Tijn gaat golfen

Lees meer
1 dag 11 uren geleden #1 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Tijn gaat golfen
Lekker veel gespeeld Tijn.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Ijzers: Wilson D9 / i5,i6,i7,i8,i9,P,G,S
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
1 dag 12 uren geleden - 1 dag 12 uren geleden #2 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Tijn gaat golfen
18.04.2021 - Nunspeet Oost-Zuid

Op een heerlijke zondagmiddag met weinig wind mogen we met golfvrienden mee naar het mooie maar moeilijke Rijk van Nunspeet. We starten op Oost met een par 5. Driver is heerlijk midden fairway. IJzer 5 en een wedge voor gir. De bal valt mooi bij de vlag en ligt snel stil. Putt voor birdie van een ruime meter valt ook. Da's lekker beginnen!
Hole 2 weer lekkere afslag, maar ik mis de par putt. Hole 3 is een par 3 van 135 meter en een meter of 10 omlaag. Linksvoor water, dus i7 om niet te kort te zijn en dus lang, randje green. Meter of 6 terug naar de vlag en de putt valt zowaar voor wederom birdie. Het vervolg is steady maar niet briljant met telkens kleine foutjes: bogey, bogey, bogey, dubbel, bogey en op hole 9 par. Met 41 slagen door de turn en verder op Zuid. Het niveau blijft gelijk: geen uitschieters naar boven of beneden en 7 bogeys, een par en een dubbel voor 45 slagen en een totaal van 86 wat veruit mijn beste score ooit is op Nunspeet.
Alle holes met dezelfde bal gespeeld, geen strepen, geen strafslagen. Dat is wel een heel lekker gevoel!

Handicap is verder gezakt naar 14.2
Laatst bewerkt 1 dag 12 uren geleden door Tijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, GarField000

• Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
1 dag 12 uren geleden #3 door Tijn
Veel gespeeld de laatste tijd, maar niet geschreven. Daarom in het kort een paar highlights.

12.04.2021 - Matchplay ladder (als #2 tegen #1)
Ik mag strijden om de toppositie, maar de vorm is er al een tijdje niet en de tegenstander is goed (Hcp 4). Mijn vrees wordt bewaarheid en ik verlies kansloos 6 holes achter elkaar en daarmee de wedstrijd. Dat mijn tegenstander de baan level par loopt en ik dus zelfs in topvorm niet had gewonnen, verzacht de pijn een beetje.
's Avonds ben ik wat aan het puzzelen en wat opnames aan het kijken van mijn swing als me ineens opvalt dat de bal vrij ver naar mijn voorste voet ligt.

13.04.2021 - Dinsdaginloop  OGD
Heel bewust leg ik de bal wat verder naar mijn achterste voet en het resultaat is er direct bij het inspelen al. In de baan loopt het gelijk weer veel beter. Ik kom per 4x par, 3x bogey en 2x dubbel terug wat me 18 punten oplevert en een 2e plek.

16.04.2021 - Oefenwedstrijdje Shortgolf
Bij de shortgolf is bij de invoering van het WHS meteen besloten om de papieren standen voortaan direct via het systeem in te voeren. Dat moet wel eerst even getest worden en daarom spelen we een mini-wedstrijdje met 3 flights van twee. Er staat veel wind en ik krijg geen slagen mee met mijn handicap. En dan is het lastig om goed te scoren. Met 2 birdies en 7 bogeys kom ik 5 boven binnen voor 31 punten. De test is overigens geslaagd :)

17.04.2021 - Maandbeker
Het is heerlijk weer en mijn vorm is weer helemaal terug na de aanpassing van de balpositie. Vreemd genoeg gaat ook het putten weer beter nu, maar dat is waarschijnlijk toch het teruggekeerde vertrouwen. Over de eerste 9 holes speel ik 8 boven de baan en over de 2e negen 6 boven, goed voor 35 punten en wederom een tweede plaats. Met een PCC van +3 daalt mijn handicap naar 14.8.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, GarField000

• Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
1 week 4 dagen geleden - 1 dag 13 uren geleden #4 door Tijn
11.04.2020

Vandaag een rondje met mijn vrouw. We komen aan terwijl de laatste regendruppels vallen, maar eenmaal in de baan is het droog en zelfs de zon komt door. Wel staat er nog een stevig fris windje over de baan. De vorm is er nog steeds niet helemaal. Al op de eerste hole gaat het eerste ijzer in de baan linksaf het water in. Verder vooral heel veel net niet. Nog altijd last van de geprikte greens waardoor alle puts van meer dan een meter mis gaan. Uiteindelijk met 56 slagen terug (op 9 holes), 14 boven mijn handicap.

