Anne van Dam

Meer
1 maand 4 weken geleden #21 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Anne van Dam
Nu netjes in de top tien het weekend in.

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pedro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
2 maanden 2 weken geleden - 2 maanden 2 weken geleden #22 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Anne van Dam
een anonieme plek in de middenmoot van het ANA insperational. Wel 4 dagen kunnen spelen. Goed voor de ervaring. Rustig aan. Stabiel naar de onderkant van de middenmoot groeien, zeg plek 20-30 en dan, hup, 1e toernooi pakken.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
Laatst bewerkt 2 maanden 2 weken geleden door taxgolf.

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Meer
2 maanden 4 weken geleden #23 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Anne van Dam
Ik zie het eerder anders. Als je oplegt voor een shot van 165m over water, laat je toe dat er twijfels in je spel komen. Die coach wist perfect wat ze kon, en dus moest doen.

Opleggen en twijfels binnenbrengen ooent de deur voor alsnog een slechte approach, met alle drama vandien.

"The most important shot in golf is the next one."

Ben Hogan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nieuwlander, Frank@Andalus

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
2 maanden 4 weken geleden #24 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Anne van Dam
Pedersen won het tournooi met 4 slagen verschil. Dus opleggen was waarschijnlijk het percentage shot, zeker als de speelster dat zelf voor stelt. Lastig natuurlijk om dat vanaf de luie stoel te beoordelen, maar de swing coach zet haar wel zwaar onder druk. Aan de andere kant mag een schot van 165m over water voor een top LET speelster geen probleem zijn.
Maar wat leren we er van? Nou vrij weinig het is een leuk weetje, één blip op de veelheid aan statistische data.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf

Meer
3 maanden 13 uren geleden #25 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Anne van Dam

x-elf schreef : Afgelopen weekend werd Emily Kristine Pedersen gecaddied door haar swing coach David Dickmeiss (ook de coach van AvD). Emily wint het toernooi.

Het zou te flauw zijn om nu te zeggen dat AvD precies de verkeerde van haar twee coaches aan de tas heeft gezet, dus dat zal ik dan ook niet doen natuurlijk :)

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
3 maanden 20 minuten geleden #26 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Anne van Dam

x-elf schreef : Je (swing) coach als caddy is populair lijkt het,
Afgelopen weekend werd Emily Kristine Pedersen gecaddied door haar swing coach David Dickmeiss (ook de coach van AvD). Emily heeft een schot van 165m over water. Ze denkt aan voorzichtig spelen. Na overleg met haar caddy/coach besluit ze er voor te gaan. Emily wint het tournooi.
Na afloop zegt ze: my coach said if you’re laying up where not working together anymore!

#nolayingup

Weer een prille carrière naar de knoppen :silly: :silly: :silly: :)

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Meer
3 maanden 2 uren geleden #27 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Anne van Dam
Je (swing) coach als caddy is populair lijkt het,
Afgelopen weekend werd Emily Kristine Pedersen gecaddied door haar swing coach David Dickmeiss (ook de coach van AvD). Emily heeft een schot van 165m over water. Ze denkt aan voorzichtig spelen. Na overleg met haar caddy/coach besluit ze er voor te gaan. Emily wint het tournooi.
Na afloop zegt ze: my coach said if you’re laying up where not working together anymore!

#nolayingup

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, Artbij, Frank@Andalus, mdf

