De staat van mijn golf

  • taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 jaren 10 maanden geleden #1 door taxgolf
De staat van mijn golf werd gestart door taxgolf
Na wat getob mey blessures, heb ik de afgelopen tijd wat gefilosofeerd over de staat va mijn golf. Geloof dat ik de laatste der Mohikanen ben als t om Stack & Tilt gast op dit forum. Ik heb t idee dat t met S&T voor de wind gaat. Plummer was laatst in NL (Spierdijk), is vaak in Europa, wat aandacht bij golf.nl. Enfin, leuk. Zelf kreeg ik t 'verwijt' (ik bedoel t niet zo, ik weet alleen geen betere omschrijving), dat ik t niet gooed toepas. Dus klopt de theorie wel? Ergens in geloven en t correct gebruiken zijn geloof ik 2 andere dingen. De beginnende golfer zou ik 2 zaken adviseren: neem les bij een S&T leraar en schaf single lenght irons aan. S&T heeft mij goed bal contact gebracht met de ijzers. Wat ik moeizaam vind zijn al die verschillende lengtes qua shaft. De swingmotion is complex, en al dat gedoe met verschillende balposities voor verschillende ijzers maakt die motion alleen maar moeilijker. Enfin, dit is geen afscheid van S& T, dit is meer de aanvaarding van mijn beperkingen of spierbeweging van mijn golfswing. Ik heb een hele dag mogen meenaken met Plummer en Bennett, geweldig. Maar mijn golfleven is geloof ik begonnen na mijn les met Mayo aka Trackmanmaestro. Handle up and forward en swingen maar. Sedert dien ram ik met name de lange clubs, evenals de i3 verder met veel meer solide balcontact. En heb een drawvlucht die welhaast automatisch gaat, daar waar de pushdraw bij S&T vanzelf zou moeten komen, en niet vaak kwam. Waarom nu wel. Geen idee, ik hook af en toe nog, maar slice? Geen idee hoe de draw tot stand komt. Ik focus mij nog maar op 1 element, linker pols is key en ik moet mijn beide armen in de downswing neerzetten. Het gaat welhaast vanzelf. Ik laat verder los wat mijn lichaam doet, focus mij niet meer op t uitstrekken van t rechterbeen (doe t vermoedelijk nog steeds) , maar mijn aandacht is er niet meer op. Laat t los. Ik sloeg zondag een drive die volgens mij er niet uit zag. In mijn beeldvorming, maar de slag was gewoon super, in de fw en een afstand die ik daarvoor zelden haalde. Is de mentale knop om? Is t slechts die ene key? Of is t wachten op de volgende magigian? Ik heb serieus overwogen lid te worden van Rozenstein, maar merk gewoon dat ik toch te weinig tijd heb. Dus beter zal t niet worden dan dat t nu is. Ik heb een paar mooie rondes gespeeld, dus is t wachten op de 1e rotte ronde. Waarvan je denkt: hoe is t mogelijk! Putten blijft toch mijn achilles, met in mindere mate chippen. Ik lag eigenlijk zelden in de bunker maar t valt menop dat ik er ju wat vaker in kom. Met contactlenzen heb ik altijd een mentale angst om uit de bunker te slaan. Zand achter de lenzen is zo pijnlijk en met mijn -12 een no go. Dus sla ik slecht uit de bunker al lijkt t soepeler te gaan. T is als verboden fruit: t smaakt naar meer. Met een paar stapjes en iets meer spelen, zakt de hcp vast en zeker. Meer nog wat ik beoog de nog grotere speelplezier! Nog meer dan dat ik de laatste tijd beleef. Een par 5 die ik gemakkelijk in 2 haal, t mot niet gekker worden. Dit waren mijn gedachten de laatste tijd, daar waar anderen weer met fitting bezig zijn, of competitie (waar blijven de verslagen???).

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, roughseeker, x-elf, auke, Han

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.031 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

Ga naar boven