Iberian invitational 2022

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 3 maanden geleden #1 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Iberian invitational 2022
Ik volg GolfMates al een tijd (heb zelfs een stel tshirts :D).
Maar de banen zagen er erg mooi uit en zou er zeker wel een keer willen spelen mocht ik ooit die kant op gaan.


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 jaar 3 maanden geleden #2 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Iberian invitational 2022
De Mannen van Golf mates zijn geïnspireerd geraakt door het Iberian open. Ze hebben rond Lissabon gespeeld. Onder andere Troia en 2* op Quinta do Peru. Troia werd al snel Troia the destroya. Erg leuk om deze banen op video te zien. 



Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, Frank@Andalus, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #3 door Boesjev
Beantwoord door Boesjev in topic Iberian invitational 2022
Alweer een week geleden dat notup en ik terugvlogen naar Nederland. En nog steeds kijk ik met een grote glimlach terug naar de fantastische golfdagen. Mooie herinneringen gemaakt op mooie banen. Elke baan had zijn eigen charme qua moeilijkheidsgraad, speelplezier en entourage. De overtocht naar Troja was ook een mooie beleving. En wederom weer leden van dit forum leren kennen en met sommige was het een weerzien van oude bekende.

Paul, nogmaals heel erg bedankt voor het organiseren!

En op naar de volgende editie, welke speciaal gaat worden met Marokko.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #4 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Iberian invitational 2022
Wat een heerlijke week!
Prima heenreis, afgezien van wat gedoe met een passagier en een zuurstofmasker, Paul die me oppikt bij vliegveld en hup naar de Decathlon (traditie) en wat chippen en putten op de baan van Paul. Daarna gezellig eten bij Paul en gezin. Ik zit in een prima Airb&B samen met Tjakko en Marco. Erg gezellig!
Daarna 6 dagen heerlijke golfbanen. Af en toe lekker spel. Nieuwe leuke mensen ontmoet, oude bekenden weer gezien.
Prima geregeld. Met leuke veerponttochten en mooie banen voor mooie prijzen. En ook leuke prijzen dankzij sponsoren!
Paul, Dank! En natuurlijk wederom gefeliciteerd met de overwinning!
Tjakko en Marco bedankt voor de vele rondjes golf en het kaarten. 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


(en de gebakken eieren)
 

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, nieuwlander, Jimi Thing, swinging daddy, SevenUp75

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #5 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic Iberian invitational 2022

Na 30 jaar golfen voor het eerst met de clubs het vliegtuig in en voor het eerst een golftrip met een grote groep.

Voorafgaand aan de golftrip al op vrijdag naar Lissabon vertrokken voor een paar dagen stedentrip en toerist uithangen. Leuke stad om in rond te dwalen. Op zondagmiddag een gezellige lunch met Jimithing en onze partners. Fijn om elkaar weer te zien. Zondagavond uitgeteld en zwetend op bed. Griep? Maandagochtend naar de farmacia en krijg wonderpillen mee. 3 x daags 2 pillen na het eten. Bij een pastelaria koffie en ontbijt. Pillen er achteraan en die kicken in. Rondrijden in lijn 28 en terug naar bed. De dagen er na doen de pillen hun werk en ik knap goed op. Dagje Cascais gedaan, Belem bezocht. 
Op donderdag ga ik richting Aroeira en Mw X-elf gaat terug naar Nederland. Aroeira is een leuke baan met afwisselende holes. Niet het idee dat je vaak dezelfde soort holes speelt. Het spel was, na 1 maand van bijna geen golf, zeer acceptabel. 30 punten ben x-elf tevreden mee. ‘S avonds een mooie avond met goed eten en dito wijn. 
Vrijdag naar Troia. Leuke rit er heen. Met de ferry over. Vakantiegevoel ten top. Ik begin me al wat schimmelig te voelen. Op de range sta ik te zweten als een otter. Fuck, ik dacht er over heen te zijn. Gedurende de eerste paar holes merk ik al dat het m niet gaat worden. Vervolgens krijg ik een appje van Mw X-elf met de mededeling dat zij een positieve coronatest heeft. Ik doe mijn best om van de baan te genieten. Golfen heb ik na 6 holes al los gelaten. Probeer zoveel mogelijk afstand te houden van de flightgenoten. De baan is een plaatje. Toch wel genieten. Na 9 holes voorlangs het clubhuis. De trolley met tas neigen af te buigen naar het clubhuis om op het terras te gaan zitten. Op karakter sleep ik de boel mee naar hole 10. Gisteren zag ik in het overzicht dat ik toch nog 12 punten had. 
Zaterdag op de thuisbaan van Jimithing. Bij aankomst voel ik de club vibe al. Wat een genot. Ik mag met Kees mee rijden in de buggy als ik maar niet in zijn gezicht hoest of nies. Heel veel dank Kees. Ik heb van je genoten gedurende de ronde. Fijne man. Het niet hoeven lopen scheelt behoorlijk. Hierdoor leek het nog iets op golf. Heerlijke baan om te spelen. Prachtige kurkeiken. Goede greens die blijkbaar langzaam waren. 26 punten bij elkaar gesprokkeld. Aan het eind wel kramp in mn vingers van steeds weer X-elf op de bordjes schrijven!
Zondagochtend rustig aan gedaan. Koffie op de golf met Jimithing en Taxgolf, een chip masterclass en een putt wedstrijdje. Helemaal top. 
Rond middernacht terug thuis met 2 uur vertraging. Pfff dat viel niet mee.
Mw X-elf vroeg hoe ik terugkijk op de golf dagen. Positief antwoordde ik. Dat antwoord gaf de covid test ook.


