Presidentscup

Meer
11 maanden 2 weken geleden #21 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Presidentscup
Memorabel is Seve in de match op ook Hill in 95. Beste korte spel ooit vertoond omdat uit alle hoeken gaten super chips wist te maken. Maar seve werd wel geknipt en geschoren dorrrrr.....eh. Ja wie ook al weer

the conditions of a solitary bird are 5.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
11 maanden 2 weken geleden #22 door Dr golf
JustinLeonard maakte een reuzeputt en toen ging het publiek en team los. Maar dat was wel net voordat Olazabal zijn putt nog ging maken.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
11 maanden 2 weken geleden #23 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Presidentscup
Ieder voor zich hoor.
Ik zie een TW niet zo snel op het KLM OPen verschijnen zodat die vergelijking me enigszins onzinnig over doet komen.

Ik vind het wel leuk om zo'n samenvatting van oudere RC toernooien te zien. Maar dat heb ik ook met oude NFL Superbowls films of Bball. De verhalen erom heen. Dat vind ik wel mooi. Waar ik helemaal niets mee heb, is bijvoorbeeld dat idiote gebrul van een Poulter als hij een putje holed. Of dat aparte hoekje, wat JT beschrijft. Belachelijk. Die opgeklopte onzin. En dan komt dat gedweep met Seve daar ook nog over heen. Ik dacht dat het een gentlemans game was, waar al die hysterie niet bij hoort. Het zal wel een ontwikkeling in de tijd zijn. Ik zal wel lachen als ik Aussies met een schep bij de bunker zie staan als Reed een up and down heeft. Maar al die flauwe high 5, chest bump, pruiken of weet ik veel wat. Vreselijk. Dat was altijd wat minder bij de PC, volgens mij. Rahm zou trouwens van nationaliteit moeten veranderen. Hij spreekt beter grammaticaal Amerikaans Engels dan Amerikanen. Het kan dus toch. Men mag mij gerust een schijnheilige noemen. Want als ik zou worden uitgenodigd om een dag te kijken, dan vrees ik toch echt dat ik met liefde de uitnodiging zal accepteren.

Ik vroeg me welaf of die rivaliteit begonnen is bij de war on the shore, toen Justin Lennard door de puttingliijn van Olazabel liep. Of was het al eerder met Seve en Zinger? Kun jij daar iets meer over melden DR?

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Meer
11 maanden 2 weken geleden #24 door Dr golf
De presidentscup is dit jaar best spannend. Maar een leuke match is het niet. Trump is een corrupte boef. Hunter Biden is een achterlijke gladiool. En Pelosi is een manipulerende tuttebel die met pensioen moet. Nee hoor doe mij maar de RYDER CUP. Miracle of Medinah all the way!

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Meer
11 maanden 2 weken geleden #25 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Presidentscup
Presidentscup kan me helemaal niet boeien. Heb de indruk dat sommige Amerikanen, in de aanloop naar het tornooi, zelf ook excuses zoeken om niet geselecteerd te worden. Enkel goed om de captain wat veldervaring te geven als voorbereiding op de rydercup.
Rydercup vergelijken met Presidentscup is zoals The Open vergelijken met het KLM Open. Er doen ook goede spelers mee, er is ook spanning, er wordt ook golf gespeeld. Maar het is toch anders.

"The most important shot in golf is the next one."

Ben Hogan

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
11 maanden 3 weken geleden #26 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Presidentscup
Ik ben RC fan. Ik heb ook allerlei meningen over de Presidentscup, al zijn die niet op veel ervaring gebaseerd want ik heb er nog maar weinig naar gekeken. That sums it up denk ik.

Presidentscup: Een non event, nageboorte van het team golf. Net zoals Halloween, een door de commercie gemaakt evenement. Ik ben Europeaan, nog nooit een NL meegedaan aan RC en toch ben ik emotioneel betrokken bij team Europe. Zo ben ik ook wereldburger, ook nog nooit een NL meegedaan aan team Wereld maar ik heb niets met ze.

