How low can they go? Pro's hcp

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 week 1 dag geleden #51 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Een baan van 6400m als de Rosedaelsche bestaat niet. Banen in Nederland zijn op een uitzondering na een stuk korter dan 6400m. Je voorbeeld komt erg gekunsteld over. Is zeker een baan ontworpen door sf-9?
En dan nog zullen de tour pro’s die baan afbreken als het geen kermis attractie is.
Dat Langer nog steeds het baanrecord heeft op de R. geloof ik meteen. Is blijkbaar al 20 jaar geen tourpro meer langs geweest 😂

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 week 1 dag geleden - 1 week 1 dag geleden #52 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic How low can they go? Pro's hcp

Pedro schreef : @mc price, weer dat negatieve over BDC en het verheerlijken van Nicklaus.

Heb je gezien in de stats van de PGA tour over 2020 hoe vaak DCB in de top3 staat. 
Je vergist je in hem. Hij is echt een heel goede speler. 

Nicklaus speelde met zeer kleine blades en een Mc Gregor Tourney 43" driver, lamineted met alu face insert.  Niks trampoline effect ( of Cor max 0.83 )
En die balata ballen kunnen niet wedijveren met de huidige kunststof namaak.
Pro's van nu zouden deze als volstrekt waardeloos beschouwen. De 300y + drives van Nicklaus krijgen hierdoor denk ik speciale betekenis.
Zijn putter is tot zijn 40e altijd dezelfde blade gebleven i.p.v. de huidige zwaar uitgebalanceerde face weighed modellen van TM
Ja, Nicklaus met zijn handen vol Majors wordt voorlopig niet ingehaald. Ik denk niet dat dat de komende 25 jaar gaat gebeuren.
Laatst bewerkt 1 week 1 dag geleden door Mc Price.

Lees meer
1 week 1 dag geleden #53 door Mc Price

Frank@Andalus schreef : Ehh je bedoelt de Rosendaelsche? Is nog geen 6000m. Kort baantje, piece of cake voor tour pro’s.

Baan ALS de Rosendaelsche, niet DE Rosendaelsche. Baanrecord Langer 1984 met 64

• Frank@Andalus
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 week 1 dag geleden #54 door Frank@Andalus
Ehh je bedoelt de Rosendaelsche? Is nog geen 6000m. Kort baantje, piece of cake voor tour pro’s.

Lees meer
1 week 1 dag geleden #55 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic How low can they go? Pro's hcp
@mc price, weer dat negatieve over BDC en het verheerlijken van Nicklaus.

Heb je gezien in de stats van de PGA tour over 2020 hoe vaak DCB in de top3 staat. 
Je vergist je in hem. Hij is echt een heel goede speler. 

Lees meer
1 week 1 dag geleden - 1 week 1 dag geleden #56 door Mc Price

Jimi Thing schreef :

Mc Price schreef :

Jimi Thing schreef : Ik zal het nog wat simpeler voor je maken Mc Price: 

wat denk je is de avg score van de nr 25 tor pro op een 6000m baan die jij en ik spelen?

Dat is een beetje lastig in te schatten met de weinige gegevens als "die jij en ik spelen".

maar.. kan een poging wagen.
Par 72 en CR ook 72
Uitgangspunt dan niet een extremiteit maar pakweg de nrs 10 - 30 Europesche Tour.
Fairway bunkers en een 4-tal doglegs op 2 par vijf en 2 par vier. Bosbaan met niet geschoonde rough op 6m vanaf fairway. Strategisch geplaatste bomen langs de fairway. Onamerikaans.

Gemiddelde score van de Heren 68

Met 63 zit je reeds dicht aan de minimum-score onder normale omstandigheden indien geen eagles worden gemaakt. Een gemaakte put heeft een kwaliteit van om en nabij 98%
Meer rek zit niet in de drives of in het putten doch in de approaches die bijna alle binnen 2m moeten komen. Kijk maar naar de puttscores vanaf 3m
Er blijft hoe dan ook wat gemist worden.  

Kijk, zo komen we ergens. Thanks! Inderdaad vaag, baan die jij en ik spelen maar par 72 en cr 72 bij een lengte van 6000m die ik stelde is een mooi startpunt. De voorwaarden die jij stelt maakt dat de baan al gemiddeld moeilijker speelt als "wat jij en ik spelen" voor mij betekend. Maar prima. Mee eens dat er in het putten niet zo heel veel rek zit. Ik verwacht dat de greens op de tour van aanzienlijk betere kwaliteit zijn als wat ze spelen op jouw en mijn baan wat hun kansen op de greens op de tour verhoogt. Die greens zijn wel een stuk sneller maar dat is voor hen geen probleem, lekker juist. Laten we zeggen dat het compenseert voor het feit dat de de greens op de tour een stuk moeilijker zullen zijn. 

Je stelt dat in de drives er weinig verschil gemaakt wordt. Ik betwijfel dat sterk. Dat zou dan komen door de fairway bunkers en de dog legs maak ik op uit jouw verhaal. Ik denk dat de fairwaybunkers niet relevant zijn voor ze. Vanaf 6000m zien ze die niet eens. Doglegs, ik denk dat ze ook daar blij mee zijn ipv dat het een hindernis is. Bepalend zal daar vooral de Tee area zijn, als op 20m van de tee de eerste hoge boom staat wordt het een lastig verhaal maar anders peren ze met gemak over die bomen heen en speelt de baan nog korter. Kijk naar de tour nu. Dogleg is een uitnodiging ipv een hindernis. Daarnaast is de baan niet berekend op de lengte die deze mannen maken met als gevolg dat er heel wat holes zullen zijn waar er simpelweg geen verdediging is voor hun lengte. Dus landingareas die normaal gesproken smal zijn en de speler tot keuzes dwingt, vliegen zij over heen naar plekken waar juist ruimte is. Ruimte die gemaakt is voor ons prutsers die een slag extra nodig hebben om als bogey speler nog plezier te hebben. Pik in t is winter zullen die pro's denken. 

Maar al met al denk ik ook dat het grootste verschil met de approaches gemaakt zal worden. Al komt dat wel omdat ze zoveel voordeel van de tee hebben door hun gecontroleerde lengte. 20-120m zal de approach lengte zijn en het meerendeel flink onder de 100m. Dus PW at most. Gegeven de aanzienlijk zachtere greens (hop en stop) en het feit dat ze minder snel zijn (onder de hole moeten eindigen is niet van belang) verwacht ik dat het pin hunten is op iedere hole. Approach proximity van deze afstanden ken ik niet uit m'n hoofd. Maar ik schat in iedere hole zeer reele birdy kansen. 

Enige wat nog lastig is zal die verdwaalde 180m par 3 zijn. Ijzer 7, midden green 2 put en weer door. 

Daarmee, ik denk dat ze serieus slecht spelen of de kwaliteit van de greens echt nergens op slaat (door pitchmarks bv) als ze een 68 maken. Dat zou terug naar de range zijn en straftraining betekenen. 

Ik denk dat onze manier van opbouw in de discussie van elkaar afwijkt.  Ook een course van 6000m is een kort exemplaar. Ik zou uitgaan van 6400m  en denken aan bijv. Rosendael.
De doglegs, bunkers en strategisch geplaatste bomen zijn in deze baan zo gesitueerd dat ze ook enig nut hebben om er te staan.
Verder ga jij er vanuit dat voor de longhitters zo ongeveer alles is dat men er geen hinder van heeft. Ik denk juist niet aan een baan aangelegd door Gerard Jol, volgens eigen zeggen de beste baanarchitect. ( hij kan zelf een shovel besturen )
Verder zijn mijn eigen ervaringen met championship ready courses hun greens anders. Snelle greens zijn een verademing om op te putten, echter, te moeten chippen naar een downhill situatie voor de vlag moet je absoluut ontwijken.
De huidige loghitters komen bij lange na niet in de buurt van de kampioenen die het niet van hun lengte moeten hebben. Denk aan Langer,
Marc O'Meara, Luke Donald. Wie wel in de buurt komt is Dustin Johnson, met een meestal perfect geplaatste drive. Gem. score  plm. 68,5
Kijk ook eens naar de uitslagen van de laatste Masters, hoe niet zo ver slaande spelers direct achter de winnaar eindigen.
BdC had zijn zinnen gezet op de overwinning, hij kwam geen moment in de buurt en werd in de 4e ronde afgetroefd door de 63-jarige Bernhard Langer met wie hij samen in de flight speelde, 71 t/o 73
In de Masters wedstrijd tijdens welke Jack Nicklaus 43 jaar was zou deze de vloer hebben aangeveegd met BdC. Zijn chips zijn volstrekt gevoelloos maar wel zeer systematisch. Zag hem op Hawaii een put van 3,5m missen - een put met < een paar cm slope - die 20 cm op links de hole passeerde. Uitslag Masters nr. 1 op -20, de nrs. 2 en 3 op -15.
Dat is iets anders dan scores van 60 - 63
Maar deze discussie zal nimmer beëindigd zijn anders dan door het constateren dat de inkt op is.
Elkaar overrulen door uitroeptekens dient geen doel. We zijn het denk ik wel eens over het feit dat we het oneens zijn.
Heeft het toch nog zin gehad.

Lees meer
1 week 1 dag geleden #57 door Mc Price

Frank@Andalus schreef : Grootvadertje Price,

Je moet even de definitie van taalnazi doorgronden, ik zal je op weg helpen want het is een woord dat ingeburgerd is in de Nederlandse taal. Niks om je druk over te maken er wordt precies mee bedoeld wat ik probeerde duidelijk te maken (Zie de link hieronder). Ik begrijp dat jij er aanstoot aan neemt, dat is mooi want ik neem ook aanstoot aan jouw gedrag hier. Zo zag ik in een ander draadje alweer de denigrerende zin voorbijkomen dat je zolangzamerhand het idee kreeg iemand te moeten helpen met aankleden.

Ook je zin over ‘leven in het goedkope achterland van de Spaanse kust’ lijkt bedoeld om te kwetsen. Meer dan een handvol chatters is hier al eens op bezoek geweest. Zij hadden het hier goed naar hun zin. Je bent welkom ook eens langs te komen, betaal ik de goedkope greenfee voor je op Alhaurin golf. Wedden dat je kansloos bent in een matchplay?
nl.m.wiktionary.org/wiki/taalnazi

Misschien moet je eerst een je eigen teksten lezen en daarna het woord tendentieus in een goed woordenboek raadplegen.
Als je dat gedaan hebt, ben je klaar voor de volgende opdracht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • hcp 7.6
Lees meer
1 week 1 dag geleden #58 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic How low can they go? Pro's hcp

Mc Price schreef :

Jimi Thing schreef : Ik zal het nog wat simpeler voor je maken Mc Price: 

wat denk je is de avg score van de nr 25 tor pro op een 6000m baan die jij en ik spelen?

Dat is een beetje lastig in te schatten met de weinige gegevens als "die jij en ik spelen".

maar.. kan een poging wagen.
Par 72 en CR ook 72
Uitgangspunt dan niet een extremiteit maar pakweg de nrs 10 - 30 Europesche Tour.
Fairway bunkers en een 4-tal doglegs op 2 par vijf en 2 par vier. Bosbaan met niet geschoonde rough op 6m vanaf fairway. Strategisch geplaatste bomen langs de fairway. Onamerikaans.

Gemiddelde score van de Heren 68

Met 63 zit je reeds dicht aan de minimum-score onder normale omstandigheden indien geen eagles worden gemaakt. Een gemaakte put heeft een kwaliteit van om en nabij 98%
Meer rek zit niet in de drives of in het putten doch in de approaches die bijna alle binnen 2m moeten komen. Kijk maar naar de puttscores vanaf 3m
Er blijft hoe dan ook wat gemist worden.

Kijk, zo komen we ergens. Thanks! Inderdaad vaag, baan die jij en ik spelen maar par 72 en cr 72 bij een lengte van 6000m die ik stelde is een mooi startpunt. De voorwaarden die jij stelt maakt dat de baan al gemiddeld moeilijker speelt als "wat jij en ik spelen" voor mij betekend. Maar prima. Mee eens dat er in het putten niet zo heel veel rek zit. Ik verwacht dat de greens op de tour van aanzienlijk betere kwaliteit zijn als wat ze spelen op jouw en mijn baan wat hun kansen op de greens op de tour verhoogt. Die greens zijn wel een stuk sneller maar dat is voor hen geen probleem, lekker juist. Laten we zeggen dat het compenseert voor het feit dat de de greens op de tour een stuk moeilijker zullen zijn. 

Je stelt dat in de drives er weinig verschil gemaakt wordt. Ik betwijfel dat sterk. Dat zou dan komen door de fairway bunkers en de dog legs maak ik op uit jouw verhaal. Ik denk dat de fairwaybunkers niet relevant zijn voor ze. Vanaf 6000m zien ze die niet eens. Doglegs, ik denk dat ze ook daar blij mee zijn ipv dat het een hindernis is. Bepalend zal daar vooral de Tee area zijn, als op 20m van de tee de eerste hoge boom staat wordt het een lastig verhaal maar anders peren ze met gemak over die bomen heen en speelt de baan nog korter. Kijk naar de tour nu. Dogleg is een uitnodiging ipv een hindernis. Daarnaast is de baan niet berekend op de lengte die deze mannen maken met als gevolg dat er heel wat holes zullen zijn waar er simpelweg geen verdediging is voor hun lengte. Dus landingareas die normaal gesproken smal zijn en de speler tot keuzes dwingt, vliegen zij over heen naar plekken waar juist ruimte is. Ruimte die gemaakt is voor ons prutsers die een slag extra nodig hebben om als bogey speler nog plezier te hebben. Pik in t is winter zullen die pro's denken. 

Maar al met al denk ik ook dat het grootste verschil met de approaches gemaakt zal worden. Al komt dat wel omdat ze zoveel voordeel van de tee hebben door hun gecontroleerde lengte. 20-120m zal de approach lengte zijn en het meerendeel flink onder de 100m. Dus PW at most. Gegeven de aanzienlijk zachtere greens (hop en stop) en het feit dat ze minder snel zijn (onder de hole moeten eindigen is niet van belang) verwacht ik dat het pin hunten is op iedere hole. Approach proximity van deze afstanden ken ik niet uit m'n hoofd. Maar ik schat in iedere hole zeer reele birdy kansen. 

Enige wat nog lastig is zal die verdwaalde 180m par 3 zijn. Ijzer 7, midden green 2 put en weer door. 

Daarmee, ik denk dat ze serieus slecht spelen of de kwaliteit van de greens echt nergens op slaat (door pitchmarks bv) als ze een 68 maken. Dat zou terug naar de range zijn en straftraining betekenen. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus

• Frank@Andalus
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 week 1 dag geleden #59 door Frank@Andalus
Grootvadertje Price,

Je moet even de definitie van taalnazi doorgronden, ik zal je op weg helpen want het is een woord dat ingeburgerd is in de Nederlandse taal. Niks om je druk over te maken er wordt precies mee bedoeld wat ik probeerde duidelijk te maken (Zie de link hieronder). Ik begrijp dat jij er aanstoot aan neemt, dat is mooi want ik neem ook aanstoot aan jouw gedrag hier. Zo zag ik in een ander draadje alweer de denigrerende zin voorbijkomen dat je zolangzamerhand het idee kreeg iemand te moeten helpen met aankleden.

Ook je zin over ‘leven in het goedkope achterland van de Spaanse kust’ lijkt bedoeld om te kwetsen. Meer dan een handvol chatters is hier al eens op bezoek geweest. Zij hadden het hier goed naar hun zin. Je bent welkom ook eens langs te komen, betaal ik de goedkope greenfee voor je op Alhaurin golf. Wedden dat je kansloos bent in een matchplay?
nl.m.wiktionary.org/wiki/taalnazi

Lees meer
1 week 1 dag geleden - 1 week 1 dag geleden #60 door Mc Price

Frank@Andalus schreef : Ojee grootvadertje Price,
Ben je weer eens de taalnazi uit aan het hangen? Iemands post belachelijk aan het maken? Ach als er plaats voor dergelijk gedrag is hier, dan is er ook plaats voor het aan de kaak stellen van dit gedrag. Of is het zielig en moeten we accepteren dat het lerend vermogen bij sf-9 tot stilstand is gekomen. Hem zijn verzetje gunnen?

Ik denk namens iedereen hier - behalve 1 persoon -  dat het misschien beter is op dit forum de aanduiding Nazi niet meer te gebruiken.
Mensen als jij hebben al ongelukken genoeg veroorzaakt. Plak wat anders op je "hanguit bord".

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden

logogolfchat

Ga naar boven