 
Mooi verhaal. Als je dit een jaar geleden gedaan had in Portugal dan hadden ze je vastgezet. :)

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Jimi Thing

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #6 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Iberian invitational 2022
Na 30 jaar golfen voor het eerst met de clubs het vliegtuig in en voor het eerst een golftrip met een grote groep.

Voorafgaand aan de golftrip al op vrijdag naar Lissabon vertrokken voor een paar dagen stedentrip en toerist uithangen. Leuke stad om in rond te dwalen. Op zondagmiddag een gezellige lunch met Jimithing en onze partners. Fijn om elkaar weer te zien. Zondagavond uitgeteld en zwetend op bed. Griep? Maandagochtend naar de farmacia en krijg wonderpillen mee. 3 x daags 2 pillen na het eten. Bij een pastelaria koffie en ontbijt. Pillen er achteraan en die kicken in. Rondrijden in lijn 28 en terug naar bed. De dagen er na doen de pillen hun werk en ik knap goed op. Dagje Cascais gedaan, Belem bezocht. 
Op donderdag ga ik richting Aroeira en Mw X-elf gaat terug naar Nederland. Aroeira is een leuke baan met afwisselende holes. Niet het idee dat je vaak dezelfde soort holes speelt. Het spel was, na 1 maand van bijna geen golf, zeer acceptabel. 30 punten ben x-elf tevreden mee. ‘S avonds een mooie avond met goed eten en dito wijn. 
Vrijdag naar Troia. Leuke rit er heen. Met de ferry over. Vakantiegevoel ten top. Ik begin me al wat schimmelig te voelen. Op de range sta ik te zweten als een otter. Fuck, ik dacht er over heen te zijn. Gedurende de eerste paar holes merk ik al dat het m niet gaat worden. Vervolgens krijg ik een appje van Mw X-elf met de mededeling dat zij een positieve coronatest heeft. Ik doe mijn best om van de baan te genieten. Golfen heb ik na 6 holes al los gelaten. Probeer zoveel mogelijk afstand te houden van de flightgenoten. De baan is een plaatje. Toch wel genieten. Na 9 holes voorlangs het clubhuis. De trolley met tas neigen af te buigen naar het clubhuis om op het terras te gaan zitten. Op karakter sleep ik de boel mee naar hole 10. Gisteren zag ik in het overzicht dat ik toch nog 12 punten had. 
Zaterdag op de thuisbaan van Jimithing. Bij aankomst voel ik de club vibe al. Wat een genot. Ik mag met Kees mee rijden in de buggy als ik maar niet in zijn gezicht hoest of nies. Heel veel dank Kees. Ik heb van je genoten gedurende de ronde. Fijne man. Het niet hoeven lopen scheelt behoorlijk. Hierdoor leek het nog iets op golf. Heerlijke baan om te spelen. Prachtige kurkeiken. Goede greens die blijkbaar langzaam waren. 26 punten bij elkaar gesprokkeld. Aan het eind wel kramp in mn vingers van steeds weer X-elf op de bordjes schrijven!
Zondagochtend rustig aan gedaan. Koffie op de golf met Jimithing en Taxgolf, een chip masterclass en een putt wedstrijdje. Helemaal top. 
Rond middernacht terug thuis met 2 uur vertraging. Pfff dat viel niet mee.
Mw X-elf vroeg hoe ik terugkijk op de golf dagen. Positief antwoordde ik. Dat antwoord gaf de covid test ook.

 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, canth, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #7 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Iberian invitational 2022
Volgens mij is alles wel zo'n beetje geschreven in de app. 