Maar het grootste verschil zit ‘m in de beleving van de spelers denk ik. Spelers zijn all in met de RC, it makes a difference. Ballen op t hakblok all in. Rory die z’n single op 18 verliest laatste keer tegen Thomas. Scores waren niet geweldig maar dit was een match waarbij er 1 gezichtsverlies ging lijden. Rose tegen Mickelson, daar worden grote golfers tot de knien gebracht. All in, ten overstaande van de wereld en dan met je beste spel toch verliezen, it hurts en je ziet t. Bij de spelers is er niets gekunstelds aan. Juist daarom is de beleving bij de supporters zo groot.

De Presidentscup, de scores liggen over t algemeen zover uit elkaar dat t al geen wedstrijd meer is. Je hoeft niet all in te gaan of je nu US of wereld bent. If you don’t play you can’t lose. Vrijblijvendheid en daar vind ik als supporter geen fluit aan. Ik denk dat t bloed niet sneller gaat stromen bij een van de spelers die er aan deelneemt. Een leuk golfuitje met wat maten zo net voor kerst, grappig.

De beleving bij team Europe voor de RC vind ik super. 2 jaar terug op Eastlake, een paar weken voor de RC. 30 spelers, voornamelijk amerikaan een een klein clubje europeanen. Rose, McIlroy, Rahm. Ze maken hun eigen hoekje op de range, fist bumpen wat af en je ziet en voelt dat er daar al wat ontstaat bij ze.

Ik ga dit weekend eens wat Presidentscup kijken

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, Artbij, Frank@Andalus, Martin

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
11 maanden 3 weken geleden #27 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Presidentscup
Hmm, ik snap nu wat je bedoelt. Denk dat het rare gezang wel meevalt. Kijk je ook geen voetbal meer? Vandaag Ajax - Valencia, daar heb je zoveel raar gezang en gejoel dat de spelers elkaar amper kunnen verstaan.
Er wordt wel eens wat geroepen zoals ‘go in the water’ en dat is unsportsmenlike. Maar is dat een reden om de Rydercup maar niks te vinden? Dan kan je dus zo goed als geen enkele sport meer kijken,

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
11 maanden 3 weken geleden #28 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Presidentscup
Excusez le mot. Uiteraard bedoel ik dat rare gehypte over de top misselijkmakende RC evenementje.

Het spijt me zeer, ik heb er geen wetenschappelijke onderbouwing bij: ik vind de RC niet zo leuk. Het format wel, is wel leuk die andere spelvormen. Maar verder heb ik niet met de zogenaamde 2 strijd. De Presidentscup vind ik veel vriendelijker. Maar als deze versie ook uitmondt in raar gezang en zo, dan haak ik ook een beetje af vrees ik.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Frank@Andalus

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
11 maanden 3 weken geleden #29 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Presidentscup

nico schreef :

Frank@Andalus schreef :

taxgolf schreef : Volgende week The Presidentscup. Persoonlijk vind ik dit leuker. Ik vind het minder gehyped, minder gekunsteld .

Leuker dan wat?

RyderCup?

Ja, dat dacht ik ook, maar wilde het zeker weten dat Tax dat bedoelde. Laten we het maar even aannemen als waar. Dan is mijn reactie: wat een total and utter bullshit.
Een wedstrijd van USA tegen de rest van de wereld behalve Europa is natuurlijk vele malen meer gekunsteld. Dat behoeft toch geen uitleg?
En minder gehyped? Zou kunnen, maar geldt dat ook voor de usa? Of alleen voor Europa dat niet mee doet? En verder wordt deze cup bijna altijd gewonnen door de usa, dus is er minder hype. Beetje Ajax - RKC ofzo qua hype.
Denk ook dat de rest van de wereld nu niet echt aanspeekt als idee/team om te supporteren. Dat komt omdat het extreem gekunsteld is, daardoor ook geen hype.
Dus prima dat jij het leuker vindt Tax, maar je argumenten zijn wat zwakjes. :cheer:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

• nico
  • nico's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Meer
11 maanden 3 weken geleden #30 door nico
Beantwoord door nico in topic Presidentscup

Frank@Andalus schreef :

taxgolf schreef : Volgende week The Presidentscup. Persoonlijk vind ik dit leuker. Ik vind het minder gehyped, minder gekunsteld .

Leuker dan wat?

RyderCup?

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden

logogolfchat

Ga naar boven