How low can they go? Pro's hcp

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • hcp 7.6
Lees meer
1 week 1 dag geleden #41 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic How low can they go? Pro's hcp
Het mooie van dit vergelijk was dat ik probeerde in te schatten wat zij een op een baan voor elkaar zouden krijgen die wij normaal gesproken spelen. Dat is natuurlijk een vaag begrip, dus maar op 6000m gesteld. Ik denk nog steeds dat laag in de 60 dan met regelmaat voor zal komen. Ik denk ook dat die pro's niet super veel beter scoren als veel van die top amateurs. Maar 1-2 slagen per ronde is veeeeeeel. Als je gaat kijken hoe ze bij die scores komen denk ik dat je wel grote verschillen ziet. Met de pro's die een stuk minder aan het redden zijn en zich aanzienlijk meer kansen geven om te kunnen socren en dus laag te gaan. Om dat voor elkaar te krijgen zit er denk ik wel een flink groot verschil in kwaliteit, al zie je dat gedempt in de score terug. 

Ik vond de exercitie van Pol erg leuk, ga ik voor mijn voormalige homecourse Bentwoud ook eens doen. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 week 1 dag geleden #42 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic How low can they go? Pro's hcp

84425 schreef : Anders dan de meesten hier denk ik dat het verschil in score top-amateur vs. tour pro niet eens zo groot zal zijn. Verschil zit ‘m vooral in constantheid. Constant hoog niveau scoren, ongeacht omstandigheden, ongeacht moeilijkheid baan/greens, ongeacht druk, ongeacht mogelijk suboptimale voorbereiding, enzovoorts enzovoorts. 

Vergelijking top-amateur met nog twee top amateurs (1 nu europese tour, ander wereldtop): 2018, iets meer dan 2 jaar geleden: EK op de Haagsche. Nummer 1: Nicolai Højgaard, nummers 2: Jerry Ji en Viktor Hovland (beide -6 na 72 holes). Hovland wint datzelfde jaar US Amateur, mag daarom meedoen met Masters (haalt cut en low amateur), US Open (12e!) en wordt vervolgens pro waardoor hij niet het Open speelt. Plaatst zich voor pga tour en speelt 19 rondes op rij onder 70 (nieuw record) en wint 2 keer. Staat inmiddels 14e op de wereldranglijst. 
Ji is paar jaar jonger en nog steeds amateur. 
Højgaard speelt europese tour, vergelijkbaar met Van Driel. 

Is Hovland in een jaar tijd plotseling een paar slagen beter per ronde geworden? Ik denk het niet. Volgens mij verschilt Hovland van die andere twee doordat hij geen uitschieters naar boven heeft. Of eigenlijk, gewoon geen fouten maakt. Misschien dat dat slag per ronde scheelt, maar geen 4 of 5. 

Speler als Hovland zal op Rosendael in 20 rondes denk ik gemiddeld 66 scoren, met 1 of 2 lage 60ers en misschien 1 of 2 rondes in de 70. Op een makkelijkere baan dan Rosendael, zoals de Twentsche (ongeveer 6400 meter, maar als je lengte hebt geen hele moeilijke baan) zal hij wellicht een keer een 59 scoren (uitgaande van een baan met 4x par 3 en de rest spelende als een par 4, is dat nog steeds 9 birdies, daar moet je behoorlijk goed voor spelen). 

In dit verhaal kan ik mij zonder terughoudendheid vinden. Al is het met één opmerking. Een 59 is een unieke score evenals een 69 voor veel spelers. Een 59 vraagt eigenlijk zelfs meer dan een perfecte ronde. Naast dat moeten er ook een paar lange puts in. Veel 59'ers zijn tot stand gekomen door 2 x eagle. Hovland is steengoed en koel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Lees meer
1 week 1 dag geleden #43 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic How low can they go? Pro's hcp
Anders dan de meesten hier denk ik dat het verschil in score top-amateur vs. tour pro niet eens zo groot zal zijn. Verschil zit ‘m vooral in constantheid. Constant hoog niveau scoren, ongeacht omstandigheden, ongeacht moeilijkheid baan/greens, ongeacht druk, ongeacht mogelijk suboptimale voorbereiding, enzovoorts enzovoorts. 