Een warm woord van dank richting de organisator. Wat een klus. Super en bedankt. Met veel genoegen kijk ik terug naar de gespeelde banen. De 3 'wedstrijdbanen' vond ik allen mooie banen. Troia vind ik erg leuk. Geboft dat de baan in windstille condities gespeeld kon worden. Al vrees ik met grote vrezen dat over een aantal jaar de baan omringd is door huizen. Dat zou jammer zijn. Op de beide andere banen zou ik zeer happy mijn rondjes kunnen draaien met een voorkeur voor de home course van Paul. Da's toch meer clubgevoel. Ik moet goed mijn best doen om zulke banen in NL te vinden.

Mijn fysieke malheur weerhield me ervan om mijn golfspel tot grote hoogten te laten pieken. Gevoelsmatig is mijn status afgegleden naar die van een Vanity speler. Totaal geen vat op de greens, ik zag de lijnen niet en had nog minder gevoel bij de snelheid. chippen was ook erg lastig, het is toch een andere ondergrond/gras dan in NL (scheurgras). De driver had een eigen wil zodat daar wat werk aan de winkel is. Uiteindelijk ging de 3w en de i3 wel goed lopen. Dus da's positief. 

Verder kijk ik met genoegen terug, viel de vliegreis alleszins ondanks de vertraging op de terugreis mee. Iedereen bedankt.   

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, x-elf, canth, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #8 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Iberian invitational 2022
Leuk Frank, als ik mee mag lopen als jullie komen lijkt me helemaal gaaf. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #9 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Iberian invitational 2022
Was weer een echt Golfchat tournooi, heb genoten van de onderlinge sfeer. Leuk om nieuwkomers te ontmoeten en weerzien oude bekenden. En wat was het goed georganiseerd.

Navraag bij Kees en Dean leerde dat wij Quinta do Peru de leukste baan vonden om nog eens te spelen. Ga ik een jaarlijks uitje van maken.

Verder gaan Kees en ik dit tournooi volgend jaar in Marokko organiseren..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, canth, nieuwlander, Pol, Jimi Thing, Artbij, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #10 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Iberian invitational 2022
Naast organiseren mocht ik ook deelnemen aan het Iberian open?. Mijn ervaring is natuurlijk wat gekleurd. Maar ik heb genoten. Maanden naar uitgekeken en bedacht hoe het zou zijn met 20 man op een ferry. Hoe zou men Troia ervaren, hou zouden ze m’n homecourse ervaren. Ik heb veel positieve reacties gekregen en dat is natuurlijk altijd leuk om te horen. Wat golf betreft gemengde ervaringen. Vooral bezig met het maken van een swing waar m’n rug mee in tact blijft, dat gaat voor mij niet zo goed samen met een rondje spelen. Ik denk dat ik het 10 holes op Aroeira vol gehouden heb om de nieuwe take away te hanteren. Maar continue tientallen meters rechts van target zijn werd me te veel dus terug naar de oude swing. Dan komt er wat meer voorspelbaarheid maar is de koek na 3dgn golf echt op. Dat wordt het project van de komende maanden, op de range Kijken of ik tot de nieuwe swing kan komen en die dan naar de baan gaan brengen. Dat is niet vrijblijvend als ik lekker wil blijven golfen is me inmiddels wel duidelijk. Aroeira, voor mij ook de minste van de 3 banen, wat voor mij Vooral veel zegt over de Andere 2 banen. Aroeira heeft voor mij veel nunspeet vibes en ik was altijd blij daar te spelen. Op Aroeira ook. Vooral happy met hoe gedisciplineerd ik me richting bogeys gespeeld heb Vanuit de bomen? Greens konden net wat beter maar ik heb een hoop gave holes gespeeld en ik ga hier zeker vaker spelen. Dag 2 op Troia, nr 7 in Portugal zag ik op Leading courses en dat is wat mij betreft niet voor niets. De baan is voor mij echt top en het onderhoud was beter als de vorige keer dat ik er speelde. Ook hier moet ik vaker spelen, het is alleen best een onderneming. Maar wat een gave holes, en niet een paar, bijna allemaal sterke holes. Green partijen echt top, uitzichten mooi en je hebt goed golf nodig. Beste compliment aan de architect wat mij betreft is dat ik bijna geen schot had waar ik op m’n gemak was, continue op je hoede. Greens goed, niet te snel wat het prettig speelbaar maakte. Chip in op hole 1 was een mooie bonus, die had ik met een 3=putt op 2 al snel weer weggewerkt. Al met al lekkere ronde. Dag 3 op Quinta do Peru pakte goed uit. Baan lag er ondanks de regen prima bij. Greens niet te snel doordat er de hele week weinig gemaaid is denk ik. Dat maakt de baan ook weer een stuk speelbaarder. 3 triples en een double en 2 birdies, niet echt om happy mee te zijn. Maar wel genoten. Al met al veel lol gehad in de baan en gave 3 dagen. Dank alle Portugal gangers!!

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, x-elf, notup, canth, nieuwlander, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.058 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven