Hogan vs Snead

Meer
8 maanden 2 dagen geleden - 8 maanden 2 dagen geleden #21 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Hogan vs Snead

Heb de foto's van Snead en Hogan ook nog even naast elkaar gezet in zelfde posities. Waar Hogan een ijzer sloeg en Snead een houten is voor de derde positie dus geen beeld van Snead (wellicht omdat dat stukje swing bij hem sneller gaat dan bij Hogan die denk ik iets later in downswing versnelde). Lijkt er op alsof posities redelijk hetzelfde zijn. Behalve dat beide dus andere club slaan en Hogan relatief langer bovenlichaam lijkt te hebben en Snead juist langere benen (en Snead iets rechterop lijkt te staan dan Hogan, maar dat zou ook deels camerapositie kunnen zijn).

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 8 maanden 2 dagen geleden door 84425.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
8 maanden 2 dagen geleden #22 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Hogan vs Snead
Dit is allemaal leuk en aardig, maar we missen een cruciaal iets:

1) WELKE BROEK ZOU JE KIEZEN UIT DE 2. DIE VAN SNEAD OF DIE VAN HOGAN -> voor mij de broek van Hogan

2) XOU JE DE PET OF DE HOED KIEZEN -> voor mij de platte pet

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
8 maanden 2 dagen geleden #23 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Hogan vs Snead
Kijk daarmee zou het ideaal zijn dat een coach op de hoogte is van verschillende aanpakken en swing theorien. En dan liefst niet vooringenomen is op 1 aanpak. Voor velen, niet alleen in golf, gaat natuurlijk op dat ze van leerling tot leraar worden omdat ze ervaring hebben opgedaan met een filosofie, goede resultaten behalen, enthousiast zijn en denken: dit zouden meer mensen moeten ontdekken. Met vuur verdedigen en dragen ze de filosofie uit met (enige) blindheid naar de waarde van ander gedachtengoed.

Ook het volgende zie je in veel vakgebieden terug: met de groei in ervaring en in Jaren komt de leraar tot inzicht dat zijn goedbedoelde opvattingen eng zijn, niet de enige weg naar Rome en dat (onbedoeld) er heel wat voormalig leerlingen niet helemaal het juiste advies gekregen hebben. De lereaar komt uit bij "wat denk jij / ervaar jij leerling". De opdracht van de leraar wordt dan meer en meer, hoe kan ik deze leerling helpen op zijn ontdekkingstocht? Daar vaart in krijgen en houden?

Pas dat toe op iemand die op golf clinic met het werk is geweest, het wel lachen vond en toch eens wat verder wil ontdekken wat Golf is. Vandaag golf les 1, wat ga je doen? Dus ondanks dat ik het niet zo eens ben met de aanpak van veel pro's begrijp ik het wel

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Meer
8 maanden 2 dagen geleden #24 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Hogan vs Snead

roughseeker schreef : Ik snap dat het omgekeerde theoretisch misschien wenselijk kan zijn maar praktisch wel heel hoge eisen stelt aan de mensen die zich tot golf pro hebben laten scholen. Misschien hoger dan redelijkerwijze van deze beroepsgroep mag worden verwacht. En dan sta je er als eenzame hakker toch opeens weer helemaal alleen voor in een wereld waar de swing goeroes je van alle kanten toeroepen dat zijn je in iets van 1 tot 9 stappen heel dicht bij het tour-niveau kunnen brengen.

Ik ben dan toch wel heel blij met de wijsheid van mijn onderschrift.

Laat ik nu ook blij zijn met mijn onderschrift :-)

Iets met spijker en kop. Wat jij beschrijft is precies mijn ervaring in de, laat ik het overzichtelijk houden, Nederlandse pga wereld. Golfers die als amateur leuk kunnen golfen laten zich opleiden door de PGA tot teaching pro. Naar mijn weten geen instap eis qua opleiding wel qua hcp en ook een uitstroom eis qua hcp. Ik ken de PGA opleiding niet want die heb ik niet gevolgd. Geen idee dus wat de toekomstige teaching pro leert qua swing. Mijn ervaring is dat de pro's waar ik zelf op les zou gaan allemaal wel aan bijscholing hebben gedaan. Dat zijn de pro's die lesgeven als vak zien en niet alleen golf als vak zien.

roughseeker schreef : Ik denk dat als een pro vanuit een one size fits all mal werkt,

Ok, dat is niet wat ik zeg of iig niet wat ik bedoel, voor mij is de swing filosofie zeker geen mal. Anders wordt je in die mal geperst en dat is nu juist niet waar ik in geloof.
De kracht van een teaching pro zit m in hoeverre hij in staat is om de leerling als uitgangspunt te nemen en dan onderzoeken naar wat de leerling kan binnen de swing filosofie van de leraar. Het zou helemaal super zijn als de leraar tegen de leerling kan zeggen: ik kan jou niet helpen. Nu zie ik teveel leraren de druk op de leerling zetten en ze juist in die mal willen krijgen.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Meer
8 maanden 2 dagen geleden #25 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Hogan vs Snead
Ik ben alles behalve een swing goeroe en heb niet veel met afzonderlijke posities tijdens de swing. Ik ben dus in woorden van mijn zoontje een duidelijke 'noob' als het gaat om kijken naar dit soort plaatjes. Ik denk toch vrij grote verschillen te zien. Ik ben benieuwd wie er leniger was, én naar wie er verder sloeg. Snead beweegt veel meer van zijn lichaam en roteert verder. Zijn benen zijn gedurende de swing veel beweeglijker en hij strekt zijn rechterbeen ver door. Hogan doet dat veel minder en is op impact met zijn heupen al verder doorgedraaid. Hogan zelf en zijn swing zien er op het eerste gezicht minder atletisch uit, maar toch lijkt hij me misschien leniger omdat hij zijn schouder niet naar beneden hoeft te draaien en zijn heup minder ver hoeft te kantelen om in zijn backswing te komen. Ik merk bij mezelf dat de verbinding tussen de verschillende lichaamsdelen zo stevig is geworden dat ik mijn heup automatisch kantel en mijn schouder en rechterbeen been wel moeten draaien en strekken om iets van een backswing te hebben. Tot zover de observaties van een noob.

Pieter beweert dat een pro wel een swing filosofie moet hebben om zijn leerlingen aan te ijken en naar te vormen, met als nirwana het voorbeeld van twee ongetalenteerde hakkers die toch herkenbare elementen van het ideaal van de pro in hun swing hadden weten in te slijten. Ik denk dat als een pro vanuit een one size fits all mal werkt, wat in mijn ervaring veel pro's doen, er veel schade wordt aangericht bij enthousiaste amateurs die in veel gevallen nijver een swing proberen te kopiëren die hun lichamelijke zwaktes en beperkingen juist uitvergroot. Ik snap dat het omgekeerde theoretisch misschien wenselijk kan zijn maar praktisch wel heel hoge eisen stelt aan de mensen die zich tot golf pro hebben laten scholen. Misschien hoger dan redelijkerwijze van deze beroepsgroep mag worden verwacht. En dan sta je er als eenzame hakker toch opeens weer helemaal alleen voor in een wereld waar de swing goeroes je van alle kanten toeroepen dat zijn je in iets van 1 tot 9 stappen heel dicht bij het tour-niveau kunnen brengen.

Ik ben dan toch wel heel blij met de wijsheid van mijn onderschrift.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: 84425

Meer
8 maanden 2 dagen geleden #26 door taxgolf
prachtige foto's. :lol:

Meer
8 maanden 2 dagen geleden #27 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Hogan vs Snead

Snead (DTL)

Hogan (DTL)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Meer
8 maanden 3 dagen geleden #28 door taxgolf
Ik geloof niet dat ik dit helemaal begrijp.

De situatie is zo, dat Hogan gewonnen heeft wat hij gewonnen heeft. Dat is geen acceptabele veronderstelling, het is een feit. Dat hij weinig talent zou hebben, weet ik niet. Ik heb de man iet ontmoet, nooit live zien spelen etc. Dat zijn swing door talloze golfers, instructeurs etc. geroemd wordt, volgens mij ook rustig wel als een feit te noemen, als 'best ever' swing, laat zich denk ik slecht in de genoemde veronderstelling passen. Dat hij in staat was zijn swing aan te passen en te ontwikkelen tot wat het werd, getuigd van doorzettingsvermogen. Het getuigt denk ik ook van talent, talent wat door inzet en doorzettingsvermogen tot ontwikkeling kwam. Dat niet elk talent het schopt tot een goede professional, dat herken ik wel. Zo herinner ik me een verdenstelijke speler (ik meen zelfs ooit nog Oranje gehaald), die van zichzelf zei dat er veel betere voetballers dan hij op deze aardkloot rondliepen. Door inzet redde hij het wel in het profcircuit en het gros van die talenten niet.

Zou je uiteen kunnen zetten wat 'downswing onder plane' is? Maakt dat uit als op impact beiden grosso modo hetzelfde bereiken? Of zit daar ook verschil in? Wat is überhaupt plane of bestaat er zoiets als 'de plane' (gek genoeg moet ik dan altijd denken aan die kleine meneer bij Fantasy Island). Ook ben ik wel nieuwsgierig wat een fitter kan bereiken met de keuze of instelling van materiaal om 'de plane' te benaderen. of is 'de plane' van een speler een gegeven, waarop je vervolgens gaat passen, meten en schaven? Of wat er gebeurd als een instructeur gaat schaven aan 'de plane'. Heeft dat gevolgen voor de door de fitter gemaakte keuze?

Meer
8 maanden 3 dagen geleden #29 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Hogan vs Snead
9 majors. Hogan zelf vindt dat hij er 10 heeft (US Open 42 niet gehouden maar hij kreeg wel soort van zelfde prijs - of zoiets)
Hij is 3 keer failliet gegaan. Eerste 8 jaar niks gewonnen. De kans dat je nooit van hem gehoord zou hebben zou met andere karaktertrekken een acceptabele veronderstelling zijn.

the conditions of a solitary bird are 5.

Meer
8 maanden 3 dagen geleden #30 door taxgolf
Dank.
Ga ik checken.

Of Hogan weinig talent heeft. Tsja. 8 majors? Toch? Anyway.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden

logogolfchat

Ga naar boven