Morgen een meer serieus rondje voor de ladder.
Laatst bewerkt 1 dag 13 uren geleden door Tijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000

• Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
1 week 5 dagen geleden - 1 dag 13 uren geleden #5 door Tijn
10.04.2020

Na het drama van gisteren toch nog maar even de baan in. Het is prachtig weer, wel wat fris maar bijna windstil. Weinig grote fouten, maar wel een hoop kleintjes. Uiteindelijk één par, 5 bogeys, een dubbel en een triple (op de 1e, volgende keer toch even inslaan). We zijn net voor het donker binnen.

Langzaam maar zeker begint het weer een beetje terug te komen. Vooral van de tee gaat het lekker met een steady rechttoe-rechtaan drive en fijne ijzerslagen.
Laatst bewerkt 1 dag 13 uren geleden door Tijn.

• Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
1 week 5 dagen geleden #6 door Tijn
08.04.2020 - OGD laddercompetitie

Dat probleem met de driver heeft me een paar dagen dwarsgezeten. Op de driving range uiteindelijk de oplossing gevonden in een aanpassing in mijn grip. Blijkbaar was dat in de winterperiode langzaam maar zeker wat verslapt met als gevolg een andere zwaai en dus een ander resultaat. Na een paar dagen oefenen gaan ze weer recht vooruit en dat maakt een rondje lopen een stuk aangenamer en makkelijker.

Voor de ladder mag ik tegen een bekende met een iets lagere handicap dan ik en dat zou een spannend potje moeten worden. Ik begin redelijk goed met een drive die iets rechts van de fairway land en een approach op 10 meter van de vlag, maar met een bunker ertussen. Chip op de green is redelijk, maar de greens zijn net geprikt en het gaatjespatroon heeft behoorlijk invloed op mijn brein. Het lukt me niet goed de lijn te lezen en ik maak een drie put. Tegenstander was slecht gestart maar put beter en we halven de eerste.
Op de tweede ben ik iets te ver links en moet een herstelslag maken. Tegenstander heeft een prachtige approach en ligt op een meter voor birdie. Mijn approach komt op een meter of negen, maar miraculeus gaat de put erin voor par. Tegenstander maakt alsnog de birdie en 1 down.
De volgende holes lukt er weinig meer. Elke hole wel een fout en telkens kom ik een slag te kort. Na 6 holes is het gedaan: 5&3 en mijn eerste matchplay verlies sinds de finale van vorig jaar.
Maandag een nieuwe poging. Hopelijk speel ik dan iets beter om er in ieder geval een spannende wedstrijd van te maken :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, GarField000

• Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
3 weken 4 dagen geleden #7 door Tijn
28.03.2020 - Nunspeet Zuid-Noord

Vandaag op het altijd fraaie Rijk van Nunspeet de Zuid + Noord lus. Afslag om 10.00 en met de klok een uur vooruit betekent dat een kort nachtje. We spelen matchplay in de geest van de afgelaste competitie. We starten dramatisch en ik win de eerste hole (par 4) met een 9. Hole 2 wederom een slechte afslag waar ik niet van terug kom en A/S. Op de 3e (par 3) leg ik hem op 3 meter van de vlag. Birdie put mis, maar wel 1 up. Op de 4e een heerlijke drive van 220 - wel lekker zo'n fairway met rol - en de approach netjes op de green voor wederom par en 2 up. Zuid 5 is een par 4 van 383 meter (SI 1). Drive is nog beter dan op de vorige hole en nog een kleine 160 meter over. Approach komt op voorkant green en ik mag weer voor birdie putten. Deze is net even te hard en ik moet downhill terug en weet te missen. We delen voor bogey. Hole 6 kom ik net te ver op links uit en heb geen slag naar de vlag. ik moet kort en chip vervolgens over de green en verlies de hole. Ook de volgende gaat verloren en A/S. Hole 8 (par 3) slaat tegenstander de bal het bos in. Ik speel safe en win de hole met een dubbel. Op de mooie 9e hole (langs het water) raak ik slag 2 helemaal verkeerd (water) en na de drop nogmaals water. Tegenstander weet het nog slechter te doen en ik win 2&0.