Vergelijking top-amateur met nog twee top amateurs (1 nu europese tour, ander wereldtop): 2018, iets meer dan 2 jaar geleden: EK op de Haagsche. Nummer 1: Nicolai Højgaard, nummers 2: Jerry Ji en Viktor Hovland (beide -6 na 72 holes). Hovland wint datzelfde jaar US Amateur, mag daarom meedoen met Masters (haalt cut en low amateur), US Open (12e!) en wordt vervolgens pro waardoor hij niet het Open speelt. Plaatst zich voor pga tour en speelt 19 rondes op rij onder 70 (nieuw record) en wint 2 keer. Staat inmiddels 14e op de wereldranglijst. 
Ji is paar jaar jonger en nog steeds amateur. 
Højgaard speelt europese tour, vergelijkbaar met Van Driel. 

Is Hovland in een jaar tijd plotseling een paar slagen beter per ronde geworden? Ik denk het niet. Volgens mij verschilt Hovland van die andere twee doordat hij geen uitschieters naar boven heeft. Of eigenlijk, gewoon geen fouten maakt. Misschien dat dat slag per ronde scheelt, maar geen 4 of 5. 

Speler als Hovland zal op Rosendael in 20 rondes denk ik gemiddeld 66 scoren, met 1 of 2 lage 60ers en misschien 1 of 2 rondes in de 70. Op een makkelijkere baan dan Rosendael, zoals de Twentsche (ongeveer 6400 meter, maar als je lengte hebt geen hele moeilijke baan) zal hij wellicht een keer een 59 scoren (uitgaande van een baan met 4x par 3 en de rest spelende als een par 4, is dat nog steeds 9 birdies, daar moet je behoorlijk goed voor spelen). 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Frank@Andalus

Lees meer
1 week 1 dag geleden #44 door Mc Price

Pol schreef : Kleine bemerking: Donald speelt nog steeds en wordt meer wel dan niet geklopt door die bewuste longhitters, doch dit geheel terzijde.

Als ik het lengteverschil van bvb McIlroy of BCD met mij bekijk, en waar ik geraak vanaf rood, dan denk ik dat nogal wat holes drive /chip worden voor die jongens. En als je dan een scrambling percentage van 66% daarbij optelt, zullen die jongens echt wel beter scoren dan 68.

Overigens werd Donald slechts genoemd in combinatie met approaches < 100m
Geshop en cherry picking is weinig zakelijk.

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 week 1 dag geleden #45 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Grootvadertje Price schreef:
‘In de Masters wedstrijd tijdens welke Jack Nicklaus 43 jaar was zou deze de vloer hebben aangeveegd met BdC’.

Mag ik even heel, maar dan ook heel hard lachen. Jack hield het toen maar één rondje vol. De tijd heeft jouw waarheden allang ingehaald. 🤣😂🤣

en.wikipedia.org/wiki/1983_Masters_Tournament

Lees meer
1 week 1 dag geleden - 1 week 1 dag geleden #46 door Mc Price

Pol schreef : Kleine bemerking: Donald speelt nog steeds en wordt meer wel dan niet geklopt door die bewuste longhitters, doch dit geheel terzijde.

Als ik het lengteverschil van bvb McIlroy of BCD met mij bekijk, en waar ik geraak vanaf rood, dan denk ik dat nogal wat holes drive /chip worden voor die jongens. En als je dan een scrambling percentage van 66% daarbij optelt, zullen die jongens echt wel beter scoren dan 68.

Hoeveel spelers hebben scrambling % van 66% ? In de stats vallen een aantal korte werk variaties niet onder scrambling. Helaas.  Donald is mijn favoriete speler, speelt weinig, is 43 jaar en besteedt veel tijd aan andere dingen.  En die GOAT blaat nog steeds wat er veranderd moet worden en hij wil veranderen. Hij heeft nog een paar overwinningen nodig om in een ander ranglijstje genoemd te kunnen worden dan alleen maar lengte en OSFA.  Ik kan het niet anders zien en dat zal best een fikse beperking zijn. Helaas, het zij zo.