Meer
3 maanden 6 dagen geleden #28 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic Anne van Dam
@x-elf. De volvo jeugdtour is er niet meer.
Een aantal jaren geleden dat de ngf nog een eigen tour van jeugdwedstrijden, masr die is de laatste jaren helemaal uitgekleed naar 4 wedstrijden en de meeste datums daarvan vallen in de vakanties. Dat laatste is jammer, omdat de meeste golfgezinnen toch al het hele jaar rekening houden met golf en ook wel eens een keer dat golf los willen laten. Verder zijn er wel nog enkele (bekendere) jeugd opens, het internationale toxandria toernooi en de NK's.
Er zijn daarnaast nog enkele maandbekers waar ook jeugdspelers aan meedoen.
Voor de betere spelers zijn er wel wedstrijden, maar voor hun een goede tour met een redelijk aantal wedstrijden en een klassement ontbreekt.
De ngf jeugd finale wedstrijd waar 44 mannelijk spelers aan de hand van alle kwalificatie punten via jeugdwedstrijden aan mee mogen doen, daar kont nog maar de helft opdagen, omdat de wedstrijd geen waarde heeft.
Vooral veel open jeugdwedstrijden zijn gestopt, omdat er soms weinig spelers waren, masr vooral ook vanwege een gebrek aan vrijwilligers begreep ik. En dat is jammer.

Voor de beginnende spelers had je vroeger laagdrempelig de USkids tour en later de Topgolf Holland tour.
Dat was goedkoop en gezellig en menig goede golfcarriere is daar begonnen.
Na het failliet van Topgolf Holland kwam er een andere USkids tour, alleen deze was duur en er deden un de hogere klassen weinig goede spelers mee. Dat is over gegaan in de Dutch kids golf tour. Wel goedkoper, maar te weinig niveau in de hogereklassen en boven 18 mag je niet meedoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, 84425

Meer
3 maanden 6 dagen geleden #29 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Anne van Dam
Bijzondere ervaringen allemaal. "Daar word ik niet vrolijk van" zou een bekende televisie poetser zeggen.

Het hebben van een leuke en tegelijk uitdagende competitie in de vorm van een jeugdtour is denk ik het minimum waar de NGF op zou moeten inzetten. Je zou denken dat de NGF dat ook wel weet. Derksen en Lafeber zijn beiden mede gevormd door deelname Volvo Jeugdtour waar ook baasje NGF (Stevens) op speelde (zijn broertje zat met Lafeber en Derksen in (Jong) Oranje, en met Boysen en met Alex Renders). Manager competitie (Ter Beek) speelde net als Stevens op de Gelpenberg en speelde ook Volvo Jeugdtour.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet goed weet wat er momenteel beschikbaar is voor jeugd om te spelen. Geloof wel dat aantal jeugdspelers lager ligt dan 25 jaar geleden (?) Volvo Jeugdtour was dé plek om je in de kijker te spelen, verder had je niet zo heel veel (Trompbeker, Toxandria en NK's). Uiteindelijk wordt je beter van competitie. Het is niet voor niets dat je zeker bijd e amateurs heel vaak groepjes van één club ziet, of broertjes/zusjes die het beiden goed doen. Dat heeft mede te maken met het feit dat ze constant met elkaar in competitie zijn en dus altijd een drive hebben zich te verbeteren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, roughseeker, x-elf, Pol, Jimi Thing, Frank@Andalus

Meer
3 maanden 6 dagen geleden #30 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Anne van Dam

Jimi Thing schreef : Kunnen wij als actief golfers geen petitie opstellen en sturen naar de NGF en het NOC? Zoveel goede ideen hier:)

X-elf heb gesprekken gehad met de ngf. De gesprekken hadden vooral als doel om mij duidelijk te maken dat ik geen onderdeel ben van hef incestueuze wereldje van de ngf.

Jaren terug was ik coach/caddy (ML heeft het afgekeken) van een speler die het nationaal open won. Na het tournooi word ik benaderd door een jonge ambitieuze pro of ik hem wilde ondersteunen. Hij had zich gekwalificeerd voor het klm open van dat jaar en wilde samenwerken en mij als caddy. Gesprek gevoerd en wij zouden gaan samen werken. 2 weken later belt hij mij op dat hij geen toestemming heeft van de ngf om met mij samen te werken. Hij moest samenwerken met de ngf coaches anders zou hij geen steun meer krijgen van de ngf.

Sharing is growing.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, roughseeker, Pol, Jimi Thing, 84425

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden

logogolfchat

Ga naar boven