De speler en zijn caddy

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Pro
  • Pro
  • HCP tussen 35 en 36.
Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden #11 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic De speler en zijn caddy
Tja .. ik zou verwachten dat een speler het zelf allemaal beter weet.
Een caddy geeft de afstand door, maar soms hoor je ook dat hij zegt waar de speler de bal moet laten landen.

Maar een speler zelf moet weten welke club hij pakt en hoe 'hard' hij ermee slaat.
Als je tussen 2 clubs zit ... pak je dan de 5 en wat zachter, of de 6 en wat harder? Dat moet een caddy niet bepalen.
Caddy zal ook een mental coach zijn .... maar als je instort zoals een JB Holmes .... kan een caddy dan doordringen?
Het was niet op 1 holes maar de hele dag. 1 birdy, 6 par, 6 bogey, 4 double bogey en een triple bogey. Waar gaat het mis?

Als je caddy van Joost wordt en je kunt er niet van leven moet je toch iemand anders gaan zoeken.
Als de klik er niet is moet je toch iemand anders zoeken.
Als je twijfelt over zijn 'advies' moet je iemand anders zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 jaar 5 maanden geleden - 1 jaar 5 maanden geleden #12 door taxgolf
De speler en zijn caddy werd gestart door taxgolf
Zoals opgemerkt in een ander topic. JL is weer eens van caddy gewisseld. Hij heeft blijkbaar geen gelukkige hand. Day is volgens mij ook een beetje aan het pielen geslaen. De topspelers hebben vaak lang(er) dezelfde caddy. Zegt mijn gevoel. Ik heb het niet in kaart gebracht. Sommige spelers hebben geloof ik een paar caddy's (ik dacht Els en ook Westwood wisselde). Grace liep met de caddy van Kaymer (die jarenlang op de tas bij Kaymer liep). Misschien wordt er wel vaker van caddy gewisseld bij de 'mindere' goden.

Een klik vinden met een caddy is blijkbaar erg lastig. Is een caddy overrated? Moet de caddy alleen maar letten op de afstanden, het publiek en de juiste score? Meehelpen met putten? Stille kracht? mental coach? Het zal per speler wisselen, denk ik. Wat maakt nu een goede caddy? Ik heb eigenlijk geen idee. Een caddy die instapt als de speler een aparte keuze maakt? Kan je vriendje of vriendinnetje een caddy zijn? Had een goede caddy de ineenstorting van JB Holmes kunnen voorkomen?

Ik las laatst een verhaaltje over een vader die caddy was voor zijn 9 jarige zoon, spelend van de front tees. 5,5 uur duurde de ronde. Hoe kunnen die jonge gasten nu iets leren over slow play, was zijn kreet.

Tell me more about a caddy.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
Laatst bewerkt 1 jaar 5 maanden geleden door taxgolf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.060 seconden

logogolfchat

Ga naar boven