Tijn gaat golfen

  • Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
4 jaren 5 maanden geleden #21 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Tijn gaat golfen
13.10.2019 - Almeerderhout (NGF Najaarscompetitie)

Ook dit jaar doen we weer mee met de najaarscompetitie en vandaag mogen we spelen op Almeerderhout (Markermeer/Gooimeer). Na een lange periode met veel regen is het vandaag grotendeels droog met temperaturen die boven de 20 graden liggen. Het is wel erg vochtig en voor en na de wedstrijd vallen flinke buien, maar tijdens de ronde is het droog. We spelen stableford en ik krijg 21 slagen mee. De baan is ruim van opzet met veel ruimte op en naast de fairways, maar de baan is wel lang, ruim 6 km vanaf geel.
Het begin is uitstekend met 6 bogeys op rij voor 14 punten. Op hole 7 mis ik de putt voor bogey vanaf minder dan een meter en het ritme is helaas gebroken. Op hole 8 is mijn approach iets rechts door de wind en ik land op de rand van het plateau en rol 5 meter naar beneden en heb 3 putts nodig voor nog een dubbel. Op hole 9, de eiland hole (eigenlijk meer een schiereiland) heb ik een slechte afslag en nog 150 meter over naar de vlag vanuit de rough. Ik ga ervoor, speel de i5 en kom inderdaad over het water, maar wel in de bunker. Door de vele regen is het zand ongekend zwaar. Ik moet schipperen tussen te zacht en te hard (over de green heen is ook water) en speel 2x te zacht en vervolgens te hard (geen water, maar een lange putt) en een streep.
De tweede negen (Gooimeer) begint zoals de eerste negen eindigt. Goede afslag, goede tweede en nog 150m naar de green (par 5). Vervolgens geklungel en het lukt me niet om in 7 uit te holen (streep). Hole 11 prachtige afslag over het water, nog 100 meter te gaan. Approach is te lang en drie putts nodig voor bogey. Er volgt nog meer geklungel en na 14 holes sta ik op 20 punten. De laatste 4 holes gaan weer prima. Een par 3 van 197m (!) speel ik met de driver op de green. Helaas onnodig 3 putts voor bogey. Vervolgens een lastige par 5 met goede chip in par. Hole 17 chip ik tegen de vlag, helaas net niet erin (bogey) en ik eindig met een fraaie par in een lastige dogleg.

Vreemde ronde dus : 14 punten in de eerste 6, 10 punten in de laatste 4 en slechts 6 punten op hole 7-14.
Hoogste score (van 16 spelers) was overigens 31 punten, dus gezien de omstandigheden nog een aardige ronde.

Volgende week spelen we bij ons in Dronten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #22 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Tijn gaat golfen
19.09.2019 - Het Woold (Asten)
21.09.2019 - Drentsche Wit-Geel
22.09.2019 - Drentsche Rood-Wit

3x 18-holes wedstrijd in 4 dagen op voor mij onbekende banen. Mooie uitdaging maar ik kan niet helemaal meer terughalen hoe ik de holes gespeeld heb. Ik heb ze daarom maar bij elkaar gevoegd.

Donderdag op Het Woold, prachtige baan, prachtig weer en heerlijk gegeten. Het spel was een stuk minder aansprekend. Veel te veel spreiding in de afslag met als gevolg voortdurend herstelslagen. Ook de approach liep niet, daardoor veel onnodige slagen. In het begin hield ik het nog aardig bij elkaar (12 punten na 7 holes), maar daarna werd het erg matig met uiteindelijk 22 punten (2x par, 5x bogey en de rest dubbel of meer). Wel genoten van de baan en omgeving en al snel geaccepteerd dat het niet mijn dag was. Lichtpuntjes waren de easy par op de par 5 hole 3 en een approach van onder de bomen over 150 meter op de green waarbij de bal (zoals bedoeld) niet hoger kwam dan enkele meters boven het maaiveld.

Het weekend met de Shortgolf Swifterbant on tour naar de Drentsche. Wederom schitterend weer (zondag 25 graden), een leuke baan, leuk gezelschap en goed eten. Op zaterdag een matige start met 3x dubbel, maar daarna heel redelijk gespeeld ondanks dat ook nu de approach naar de green telkens uit de richting was. Afslagen waren redelijk en rondom de green ook prima na de eerste paar holes waar het even wennen was aan de snelheid en de break. Het grote probleem was dat de bunkers ongekend vaak in het spel kwamen, zelfs bij slagen die goed leken te zijn. Al met al tevreden met 31 punten.
Zondag liep de driver als vanouds, lang en recht en meestal op de fairway. Alleen de slag naar de green wilde ook nu niet lukken. Veel naar links, soms naar rechts maar eigenlijk nooit erop. Na 13 holes toch 23 punten en een goed gevoel. Op de par 3 van hole 14 (wit 5) sla ik recht op de vlag, maar met wind tegen iets te kort, slechte stuit en lastig in de bunker. Ik moet heel hoog eruit, bijna als een potbunker en het lukt me niet. Plotseling is de energie op en op de volgende holes lukt er weinig meer. Ik sprokkel nog 2 puntjes erbij en ben echt blij dat het erop zit. Blijkbaar kost mijn spel toch meer kracht dan ik dacht.

De handicap gaat stap na stap omhoog. Het lukt me op het moment niet om het spel van de afgelopen maanden te spelen. In de komende periode maar weer eens een paar keer oefenen en proberen de ijzers weer rechtuit te krijgen. Lengte is goed, maar de richting is een probleem.

Handicap na deze rondes : 17.3
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #23 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Tijn gaat golfen
14.09.2019 - Maandbeker OGD

Zeker voor half september fantastisch weer vandaag. Vrijwel geen wind, ruim 20 graden en volop zon. 's Morgens nog wel behoorlijk nat van de dauw. Na de uitstekende periode afgelopen maand, ging het de laatste week een stukje minder. Ook vandaag geen briljante ronde. Het is vooral erg wisselend. Approach schot in de bunker, vervolgens daar weer prima uit. Een prachtige 200 meter drive wordt gevolgd door een veel te korte approach, een te lange chip en een 3 put. Op hole 5 gaat de drive de bunker in op 150 meter van de vlag. Met i5 heerlijk eruit, 5 meter voor de green, 10 meter van de vlag. De chip valt via de vlag binnen voor birdie. Vervolgens op hole 6 een bagger afslag en zonder punten. En zo gaat het maar door. Halverwege op 16 punten met 3 strepen. Tweede negen nog matiger, maar wel enkele prachtige slagen ertussen. Niet tevreden met resultaat van 28 punten met 5 strepen. Wel met een aantal goede slagen en een paar mooie chipshots tot vlak naast de vlag. Hopelijk kan ik het binnenkort weer allemaal bijeen houden en wat betere scores gaan lopen. De potentie is er zeker nog.

Handicap na deze ronde : 17.0
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #24 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Tijn gaat golfen
08.09.2019 - OGD Strokeplay kampioenschappen dag 2

Gisteren een matige ronde, vandaag qua resultaat nauwelijks beter : 95 slagen over 18 holes. Wat het bijzonder maakt is dat er 6 parren en een birdie tussen zitten en slechts drie bogeys. Ofwel de holes gingen prima of ze gingen uitermate slecht. Het weer zat mee, het was echt heerlijk, maar verder zat er vooral heel veel tegen: ongelukkige liggingen, slechte bounces, ballen die via de green de bunker in rollen en als hoogtepunt een bal die enkele meters links van de green op het pad stuitert en nogmaal en nogmaals en dan naar een onmogelijke plek rolt. Ik was niet geheel zuiver in de slagen, maar het was ongekend hoeveel slagen ik hierdoor verspeelde. De holes die goed liepen, gingen ook prima met enkele birdiekansen waarbij de makkelijkste ook viel.
Uiteindelijk niet ontevreden, hoewel de uitslag onvoldoende was.

Handicap na deze ronde : 16.8
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #25 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Tijn gaat golfen
07.09.0219 - OGD Strokeplay kampioenschappen, dag 1

De strokeplay kampioenschappen gaan over 18 holes zaterdag + 18 holes zondag. Er zijn 24 deelnemers en de laagste handicappers zitten dicht bij mij in de buurt. Gezien de scores van de afgelopen weken dus volop kansen om mee te dingen om het kampioenschap. Vorig jaar was ik superblij met een score van 97, voor het eerst onder de 100. Nu ligt de lat een flink stuk hoger. Hole 1 begint goed, prima afslag in de dogleg, approach net te kort en 2 put voor bogey. Hole 2 afslag i5, 85 meter over naar de vlag. Gap wedge produceert een flyer over de green heen in de struiken. ik kom er uit, top de chip weer over de green heen en maak een triple. Hole 3 in par volgens het boekje, bogeys op 4 en 5 waar ik twee keer te kort ben naar de green en dan op de dogleg van 6 een echte misslag, slechte herstelslag, goed naar de green en dan een 3 put voor dubbel. Op de par 3 van 7 te ver naar links chip, 2 put voor bogey. Dan de par 5 van hole 8. Afslag okee, tweede bal slecht. Ik pak de houten 3 om toch afstand te maken en dat lukt maar niet in de goede richting. Bal weg, twee strafslagen en uiteindelijk een 9 op de kaart. Op hole 9 in de bunker en bogey. Met 50 slagen na 9 holes ben ik niet tevreden. De laatste keer dat ik er zoveel nodig had, was in maart!
Tweede negen begin ik goed met bogey-par-par-bogey. Dan teveel willen op hole 5 en een afzwaaier produceren die we nooit meer gevonden hebben. De provisional was okee, maar toch een triple.Op 15 en 16 bogey, maar op 17 weer flink rommelen en een 8 (par 5). Op hole 18 par 3 te kort in de bunker en wederom bogey. Met 96 slagen sta ik ver achter op de top (8 slagen). Morgen moet het echt super gaan om nog enige kans te maken.

Handicap na deze ronde : 16.7
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #26 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Tijn gaat golfen
Dank je Frank, dat ga ik zeker doen. Tot nu toe kwam het steeds niet uit in de agenda, maar het gaat een keer lukken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #27 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Tijn gaat golfen
Gefeliciteerd, Tijn.
En dan maar eens mee doen met een GC wedstrijd. Is ook leuk.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #28 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Tijn gaat golfen

Dr golf schreef :

Dan is hole 8 aan de beurt, waar de teebox weer op de originele positie terug is (457m par 3).

Dat is wel een zeer originele positie voor een par 3 :woohoo:

Anyhoe, gefeliciteerd met je prijs!


:ohmy: en hij is als par 5 al lastig...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden - 4 jaren 6 maanden geleden #29 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Tijn gaat golfen

Dan is hole 8 aan de beurt, waar de teebox weer op de originele positie terug is (457m par 3).

Dat is wel een zeer originele positie voor een par 3 :woohoo:

Anyhoe, gefeliciteerd met je prijs!

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 4 jaren 6 maanden geleden door Dr golf.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Tijn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #30 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Tijn gaat golfen
03.09.2019 - Finale OGD inloop

Vandaag de laatste inloop op de dinsdagavond. Ik sta 2e in het jaarklassement met 2 punten achterstand op de koploper. Het is de beste 8 van 12 en mijn laagste score is een 14 en die van hem een 16. Om kampioen te worden moet ik dus 2 dingen doen : minimaal 17 punten halen en als mijn tegenstander meer dan 16 heeft, ook nog eens minimaal een punt meer dan hij. We zitten bij elkaar in de flight, dus we weten onderweg precies wat de ander doet.

We starten op de moeilijke hole 4. Ik sla af met de h3, behoudend en nog 150 meter te gaan. De i6 is iets te ver naar links en de bounce gaat ongelukkig over de bunker in de bosjes. Ik sla een provisional met de i7 dood naast de vlag. Maar ik vind de eerste bal die vrijwel onmogelijk ligt onder een struik. Er is echter geen simpele relief met een strafslag, dus ik besluit hem er maar uit te hakken. Uiteindelijk maak ik een dubbel voor een puntje. Concurrent gaat ook de bossen in en komt er met een triple uit.
Hole 5 redelijke afslag en weer pech met de approach die nu na een rare stuit rechtsaf pin high in de bunker gaat. Ik kom er wel uit, maar maak vervolgens een onnodige 3 putt voor weer een dubbel en een schamel punt. Het is duidelijk dat de druk erop staat. Ik probeer te ontspannen en weet een goede par te maken op zowel de 6e als de 7e. Dan is hole 8 aan de beurt, waar de teebox weer op de originele positie terug is (457m par 3). Ik speel wederom de h3 en deze gaat net links de rough in. Slag terug naar de fairway, gevolgd door nogmaals h3 en i6 om net buiten de green op enkele meters van de vlag te eindigen. De bal ligt ongelukkig en de downhill chip wil niet afremmen, zodat het toch een dubbel wordt. Hole 9 (par 3) lig ik wel op de green maar zo'n 15 meter van de vlag. Helaas is de eerste putt te lang en mis ik de par putt.

Na 6 holes heb ik 10 punten en mijn concurrent 9. We spelen allebei niet heel best, duidelijk last van de spanning. Ik moet 7 punten halen op de laatste 3 holes en dat wordt niet eenvoudig. Hole 1 is de driver te ver naar rechts en ik hou een 150m approach over met weinig speelruimte in de breedte. Goede slag met i6 maar weer een slechte stuit en de bal pakt de rand van de bunker en valt er in. Ik kom er aardig uit, maar te ver van de vlag om de par putt te maken. Nog 5 punten met 2 holes te gaan. Het is inmiddels duidelijk dat mijn concurrent de 16 punten niet meer gaat halen, dus daar hoef ik geen rekening meer mee te houden. Op hole 2, een korte par 4, hou ik 85 meter over na de driver. Approach is net te kort, randje green. Ik besluit een chip te spelen, maar deze blijft hangen in de grond en is te kort. Putt van 4 meter lijkt te vallen maar rolt over de rand, maakt een half rondje en komt er weer uit. Het moet dus gebeuren op de laatste hole. Wederom kies ik voor een h3 die ik goed raak. Nog 110 meter naar de vlag. De green ligt op een verhoging, dus ik mag niet te lang zijn. Ik kies de i9 en raak hem goed, bal op de green en 8 meter over naar de vlag. Ik putt met als enige doel om de bal binnen de "zone" te krijgen om de par te maken. Dat lukt, bal ligt op 50 cm. En dan mag ik putten voor de eindoverwinning en dan is 50 cm ineens een flinke afstand en wordt de cup ineens heel klein... maar de bal valt en het kampioenschap is binnen (159 om 158 punten).

Ik ben nog niet eerder zo bezig geweest met de tegenstander en de punten. Het wordt dan ineens een heel ander spelletje dat vooral mentaal wat met je doet. Gelukkig kon ik de zenuwen in bedwang houden en kon ik scoren toen het echt moest. Leuke ervaring, mooie beker gewonnen en toch wel genoten van alles.

Handicap na deze ronde : 16.6
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, Leon1983, Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.057 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

Ga naar boven