De Noordlus spelen we met zeker voor Nunspeet heel veel wind en af en toe lichte regen. Het lukt me om vrijwel elke afslag naar links te slaan. Geen draw, maar gewoon direct linksaf. En ik krijg het ook niet meer goed. Met veel moeite en heel hard werken weet ik toch in de buurt te blijven van mijn tegenstander, maar als hij hole 7 wint na mijn 3-putt is het gedaan. Ik verlies geheel terecht 2&1.

Wel weer genoten van de baan, maar niet echt van mijn spel op de 4-5-6 holes van Zuid na. Golf blijft een raar spelletje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, GarField000

• Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
4 weken 2 dagen geleden #8 door Tijn
Handicap is ook maar een getal. Gaat erom dat je plezier hebt in je spel. Dat lukt mij tot nu toe aardig en jou volgens mij ook wel Garfield :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000

Lees meer
4 weken 2 dagen geleden #9 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Tijn gaat golfen
HCP 15 ... wauw. Je hebt er duidelijk veel meer aanleg voor dan ik hahaha.
Mooi pot .... hier gaan ze 5 april beginnen met ladder dus ik heb me ingeschreven.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Ijzers: Wilson D9 / i5,i6,i7,i8,i9,P,G,S

• Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
1 maand 2 uren geleden #10 door Tijn
21.03.2021 - OGD

Nu Garfield weer actief is, kan ik eigenlijk niet achterblijven ;)
Afgelopen jaar was zoals voor iedereen bijzonder met alle Corona perikelen. Toch wat minder gespeeld en meer op de eigen baan. Uiteindelijk mijn handicap naar 13,9 einde seizoen en inmiddels (WHS 15,2).
In de winter hebben we toch wel regelmatig een rondje gelopen en het gevoel is aardig gebleven. Nu het weer wat beter wordt en de dagen langer is er weer tijd om te oefenen. Ik sta regelmatig rond de green te chippen om het korte spel te verbeteren en het resultaat wordt langzaam zichtbaar.

We hebben op onze baan (Openbare Dronten) inmiddels een golfladder competitie met ruim 60 deelnemers en dat is erg leuk. Afgelopen zondag mocht ik (#5) de nummer 2 uitdagen, die met handicap 7,3 door de baan gaat. Dat is wel een uitdaging. De wedstrijden gaan trouwens over 9 holes.
We starten allebei matig op 1 en liggen beide na slag 2 nog flink voor de green. Mijn approach waait naar rechts en rolt van de green de bunker in. Tegenstander legt hem er wel op en wint (1 down). Op hole 2 liggen we beide GIR op een meter of 7 van de vlag. Ik maak de 2 put en hij niet, A/S.
Hole 3 is hij te kort, maar ik maak een 3 put, A/S. Hole 4 is een dogleg en mijn afslag raak ik te goed. De bal schiet door de bocht en ik heb geen hoek naar de vlag. Geen andere keus dan terug naar de fairway. Tegenstander is te kort en ligt twee meter voor de green. Mijn approach is heerlijk, meter van de vlag en ik maak de put voor par. Hij mist (net) en dus 1 up. Op de volgende par 3 lig ik pin high, hij wat verder. Ik maak de par en hij mist weer, 2 up. Ik ruik mijn kans, maar haal mijn approach op de volgende om en tot ons beider verbazing nooit de bal meer teruggevonden. Nieuwe bal dan maar en die ligt netjes op de green, maar het leed is al geschied, 1 up.
Hole 7 S.I. 1 maak ik een heerlijke drive en prima approach. Zijn tweede slag land in de bunker. Hij maakt de par niet, ik wel en 2 up met 2 holes te gaan. Hole 8 is voor beide niet best (double) maar genoeg voor de winst :)
We spelen hole 9 nog even voor de lol en ook hier maak ik de par, lekker rondje!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, canth, taxgolf, Frank@Andalus, SevenUp75, GarField000

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden

logogolfchat

Ga naar boven