Starttijd

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 maanden 2 weken geleden #11 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Starttijd
Het is wat het is, in zekere zin. Ik heb best begrip voor t bestuur. Moet laveren, klagers tevreden stellen. En generaliserend, wij Nederlanders klagen snel.

Ik moet in de spiegel kijken. Tekening houden met elkaar. En er zullen altijd op elke club mensen zijn die puur van en voor zichzelf uitgaan. Er loopt een gepensioneerd echtpaar rond waarvan algemeen bekend is dat die doen alsof de club van hen is. Het reserveersysteem laat je per week 3 starttijden boeken. Zijn boeken er 4 tot 6. Dat soort figuren moeten dus in t weekend ruimte maken voor de werkende.

Zelf word ik per saldo gek van al die heren- senioren- maandagochtend, dames- 50 plus- ladder mp texas en noem ze maar op wedstrijden. Dat er in het weekend 1 en vaak 2 van dergelijke wedstrijden per maand zijn, zou ik nog wel snappen. Wil je spelen, doe maar mee aan een wedstrijd. Bevordert t clubleven. Maar dat je door de week ook nog van al dit soort mini tour evenementen hebt, gaat mijn pet te boven.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
2 maanden 2 weken geleden #12 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Starttijd
Ik ben ook geen fan van het reserveren. Neemt zoals x-elf al zei een groot deel spontaniteit weg en niet iedereen kan/wil dagen of weken vooruit plannen.

Op mijn oude club hoefde ik nooit te reserveren. Je kon starten of niet en in dat laatste geval ging je putten/chippen of naar de drivingrange en had je uurtje later wellicht alsnog plek of je had lekker geoefend.

Momenten dat ik überhaupt kan golfen zijn gering. Door de week werk ik, zaterdag sporten de kinderen (eerste moest afgelopen zaterdag om 07:10 verzamelen, laatste was rond 14:00 uur klaar, en toen was ik ook wel klaar met de dag), rest hooguit de zondagochtend. Boek af en toe op zaterdag een teetijd tussen 7 en 8 op zondag in, maar meestal wacht ik zondagochtend af en kijk ik wat dan nog beschikbaar is (en ben niet de enige op aoc want regrlmatig waren er zaterdagavond nog 3 of 4 lege flights voor 8 uur, maar die zijn dan volgende ochtend alsnog ingeboekt).

Ik herken daarnaast de frustratie dat die pensionados die door de weeks de baan vullen in het weekend dat ook doen en de spelers die op het weekend zijn aangewezen daarmee dwars zitten. Zelfde frustratie heb ik met feit dat doorgaans merendeel van de wedstrijden in het weekend “voor de leuk” zijn (alsof iemand het leuk vindt om een texas scramble te spelen met drie anderen die ook niet kunnen golfen). Oplossing heb ik er niet voor anders dan dat iedereen een beetje rekening met elkaar probeert te houden.

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Meer
2 maanden 2 weken geleden #13 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Starttijd
Je weet toch een paar dagen op voorhans dat het mooi weer wordt? Dàn moet je boeken, niet de dag zelf.
Bij ons op de club kan je max 3 starttijden open hebben. Voor de volgende reservatie is het dan wachten tor je weer gespeeld hebt. Spelers die enkel in het weekend kunnen spelen, kunnen bij wijze van spreken makkelijk 1, 2 of 3 weken op voorhand boeken, en zo de veelspelers voor zijn.

Voorwaarde is wel dat je een open boekingssysteem hebt, zodat alle flight oogevuld kunnen worden tot 4. Anders werkt het niet.

"The most important shot in golf is the next one."

Ben Hogan

Meer
2 maanden 2 weken geleden #14 door eeka
Beantwoord door eeka in topic Starttijd
Ja herkenbaar. Je moet echt 2 weken van te voren klaar zitten op de tijd dat de starttijden open gaan. Afgelopen weken een paar keer 's avonds naar de baan gegaan maar zelfs dan was alles bezet. Er zijn een paar goede acties voor greenfeespelers. Ik snap dat de club inkomsten moet hebben maar nu gaat het echt ten koste van de leden en dat vind ik wel heel jammer.

Meer
2 maanden 2 weken geleden #15 door VEGA
Beantwoord door VEGA in topic Starttijd
Op Princenbosch t gelijke. Pre-corona komen, aanmelden en spelen. Wachttijden 10-40min, prima voor een bakje koffie, even range of beide.
Nu reserveren nav protocol covid, in het begin vond ik het fijn. Weet je waar je aan toe bent.

Alvorens de baan in te gaan dienen de leden zich wel aan te melden en dit gebeurt veel te weinig, hierdoor hebben we geen reëel zicht op wie er in de baan is en ik vermoed (te)veel no-shows. Reserveringssysteem is helemaal vol en de baan voelt leeg. De marshalls gaan er meer op toe zien en de no-shows registreren.
Ik hoor veel geluiden op de club dat men terug wil naar het oude, past bij de club en leden: komen, aanmelden en spelen.

Een hybride vorm zou wellicht nog mooier zijn; 20-30% van de starttijden reserveerbaar (bv 2 weken op voorhand), zodat als je echt strak op tijd zit en je weet dit ruim van te voren dat je ook echt precies kan boeken hoe laat je wilt spelen. De rest van de starttijden gewoon via de shop en aanmelden. Deze vorm zijn we aan het onderzoeken.

Een algoritme bouwen gestaafd op leeftijdsdiscriminatie lijkt me niet gewezen deze tijden, maar wij hebben ook niet veel last in het weekend. Ma-vr 10-14h zijn de drukste tijden en laat ik dan nou net bijna nooit kunnen.

Forget your opponents; always play against par.

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 maanden 2 weken geleden #16 door taxgolf
Ik heb het bestuur toch gemaild. Aangekaart dat het 1 size fits all principe spaak loopt. Aangekaart dat het spelen in het weekend voor mensen die door de week werken moeizaam is. Gevraagd of er een beroep op leden gedaan kan worden dat mensen die door de week al 3 x spelen, het weekend dit niet doen. Ook aandacht gevraagd voor het blokken van tijden. We zullen zien wat de reactie is. Het heeft voor mij op deze wijze niet zoveel zin om lid te zijn.

• Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • There always is time for another 18.
Meer
2 maanden 2 weken geleden #17 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic Starttijd
Wel een interessant topic dit. Wellicht moet er eens geëxperimenteerd worden met een algoritme dat bekijkt hoe vaak je speelt en daarnaast ook kijkt naar sociale factoren. Dat je als senior die maandag, woensdag en vrijdag al gespeeld heeft gewoon niet alle tijden die op zondag beschikbaar zijn kunt boeken. En dat je als 40-er die 3 weken geleden voor het laatst gespeeld heeft meer tijden beschikbaar heeft dan die oudere die zijn 4e starttijd gaat boeken.

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer

Meer
2 maanden 2 weken geleden #18 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Starttijd
Zoals gezegd had ik gisteren een starttijd geboekt voor 17.20u vandaag.
Tegen een maatje gezegd dat ik zo laat ga spelen. Helaas was de tijd al vol geboekt door 2 greenfee spelers.

Vandaag op de tee ontmoet ik de 2 gast spelers. 1 uit India en 1 uit Duitsland (info wat verder niet relevant is).
Tijdens de ronde (4 par, 5 bogeys) vraag ik hoe ze op de aoc terecht zijn gekomen. Beide zijn full member op Amsteldijk. Helaas was er tot donderdag(!) geen starttijd meer beschikbaar op hun eigen baan. Ook op de Hoge Dijk was geen tijd beschikbaar. Op de aoc konden ze nog net terecht.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Meer
2 maanden 2 weken geleden #19 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Starttijd
Er beweegt volgens mij iets bij de baanexploitanten. Ik speel de laatste tijd geregeld 9 holes op de Hoge Dijk en daar hoor ik de leden (van Olympus, de vereniging die die baan als homecourse heeft) flink mopperen op een verandering in de reservering. Er zijn minder starttijden voor leden en meer voor greenfee spelers, waar de leden niet op mogen inschrijven. Ik kan op zich wel argumenten bedenken om dat te willen, maar ik weet niet precies wat de motivatie van de Hoge Dijk is geweest. Is het een corona-reactie omdat de exploitatie daardoor onder druk staat, of is het een trend die verder gaat dan dat?

Het zou goed zijn als het one-size-fits-some-better-than-others systeem van speelrechten van leden eens op de helling gaat. Ik snap dat daardoor grote weerstand zou ontstaan bij de veelspelers die momenteel veel baat hebben bij de gangbare abonnementsvorm, maar het maakt spelen en lidmaatschap wel opeens interessant voor groepen die nu bedanken voor de eer om die paar honderd oudjes te sponsoren die de baan continu bezetten.

Er is natuurlijk ook een andere kant van de medaille, die paar honderd oudjes doen doorgaans wel wat meer voor de vereniging. Dezelfde inzet die dan wel weer maakt dat zij bovenmatig veel invloed hebben op het reilen en zeilen van de vereniging en verandering vrij effectief kan stoppen.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, taxgolf

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 maanden 2 weken geleden #20 door taxgolf
Nog maar eens een nachtje over slapen. Zal eens rond 15.00 kijken als ik in de buurt ben. Kijken of het idd vol zit of leeg (ondanks de geblokte tijden). Ik snap dat het moeilijk is om een sluitend systeem te maken. Ik snap ook dat iedereen door die covid problematiek lekker wil gaan spelen. In het begin, toe t weer open ging, liep t best wel. Men was ook wel enthousiast, maar nu klinken geluiden om de spiraal weer terug te halen. Maar als je nu op 00.01 naar de inlogsite moet gaan en alles is al nagenoeg vol geboekt, dan gaat er iets mis. Ik vind het systeem wat Pol schreef wel wat.

Waar ik nog steeds moeite mee heb, is dat de mensen die door de week al meedoen aan 2 dagen (bijvoorbeeld de heren- en seniorendag) ook nog eens in het weekend gaan spelen. Maak ruimte voor diegene die niet door de week kunnen spelen.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden

logogolfchat

Ga naar boven