Thomas Detry

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #1 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic Thomas Detry
Daar heb je helemaal gelijk in X-elf.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #2 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Thomas Detry
Als ik dan dit lees in het interview word ik blij!
De open vraag is erg open en het antwoord heeft niets met golf te maken.
Dan zijn het succesvolle jaren geweest op de Tour.


Waar ben je het meest trots op?

“Hoe ik me als persoon heb ontwikkeld de afgelopen jaren. Hoe goed mijn relatie met Katie is, de fijne band die ik heb met mijn ouders, mijn broer, de mensen om mij heen. Ik vond golf leuk maar ik was een verlegen meisje. Ik ben een zelfbewuste vrouw geworden, ben blij met de persoon die ik ben.”

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, robr, Jimi Thing, Mac Fly, swinging daddy, SevenUp75

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #3 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Thomas Detry
Wow, Boeljon die stopt. Schreefel die vorig jaar ineens in de staf van Maarten Lafeber opduikt als coach en naar ik nu begrijp zich ook aan t bezinnen is op haar toekomst als speelster.

Boeljon, topper op de Europese tour, 4* winnen, en ik denk dat Schreefel dat niveau ook zou halen als ze hier in Europa speelt. Daar in US is t net niet goed genoeg voor middenmoot. Maar beide echt geode speelsters. Dat die beide hun cariere als speelster nu aan t heroverwegen / stopzetten zijn vind ik best schokkend. Echt jammer. Al heb ik veel sympathie voor Boeljon wanneer haar interview lees op Golf.nl. Zelfbewuste vrouw. Maar daarmee nog meer zonde dat ze t in topgolf niet ziet zitten want dat zelfbewustzijn zou een enorme positieve uitwerking kunnen hebben op haar prestaties.

En dit alles is natuurlijk de schuld van de NGF, foei:cheer:

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Mac Fly

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #4 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Thomas Detry
Ik vibd lpga leuk om te kijken. Wat breder. Ik kan niet goed beoordelen of haar claim terecht is. Life is hard als pro

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #5 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic Thomas Detry
Gezien haar reactie geloof ik niet dat het voor een jaar is, masr definitief. Jammer voor golf speciaal in Nederland natuurlijk.

Wel opvallen haar uitspraak dat als ze zich optimaal zou geven, ze in de top van de lpga zoiu meedraaien. Dat wil dus zeggeb gezien haar resultaten dat ze al jaren zich niet optimaal heeft gegeven ???
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pol
  • Pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #6 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Thomas Detry

nico schreef : Belgische:

DE ROEY, MANON
GONZALEZ ESCALLON, LAURA
HERMAN, LAURENCE
LEURQUIN, CHLOE
WILLEMS, LIEN

Nederlandse

BOELJON, CHRISTEL
SCHREEFEL, DEWI CLAIRE
VAN DAM, ANNE


.... toch voor tenminste een jaar, gezien het nieuws van vandaag. Jammer ...


Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pol
  • Pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #7 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Thomas Detry
By the way: Colsaerts is een heel ander verhaal dan de twee Thomassen. Die draaide voor zijn rydercup al ettelijke jaren mee in het circuit. Op heel jonge leeftijd een onnoemelijk talent. Daarna weggedeemsterd door gebrek aan begeleiding / focus / beroepsernst. Na enkele jaren ingezien dat hij meer kon, en dan in de winters ernstig gaan trainen in Australië , met resultaat. Maar na rydercup een decompressie cq gevoel dat hij het moest gaan maken in Amerika. Iets wat te wijten is aan zijn karakter of een foute inschatting van zijn omgeving...


Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #8 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic Thomas Detry
Ik denk dat het puur toeval is, misschien was er in NL op het moment dat sport talent ging kiezen een andere sport extreem hot bijv voetbal, schaatsen, snowboarden, darten etc en is het talent daar naar toe gegaan. Of heeft de economische crisis in NL er voor gezorgd dat er net even wat minder geld aan golf werd uitgegeven etc...

Succes bij centrale of de-centrale aanpak is ook puur toeval, in bijv FR is het extreem centraal geregeld (zoals alles) en toch zijn er FR golfers die dat niet beviel en zelf hun eigen plan trokken en goed werden.

Het USA systeem is ook een horror-systeem. Als de coach denkt dat je niet goed genoeg bent dan geeft hij je gewoon geen aandacht meer maar je wordt niet uit het team gezet omdat ze het studiegeld gewoon nodig hebben om de andere met meer talent (volgens hun) met dat geld verder te brengen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: bula, Jimi Thing

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #9 door Mac Fly
Beantwoord door Mac Fly in topic Thomas Detry
Moeilijke discussie om de enige Nederlandse Tour golfer te vergelijken met het aantal Belgische Tour spelers. Het aantal jonge beginnende golfers zal in NL vast hoger liggen dan in B. Het grote verschil in golfers tussen beide landen zal toch voornamelijk komen door de oudere jongeren die (beginnen met) golfen. Dus daar kan het niet in zitten. Miss. is het bij een kleinere bond juist makkelijker om te concentreren op jeugdig talent, omdat je minder tijd in een overheersende grote recreatieve groep hoeft te steken. Dus meer aandacht aan de temperatuur van het vet van de bitterballen, dan aan oefenfaciliteiten en pro's die meer verdienen aan de oudere beginnende golfer dan aan jeugdspellers.

En over een eerdere opmerking Joost dat hij slechter put dan gemiddeld op de tour. Stats heb ik niet maar volgens mij is hij nu met een nieuwe coach uit de pool wereld bezig met zijn korte werk. Als je korte werk niet lekker loopt, dan komt je putten ook meer onder druk te staan. Als ik Joost zie spelen, verbaas ik me juist over zijn putten. Als hij net niet scherp kort werk heeft afgeleverd, blijft hij toch relaxt om die lastige putt juist uit te holen.

En oh ja: die kwalificatie dat Joost altijd n mindere ronden heeft tijdens een tournooi. Ja je ziet toch alleen de spelers tijdens een tournooi in de top 10 van het klassement komen die net een goede ronden lopen. Dat is bij de meeste spelers tijdens een tournooi niet het geval. Als bijv. Oosthuizen n slechte perioden heeft, momenteel ranking # 26e dan weten we geeneens dat Joost boven hem is geëindigd, omdat Louis niet in beeld is geweest.

Golf is gewoon een global sport en we moeten gewoon blij zijn als er een Nedelander tussen zit die het talent heeft dat hij er tussen kan lopen.

Het is natuurlijk wel mysterieus waarom er zoveel goede Scandinavische golfers zijn, terwijl ze daar een groot gedeelte van het jaar niet kunnen spelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #10 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic Thomas Detry

piglet schreef : Tsja.
Nog niet heel lang geleden waren er twee geweldig tennissende Belgische dames.
En fietsen kunnen ze ook goed. Misschien zijn Belgen gewoon beter. :)
Volgens mij maakt lengte niet het verschil; Luiten heeft een betere gemiddelde GIR. Is ook accurater.
Dus blijft het werk rondom en op de green over.


Ik ken nog wel een paar sporten waar het andersom is :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.048 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven