handicap), maar push de putter om zodat impact een paar graden links is.
Ik sta iets te ver van de bal, en mijn rechterwijsvinger hou ik langs de putter waarmee ik hem omduw. Maar zelfs als ik mijn vinger om de putter heen leg draai ik de putter iets te veel.

Mooi om aan te werken.

Ik ben ook nog even naar de DR geweest om wat ballen te slaan.
Uiteindelijk 50 om precies te zijn. 8 heb ik gedelete omat ik die topte ..... dus op de baan sla ik 2 op de 12 mis ..... dus niet stressen als het gebeurd.
Meeste ballen zo tussen de 135 en 160 waarbij 2 x boven de 160, en 3 onder de 130 die ik verkeerde raakte, maar niet geen topbal :D.

Beste nog een grote spreiding ...... maar goed is niet erg. Les nemen en stabieler worden.

Dit was mijn verste bal.
Vind de baan niet slecht, maar ik sla met veel zijspin waardoor de bal dus veel naar rechts gaat. Bij de ballen die rechts uitkomen zit ik boven de 1000 spin.
Geen idee hoe ik dat eruit moet krijgen, dus dat mag mijn pro uitzoeken :D

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 1 jaar 1 maand geleden door GarField000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #92 door GarField000
Het weekend had ik heel veel last van mijn maag. Maandag had ik nog wat spierpijn in die regio maar dacht spelen lukt wel.
Nou na 10 ballen deed het alleen maar meer pijn ...... dus moest stoppen.

Vandaag even naar de DR geweest. Even een paar ballen geslagen en toen met de nieuwe driver.
Het gaat echt redelijk ... af en toe nog een mega slice ... ik probeer wel aan mijn driverlessen te denken .......
Ik raak ze nog niet altijd even lekker, maar daar waar het eerst 75% slice was .. is het nu recht, recht naar links of een kleine draw (wel op het punt waar hij moet komen).
Ben benieuwd wat ik bij mijn volgende les kan verbeteren.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 2 maanden geleden #93 door GarField000
Ik had geen sleutel bij mijn nieuwe driver gekregen. Vond ik een beetje raar. Worden niet meer geleverd door callaway zeiden ze.
Dus ik contact opgenomen met callaway ..... ze sturen er 1 op naar me. Dank ...

Thank you for contacting Callaway Europe.

Wrenches were supplied with adjustable clubs for over 10 years and we have found that some people have multiple wrenches and many retailers have excess wrenches left in stock.
Since the start of this year a torque wrench has no longer been supplied as standard with new adjustable Callaway clubs in an effort to reduce waste.
Of course we understand that not everybody has a torque wrench and so we do make them available to purchase as an additional item. This can be ordered from any authorised Callaway retailer.

I will arrange for one to be sent free of charge to your address shown in the Jumbo Golf order confirmation below.
We hope that you enjoy your new Rouge ST Max driver and wish you all the best for the rest of the season.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 2 maanden geleden #94 door GarField000

Alignment is niet hetzelfde als een swingpatroon (outside in; inside out; inside-in-inside).

Geloof niet dat iemand hier dat beweert. Enorme open deur.

Soms ging het naar links omdat ik verkeerd opgelijnd stond. Volgens hem staan mijn schouders al helemaal naar links opgelijnd en sla ik dan van buiten naar binnen (of was het andersom?).

Wat ik beweer moet je met een korreltje zout nemen he .... ik weet niet waar ik over praat :D. Misschien zeg ik het verkeerd....

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 2 maanden geleden #95 door GarField000
Nou .... mijn rondje zit erop. Het was een raar rondje.
Ik begon super. bogey, dubbel bogey, bogey, par, dubbel bogey. 3 vd 4 FIR. 3 vd 5 GIR.
Helaas 2 x een 3 put. Hole 5 dacht ik .. ik sla eens een fairwaywood vanaf de fw ... daar is die toch voor ... lol .... 40 mtr verder in de bunker hahaha. De slag uit de bunker raakte ik de rand, maar slag 4 was mooi op de green. Dus toch nog een dubbel bogey.

Als ik de bal niet goed raakte met de driver ging hij toch 175/180 mtr. Raakte ik hem goed was het 190/195. Geen slice gezien.

