De speler en zijn caddy

• orion1900
  • orion1900's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • overambitieuze hakker
Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #1 door orion1900
Beantwoord door orion1900 in topic De speler en zijn caddy

taxgolf schreef : Ik heb geen grip op het fenomeen caddy. Ik zou daar graag wat meningen over horen.

Ik wil me zeker geen expert noemen, maar heb bij verschillende Opens in Nederland (mannen en vrouwen) het als marker van vrij dicht bij mee mogen maken. Naar mijn bescheiden mening hebben caddies bij de vrouwen meer invloed dan bij de mannen. Toch staat me een dialoog achteraf met Juriaan van der Vaart bij. Ik was zijn marker op de Kennemer, waar hij best voortvarend begon maar na 12 holes volledig wegzakte. Na de ronde daarover met hem in gesprek geraakt, omdat me opviel dat ie slechter ging spelen nadat zijn pre-shot routine trager werd. Ik vroeg hem waarom zijn caddy hem daar niet bij geholpen had. Hij complimenteerde me met de observatie en zei dat hij daar van te voren afspraken over had gemaakt. Het was een vriend van hem en de afspraak was: "geen golftechnische inmenging." Ik vroeg toen of hem erop attenderen hem had geholpen, ondanks die afspraak. "Waarschijnlijk wel", was de koele respons :)
De andere kant, op het Ladies open op de International (debut van Anne van Dam) was ik marker bij de flight van Florentyna Parker, en op een hole kreeg ze kortsluiting denk ik. Sloeg in het water, droppen in een klote ligging weer water, kortom ze maakt er een bende van en het was mij onduidelijk wat haar uiteindelijke score op de hole was. De caddy probeerde overigens diverse keren de "brain-fry" te onderbreken, maar ze was onbereikbaar. Omdat ik wel graag de score door wilde geven in de pda, op de volgende fairway behoedzaam naar de caddy gemanouvreerd om de score te vragen(/verifiëren). Daar kwam zijn rol als schildwacht naar voren, want ik kreeg een uitbrander van jewelste. Op de tee van de volgende kwam-ie naar me toe om excuses te maken en het was daarna een hele gezellige ronde. Maar hij wilde (volgens eigen zeggen) zijn speelster beschermen tegen (negatieve) invloeden/prikkels van buitenaf. Na de ronde nog een biertje met hem gedaan (dat kunnen caddies ook goed ;) ) en all was forgiven.

Drumming and Golf: it's all about rhytm
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf, Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #2 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic De speler en zijn caddy
zou de caddies wel eens willen horen, want misschien hebben die wel aangegeven om te stoppen.
Een spookrijder, ik zie er wel honderd :)

Lijkt mij iig een enorme ondankbare en vooral vervelende job om voor hem te werken, waarbij hij wel heel veel moet winnen om dat goed te maken.
Dan ga ik liever naar Spanje voor ietsje minder ;)

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #3 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic De speler en zijn caddy
Ik heb Luiten in een filmpje Engels horen spreken, maar zijn vocabulaire was beperkt tot f***. Ik denk dat hij op zoek moet naar een Nederlandse caddy. En we hebben natuurlijk met Bart een troef uit eigen land. Misschien verstaan die elkaar.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Artbij, Frank@Andalus

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #4 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic De speler en zijn caddy
Ik denk dat het heel veel kans schelen. Als een caddie alleen de tasdrager en afstandsdoorgever is, dan maak je beperkt gebruik van zijn functionele mogelijkheden.

Maximaal is de caddie een rustpunt wanneer nodig, een inspiratie wanneer mogelijk, twee extra ogen voor breaks op de green, ondersteunend bij ‘wat is de meest optimale keuze’ gegeven risk-reward. Dat maximale is m.i. alleen haalbaar als je langer samen optrekt, werkelijk een team wilt zijn, veel voor elkaar over hebt.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #5 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic De speler en zijn caddy
@matera ik denk dat jouw post in t topic JL hoort.

Ik heb geen grip op het fenomeen caddy. Ik zou daar graag wat meningen over horen.

Als ik naar de pro’s kijk krijg ik er niet een vast beeld bij. Voor sommigen is t van groot belang, speelt de caddy bijna niet mee, voor anderen misschien slechts een tasdrager. Het zal afhangen van de afspraken denk ik. Wat heb je nodig?

Ik zou er overigens wel vanaf willen dat die caddy over alles mee lult. Moet gewoon die speler niet beslissen? Wordt t dan niet leuker? Of sneller?

Enfin, als niemand er verder iets over kan zeggen kan er een slot op

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #6 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic De speler en zijn caddy
Ik vind dat wat makkelijk Matera.
Enkele jaren geleden was Joost de nummer 29 van de wereld. Zijn "avontuur" in de USA en blessures zorgden ervoor dat hij de positie toen in de top 50 niet vast kon houden.
Daarna had hij ook nog een jaar met 9 top 10 plaatsen, hij zat toen voor de 2e keer niet ver weg van de Rydercup.
Middelmatige speler op wereldniveau is niks mis mee. Dat zijn de meeste spelers tussen plek 40 en 100.
Alleen hem niet serieus nemen, omdat hij zich ergens over uit spreekt, vind ik wel apart.

• matera
  • Bezoeker
  • Bezoeker
1 jaar 5 maanden geleden #7 door matera
Beantwoord door matera in topic De speler en zijn caddy
Ik vraag me weleens af of ik Joost nog wel serieus kan nemen.
Niet ik, maar hij zegt Ryder cup te willen spelen en bovendien wil hij een top 50 speler worden.

Mooi streven alleen zie ik dat toch niet terug in zijn manier van spelen en zijn hele houding.

Maar laten we eerlijk zijn wat zou Joost dat een zorg zijn, hij heeft miljoenen op de bank en ook dit seizoen heeft hij alweer 825.000 euro bij elkaar geslagen.

Eerlijk gezegd zie ik geen Ryder cup speler in hem en ook geen top 50 speler, daar heb ik helemaal geen probleem mee, maar doe die uitspraken dan ook niet.

Ik ben blij dat Nederland een speler als Joost heeft en soms, helaas steeds minder, geniet ik echt van zijn spel, denk even aan de slotronde in Abu Dhabi.

Ik zie in hem op wereldniveau een middelmatige speler met soms een uitschieter naar boven.

Niet meer en niet minder en daar is niets mis mee.

Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #8 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic De speler en zijn caddy

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #9 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic De speler en zijn caddy
Nee, de caddie van JB had dit niet kunnen voorkomen. Er zijn maar weinigen bestand tegen de icy stare van Brooks Koepka.

Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #10 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic De speler en zijn caddy
Ik denk dat een caddie van Joost er wel van kan leven.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden

logogolfchat

Ga naar boven