Laatst bewerkt 1 week 1 dag geleden door Mc Price.

Lees meer
1 week 1 dag geleden #47 door Mc Price

Frank@Andalus schreef : Een baan van 6400m als de Rosedaelsche bestaat niet. Banen in Nederland zijn op een uitzondering na een stuk korter dan 6400m. Je voorbeeld komt erg gekunsteld over. Is zeker een baan ontworpen door sf-9?
En dan nog zullen de tour pro’s die baan afbreken als het geen kermis attractie is.
Dat Langer nog steeds het baanrecord heeft op de R. geloof ik meteen. Is blijkbaar al 20 jaar geen tourpro meer langs geweest 😂

Ik heb slechts de conditie van een baan willen aangeven, meer niet. Dus een baan ALS de Rosendaelsche met een lengte van 6300-6400 m
of plm. 7000 yards. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen ? Weet je, iedere volgende plaats achter de komma is een factor 10 minder, ook in het niet decimale stelsel.

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
1 week 1 dag geleden #48 door Pol
Beantwoord door Pol in topic How low can they go? Pro's hcp
Kleine bemerking: Donald speelt nog steeds en wordt meer wel dan niet geklopt door die bewuste longhitters, doch dit geheel terzijde.

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.

Lees meer
1 week 1 dag geleden - 1 week 1 dag geleden #49 door Mc Price

Pedro schreef : We weten dat Nicklaus goed was, maar ook al heeft ie de meeste majors gewonnen, er is maar één echte GOAT.

Maar @mc price, we dwalen van het onderwerp af en dat is dat DCB toch echt een topspeler is. Is hij dat in jouw ogen niet, dan zitten er in de hele huidige generatie geen topspelers, vlgs jou!
​​​

Ook een blinde kan niet om de resultaten/stats van BdC heen. Kan me niet herinneren, dat ik geschreven heb dat BdC geen topspeler is.
Maar, how low can they go en their HC , dat is meen ik de kop van het topic. Ik lees hier steeds iets van rond de 60 tot max 62
Dat niveau zal een speler beneden de 30 jaar voorlopig niet bereiken. Er zijn te veel oefenjaren voor nodig.
Je gaat niet op de Tour voor je die 1000 ronden hebt afgelegd op een zeer serieuze manier. Het grootste verschil tussen Amateur en Pro zit m.i. in de attitude. De goede pro is grenzenloos consequent. Ik ken een caddy die voor iedere ronde met zijn windmeter de afslagen bij langs gaat i.v.m. clubkeuze. Zijn baas is een goede Zweedse speler.
Maar waar je wel enig gelijk in hebt, ik wordt van BdC niet warm of koud. Zijn 30kg spieren betekenen lengte. Dat daardoor zijn gevoel voor lengte-beheersing zal afnemen staat voor mij als een paal boven water, ook al omdat de lengteverschillen tussen zijn ijzers als maar groter wordt. Hij zal steeds meer moeten werken met korter vasthouden van deze clubs waardoor het swingweight/-gevoel steeds varieert hetgeen de swing zal beënvloeden hetgeen hij met 1 size fits all nou juist wilde voorkomen. Blijft dan min of meer van over steeds zelfde balpositie en setup maar met de wisselende gripafstand deels ook weer niet. Golf is 100% een spel van antagonisten.

De tijd zal onze waarheden inhalen.
Laatst bewerkt 1 week 1 dag geleden door Mc Price.

Lees meer
1 week 1 dag geleden #50 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic How low can they go? Pro's hcp
We weten dat Nicklaus goed was, maar ook al heeft ie de meeste majors gewonnen, er is maar één echte GOAT.

Maar @mc price, we dwalen van het onderwerp af en dat is dat DCB toch echt een topspeler is. Is hij dat in jouw ogen niet, dan zitten er in de hele huidige generatie geen topspelers, vlgs jou!
​​​

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden

logogolfchat

Ga naar boven