Starttijd

Meer
2 maanden 2 weken geleden #21 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Starttijd

x-elf schreef : Vandaag had ik om 15.00 en 16.00 een afspraak op de club. Vanochtend dacht ik om vooraf even te spelen. Kansloos.
Vanaf 7.20 tot 17.30 was er geen vrije starttijd meer. Op sommige tijden is nog wel plek voor 1 of 2 spelers. Via het e-golf systeem kan ik wel zien dat er nog 1 plek vrij is in een flight, ik kan niet zien wie al geboekt heeft. Privacy of zo.

Ik had vanmorgen starttijd 07:30. Voor mij zou 2-ball zitten volgens boeking, maar was 1 ball. Direct na mij zou ook weer 1 of 2 flights zitten. Toen ik op 3 liep sloeg net iemand af op 2 daar achter weer tijdlang niks, dus vanmorgen is zeker niet iedereen komen opdagen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Meer
2 maanden 2 weken geleden #22 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Starttijd

Frank@Andalus schreef : Tja, hier in Spanje is het juist erg rustig. Al die golfers die normaal naar Spanje komen zitten nu in hun eigen landje... Of zou dat wat overdreven zijn?

Is het tijdelijk? Of hebben we eindelijk waar we zo enorm mee bezig zijn geweest om te bewerkstelligen: golf kende een tanende interesse, is het tij gekeerd?

Half Europa mag niet naar Spanje zonder 14 dagen quarantaine bij terugkeer. Verder moet je niet zoeken...

"The most important shot in golf is the next one."

Ben Hogan

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
2 maanden 2 weken geleden #23 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Starttijd
Tja, hier in Spanje is het juist erg rustig. Al die golfers die normaal naar Spanje komen zitten nu in hun eigen landje... Of zou dat wat overdreven zijn?

Is het tijdelijk? Of hebben we eindelijk waar we zo enorm mee bezig zijn geweest om te bewerkstelligen: golf kende een tanende interesse, is het tij gekeerd?

Meer
2 maanden 2 weken geleden #24 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Starttijd
Ook op de AOC zijn starttijden ingevoerd na corona.
Voor corona was er een soort spiraal systeem bij de eerste tee. Ik kan me herinneren dat ik die een keer of 2 gebruikt heb, verder was het nooit zo druk dat het nodig was. Golf afspraken maken ging in de trend van: we starten rond 10 uur. Je kwam op de club, ging naar de range, dronk een kop koffie en zei: zullen we? Je prikt een tee in de grond en we zijn vertrokken.

Na corona zijn er dus starttijden. Na corona zijn er ook ca 100 nieuwe leden bij. Na corona zijn er ook bergen green fee spelers. Je kan niet meer ‘zo maar’ naar de club gaan om te spelen. Je moet reserveren. Ik kan via het systeem een flight boeken en kan daar 2 spelers aan toe voegen, lid of gast speler. Je kan 1 starttijd per dag boeken, als ik iemand aan meld die die dag al een starttijd heeft geboekt dan kan ik m niet meer opnemen. Het lijkt mij een fair deal. Je mag 1 starttijd per dag hebben.

Vandaag had ik om 15.00 en 16.00 een afspraak op de club. Vanochtend dacht ik om vooraf even te spelen. Kansloos.
Vanaf 7.20 tot 17.30 was er geen vrije starttijd meer. Op sommige tijden is nog wel plek voor 1 of 2 spelers. Via het e-golf systeem kan ik wel zien dat er nog 1 plek vrij is in een flight, ik kan niet zien wie al geboekt heeft. Privacy of zo!
Ik heb voor morgen om 17.20u een starttijd geboekt. Als ik nu kijk zie ik dat er tussen 9.00 en 18.00 nog een beperkt aantal tee tijden beschikbaar zijn. Wel flights waar nog geen 3 spelers zijn.

Ik speel nu zo’n 15 jaar op de aoc. Het is nog nooit zo druk geweest als na corona. De green fee inkomsten loopt in de duizenden euro’s per maand (nu kunnen wij dat wel erg goed gebruiken). De spontaniteit is er wel van af. Je moet nu nadenken wanneer je gaat/wilt spelen. De DAC (op donderdag) was een inloop. De DAC start tussen 16.00 en 18.00. Als er 2 of 3 dac’ers zijn vertrekt er een flight. Nu moet er veel ge-appt worden wie hoe laat start. Ben je te laat dan bestaat de kans dat er geen ruimte is om met de DAC mee te spelen.

Voor de inkomsten van de club is het erg prettig. Voor de spontaniteit is het killing.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
2 maanden 2 weken geleden #25 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Starttijd
Ga op zondag of zaterdag na 3 uur starten, heb je de baan voor jezelf. Tenminste ik heb het nergens anders mee gemaakt (op een enkele uitzondering wegens druk tournooi na).

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Meer
2 maanden 2 weken geleden #26 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Starttijd

piglet schreef : Tsja. Dit is dus op elke club zo.
Niks nieuws of corona aan.

Neen, is niet op elke club zo.
Bij ons op de club kan je geen starttijden blokkeren. Enkel startplaatsen. Enkel de jouwe. Wie mee wilt in de flight die kan zich erbij zetten. En wie niet geboekt heeft, kan niet starten. Je kan afzeggen via het online boekingssysteem tot 2u voor de start, daarna enkel nog via telefoon met het secretariaat. Sociale controle dus.
En er is een automatische controle op no-shows via het badgesysteem aan de ingang.

We hebben zelden last van niet-opdagers.

"The most important shot in golf is the next one."

Ben Hogan

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
2 maanden 2 weken geleden - 2 maanden 2 weken geleden #27 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Starttijd
Ja, mijn ervaring op bentwoud ook. Beetje dubbel. Onbeperkt spelen is, ja, onbeperkt spelen. Die oudjes zijn juist graag op de baan als die jonge 50ers er ook zijn. Voelen ze zich beetje jeugdig.

Starttijden in t weekend tussen 8 en 12 zijn at a premium. Hoorde altijd hoop geklaag dat rondes dan zo lang duren. Tja. Vanaf 3 a 4 uur in de middag kon je een kanon afschieten in de baan. 1.5 uur voor 9 holes. Ik vond lange rondes altijd vervelend en ik gaf golf hoge prio toen, dat maakte dat ik mijn week zodanig plande dat ik op rustige tijden in de baan kon zijn.

Ik weet niet hoe Rozenstijn is, maar ik zou verwachten dat ook daar in de middag het nog steeds rustig is. Kun je niet naar de club gaan in de middag en zien hoe t echt is?

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 2 maanden 2 weken geleden door Jimi Thing.

Meer
2 maanden 2 weken geleden #28 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Starttijd
Tsja. Dit is dus op elke club zo.
Niks nieuws of corona aan.

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 maanden 2 weken geleden #29 door taxgolf
Starttijd werd gestart door taxgolf
Graag hoor ik jullie mening.

Het volgende is het geval. In het pre covid tijdperk, werkte Rozenstein met een spiraal. Je kon niet reserveren. De praktijk wees uit dat het vooral in de ochtend druk was. Rondom lunchtijd liep de spiraal leeg en kon er eigenlijk altijd gespeeld worden. Vanaf 14.00 op de zaterdag, was er Eigenlijk altijd ruimte.

Sinds covid is er een boekingssysteem geïntroduceerd. 7 dagen van tevoren kon je boeken. Het zou, zeker weten doe ik het niet, niet mogelijk zijn om onbeperkt te boeken. Max 3x in de week. Begrijpelijk. In het begin ging het eigenlijk altijd goed. Goed, in de zin, dat je in het weekend goed een starttijd kon boeken. De laatste weken, is het raak. In het weekend zit het vol, vol. En dan heb je ook nog eens wedstrijden.

Ik vind het dus irritant.

Volgens mij zijn er al van die afspraakclubjes. Een groepje die altijd met 4 man spelen, dus in theorie 12 starttijden kunnen blokken. En dan vervolgens beslissen welke tijden (wie komt er) ze nemen. Bovendien spelen in het weekend de oudere leden ook, terwijl die door de week al een seniorendag, opa dag, vaderdag, damesclub en noem ze maar op hebben. Breder gezegd, de mensen die door de week al spelen, spelen ook nog eens in het weekend. Ik vind dat irritant. Als lid heb je vrijheid, als lid moet je m.i. ook rekening houden met andere leden.

Waarom ben ik lid als ik niet kan spelen? Mensen die door de week spelen, moeten leden die niet door de week kunnen spelen (werk), de ruimte geven om te spelen. Je kunt participeren in toernooien, maar ja, als je maar ruimte hebt voor 9 holes dan wordt dat erg lastig.

Hoe zien jullie dat. Ik heb best begrip voor bijzondere omstandigheden (covid). Misbruik (starttijden blokken en pas op t laatste moment afmelden) kun je nooit helemaal voorkomen. Misschien zie ik het niet goed of zo. Hoor graag.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden

logogolfchat

Ga naar boven