Hole 6, par 5. Daar begon de ellende. Eerste bal ging naar links en de sloot in. De 2e bal ging nog verder naar links en over de sloot hahaha.
3e bal ging wat beter maar nog steeds niet goed. 178 mtr. Wel op de Fairway trouwens ... maar ja .. bal 3 :D. Ok geen wood laten we mijn vertrouwd hybride nemen .....
nou ja ... laat ik het kort houden .... h5, i7, pw, gw allemaal slecht geraakt. Toen ik eindelijk op de green was wel een 2 put :D.
hole 7 par 4 ... he ik kan nog een slice produceren :). die ging maar 157 mtr ....... en de rest was ook ellende. een 8 ....... grrr. Marc je was zo goed bezig.
Hole 8 ... met die 2 fairways ... ok als ik met driver sla gaat hij te ver .. dus met mijn 3wood ...... die 60 mtr rechts in het hoge gras komt ...... met de P eruit ... te ver links .... ok weer opleggen want van die plek/rough haal ik de overkant van het water de 2e fairway niet. Dan een ijzer 7 naar de green ... iets te ver rechts. Met de GW chippen .... veel te kort en vlak voor de green stil. Ok .. slag 6 met de putter ....... hoppa in 1 x erin :D.
Hole 9 is een par 3 en ging wel ok. Iets te ver dus lag achter net voorbij de green. chip en 2 put. bogey.

Ik snap er echt niks van ..... ik sla niet elke bal met een slice. Ik weet niet waarom. De afstand bij niet goed raken is vele malen verder .. nou ja misschien omdat het geen slice is want die ene slice was de afstand die ik normaal sla :D.

Ik was erg verbaasd over de driver. Ik was erg tevreden met mijn ijzers naar de green. 100 - 130 meter shots op de green. Birdy kans (heel ver weg maar het is een birdy put) op de par 4 is echt super. Dat ik het verpruts met een 3 put is dan jammer ....

Totaal aantal puts 19. 2 x 3, 1 x 1 rest 2.

Maar hoe dat werkt met de driver weet ik echt niet. Snap er niks van. Hij staat gewoon standaard (SN). Misschien is het de shaft? Geen idee.

Groetjes Marc

Lees meer
1 jaar 2 maanden geleden #96 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic GarField's Blog

Alignment is niet hetzelfde als een swingpatroon (outside in; inside out; inside-in-inside).

Soms ging het naar links omdat ik verkeerd opgelijnd stond. Volgens hem staan mijn schouders al helemaal naar links opgelijnd en sla ik dan van buiten naar binnen (of was het andersom?).

the conditions of a solitary bird are 5.

Lees meer
1 jaar 2 maanden geleden #97 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic GarField's Blog

Lees meer
1 jaar 2 maanden geleden #98 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic GarField's Blog

Naar rechts oplijnen met een slice? Dan moet je wel de uiterst lastige pull slice weten te produceren. Top als dat met consistentie lukt. Of was ie linkshandig ?
Dat is niet zo vreemd. Als je van buiten naar binnen swingt met het clubblad haaks op de lijn van de swing dan gaat de bal in een rechte baan naar links. Hal clubhoofd komt immers ook van rechts naar links met een buiten-binnen swing. Dat compenseer je door naar rechts op te lijnen.

De slice ontstaat als je clubblad open staat ten opzichte van de swingbaan. Dat wist deze speler te voorkomen met als gevolg een heel consistente slag. Ik had in het begin ook echt de neiging om hem te waarschuwen dat hij volledig verkeerd stond opgelijnd. 

Dus een betrouwbare natuurlijke slice kun je oplossen met heel veel lessen en swingtips die je tegelijkertijd en goed getimed moet uitvoeren, zoals meestal wordt gedaan. Of zoals deze meneer door er aan toe te geven en te zorgen dat je clubhoofd haaks aankomt en naar rechts op te lijnen in je natuurlijke swing.

Overigens weet ik niet of ik het zou durven. Je hoofd haalt vreemde trucs uit met je handen als je zover off target mikt :) 

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.

Lees meer
1 jaar 2 maanden geleden #99 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic GarField's Blog

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Lees meer
1 jaar 2 maanden geleden #100 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic GarField's Blog
Naar rechts oplijnen met een slice? Dan moet je wel de uiterst lastige pull slice weten te produceren. Top als dat met consistentie lukt. Of was ie linkshandig ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven